MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 27
  1. #1
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

    Default Kijktip: Satudarah OneBlood

    Gister op TV en nu al terug te kijken:

    http://www.npo.nl/2doc/22-06-2015/VPWON_1226788

    I vond het de moeite z'n kijkje in de keuken.

    De mensen die aan het woord kwamen waren wel allemaal lui met nog al wat issues in hun verleden. Geen idee of dat standaard is eigenlijk
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Was wel interessant. Ik begrijp alleen hun insteek niet eigenlijk om mee te werken. Ik heb nou niet de indruk gekregen dat het om een gezellig motorclubje gaat.

  3. #3
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

    Default

    Volgens mij willen ze dat ook helemaal niet zijn/overbrengen.

    Ze willen boederschap overbrengen lijkt me.

  4. #4
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    ik denk dat die gozer in het begin het geen goede docu vind maar goed het bevestigd alleen maar de vooroordelen
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  5. #5
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    ik denk dat die gozer in het begin het geen goede docu vind maar goed het bevestigd alleen maar de vooroordelen
    Ik moet hem nog kijken zo maar volgens mij gaat dit over dat stukje dat hij een paar goede klappen krijgt, dat filmpje ben ik al tegen gekomen.
    Het is gewoon een leger, heeft er alles van weg op het normen en waarden-patroon na dan.

  6. #6
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by fifi23 View Post
    Volgens mij willen ze dat ook helemaal niet zijn/overbrengen.

    Ze willen boederschap overbrengen lijkt me.
    Dat laatste lukt eigenlijk ook niet helemaal met al die verraders en gasten die er uit worden geflikkerd (zie onder andere op het eind).

  7. #7
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Ik vond het.... eh ook niet echt gezellig meer worden uiteindelijk.

  8. #8
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Thanks. Even aanslingeren.

  9. #9
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    199
    vCash
    122591

    Default

    Keek het gister op tv en ik zou het niemand aanraden, maar misschien is dat mijn smaak.

  10. #10
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Ik moet hem nog kijken zo maar volgens mij gaat dit over dat stukje dat hij een paar goede klappen krijgt, dat filmpje ben ik al tegen gekomen.
    Het is gewoon een leger, heeft er alles van weg op het normen en waarden-patroon na dan.
    Een groot deel van de (oudere) leden heeft ook een militaire achtergrond volgens mij.

  11. #11
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

    Default

    Dat geloof ik niet.
    Tenminste bijna alle mensen die nu te zien waren hadden (laten we het netjes zeggen) niet de beste jeugd gehad.

  12. #12
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Ik vond het een mooie docu! STTS
    Be a Warrior, not a Worrier

  13. #13
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Een groot deel van de (oudere) leden heeft ook een militaire achtergrond volgens mij.
    Dat zijn de Veterans, bestaande uit militairen of ex-militairen.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Dat zijn de Veterans, bestaande uit militairen of ex-militairen.
    yep klopt maar ik heb nooit iets negatiefs over die jongens gehoord
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  15. #15
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    yep klopt maar ik heb nooit iets negatiefs over die jongens gehoord
    Ok. De paar jongens die ik ken zijn wel ex militairen, maar misschien niet representatief. Denk dat het wel een aardig beeld geeft van de cultuur binnen al die clubs.

  16. #16
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Ik werd er nogal simpel van. Al die gedragscodes, inwijdingsrituelen en sociale dwang zouden me volslagen debiel maken.

  17. #17
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Ik werd er nogal simpel van. Al die gedragscodes, inwijdingsrituelen en sociale dwang zouden me volslagen debiel maken.
    De meesten in de docu kwamen ook nogal simpel over. Leek dat vele wel gebaat waren bij duidelijke gedragscodes

  18. #18
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    De meesten in de docu kwamen ook nogal simpel over. Leek dat vele wel gebaat waren bij duidelijke gedragscodes
    Ze zijn gewoon veel soldaten aan het rekruteren en die moeten vooral niet veel nadenken en alles over hebben voor de club. Maar hoe groter het wordt, des te ongeorganiseerder het gaat.
    Is niet voor niks dat er 100 man naar No Surrender zijn overgestapt.

  19. #19
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Ze zijn gewoon veel soldaten aan het rekruteren en die moeten vooral niet veel nadenken en alles over hebben voor de club. Maar hoe groter het wordt, des te ongeorganiseerder het gaat.
    Is niet voor niks dat er 100 man naar No Surrender zijn overgestapt.
    Ja, dat zag je ook wel duidelijk terug in die duitse chapter. Daar hebben ze weinig plezier aan beleefd.
    Die trailer trash divisie, splitste naar mijn weten ook af toen de pres en 2 anderen een aspirant satudarah lid vermoorden. En hem heel knullig dumpten hierna. Leuk om zulke broeders te hebben!

  20. #20
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    De meesten in de docu kwamen ook nogal simpel over. Leek dat vele wel gebaat waren bij duidelijke gedragscodes

    Haha ja. Jammer alleen dat het niet werkt. Zoals die jonge knul met die inhammen die vertelde altijd zo'n boef geweest te zijn. Nu hij bij Satudarah zat gedroeg ie zich weer netjes. In ieder geval, totdat hij samen met een ander een minderjarige jongen finaal het ziekenhuis in had geslagen. En dan in de rechtszaal helemaal verbolgen zijn dat er 40 maanden geëist werden.

  21. #21
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Haha ja. Jammer alleen dat het niet werkt. Zoals die jonge knul met die inhammen die vertelde altijd zo'n boef geweest te zijn. Nu hij bij Satudarah zat gedroeg ie zich weer netjes. In ieder geval, totdat hij samen met een ander een minderjarige jongen finaal het ziekenhuis in had geslagen. En dan in de rechtszaal helemaal verbolgen zijn dat er 40 maanden geëist werden.
    Ja, het is nogal treurig om als volwassen mannen een minderjarige helemaal kapot te schoppen. Sommigen kunnen het logo'tje op hun rug blijkbaar niet aan hehe. 40 maanden lijkt me niet verkeerd voor die poging tot moord...

  22. #22
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Meer dan een miljoen kijkers voor One Blood.

  23. #23
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Ja, dat zag je ook wel duidelijk terug in die duitse chapter. Daar hebben ze weinig plezier aan beleefd.
    Die trailer trash divisie, splitste naar mijn weten ook af toen de pres en 2 anderen een aspirant satudarah lid vermoorden. En hem heel knullig dumpten hierna. Leuk om zulke broeders te hebben!
    Klopte, in Neuwe Revu stond nog een aardig interview met Angelo & Michel omtrent deze situatie. De hele stukken met de TT divisie hadden ze in eerste instantie uit de docu willen halen. De maker waren het daar niet mee eens. Dit staat overigens op de website van de TT gasten;

    Op 3 juli 2009 is Trailertrash MC samengegaan met Satudarah MC, waarop Satudarah MC chapter Trailertrash Travellers ontstond. In deze samenwerking kwamen er meerdere “zigeuners/reizigers” chapters bij, zoal Travellers (Den Haag), Pikey’s (Utrecht), Yenisches (Dordrecht) en Maro Djipen (Leiden).In de zomer van 2014 is Trailer Trash weer terug op eigen benen gaan staan. Hiermee was onze MC “Trailer Trash Maro Djipen MC” met meerdere chapters een feit. Op vrijdag 4 juli vierden wij dit officieel tijdens ons eerste promo-feest, waarbij aan de volledig aanwezige achterban, de kaderleden werden voorgesteld. Zowel Satudarah MC als wij benadrukken bij het nieuws van de ‘afsplitsing’ dat men als goede vrienden ieder hun weg is gegaan. De aanwezigheid van deze vriendschap was op voornoemd feest dan ook duidelijk merkbaar. Eén van de 9 oprichters van Satudarah MC was hierbij als één van de eregasten.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Zijn ze de trots van het Molukse volk??

    Ze dragen trots de Molukse vlag, maar ze vertegenwoordigen niks van de RMS,
    Ze pretenderen EENBLOED te zijn en kijk wat voor gasten erbij lopen, dat zijn geen Molukker.

    Ik zag ze met grote ogen kijken naar het ritueel in de kampong op Ambon, ze snappen er niks van.
    Die mannen zijn hun roots al lang kwijt joh.
    Zijn niet daar geboren, zijn hun roots al lang kwijt joh, ze denken dat ze nauw verbonden zijn.
    Maar ze zijn zelfs zichzelf kwijt, weten niet eens normaal te leven. Denken niet meer na.
    Zijn de weg kwijt omdat hun ouders hier werden gedumpt.
    Ze zijn boos op de regering, zetten zich af. Strijden voor idealen die niet haalbaar zijn.
    Daarnaast is dat strijden een illusie want ze bereiken geen zak het volk op de Molukken.
    Last edited by Silat; 19-07-2015 at 12:06.

  25. #25
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Ze zijn boos op de regering, zetten zich af. Strijden voor idealen die niet haalbaar zijn.
    Daarnaast is dat strijden een illusie want ze bereiken geen zak het volk op de Molukken.
    Geen idee eigenlijk wat de idealen zijn. Zag ze in de docu overleggen hoe ze een nachtclub gingen uitbaten. Het hele RMS verhaal in Nederland zal uiteindelijk toch wel gaan afzakken totdat het totaal niet meer leeft bij de mensen.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •