MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 70
  1. #1
    Join Date
    Sep 2015
    Location
    Lisbon
    Posts
    185
    vCash
    125900

    Default Vinden we hier nou van .. http://www.bjjee.com/bjj-news/dutch-martial-artist-promoted

    The very tight-knit BJJ community of the Netherlands is in shock since yesterday: Edgar Kruyning of Ede Budo Yoseikan (A form of Traditional Japanese Ju-Jitsu) has been promoted straight to black belt in BJJ!
    Our friends from the excellent Artesuave.eu (top Dutch BJJ website) featured the story in Dutch.
    Many members of the Dutch BJJ community that were revolted by this strange belt promotion approached BJJEE asked us to publish an article about this.
    From the various messages received by prominent members of the Dutch BJJ community (from all the top academies) and also ex students of Kruyning:
    Edgar Kruyning and his student Matthieu Lawalata invited Carlos Toyota (3rd degree BJJ black belt under Osvaldo Alves) several times to do seminars. Last time he was there, he did several ‘belt tests’ and promoted Kruyning and Lawalata (who both own the gym Budo Physical Ede/Yoseikan Ede) to black and brown belt, besides handing out a couple of other belts to various people.
    Both of them had never formally trained BJJ or held BJJ belts previously, especially not Edgar who holds several degrees and black belts in multiple disciplines, and is a bit older. Lawalata does have experience in grappling and mma.
    They both have coached at bjj tournaments, but not competed themselves. After the promotion, it was announced that they will start giving bjj classes. Previously, they already gave ‘grappling classes with a gi’.


    Edgar Kruyning with Carlos Toyota (big guy in the middle)

    Nobody wants to judge too quickly, but besides MMA fighters Rashad Evans and Josh Barnett we know of no other people directly going directly from white to black.
    Xande Ribeiro, in this article by BJJEE, had this say about MMA fighters getting promoted straight to black belts by some unscrupulous BJJ instructors:
    “I find this a little embarrassing. It’s a joke! You shouldn’t give a black belt just because the guy is tough. You have to respect the master and your companions. Many people get the black belt to open affiliates of an academy, and that is unacceptable.“
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Volgens mij heeft die edgar in elke budo sport zo'n beetje 2e dan. Dus ik zie het probleem niet zo.

  3. #3
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Wat een gezeur, al was hij direct tot 6e dan gemaakt.. wat kan mij het schelen? Er zijn mensen die er voor 10 jaar 20 uur per week voor op de mat hebben gelegen, dat klopt, maar wat doet dit daar aan af? bij de ene school krijg je je blauwe band cadeau na 6 maanden bij de andere kan het jaren duren... zo is het leven.

  4. #4
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    214
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Wat een gezeur, al was hij direct tot 6e dan gemaakt.. wat kan mij het schelen? Er zijn mensen die er voor 10 jaar 20 uur per week voor op de mat hebben gelegen, dat klopt, maar wat doet dit daar aan af? bij de ene school krijg je je blauwe band cadeau na 6 maanden bij de andere kan het jaren duren... zo is het leven.
    Als mensen zich druk maken of die belt met gegronde reden aan die man gegeven is zouden ze er goed aan doen om hem op te zoeken en te vragen of hij eens met ze wilt sparren.

  5. #5
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    839
    vCash
    115250

    Default

    Als liefhebber van de sport snap ik wel dat puristen hier moeite mee hebben.
    Ik zie een band welke kleur dan ook als waardering van mijn sensei in mijn kunnen.
    Hierbij heeft iedereen verschillende criteria. Dus wat Royler zegt:

    "Everyone has their own criteria for giving out belts, who am I to criticize someone who is giving out belts?"
    "Ronda is the most mentally strong person I know"- Dana White

  6. #6
    Join Date
    Sep 2015
    Location
    Lisbon
    Posts
    185
    vCash
    125900

    Default

    Quote Originally Posted by Proximo View Post
    Als mensen zich druk maken of die belt met gegronde reden aan die man gegeven is zouden ze er goed aan doen om hem op te zoeken en te vragen of hij eens met ze wilt sparren.
    naja kan goed inkomen dat iedereen ze eigen mening heb maar de discussie is niet of ie kan rollen ofniet.
    denk ook niet dat ze dit daarom hebben geschreven maar goed.

    ik persoonlijk vind het wel vreemd dat sommige mensen zomaar idd een blauwe band krijgen na een paar maanden en geen shit van kunnen.

    al is deze man natuurlijk van een ander niveau en zal hij hem zeker wel verdiend hebben (blijkbaar)

  7. #7
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    25
    vCash
    126000

    Default

    BJJ is geen Judo/Grappling/Yoseikan whatever.
    Ik heb respect voor wat Edgar in zijn takken van Budo bereikt heeft maar dat wil niet zeggen dat hij dan meteen een expert is in berimbolo's, 50/50, de la Riva etc.
    Er zijn legio topjudoka's, grapplers, worstelaars en wereldkampioenen in allerlei (grondvecht)stijlen die gewoon netjes als witte bander zijn begonnen of eventueel blauw kregen omgeknoopt voor de toernooien.
    Misschien ben ik een purist maar ik vind dit not done tegenover een legitieme black belt welke 10 jaar op de (wedstrijd)mat bloed, zweet, tranen en vele blessures heeft moeten doorstaan om die band te verdienen.
    Het had Edgar gesierd door die band te weigeren en 'm op de reguliere manier te verdienen.
    Verder ben ik zeer benieuwd naar de prestaties van deze nieuwe bruine en zwarte banden en hun pupillen op 1 van de vele toernooien die elk jaar worden georganiseerd, ook voor 35 +-ers!

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.347
    vCash
    126000

    Default

    Reactie vanuit Edgar en de man die hem heeft gepromoveerd tot zwarte bander; Carlos Toyota

    Eerder berichtte we al over de nieuwe black belt bij Yoseikan Ede, Edgar Kruyning, en dat het een enorm opvallende band is aangezien Edgar direct vanuit wit naar zwart is gepromoveerd.

    Het bericht werd ook opgepakt door BJJEE en wereldwijd kwamen er nogal verontwaardigde reacties op binnen.

    Het nieuws, en de verontwaardiging, is inmiddels ook doorgedrongen tot Carlos Toyota. De persoon verantwoordelijk voor de promotie. Lees onderstaand zijn reactie, welke we hebben mogen ontvangen via Guy van Polanen, vertaald uit het Portugees:


    “Graag Aandacht
    Met veel trots wil ik officieel verklaren dat Carlos Toyota Braziliaans Jiu Jitsu in meerdere landen vertegenwoordigd is. Wij hebben nu filialen in 5 landen:
    Brazilië, Japan, Taiwan, Korea en Nederland.

    In Nederland is onze hoofdlocatie de Academy van grootmeester Edgar Kruyning!!
    Jaarlijks bezoeken sommige leerlingen mij om hun technieken te verbeteren !! Onlangs zijn wij een officiële samenwerking aangegaan en heb ik Nederland bezocht voor een aantal seminars.

    Ik heb het privilege om examens af te nemen en leerlingen en hun leraren te toetsen op hun niveau. Ik ben hierbij geconfronteerd met een uitstekend individueel niveau !!!

    Hierbij heb ik de leerlingen en hun leraren op hun juiste niveau binnen ons team beoordeeld.
    Proficiat voor de geslaagden en blijf doen wat jullie doen want jullie leveren uitstekend werk!!”

  9. #9
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    ach maakt het uit er is maar 1 band waar ik me druk over maak dat is een lekke band
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  10. #10
    Join Date
    Sep 2015
    Location
    Lisbon
    Posts
    185
    vCash
    125900

    Default

    uhm dit is dus een reactie van Carlos Toyota , maar reactie van Edgar zelf? waar staat dat dan?

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.347
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fww View Post
    uhm dit is dus een reactie van Carlos Toyota , maar reactie van Edgar zelf? waar staat dat dan?
    Excuses, het was een bericht die ik op Edgar zijn Facebook heb zien staan maar je heb gelijk dit is een reactie van Toyota en niet van Edgar

  12. #12
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    148
    vCash
    126000

    Default

    Ach ja Bj Penn had zijn zwarte band binnen drie jaar. Werd een paar weken daarna wereldkampioen.
    Als ze het verdienen waarom niet.

  13. #13
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    25
    vCash
    126000

    Default

    BJ Penn is een unicum die in onze sport die in 3,5 jaar wel degelijk als witte bander is opgeklommen tot zwart maar dan uitzonderlijk snel.
    Heeft uiteraard te maken met dagelijks meerdere dagen trainen en practisch alle toernooien winnen wat er te winnen valt.
    Dat is niet te vergelijken met een budo jongen die vanuit het niets een zwarte band krijgt na het volgen van wat seminars. Zo totaal niet passend bij deze sport waar een zwarte band nog echt ergens voor staat, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld judo, karate en Tae Kwon Do waar kids van 12 met een black belt paraderen.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    25
    vCash
    126000

    Default

    De reactie van Carlos Tayota riekt sterk naar business BJJ.

  15. #15
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Hoe lang heb je over je rijbewijs gedaan ? Max verstappen maar een paar lesjes. Terwijl rijden op de openbare weg heel iets anders is als racen.

    Ik snap de jalouzie wel maar multiple black belts bij jbn zegt wel wat. Die geven ze niet cadeau. Deze misschien wel. Maar niet aan de fietsenmaker op de hoek. Er zit wel degelijk een bak ervaring achter.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Alles valt en staat met de rede waarom Edgar deze actie ondernomen heeft. Gaat het hem er om dat hij zijn passie voor de BJJ sport wil verspreiden? Net zo als anderen die jaren van hun leven hebben besteed aan het behalen van hun hoge graad in het BJJ. Of gaat het hem puur om het winstbejag?
    En hoe denkt Edgar BJJ te leren aan mensen die zijn school komen binnen lopen? BJJ is niet hetzelfde als judo en jbn jiu jitsu namelijk. Wil je geld en tijd besteden om BJJ te leren, dan mag je er toch van uit gaan dat je dit ook gaat leren.

    Daarom wil ik mijn mening even uitstellen tot dat Edgar duidelijk antwoord gegeven heeft op deze vragen. Ik denk dat een hoop bjjers het ergste vrezen en er vanuit gaan dat we hier de eerste officiele mcDojo in Nederland hebben. En hiermee de kwaliteit van de BJJ-graden ten gronde (gaat) richt(en).

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Daarom wil ik mijn mening even uitstellen tot dat Edgar duidelijk antwoord gegeven heeft op deze vragen..
    Ik heb van de week zijn account geactiveerd dus hij kan als hij dat wil een reactie plaatsen

    Is er trouwens ergens een lijst online met alle BJJ blackbelts in Nederland ?

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.347
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben niet zo thuis in BJJ en hoe het allemaal werkt maar is die meneer Toyota bevoegd om zoiets te geven. Van zijn kant begrijp ik het wel. Hij heeft zijn Toyota BJJ in meerdere landen opgezet en als Edgar de Nederlandse deel doet zou het raar zijn dat hij een witte bander is. Als Toyota vrij is om een band uit te reiken omdat het zakelijk gezien slimmer is (daar lijkt het wel op) dan is dat zijn goed recht lijkt mij. Tenzij Toyota zijn vaardigheden ter discussie staat?

    Ik neem aan dat Toyota ook een soort van kwaliteitsstempel wilt hebben op zijn systeem, dan gaat hij iemand niet zomaar een zwarte band geven als hij niet denkt dat die persoon bekwaam is...

    Blijft een lastige discussie, beetje hetzelfde dat iemand als Stephan Bonner Hall of Famer wordt terwijl Tito Ortiz dat niet is. Is een hele andere discussie maar geeft wel aan dat UFC zelf kan bepalen wie zij er in zetten ja of nee. Zo mag die Toyota dat ook zelf bepalen. Of dit slim is gezien de negatieve reacties is de tweede vraag.

    Wellicht kan Remco Pardoel ons uitleggen hoe dat bandensysteem nou precies werkt?

    Overigens twijfel ik niet aan de kunde van Edgar want die man ademt martial arts en werkt al jaren samen met Martijn de Jong dus denk wel dat Edgar kan rollen als een zwarte bander (dacht altijd dat hij er al eentje had hahah)

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by Wheelie View Post
    Ik heb van de week zijn account geactiveerd dus hij kan als hij dat wil een reactie plaatsen

    Is er trouwens ergens een lijst online met alle BJJ blackbelts in Nederland ?
    Wat dacht je van je eigen site 😉
    http://www.mixfight.nl/forum/showthr...B-en-Nederland

    Moet alleen effe worden bijgewerkt.....

  20. #20
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Is er al een reactie? Alhoewel het stilzwijgen ook boekdelen spreekt natuurlijk.

  21. #21
    Join Date
    Oct 2015
    Posts
    167
    vCash
    20420

    Default

    Persoonlijk ben ik ook wel benieuwd na de reacties van Edgar Kruyning en van die van Remco Pardoel...
    Deze heren zouden ons beide toch wel een inzicht moeten kunnen geven?

  22. #22
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    839
    vCash
    115250

    Default

    Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Wat dacht je van je eigen site 
    http://www.mixfight.nl/forum/showthr...B-en-Nederland

    Moet alleen effe worden bijgewerkt.....
    Artesuave heeft een up to date overzicht:

    http://www.artesuave.eu/overzicht-hogere-banden/
    "Ronda is the most mentally strong person I know"- Dana White

  23. #23
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.142
    vCash
    126000

    Default

    Iedereen in de BJJ wereld weet dat dit nergens over gaat. Je kan nog zo veel dan graden hebben in judo, traditioneel jiu Jitsu en andere budo sporten dit maakt echter niet dat je het niveau hebt van een Blackbelt in BJJ

  24. #24

    Default

    Quote Originally Posted by Proximo View Post
    Als mensen zich druk maken of die belt met gegronde reden aan die man gegeven is zouden ze er goed aan doen om hem op te zoeken en te vragen of hij eens met ze wilt sparren.
    2x

  25. #25
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Sneek
    Posts
    1.306
    vCash
    126000

    Default

    mensen kunnen hier wel mooi recht praten wat krom is. maar een promotie van 0 naar black belt slaat natuurlijk als een tang op een varken. hoe goed de beste man ook is op de grond. geld, geld, daar gaat het hier om.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •