MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default 1 Nederlander op lijst "doping trainers"

    Volgens de telegraaf is er 1 Nederlandse trainer geschorst tot 4 februari 2016 deze trainers zouden zijn geschorst wegens het aanmoedigen van het gebruik van doping.
    Volgens de lijst van de WADA gaat het om Burt Kops die een sportschool heeft in Amsterdam

    http://m.telegraaf.nl/telesport/arti...dopingtrainers
    Last edited by Suplex; 15-09-2015 at 11:01.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Is vast familie van Bert Reynolds, de bekende acteur.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    502
    vCash
    126000

    Default

    en papa dan

  4. #4
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Mike niet en Bert wel?

  5. #5
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Last edited by Slome; 15-09-2015 at 18:14.
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  6. #6
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    Lekker dan als dat de reden is om iemand te schorsen en op zon lijst te zetten hopen dat het recht getrokken word

  7. #7

    Default

    Bert Kops is niet blij. De voormalig worstelkampioen van Nederland werd door WADA naar buiten gebracht als een soort persona non grata in de sport. Het mondiale antidopingbureau onthulde een lijst met 114 namen; allemaal coaches en begeleiders die zijn geschorst omdat ze de dopingregels hebben overtreden. Het WADA verbiedt sporters in zee te gaan met deze 'foute' begeleiders. Kops is de enige Nederlander op de lijst.

    De oud-worstelaar zit een schorsing van twee jaar uit, die afloopt in februari 2016. Hij kan dat niet ontkennen, maar de Amsterdammer is ervan geschrokken dat hij op een lijst staat met namen als de Italiaanse dopingdokter Michele Ferrari, de Belgische wielerploegarts Geert Leinders en de Amerikaanse sprintcoach John Drummond. "Dat zijn mensen die bewust hebben aangezet tot doping en voor het leven geschorst zijn, maar daar is bij mij echt geen sprake van", laat Kops weten.

    Administratieve fout

    Hij is vanwege een administratieve fout geschorst. Een heel vreemde affaire, noemt hij het zelf. "Het was twee jaar geleden in Suriname, waar vier worstelaars van mij alles wonnen en er een zeer bedreigende sfeer ontstond na afloop. Toeschouwers omsingelden ons. Een van mijn worstelaars moest naar de dopingcontrole, maar er is toen een handtekening gezet op het formulier waarop hij afzag van de controle. Ik heb die krabbel nooit gezet, dat was iemand anders, maar toch vond de Dopingautoriteit dat ik beter had moeten opletten."

    Kops heeft geprobeerd de straf ongedaan te maken. "Ik ben in beroep gegaan, omdat ik het onterecht vond, maar het heeft niet mogen baten. Ook al is er het bewijs dat ik die handtekening niet heb gezet en waren er genoeg getuigen die konden vertellen hoe bedreigend de situatie was. Er is ons daar zelfs politiebegeleiding aangeboden. Het Surinaamse antidopingbureau heeft toegegeven dat zij fouten hebben gemaakt en de worstelaar die de controle miste, is vrijgesproken. Ik moest toch boeten."

    In de antidopingcode is sinds dit jaar een regel van kracht die voorschrijft dat atleten niet mogen samenwerken met begeleiders of coaches die in de afgelopen zes jaar zijn bestraft voor het overtreden van de dopingreglementen. "WADA is ervan overtuigd dat atleten die zich bezondigen aan doping, die beslissing niet alleen nemen. Vaak is het iemand uit zijn of haar begeleidingsteam die aanmoedigt tot bedrog", lichtte directeur Craig Reedie toe. "Door deze lijst met namen te openbaren, helpen we de sporters. Zij weten nu welke individuen ze moeten vermijden als ze hun sport op een schone manier willen beoefenen."

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Fok WADA! Bert is een baas!


    op de vot dermit

  9. #9
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Dat is knap vervelend!

  10. #10
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Is gewoon klote dat Bert op zo'n lijst staat door een administratieve fout.
    Be a Warrior, not a Worrier

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •