MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 70
  1. #26
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    25
    vCash
    126000

    Default

    Het lijkt erop dat alleen mensen met een BJJ achtergrond hier snappen hoe het echt werkt wbt het halen van een zwarte band BJJ.
    Mogelijk red Edgar zich prima op de grond tegen een paarse, bruine of zelfs zwarte band BJJ maar dat betekent niet dat je meteen geschoold bent in de technieken, drills, grips e.d.
    Voor het behalen van een bepaalde band staat een minimale periode volgens de IBJJF.
    Dit zou betekenen dat Edgar zich niet zou kunnen inschrijven voor een IBJJF toernooi en ik denk ook geen van zijn leerlingen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Hoe lang heb je over je rijbewijs gedaan ? Max verstappen maar een paar lesjes. Terwijl rijden op de openbare weg heel iets anders is als racen.

    Ik snap de jalouzie wel maar multiple black belts bij jbn zegt wel wat. Die geven ze niet cadeau. Deze misschien wel. Maar niet aan de fietsenmaker op de hoek. Er zit wel degelijk een bak ervaring achter.
    Wat een onzin, jaloezie is helemaal niet in het spel hier.
    Ik denk dat pure afgunst een betere verwoording is.
    De JBN heeft niks te maken met de IBJJF, is een compleet ander bandensysteem.
    Het mooie aan BJJ is dat je de banden nog moet verdienen, door mat uren te maken, competities, je moet kunnen laten zien dat je competent bent in wat je doet tijdens echt competitieve situaties, in plaats van het doen van katas, worpen tijdens examens, etcetera.
    Zo kan iedereen een zwarte band halen wat bij veel budo discplines dus ook het geval is.
    Dat de man ervaring heeft in martial arts staat buiten kijf maar dat geeft niet het recht om zomaar ff een bandje om te knopen in een discipline waar hij dus totaal geen (wedstrijd)ervaring in heeft.

    Wat hieraan steekt in de nederlandse bjj scene is dat elke bjj'er bloed, zweet en tranen aflegt voordat ze zwart krijgen.
    Men weet van elkaar hoe dat is, het is een levensstijl die niet te vergelijken is met welke andere martial arts dan ook.
    Je komt elkaar jaren tegen op de mat onderweg naar zwart, maakt vrienden, leert elkaar kennen.
    En Dhr. Kruyning legt een zak geld op tafel, knoopt een band om, en gaat vervolgens ineens BJJ les geven.
    Tja, niet zo gek dat men dan in rep en roer is.

    Daarbij, zijn er ook meerdere mensen van zijn school, en zijn affiliates tot bruine gekroond.
    Mensen die dus bekant helemaal niks kunnen.
    De eerste McDojo keten in NL is een feit.

    Quote Originally Posted by Secret Weapon View Post
    Het lijkt erop dat alleen mensen met een BJJ achtergrond hier snappen hoe het echt werkt wbt het halen van een zwarte band BJJ.
    Mogelijk red Edgar zich prima op de grond tegen een paarse, bruine of zelfs zwarte band BJJ maar dat betekent niet dat je meteen geschoold bent in de technieken, drills, grips e.d.
    Voor het behalen van een bepaalde band staat een minimale periode volgens de IBJJF.
    Dit zou betekenen dat Edgar zich niet zou kunnen inschrijven voor een IBJJF toernooi en ik denk ook geen van zijn leerlingen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
    Helemaal correct, Edgar zijn zwarte band (en die van zijn bruine banders ook) worden niet erkend door de IBJJF, juist om dit soort McDojo gedrag de kop in te drukken.
    Last edited by lopez86; 21-10-2015 at 11:52.
    Fighting is poetry in motion

  3. #28
    Join Date
    Sep 2015
    Location
    Lisbon
    Posts
    185
    vCash
    125900

    Default

    vraagje aan persoon hierboven.

    zoals jij zegt ze zijn niet erkend door IBJJF betekent dit ook dat ze niet op de toernooien mogen deelnemen? en hoe zit dat dan de mensen die daar bruin krijgen of uberhaupt blauw? die doen geen wedstrijden dan?

    vind dit zelf echt bizar uberhaupt de weg naar blauw is bij ons al een opgave en ondanks zijn achtergrond gaat hij direct naar zwart.

    BJJ is in mijn ogen meer dan alleen trainen en ik denk ook dat in het banden systeem daar ook meer bij komt kijken dat je van bruin moeilijk naar zwart gaat etc omdat er meer bij komt kijken dan trainen het is een visie levenswijze etc.
    klinkt misschien zweverig voor de mensen die het niet doen maar zo voelt het voor mij wel dat je ergens voor staat en respresent.

  4. #29
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by fww View Post
    vraagje aan persoon hierboven.

    zoals jij zegt ze zijn niet erkend door IBJJF betekent dit ook dat ze niet op de toernooien mogen deelnemen? en hoe zit dat dan de mensen die daar bruin krijgen of uberhaupt blauw? die doen geen wedstrijden dan?

    vind dit zelf echt bizar uberhaupt de weg naar blauw is bij ons al een opgave en ondanks zijn achtergrond gaat hij direct naar zwart.

    BJJ is in mijn ogen meer dan alleen trainen en ik denk ook dat in het banden systeem daar ook meer bij komt kijken dat je van bruin moeilijk naar zwart gaat etc omdat er meer bij komt kijken dan trainen het is een visie levenswijze etc.
    klinkt misschien zweverig voor de mensen die het niet doen maar zo voelt het voor mij wel dat je ergens voor staat en respresent.
    Mensen met een zwarte band judo moeten meedoen bij de blauwe banden, anderen bij wit. Dit geldt overigens alleen voor officiele IBJJF toernooien, zoals het EK.

    Zoals Lopez mooi verwoordde en jij ook, is het behalen van de volgende graad in het BJJ lastig. Lang niet iedereen bereikt de zwarte band. Er komt meer bij kijken dan alleen wedstrijden. Als jouw bedoeling is om les te geven, dan zou je toch ervaring moeten hebben met die discipline. Je laat een tandarts ook geen hartchirurgen opleiden.

    Binnen de BJJ scene zal Edgar niet serieus genomen worden, het probleem is vooral de gemiddelde leek uit omstreken Ede die denkt BJJ te gaan leren, en daar ook goed voor betaald. Die vervolgens iets heel anders leert en er dan nog eens achter komt dat de banden van zijn trainers niet IBJJF erkent zijn.

  5. #30
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Proximo View Post
    Als mensen zich druk maken of die belt met gegronde reden aan die man gegeven is zouden ze er goed aan doen om hem op te zoeken en te vragen of hij eens met ze wilt sparren.
    Het is een wedstrijdsport dus in mij ogen moet je je bewijzen op wedstrijden of in een dojo waar je je meet met wedstrijdvechters. Dat is de enige manier om te testen of je de geleerde theorie ook in de praktijk kan brengen. Als je uit een andere sport komt maar wel op BJJ regels hoge banders verslaat is dat een teken dat je de technieken van het BJJ kan pareren en je eigen technieken kan toepassen.

    Dus, of je loopt alle banden door en leert alle techniek, waarna je deze toepast op de training.......of je kent een geperkt aantal technieken maar gebruikt deze zo effectief dat je bruine en paarse banders verslaat tijden wedstrijden sparring. Dat lijken me de enige twee manieren om een zwarte band te krijgen. Ik ben wel benieuwd naar de beelden van het examen. Dan kunnen we beter oordelen.

  6. #31
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Het is een wedstrijdsport dus in mij ogen moet je je bewijzen op wedstrijden of in een dojo waar je je meet met wedstrijdvechters. Dat is de enige manier om te testen of je de geleerde theorie ook in de praktijk kan brengen. Als je uit een andere sport komt maar wel op BJJ regels hoge banders verslaat is dat een teken dat je de technieken van het BJJ kan pareren en je eigen technieken kan toepassen.

    Dus, of je loopt alle banden door en leert alle techniek, waarna je deze toepast op de training.......of je kent een geperkt aantal technieken maar gebruikt deze zo effectief dat je bruine en paarse banders verslaat tijden wedstrijden sparring. Dat lijken me de enige twee manieren om een zwarte band te krijgen. Ik ben wel benieuwd naar de beelden van het examen. Dan kunnen we beter oordelen.
    There are no shortcuts in BJJ. Als je je eigen technieken gebruikt om een bjjer te verslaan op bjj regels (succes daarmee trouwens) dan ken je nog steeds geen bjj, maar je eigen technieken.

  7. #32
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    25
    vCash
    126000

  8. #33
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dietrik View Post
    mensen kunnen hier wel mooi recht praten wat krom is. maar een promotie van 0 naar black belt slaat natuurlijk als een tang op een varken. hoe goed de beste man ook is op de grond. geld, geld, daar gaat het hier om.

    ik heb niks met BJJ heb het ook nooit beoefend btw maar loop al wel vanaf mijn tiende mee in het wereldje(worstelen / kickboksen en ben bijna 50) maar dit heeft idd te maken met business dus ik begrijp de frustratie wel begrijp alleen niet dat de persoon waar het om gaat het niet begrijpt.ik zou die zwarte band helemaal niet aan genomen hebben vooral als je weet dat je er gezeik van krijg je zal toch er voor moeten werken lijkt mijn maar goed het zal wel lekker op zijn cv staan
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  9. #34
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    There are no shortcuts in BJJ. Als je je eigen technieken gebruikt om een bjjer te verslaan op bjj regels (succes daarmee trouwens) dan ken je nog steeds geen bjj, maar je eigen technieken.
    Wat een BS. Blijkbaar zijn je eigen technieken dan ook BJJ technieken en werken ze........als een worstelaar een beperkt aantal submissions kent, maar een gi aantrekt en tijdens wedstrijden/sparren iedere zwarte bander op zijn rug gooit en daarna submit dan heeft ie recht op een zwarte band BJJ in mijn ogen.

    OT : waar blijven de beelden van het examen? Met name het rollen tegen verschillende hogere banden waar elk examen mee eindigt.

  10. #35
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    In een gi wordt dat heel moeilijk. Het werpen mss niet maar submitten wel.

  11. #36
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Het is een wedstrijdsport dus in mij ogen moet je je bewijzen op wedstrijden of in een dojo waar je je meet met wedstrijdvechters. Dat is de enige manier om te testen of je de geleerde theorie ook in de praktijk kan brengen. Als je uit een andere sport komt maar wel op BJJ regels hoge banders verslaat is dat een teken dat je de technieken van het BJJ kan pareren en je eigen technieken kan toepassen.
    Zoals Barnett bij Metamoris.


    Yes, I have a BJJ Black Belt, But it’s not what you think.


    First off I don’t train in BJJ, I almost never put on a gi (Only to teach or help Erik assist), and I stick by my training in Catch Wrestling and it’s concepts. When I step on the mats of Metamoris or in the UFC cage, I am walking in on the back of my Catch Wrestling style. I don’t practice a bunch of guard work, sweeps, or limit my submission work to any BJJ derived conceptual rule base. I don’t do BJJ. Period. However…

    In 2009 Erik Paulson, endorsed by Rigan Machado, presented me with a Black Belt in BJJ. I was Incredibly surprised and a bit shocked, see I have never, NEVER trained in the art of Brazilian Jiu-Jitsu. I didn’t start out a simple white belt and work my way up the ranks and eventually grind into a black belt. But there is a method to the apparent madness here.

    With Rigan Machado’s endorsement plus Erik’s knowledge and testing of my abilities and my performance in the gi, Erik Paulson awarded me my Black Belt and made me his first Black Belt in Brazilian Jiu-Jitsu. I went from zero to Black Belt in BJJ without training the art specifically. My knowledge of Catch Wrestling, Judo, body mechanics and basic universal principles as it pertains to unarmed combat 100% allowed me to put on a gi, compete in a specific rule set and succeed.

    Now you may be thinking that that me makes me some kind of illegitimate BJJ Black Belt and I am Ok with that. I don’t train BJJ. I have not taken one BJJ class. In fact, as a matter of point I intended to never have any ranking in BJJ or to train in it because of all of the arrogant comments and dismissal of my skills I had received from BJJ guys over the years.


    But indeed. I still get some of that but I can’t be wrapped up with it anymore. I am more interested in putting my techniques, concepts, and promoting Catch Wrestling through results. Rigan Machado and Erik Paulson vouch for my abilities and for them I am proud to say I am their BJJ Black Belt. I am glad to honor them and their teaching and works. I am proud to say I represent them and that is why I was willing to accept such a high award from some of the best in the world. And for them when necessary I will break out my black Break Point gi (Covered in heavy metal patches of course), tie on my Black Belt, and stand tall to represent for my teachers and any who just love to get on the mats however they choose do so.”


    Last edited by hypergiant; 22-10-2015 at 01:02.

  12. #37
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Wat een BS. Blijkbaar zijn je eigen technieken dan ook BJJ technieken en werken ze........als een worstelaar een beperkt aantal submissions kent, maar een gi aantrekt en tijdens wedstrijden/sparren iedere zwarte bander op zijn rug gooit en daarna submit dan heeft ie recht op een zwarte band BJJ in mijn ogen.

    OT : waar blijven de beelden van het examen? Met name het rollen tegen verschillende hogere banden waar elk examen mee eindigt.
    Ik kan er bij in komen als bovenstaande het geval is. Maar dan hebben we het over Josh barnett. En niet edgar kruyning geloof me.

    Wat ik probeer aan te geven is dat bjj meer is dan alleen wedstrijden. Als iemand bij je komt trainen verwacht hij bjj. Niet een eigen mix van technieken die alleen werken voor diegene die ze leert. We hebben het vooral over recreanten hè dat is de grootste groep .

  13. #38
    Join Date
    Sep 2015
    Location
    Lisbon
    Posts
    185
    vCash
    125900

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ik kan er bij in komen als bovenstaande het geval is. Maar dan hebben we het over Josh barnett. En niet edgar kruyning geloof me.

    Wat ik probeer aan te geven is dat bjj meer is dan alleen wedstrijden. Als iemand bij je komt trainen verwacht hij bjj. Niet een eigen mix van technieken die alleen werken voor diegene die ze leert. We hebben het vooral over recreanten hè dat is de grootste groep .

    ja precies dat..... er komt meer bij kijken tuurlijk had josh effect en won die ze partij maar wat ie aangeeft he stick to catch wrestling.

    BJJ is gewoon meer dan een paar technieken, het is een levenswijze.

    maar goed eigenlijk hoopte ik gewoon dat Edgar zelf een verklaring zou geven.

  14. #39
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Jezelf op de mat bewijzen is één ding, maar lesgeven in bjj terwijl je daar helemaal geen ervaring in hebt lijkt me inderdaad een rare situatie.

  15. #40
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by fww View Post
    ja precies dat..... er komt meer bij kijken tuurlijk had josh effect en won die ze partij maar wat ie aangeeft he stick to catch wrestling.

    BJJ is gewoon meer dan een paar technieken, het is een levenswijze.

    maar goed eigenlijk hoopte ik gewoon dat Edgar zelf een verklaring zou geven.
    Ik denk dat hij dit niet doet simpelweg omdat er geen enkele manier is om zich hier uit te lullen.
    En de doelstelling toch cash money verdienen is met onwetende nieuwe zieltjes die nietsvermoedend z'n gym inlopen, opzoek naar BJJ.
    Fighting is poetry in motion

  16. #41
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    25
    vCash
    126000

    Default

    Idd bullshit en andersom exact hetzelfde; je knoopt ook geen zwarte band judo om je middel ondanks dat je je als top BJJ-er waarschijnlijk prima kunt redden op een JBN toernooi.

  17. #42
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    MAAAAAAM. haal me nog wat popcorn bij de lidl, ben te lui om op te staan.


    op de vot dermit

  18. #43
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    De man ademt budo, heeft zijn hele leven gewijd aan het leren van alle facetten en dit resulteert oa in een 7e dan judo en tradidioneel JJ. Zit inmiddels al op 40+ zwarte banden. Schrijft boeken samen met Martijn de Jong en een grote kracht achter grappling en specifiek grondjudo in NL. (kwam BJJ hier niet uit voort?) Nee, hij is geen Josh Barnett maar heeft in zijn hele leven blijkbaar al zoveel ervaring opgedaan dat Toyota hem waardig vond. Hij had hem ook eerst een blauw of paarse band kunnen geven en bi de volgende trip de zwarte. Dan had je iemand gehoord denk ik. Effectief had Edgar dan niet echt heel veel meer training gehad.

  19. #44
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    De man ademt budo, heeft zijn hele leven gewijd aan het leren van alle facetten en dit resulteert oa in een 7e dan judo en tradidioneel JJ. Zit inmiddels al op 40+ zwarte banden. Schrijft boeken samen met Martijn de Jong en een grote kracht achter grappling en specifiek grondjudo in NL. (kwam BJJ hier niet uit voort?) Nee, hij is geen Josh Barnett maar heeft in zijn hele leven blijkbaar al zoveel ervaring opgedaan dat Toyota hem waardig vond. Hij had hem ook eerst een blauw of paarse band kunnen geven en bi de volgende trip de zwarte. Dan had je iemand gehoord denk ik. Effectief had Edgar dan niet echt heel veel meer training gehad.
    Ik heb nog geen enkele legitieme black belt in Nederland gesproken die deze situatie serieus neemt. En Edgar doet ook weinig om dat te ontkrachten. Dat zegt mij genoeg. Wat jij doet is invullen wat er niet gezegd is. Maar kijk eens naar de feiten. Hoeveel serieuze bjj toppers zijn er uit zijn school gekomen? Wat is zijn impact in de BJJ wereld? Hoeveel (echte) toppers zie jij nog op het NK grappling tegenwoordig?

  20. #45
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Secret Weapon View Post
    Idd bullshit en andersom exact hetzelfde; je knoopt ook geen zwarte band judo om je middel ondanks dat je je als top BJJ-er waarschijnlijk prima kunt redden op een JBN toernooi.
    Uit deze opmerking blijkt dat je waarschijnlijk een stuk minder ervaring hebt dan je zelf doet voorkomen.....je denkt dat een top BJJ'er mee kan komen met topjudokas op judo regels? Mij ervaring is dat je je daar stevig in vergist. Net als dat het andersom lastig is. Vandaar mijn mening dat als mensen op hoog niveau mee kunnen komen in een wedstrijdsport, je ze ook de bijbehorende banden kan geven.

    Dat hele verhaal over levenswijze etc vind ik nogal overdreven. Ik heb met een hele rits aan zwarte banders getraind die allemaal op een hele andere manier die 'way of living' benaderen, maar waarvan je zeker niet zou zeggen dat ze hun band niet hebben verdiend.

    Lesgeven is een ander facet en het is wel handig om alle technieken te kennen als je een school begin. Maar aan de andere kant ken ik hele goede zwarte banders die het niet over kunnen brengen dus als iemand drie technieken kent en zich elke partij in een positie kan brengen om die toe te passen dan zie ik niet in waarom een zwarte band onterecht zou zij. Denk niet dat dit bij Edgar het geval is, dus heb mijn twijfels over zijn graduatie, maar wacht nog steeds op de video om dit te beoordelen.....

  21. #46
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    25
    vCash
    126000

    Default

    Ik beweer nergens dat ik zeer ervaren ben.
    Ik train BJJ sinds 2012 en heb een blauwe band maar inmiddels wel met een aardige hoeveelheid toornooi ervaring. Ondanks mijn leeftijd (42 jaar) en een aantal hardnekkige (BJJ) blessures kan ik nog lekker meekomen op zowel de trainingen als de toernooitjes.

    Check deze video maar eens:
    http://fightstate.com/white-belt-ent...ament-bj-penn/

  22. #47
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Secret Weapon View Post
    Ik beweer nergens dat ik zeer ervaren ben.
    Ik train BJJ sinds 2012 en heb een blauwe band maar inmiddels wel met een aardige hoeveelheid toornooi ervaring. Ondanks mijn leeftijd (42 jaar) en een aantal hardnekkige (BJJ) blessures kan ik nog lekker meekomen op zowel de trainingen als de toernooitjes.

    Check deze video maar eens:
    http://fightstate.com/white-belt-ent...ament-bj-penn/
    Top dat je op die leeftijd nog bent begonnen met BJJ en er erg veel plezier in hebt.
    Verder denk ik dat je mijn eerder genoemde argumenten kracht hebt bijgezet met je uitleg en video.

    Nu graag de video van de graduatie van Edgar zodat we dit topic kunnen afronden.....

  23. #48
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Een zwarte band bij heeft niets te zoeken op een toptoernooi judo. Op een lokaal tornooitje kan hij misschien nog wel wat potten breken. Maar goed andersom geldt hetzelfde. Wat alleen maar aangeeft dat het twee verschillende sporten zijn.

  24. #49
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Een zwarte band bij heeft niets te zoeken op een toptoernooi judo. Op een lokaal tornooitje kan hij misschien nog wel wat potten breken. Maar goed andersom geldt hetzelfde. Wat alleen maar aangeeft dat het twee verschillende sporten zijn.
    Durf toch wel te beweren dat een judoka het beter doet op een bjj toernooi dan andersom. Dacht dat de nodige judoka's wel succesvol zijn geweest. Bjj'ers trainen nagenoeg niet op worpen dus in judoregels geen kans. Overigens redelijk off topic

  25. #50
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Durf toch wel te beweren dat een judoka het beter doet op een bjj toernooi dan andersom. Dacht dat de nodige judoka's wel succesvol zijn geweest. Bjj'ers trainen nagenoeg niet op worpen dus in judoregels geen kans. Overigens redelijk off topic
    Welke judoka's zijn er zo succesvol geweest dan?

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •