MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 36 of 36
  1. #26
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Daarnaast heeft het naar mijn ervaring wel degelijk belang bij waar je eiwitten vandaan komen. Zo worden niet alle eiwitten op dezelfde manier en met dezelfde efficiëntie opgenomen. Dit is ook theoretisch ondersteund.
    Ik suggereer ook niet zozeer dat er geen verschillen in opname bestaan. Casseine (kwark e.d.) wordt bijvoorbeeld langzaam opgenomen, terwijl whey snel wordt opgenomen. In hoeverre die verschillen in opname nou relevant zijn voor spiergroei vind ik niet altijd even hard. Soms wordt het ook door supplementenboeren een beetje misbruikt om mensen een beetje nerveus te maken dat ze zo snel mogelijk eiwitten moeten innemen. Wanneer je dat niet zou doen zou alles voor niks zijn. Ook als je niet voor het slapen gaan casseine tot je neemt zou je al je spieren verliezen. De oplossing is vaak om van alles te kopen... Er zit dus een zekere bangmakerij in al die onderscheiden vind ik. Onderzoek heeft bijvoorbeeld ook aangetoond dat je 36 uur na je training nog steeds verhoogde eiwitsynthese hebt en dat het dus niet allemaal zo moeilijk ligt als mensen soms doen denken. Het belangrijkste is, denk ik, dat je eiwitten tot je neemt die alle aminozuren bevatten. De opname vind ik op de tweede plaats komen en eerlijk gezegd amper relevant. Omdat de topicstarter met name dierlijke en volledige eiwitten in z'n schema heeft, vind ik het niet nodig nóg meer te supplementeren. Maar goed, daar kan je van mening over verschillen natuurlijk. In mijn ervaring zijn alleen de hoofdzaken hard (zoals calorieoverschot/tekort, krachttraining, etc.), naarmate er meer op de vierkante centimeter geneuzeld wordt stijgt het theoretisch gehalte (dus niet wetenschappelijk) en zegt iedereen wat anders.
    Last edited by Facade; 24-06-2015 at 13:20.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Vuistregel van eiwitten is 2x je lichaamsgewicht, dat is dus prima. Je kunt natuurlijk altijd meer dan dit tot je nemen, maar dan moet je opletten dat je lichaam het wel kan verwerken. Wanneer je zweet naar ammoniak gaat ruiken, dan weet je dat je lichaam de eiwitten niet kan verwerken en ze liggen te rotten in je lichaam.

    Als je doel kickboksen is, zet jezelf dan over de drempel van het ongemakkelijk voelen heen en ga kickboksen. Krachttraining dient een toevoeging te zijn hierop.

    Daarnaast heeft het naar mijn ervaring wel degelijk belang bij waar je eiwitten vandaan komen. Zo worden niet alle eiwitten op dezelfde manier en met dezelfde efficiëntie opgenomen. Dit is ook theoretisch ondersteund.

    Je voedingsschema is prima, maar dit kan je niet 7 dagen in de week en 30 dagen in de maand gebruiken. Het is simpelweg te eenzijdig en je hebt variatie nodig om zo alle vitaminen en mineralen binnen te krijgen.

    Hoeveel je aankomt in welke tijd is afhankelijk van je trainingsschema, voeding EN genetische bepalingen. Daar kom je dus maar op een manier achter... Je voeding moet je experimenteren waar je het beste op reageert. Zo is de standaardverhouding van koolhydraten, eiwitten en vetten niet voor iedereen het effectiefst.
    Om de hoeveel dagen/weken dien ik mijn eetschema te veranderen?

    Na hoeveel maanden/weken dien ik mijn fitnesschema te veranderen?

    Bedankt voor uw tijd en bruikbare informatie!

  3. #28
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik suggereer ook niet zozeer dat er geen verschillen in opname bestaan. Casseine (kwark e.d.) wordt bijvoorbeeld langzaam opgenomen, terwijl whey snel wordt opgenomen. In hoeverre die verschillen in opname nou relevant zijn voor spiergroei vind ik niet altijd even hard. Soms wordt het ook door supplementenboeren een beetje misbruikt om mensen een beetje nerveus te maken dat ze zo snel mogelijk eiwitten moeten innemen. Wanneer je dat niet zou doen zou alles voor niks zijn. Ook als je niet voor het slapen gaan casseine tot je neemt zou je al je spieren verliezen. De oplossing is vaak om van alles te kopen... Er zit dus een zekere bangmakerij in al die onderscheiden vind ik. Onderzoek heeft bijvoorbeeld ook aangetoond dat je 36 uur na je training nog steeds verhoogde eiwitsynthese hebt en dat het dus niet allemaal zo moeilijk ligt als mensen soms doen denken. Het belangrijkste is, denk ik, dat je eiwitten tot je neemt die alle aminozuren bevatten. De opname vind ik op de tweede plaats komen en eerlijk gezegd amper relevant. Omdat de topicstarter met name dierlijke en volledige eiwitten in z'n schema heeft, vind ik het niet nodig nóg meer te supplementeren. Maar goed, daar kan je van mening over verschillen natuurlijk. In mijn ervaring zijn alleen de hoofdzaken hard (zoals calorieoverschot/tekort, krachttraining, etc.), naarmate er meer op de vierkante centimeter geneuzeld wordt stijgt het theoretisch gehalte (dus niet wetenschappelijk) en zegt iedereen wat anders.
    Niet alle bronnen van eiwitten worden even efficiënt opgenomen. Ik zou het even moeten opzoeken van hoe het precies werkt, maar er zijn combinaties van voedingsproducten, waardoor eiwitten beter worden opgenomen.

    Het is dan ook belangrijk gevarieerd te eten om alle voedingsstoffen en micronutrienten binnen te krijgen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  4. #29
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Was vergeten hierop te reageren. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat er combinaties zijn van voedingsproducten waardoor eiwitten beter zouden worden opgenomen. Als je iets concreets hebt daarover ben ik op zich wel benieuwd.

    Wat ik wel weet is dat er voor vegetariërs bepaalde voedselcombinaties worden aangeraden. Het dieet van een vegetariër bevat anders niet alle aminozuren. Wanneer je voedselbronnen zou eten die elkaar aanvulden, kreeg je dan alsnog alles binnen. Ik weet niet zo goed wat daarvan klopt, want ik ben zelf geen vegetariër, maar voor de rest gaat er bij mij geen belletje rinkelen.

  5. #30
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Was vergeten hierop te reageren. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat er combinaties zijn van voedingsproducten waardoor eiwitten beter zouden worden opgenomen. Als je iets concreets hebt daarover ben ik op zich wel benieuwd.

    Wat ik wel weet is dat er voor vegetariërs bepaalde voedselcombinaties worden aangeraden. Het dieet van een vegetariër bevat anders niet alle aminozuren. Wanneer je voedselbronnen zou eten die elkaar aanvulden, kreeg je dan alsnog alles binnen. Ik weet niet zo goed wat daarvan klopt, want ik ben zelf geen vegetariër, maar voor de rest gaat er bij mij geen belletje rinkelen.
    Ik zal binnenkort weer even mijn boeken induiken. Zodra ik het vind laat ik het weten!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #31
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Ik zou me echt niet te veel zorgen maken over de eiwitbron. Voornaamste is dat je de eiwitten voldoende binnenkrijgt.

  7. #32
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Ik zou me echt niet te veel zorgen maken over de eiwitbron. Voornaamste is dat je de eiwitten voldoende binnenkrijgt.
    Uit eigen ervaring kan ik spreken dat ik het wel heb gemerkt. Voor een tijdje heb ik 80% van mijn eiwitten uit zuivel gehaald. (Melk/kwark,etc.) Hierdoor herstelde ik stukken minder goed dan bij gevarieerde eiwitbronnen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #33
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Uit eigen ervaring kan ik spreken dat ik het wel heb gemerkt. Voor een tijdje heb ik 80% van mijn eiwitten uit zuivel gehaald. (Melk/kwark,etc.) Hierdoor herstelde ik stukken minder goed dan bij gevarieerde eiwitbronnen.
    Zo'n groot gedeelte uit zuivel is dan ook wel vrij extreem. Het is ook niet dat het niks uitmaakt. Echter blijft de eerste prioriteit om het ansich binnen te krijgen. Dan kan je daarna kijken waar je binnen je herstel en het eten het beste bij voelt en op reageerd.

  9. #34
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    15
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Boy. View Post
    Om de hoeveel dagen/weken dien ik mijn eetschema te veranderen?

    Na hoeveel maanden/weken dien ik mijn fitnesschema te veranderen?

    Bedankt voor uw tijd en bruikbare informatie!
    Als ik jou was zou ik gewoon gaan kickboksen en je niet druk maken om hoe slank je bent
    des te meer je gaat kickboksen/fitnessen des te meer je trek krijgt in eten en zo dan kan aankomen

  10. #35
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Boy, wat de meeste mensen hier ook al zeggen.. ga gewoon kickboksen en als aanvulling daarop aan krachttraining doen.
    Ik lees nu alleen maar; ik zal dit doen, na de ramadan ga ik dit doen, ik zou zus en zo moeten doen. Het lijkt me gewoon dat je je niet zeker genoeg voelt om de kickboksschool binnen te stappen.

    Als je alleen gefitnessed hebt en wat sterker bent zul je nog steeds niet goed zijn in kickboksen en door lichtere kickboksers weggezet worden. Voorbereiden op kickboksen kan alleen door te kickboksen, al het andere is slechts een aanvulling.

    Denk er niet zoveel over na en stap gewoon die sportschool binnen. Zoek een gym waar je je thuis voelt en waar op een relaxte manier met beginners omgegaan wordt.

    Als je op jouw leeftijd nog 2x per week aan fitness erbij doet en er nog een beetje fatsoenlijk bij eet kom je sowieso wel snel aan. Toen ik 18 was en ging fitnessen ben ik in 1,5 jaar tijd ook 9 kilo aangekomen zonder er echt heel hard voor te trainen.

  11. #36
    Join Date
    Jun 2015
    Posts
    17
    vCash
    126000

    Default

    Ik zit inmiddels op kickboks.

    Wat ik me nu dus afvraag:

    - kan ik naast het trainen ook dingen thuis doen om sneller aan een goede techniek te komen?
    - welke soort maaltijden zijn het best om te eten voor het kickboksen?
    - ik heb naast kickboksen nog 1 dag tijd om te gaan trainen, adviseren jullie mij om te gaan joggen of 1 dag full body workout fitness?

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •