MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 71 of 71
  1. #51
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    IFMA tournament: 13 tot en met 23 augustus.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    988
    vCash
    126000

    Default

    Hier staat het schema, maar de namen staan er nog niet bij.

    http://www.ifmamuaythai.org/2015/06/...yal-world-cup/

  3. #53
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Koike88 View Post
    Check Bami's partij van gister:
    https://www.youtube.com/watch?v=6x57GKi8rR0

    Baam, iets in gewicht omhoog gegaan zie ik. Niet normaal de benen van die Thai.
    Is dat Bami? Cool man

    En die berepoten van die Thai, nou inderdaad zeg... jee

  4. #54
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    228
    vCash
    126000

    Default

    Zo te zien kwam het er niet echt uit bij "Bami", naar mijn idee zat er meer in..

    @ Bami/Daniel, wellicht aardig als je zelf een verslagje tikt qua ervaring/beleving, zou ik wel aardig vinden om te lezen in ieder geval, of misschien staat het al ergens?

    Overigens mooi dat je op MAX mocht draaien!

  5. #55
    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    398
    vCash
    126000

    Default

    Dannyboy:
    5 weken geleden ben ik gevraagd op Max te draaien. Het ging al eerder de ronde alleen nog niet van gekomen.
    Toen de afspraak stond op dat moment woog ik 84kg
    Door te veel eten en te weinig bewegen
    Vanaf dit moment begonnen met trainen en dieeten.
    Afspraak was op 75kg.tijdens training kreeg ik infectie aan rechter voet. Staph infection, en ook me rechter voet grote nagel ging eraf doordat iemand met clinchen op me teen had gestampt.
    Kon dus niet trappen met rechts.
    2 weken voor de partij bleef ik maar op 78 steken... Werd er benauwd van en vroeg of het op 77kg kon. Had geen zin in stress over me gewicht.
    Dit was prima.. Dus 77 kg was nieuwe afspraak.
    Lekker door blijven trainen.
    1 week voor me partij vrijdagmiddag werd ik ziek. Griep... Dacht ik... Ff uitzieken 2 dagen later zou het wel beter gaan. Maar koorts bleef stijgen.
    Naar dokter gegaan bleek tonsillitis te hebben(keelontsteking)
    Kreeg zondag, maandag en dinsdags een antibiotica spuit in me bil. 3x. Ook een strip antibiotica kuur.
    Donderdag voor me partij 1e x naar de gym.
    Alles eruit zweten....
    Al met al klote aanloop naar partij maar mij werd dringend verzocht toch te vechten.
    Toen was gewicht veranderd naar 79kg.? Ik woog bij weging 77.1 tegenstander 78.7
    Dus toch gedaan. En resultaat is daar. Verloren maar tegen een jongen die 2x zoveel heeft gevochten als ik.
    Promoter wist van me ziek zijn af en mag volgende maand nog een x vechten.
    Al met al wel mooie ervaring om mee te maken. Normaal zit je Te kijken op YouTube naar Max en nu sta je er zelf op. Toch vreemd.
    Wel goed geregeld alles eromheen enz enz. Hotel betaald en gage is oke voor Thai begrippen.
    Last edited by bami112; 11-08-2015 at 16:41.

  6. #56
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    228
    vCash
    126000

    Default

    Dank voor je bericht! Dit verklaart voor mij een hoop...

    Het leest inderdaad weg als een dramatische aanloop... Mooi dat je herkansing krijgt!

    Hopelijk gaat de volgende voorbereiding en wedstrijd beter dan deze.

    Nogmaals tof dat je op MAX vecht en veel succes voor de volgende, Chok Dee!

  7. #57
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Aleide Lawant heeft op haar website een mooie blog geschreven over haar deelname;

    Quote Originally Posted by Aleide Lawant
    De afgelopen maanden waren erg turbulent. Alles kwam ineens zo in perspectief te staan door wat er is gebeurd. Daarom had ik weer besloten volledig voor de sport te gaan. Er is nu nog maar een ding dat ik wil doen end dat is mijn droom najagen. Twee jaar lang stond ik stil. De honger naar wedstrijden was er niet minder op geworden. Ik ga nu alles op alles zetten om deze dromen waar te maken door terug te raken aan de top, titels binnen te slepen, zoveel mogelijk partijen te knokken, het liefst nog MMA te doen ook. Ik ben nog niet klaar met deze sport en dat zal iedereen weten ook!

    Trainen bleek ook als therapie te werken. Hoe meer ik ging trainen, hoe meer ik weer mezelf werd. Maar een doel hebben om naar toe te trainen werkt het beste. Gelukkig kwam dat doel zeer snel. Een herkansing voor het titelgevecht tegen Anke van Gestel bij Enfusion. Anke en ik zouden begin 2013 al tegen elkaar vechten, maar ik moest toen afzeggen vanwege griep. Ilona Wijmans nam mijn plek over, maar Anke nam de titel mee naar huis. Sindsdien is zij titelhouder. Dat ik deze kans weer krijg maakt me zeer gelukkig. Het geeft me een enorme boost om alles uit de kast te halen. Op 10 oktober 2015 gaat het gebeuren in het Belgische Gent.

    Maar zo'n tijd stil te hebben gestaan is niet een goede manier om deze partij in te stappen. Ik zocht naar een manier om toch nog wat partijen te draaien voor ik tegenover deze sterke Vlaamse kom te staan. Daar hoefde ik niet lang naar te zoeken. Van 13 tot en met 23 augustus houdt de International Federation of Muaythai Amateur (IFMA) weer haar jaarlijkse wereldkampioenschap, dit maal in Bangkok. Een toernooi met afmetingen die er niet om liegen. Meer dan 100 landen met meer dan 2000 vechtsporters komen hier aan meedoen. Dit jaar is het toernooi extra speciaal; het is de Royal World Cup. De Thaise koninklijke familie komt kijken, het wordt gehouden in het National Stadium waar 39.000 mensen in passen, het Internationaal Olympisch Comité (IOC) komt kijken om de sport misschien toe te voegen aan de toekomstige Olympische Spelen en het heeft nog nooit zulke afmetingen gehad. Heel bijzonder dus. En daar doe ik dus aan mee met het Nederlandse team!

    Het toernooi is van een amateurbond. Dat wil niet zeggen dat hier alleen maar amateurs aan mee doen. De beste muay thai vechters uit de wereld komen hier aan meedoen, maar ook amateurs kunnen zich inschrijven. De wedstrijden worden gevochten met hoofd-, elleboog- en scheenbeschermers. Voor mij een hele nieuwe ervaring omdat ik altijd zonder bescherming vecht. Ook is het hele muay thai toch echt anders dan het Nederlandse kickboksen. Daarom ben ik nu al in Thailand om me dit nog meer eigen te maken. Zo is de puntentelling anders, moet je de trappen anders opvangen omdat het je anders punten kost en komen de clinch en ellebogen in het spel voor.

    De sport is in Nederland nog niet zover dat we met het Nederlandse team bekostigd worden om die kant op te gaan. We moeten het dus uit eigen zak betalen. Heel veel andere teams uit andere landen gaan wel gesubsidieerd heen. Een dure reis voor ons dus. Om dit te bekostigen heb ik via de website Wij Zijn Sport de afgelopen maanden een crowdfunding gehouden. Deze is overweldigend verlopen. Ik had mijn beoogde 8.500 euro ruim binnengehaald via de website in 42 dagen. Uit alle hoeken kwam hulp en steun om mijn droom te kunnen realiseren. Een hele bijzondere ervaring. Zonder dat had ik nu niet hier kunnen zitten en aan dit toernooi mee kunnen doen. Ik voel me heel dankbaar en vereerd dat er zoveel mensen zijn die me hebben geholpen.

    Inmiddels ben ik alweer meer dan vijf weken in Thailand. Over een kleine week begint het toernooi in Bangkok. Het trainen op Superpro Samui gaat goed, mijn gewicht gaat langzaam naar beneden en ik voel dat ik mijn wedstrijdlichaam weer terug krijg. Van twee jaar stil staan en 'uitzakken' naar volgas trainen en super fit raken; het is een lange en zware weg geweest, maar ik ben er gelukkig weer. Ik kan bijna niet omschrijven hoe dit voelt. Ik kan niet wachten tot ik weer in die ring stap!

  8. #58
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default




  9. #59
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Bedankt Wim, ook een idee waarmeer de Nederlandse dames moeten vechten; Merza, Strabbing en Lawant.

  10. #60
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by bami112 View Post
    Dannyboy:
    5 weken geleden ben ik gevraagd op Max te draaien. Het ging al eerder de ronde alleen nog niet van gekomen.
    Toen de afspraak stond op dat moment woog ik 84kg
    Door te veel eten en te weinig bewegen
    Vanaf dit moment begonnen met trainen en dieeten.
    Afspraak was op 75kg.tijdens training kreeg ik infectie aan rechter voet. Staph infection, en ook me rechter voet grote nagel ging eraf doordat iemand met clinchen op me teen had gestampt.
    Kon dus niet trappen met rechts.
    2 weken voor de partij bleef ik maar op 78 steken... Werd er benauwd van en vroeg of het op 77kg kon. Had geen zin in stress over me gewicht.
    Dit was prima.. Dus 77 kg was nieuwe afspraak.
    Lekker door blijven trainen.
    1 week voor me partij vrijdagmiddag werd ik ziek. Griep... Dacht ik... Ff uitzieken 2 dagen later zou het wel beter gaan. Maar koorts bleef stijgen.
    Naar dokter gegaan bleek tonsillitis te hebben(keelontsteking)
    Kreeg zondag, maandag en dinsdags een antibiotica spuit in me bil. 3x. Ook een strip antibiotica kuur.
    Donderdag voor me partij 1e x naar de gym.
    Alles eruit zweten....
    Al met al klote aanloop naar partij maar mij werd dringend verzocht toch te vechten.
    Toen was gewicht veranderd naar 79kg.? Ik woog bij weging 77.1 tegenstander 78.7
    Dus toch gedaan. En resultaat is daar. Verloren maar tegen een jongen die 2x zoveel heeft gevochten als ik.
    Promoter wist van me ziek zijn af en mag volgende maand nog een x vechten.
    Al met al wel mooie ervaring om mee te maken. Normaal zit je Te kijken op YouTube naar Max en nu sta je er zelf op. Toch vreemd.
    Wel goed geregeld alles eromheen enz enz. Hotel betaald en gage is oke voor Thai begrippen.
    Ik vond het geen slechte partij hoor, zeker gezien de omstandigheden die je schetst.

  11. #61
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Bedankt Wim, ook een idee waarmeer de Nederlandse dames moeten vechten; Merza, Strabbing en Lawant.
    15 augustus






  12. #62
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Hoe werkt dit toernooi eigenlijk? Up or out principe bijv?

  13. #63
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Hoe werkt dit toernooi eigenlijk? Up or out principe bijv?

    Ja klopt. Ik lees net dat Sanne gewonnen heeft en Marloes verloren, die laatste ligt er dus uit. Sanne moet tegen een Zweedse in de volgende ronde. Dat is voor wat betreft de A klasse.
    In de B catagorie heeft Jasper Moons eveneens verloren.

  14. #64
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Marloes Merza
    1e partij verloren op punten, dus ik lig eruit. ronde 1&2 voor haar, ronde 3 voor mij...werd te laat wakker en heb het gewoon verknald.
    Moe, te zware gewichtsklasse, blessures van vorige partij, helm, bescherming.... weet je...allemaal kutsmoesjes ik was gewoon slecht...


    Quote Originally Posted by Marloes Merza
    Zo, the day after... dat valt erg tegen. Voel me niet echt top, maar ondertussen heb ik wel geleerd, dat is niet erg. Ik mag best even balen. Hier leer ik natuurlijk wel van. Ik heb een ontzettend belangrijke partij gewonnen, de queenscup, ik heb die partij niet zomaar gedaan, deze partij winnen betekent dat ik zal gaan mogen vechten voor een titel. De ifma er kort op is waanzin geweest. Daar komt bij dat ik niet in de goede vibe zat. Ik vond het hele gebeuren niet mijn ding en zoals em dat zei, dat straalde ik aan alle kanten uit. Het omhoog gaan in gewichtsklasse zodat aleide in de 60 tot 63.5 kon gaan, was ook niet slim. Dit overigens geheel een eigen beslissing. Ik kom fysiek gewoon te kort op 67kg. Maar het is oke zo. Ik ga even bijkomen en er gewoon weer tegenaan. Op naar de volgende partij!

  15. #65
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Verschrikkelijk nieuws uit Bangkok!

    http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...Bangkok__.html
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  16. #66
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Alkmaar
    Posts
    258
    vCash
    126000

    Default

    https://www.facebook.com/sanne.strabbing melding dat NL team is veilig.

  17. #67
    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    398
    vCash
    126000

    Default

    Gelukkig!! Hoe doet het Nl team tot nu toe??

  18. #68
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Las op FB dat Aleide Lawant er ook uit ligt, na Marloes Merza. Alleen Sanne Strabbing is nog in de race.

  19. #69
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Sanne heeft verloren van een Zweedse helaas.
    In de B competitie zit Miryam Rayhi in de halve finale en Anne Kamminga in de finale na winst op Turkije.

  20. #70
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Boran View Post
    Sanne heeft verloren van een Zweedse helaas.
    In de B competitie zit Miryam Rayhi in de halve finale en Anne Kamminga in de finale na winst op Turkije.
    Bedankt Boran, zou tof zijn als Anne Kamminga daar de finale nog wist te winnen.

  21. #71
    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    398
    vCash
    126000

    Default

    Succes voor Anne

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •