MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 70 of 70
  1. #51
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Weert
    Posts
    90
    vCash
    126000

    Default

    Denk dat Mark huizinga mooi de verschillen aangeeft . toch geen onbekende judoka maar het spelletje is toch echt anders .
    http://www.mmaplanet.nl/mmanieuws/ma...-bjj-toernooi/

    Geschreven door Brain ? dezelfde als hierboven ?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    25
    vCash
    126000

    Default

    En dan is Huizinga ook nog eens een judoka die in zijn tak van sport uitblonk als een grootheid in het grondwerk (ne-waza).

  3. #53
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Dat heb ik inderdaad geschreven. Heb hem toentertijd ook zien rollen. Nederlands beste, misschien wel van de wereld, judoka komt tekort op een lokaal toernooi in de bruine banden klasse. Dit geeft geheel mijn argument aan, dat als zelfs hij het daar moet afleggen, kan ik me geen andere judoka voorstellen die het zonder bjj-training wel kan. Hij maakte behoorlijk wat judo-foutjes waar je in het bjj niet mee weg komt? Die foutjes moet je er uit trainen en jezelf andere strategien aanleren. Ook technisch kwam hij nog wel wat tekort.

    Respect voor Mark Huizinga overigens, hij koopt geen band maar schrijft zich bij de elite in en test zijn eigen grondwerk. Merkt dat hij tekort komt en trekt zijn lessen er uit.

  4. #54
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Dat heb ik inderdaad geschreven. Heb hem toentertijd ook zien rollen. Nederlands beste, misschien wel van de wereld, judoka komt tekort op een lokaal toernooi in de bruine banden klasse. Dit geeft geheel mijn argument aan, dat als zelfs hij het daar moet afleggen, kan ik me geen andere judoka voorstellen die het zonder bjj-training wel kan. Hij maakte behoorlijk wat judo-foutjes waar je in het bjj niet mee weg komt? Die foutjes moet je er uit trainen en jezelf andere strategien aanleren. Ook technisch kwam hij nog wel wat tekort.

    Respect voor Mark Huizinga overigens, hij koopt geen band maar schrijft zich bij de elite in en test zijn eigen grondwerk. Merkt dat hij tekort komt en trekt zijn lessen er uit.
    x200 dit.
    Fighting is poetry in motion

  5. #55
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Dit was de reactie van Mark Huizinga, en ja ik weet dat ik bevooroordeeld ben als judoka. Weet zeker dat als hij vaker BJJ traint en de spelregels eigen maakt dat hij iedereen in problemen kan brengen.

    'Mijn spelinzicht? Die had ik niet. Kennis van de regels? Alleen van horen zeggen. Mijn tactiek? Gewoon maar beginnen en proberen iemand te laten aftikken. Ik had graag meer partijen willen winnen, maar mijn tegenstanders weten natuurlijk veel beter hoe ze de specifieke regels en puntentelling van hun sport moeten gebruiken.'

  6. #56
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Dus als ik het goed begrijp heeft de vermeende oplichter hier pak hem beet 20 zwarte banden en er bijna in zijn eentje voor gezorgd dat grapplen in Nederland op de kaart kwam te staan?

    Dus zonder hem en zijn toernooien was bjj lang niet zo groot geweest ?
    Ik vraag me dan serieus af wat het probleem precies is.

  7. #57
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    bjj is wel grappling maar grappling is geen bjj

  8. #58
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    bjj is wel grappling maar grappling is geen bjj
    Dat zeg ik ook niet maar door de grappling toernooien in Ede is BJJ wel op de kaart gezet in Nederland. Ik denk dat hij meer voor BJJ heeft betekend in Nederland dan al die fijne black belters die nu af zitten te geven op die belt van hem.

    En ik denk ook dat als die Huizinga 2 weken meerolt bij een BJJ school en 3 filmpjes kijkt van de pro's dat hij iedereen opvouwt in Nederland. Mensen uitlachen die gewoon wat proberen omdat ze het leuk vinden is een nationale hobby hier.

    BJJ is het hipsterdom van de vechtsportwereld aan het worden. Gooi nog een biologische steak op je big green egg , laat je baard waxen en neem nog een zelfgebrouwen biertje. Relax een beetje en laat die gozer van zijn verdiende belt genieten.

  9. #59
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.347
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Dat zeg ik ook niet maar door de grappling toernooien in Ede is BJJ wel op de kaart gezet in Nederland. Ik denk dat hij meer voor BJJ heeft betekend in Nederland dan al die fijne black belters die nu af zitten te geven op die belt van hem.

    En ik denk ook dat als die Huizinga 2 weken meerolt bij een BJJ school en 3 filmpjes kijkt van de pro's dat hij iedereen opvouwt in Nederland. Mensen uitlachen die gewoon wat proberen omdat ze het leuk vinden is een nationale hobby hier.

    BJJ is het hipsterdom van de vechtsportwereld aan het worden. Gooi nog een biologische steak op je big green egg , laat je baard waxen en neem nog een zelfgebrouwen biertje. Relax een beetje en laat die gozer van zijn verdiende belt genieten.
    Vind het een beetje kort door de bocht; want ik vind wel dat je twee zaken nu door elkaar haalt. Dat hij veel voor de sport heeft gedaan ga ik zeker in mee maar dat rechtvaardigt niet een zwarte band lijkt mij want anders zou een persoon als Simon Rutz een zwarte band moeten krijgen in het kickboksen (ik weet die bestaat niet maar probeer een voorbeeld te stellen).

    Er is een discussie ontstaan welke criteria er gebruikt wordt om een zwarte band te rechtvaardigen. De één vind dat je op wedstrijd niveau veel moet hebben gepresteerd en de ander vindt dat je jaren lang ervaring moet hebben en de kennis van BJJ tot in de puntjes moet kunnen uitleggen en trainen.

    Zelf vind ik het lastig om in deze discussie te zeggen of hij wel of niet een zwarte band verdiend want ik ben niet thuis in het wereldje maar kan mij wel voorstellen dat het vreemd is dat je van niks tot een zwarte band wordt gepromoveerd. Alleen je argument dat hij veel voor de sport heeft betekent vind ik een beetje kul want er zijn genoeg voorbeelden van mensen die veel voor een sport hebben betekent zonder zelf op niveau te hebben getraind of wedstrijd heb gevochten.

  10. #60
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik denk dat het grootste probleem is dat ie les gaat geven. Als ik, als complete leek, naar een BJJ school ga, dan verwacht ik wel dat iemand thuis is in het BJJ en de technieken die daarbij horen. Dat iemand veel betekend heeft, is fijn natuurlijk maar doet daar niet zoveel aan af. Een uitreiking van een zwarte band als een soort BJJ-equivalent van een eredoctoraat, daar valt op zich wel mee te leven denk ik. Het wordt echter anders wanneer je die band ook gebruikt om geld te verdienen en de sport zelf uit te dragen. Dan mag wel vereist worden dat iemand de kennis en kunde in huis heeft die bij een dergelijke positie past.

  11. #61
    Join Date
    Sep 2015
    Location
    Lisbon
    Posts
    185
    vCash
    125900

    Default

    dus dan moet dana white ook maar zwarte band krijg ..wat een onzin zeg..!1

  12. #62
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    25
    vCash
    126000

    Default

    Huizinga trainde al BJJ in Rotterdam dus compleet onvoorbereid was hij niet voor dat toernooi.
    So far wbt 2 weken trainen, je verder verdiepen in de regels en dan de boel oprollen dat kun je wel vergeten.
    Ik durf met stelligheid te beweren dat pioniers als Francis Cadu, Remco Pardoel, de gebroeders Peters, en de black belts van het eerste uur heel wat meer voor het BJJ in Nederland hebben betekend dan dhr. Kruyning.
    Een dergelijke opmerking wijst op een totaal gebrek aan inzicht wbt BJJ in Nederland (& België).
    Wat betreft grappling; Edgar Kruyning heeft zonder meer de sport in NL op de kaart gezet.
    Last edited by Secret Weapon; 04-11-2015 at 14:33.

  13. #63
    Join Date
    Oct 2015
    Posts
    167
    vCash
    20420

    Default

    Persoonlijk denk ik dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening.
    Carlos Toyota zal toch ook wel een bepaalde verantwoording moeten afleggen als hij iemand een promotie van wit na zwart geeft.
    Kruyning is gepromoveerd tot zwart door een 3edan blackbelt en niet zoals diverse figuren die zichzelf blackbelt noemen die hooguit een blauwe band dragen, Die mensen maken de sport kapot!!

  14. #64
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Goor
    Posts
    71
    vCash
    126000

    Default

    Band is uiteindelijk toch alleen om je pak mee dicht te houden. Gaat om de persoon in het pak en wat die kan en met zijn kunnen doet.

  15. #65
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Franklin View Post
    Band is uiteindelijk toch alleen om je pak mee dicht te houden. Gaat om de persoon in het pak en wat die kan en met zijn kunnen doet.
    A belt only covers 2 inches of your butt, you have to cover the rest.

    Oftewel, iedereen kan een mooie band omknopen, maar lang niet iedereen is hem waard.

  16. #66
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by train2grow View Post
    Persoonlijk denk ik dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening.
    Carlos Toyota zal toch ook wel een bepaalde verantwoording moeten afleggen als hij iemand een promotie van wit na zwart geeft.
    Kruyning is gepromoveerd tot zwart door een 3edan blackbelt en niet zoals diverse figuren die zichzelf blackbelt noemen die hooguit een blauwe band dragen, Die mensen maken de sport kapot!!
    In een optimistische wereld ja, maar een zwarte band maakt niet per se een goed persoon van je en immuun voor de invloeden van de buitenwereld (geld dus).

    McDojo's maken de sport kapot, bandenfabrieken waar de leraren niet uit zijn op bijdragen aan de sport, maar op geld verdienen (over de rug van leken).

  17. #67
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam & Almere
    Posts
    746
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Secret Weapon View Post
    Verder ben ik zeer benieuwd naar de prestaties van deze nieuwe bruine en zwarte banden en hun pupillen op 1 van de vele toernooien die elk jaar worden georganiseerd, ook voor 35 +-ers!
    Zijn dit toernooien waar alleen 35+ ers aan meedoen?!
    Misschien maar x proberen met mn bijna 38 jaar!
    Heb jaren geleden onder Francis Cadu getraind toen nog in de Bijlmer bij fitnessclub Marsha heette het volgens mij.
    The Outsiders!! J-MMA #1

  18. #68
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    A belt only covers 2 inches of your butt, you have to cover the rest.

    Oftewel, iedereen kan een mooie band omknopen, maar lang niet iedereen is hem waard.
    Pffffffffff, ben nooit verder gegaan (gekomen ?) dan 1e kyu, dus net geen zwarte band karate. Kon van inmiddels shihans die ik nog als sempei had zien binnenkomen de zwarte band gewoon krijgen. Wat is die band dan waard ? 10.000 x niks.
    BAND MOET JE VERDIENEN, KLAAR PUNT UIT.
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  19. #69
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by de Stiep View Post
    Pffffffffff, ben nooit verder gegaan (gekomen ?) dan 1e kyu, dus net geen zwarte band karate. Kon van inmiddels shihans die ik nog als sempei had zien binnenkomen de zwarte band gewoon krijgen. Wat is die band dan waard ? 10.000 x niks.
    BAND MOET JE VERDIENEN, KLAAR PUNT UIT.
    Dat zeg ik. We kunnen elkaar de hand schudden.

  20. #70
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Dat zeg ik ook niet maar door de grappling toernooien in Ede is BJJ wel op de kaart gezet in Nederland. Ik denk dat hij meer voor BJJ heeft betekend in Nederland dan al die fijne black belters die nu af zitten te geven op die belt van hem.

    En ik denk ook dat als die Huizinga 2 weken meerolt bij een BJJ school en 3 filmpjes kijkt van de pro's dat hij iedereen opvouwt in Nederland. Mensen uitlachen die gewoon wat proberen omdat ze het leuk vinden is een nationale hobby hier.

    BJJ is het hipsterdom van de vechtsportwereld aan het worden. Gooi nog een biologische steak op je big green egg , laat je baard waxen en neem nog een zelfgebrouwen biertje. Relax een beetje en laat die gozer van zijn verdiende belt genieten.
    Alsof er geen BJJ in Nederland was zonder Kruyning.
    Er waren zeker al BJJ toernooien buiten het NK grappling om.
    Daarbij, heeft hij die toernooien (zeker de laatste jaren) helemaal niet meer zelf georganiseerd.
    Geen poot uitgestoken, Sandi Ni is degene die die toko runde (en met veel succes, petje af!).

    En meer betekent dan andere blackbelts? serieus, neem nog een slokje .
    Remco Pardoel? Martijn de Jong? Hans Stringer? Jochem Branderhorst?
    Dit zijn blackbelts die kampioenen afleveren, die toernooien in het buitenland pakken of pakten en daar met veel succes podiumplaatsen pakken.
    Ook al jaren lang.
    Die hun zelf opgedane kennis, verworven tijdens internationale toernooien, weer overdragen op de volgende generatie die dat ook met succes doen.
    Niks met hipster te maken, gewoon hard werken voor je band. Iets wat jij klaarblijkelijk niet begrijpt.

    Je praat poep.
    En over dat stukje van Huizinga ga ik maar niet beginnen
    Fighting is poetry in motion

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •