MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 9 FirstFirst 12345678 ... LastLast
Results 76 to 100 of 206
  1. #76
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Dan is dat wat ik zei geen kwestie van interpretaties maar misbruik van de tekst, de tekst zelf en vele andere die ik kan citeren en uitspraken van de profeet spreken dit duidelijk tegen.



    Als men die richting op wil dan moet men ook eerlijk naar andere boeken kijken waar door psycho's misbruik van kunnen maken, kijk bijvoorbeeld naar de oude testament bijbel, daar staat niet eens een disclamer zoals de koran dat je alleen mag vechten tegen die jou bevechten en dat wanneer zei vrede wensen jij ook vrede moet wensen.


    God geeft daar aan de kinderen van israel direct een bevel om de filistijnen duizenden af te slachten en zegt erbij vermoord iedereen kinderen en zelfs hun dieren.


    Waarom is het moeilijk toe te geven dat de koran zelf duidelijk is in hoe je alleen geweld mag gebruiken en hoe niet, de haat zit diep geworteld bij sommige dat ze afwijken van rechtvaardig te zijn ze negeren andere teksten uit de koran om die haat fakkel te kunnen voeden.


    Ik zie een aantal hier die trekjes van die terroristen hebben, die harteloosheid mensen praten over alle moslims zus en zo deporteren gaskamers van auswitch gas mag aan en zulke mensen hebben zogenaamd afschuw van terorristen echt geloofwaardig.
    Last edited by tarantula; 15-11-2015 at 13:56.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Waar zijn al die gematigde moslims dan? Als er tegen Israël of cartoons wordt gedemonstreerd stromen ze met zijn tienduizenden tegelijk de straten op. Maar nu is er weer een grote stilte. Op de officiële kanalen na. Maar die hebben natuurlijk ook hun subsidies waar ze aan moeten denken. Dat suggereert niet alleen aan IS dat ze het stiekem wel leuk vinden.

  3. #78
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    @tarantula, misbruik van de tekst is juist de interpretatie ervan. Jij vind het misbruik en de ander kan het zo zien.
    Ik geloof zeker dat jij normaal je geloof beleid. Dat staat er los van.

    Maar net zoals Facade al zegt, het is niet alleen de Islam. Alleen bied religie en nu de Islam, wel de mogelijkheid. Met andere religie is dat minder, door secularisatie en verlichting. Maar dat was vroeger niet anders.

    Geopolitiek en polarisatie gooit ook een duit in het zakje. Angst, haatzaaien en verheelijking etc...

  4. #79
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

  5. #80
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    @tarantula, misbruik van de tekst is juist de interpretatie ervan. Jij vind het misbruik en de ander kan het zo zien.
    Ik geloof zeker dat jij normaal je geloof beleid. Dat staat er los van.

    Maar net zoals Facade al zegt, het is niet alleen de Islam. Alleen bied religie en nu de Islam, wel de mogelijkheid. Met andere religie is dat minder, door secularisatie en verlichting. Maar dat was vroeger niet anders.

    Geopolitiek en polarisatie gooit ook een duit in het zakje. Angst, haatzaaien en verheelijking etc...
    Bij interpretaties is iemand oprecht maar begrijpt de tekst anders, bij misbruik negeert de persoon andere teksten die tegen zijn agenda en ideeen gaan en gaat ervandoor met een halve verdraaide tekst om zo domme zieletjes te winnen.

    Kijk alleen naar gasten die in het nieuws zijn gekomen waarvan bekend is dat zij naar syrie zijn geweest of sympastisant zijn van isis, geen 1 van hun is afgestudeerd aan een islamitische universiteit, de meeste kunnen niet fatsoenlijk arabisch lezen en degene die dat wel kunnen zijn pas bij de basis, zij luisteren naar predikers geen geleerden maar mooipraters die met verdraaide bewijs komen en zo raken zij beinvloed, natuurlijk hebben zij al een soort van afkeer van de maatschappij en zijn het losers en zo gaat vaak de balletje rollen.


    Zie het vershil tussen moslims die bijvoorbeeld zijn afgestudeerd aan de universiteit van medina zoals remy soekerman en vele andere die prediken islam met juiste kennis.


    Dit is gewoon een probleem die keihard aangepakt moet worden rechtvaardig maar pragmatisch, er moet gewoon een oplossing zijn om dit soort personen te stoppen, ik als moslim bereid mij daarvoor in te zetten voor het belang van mensen levens en vrede in de maatschappij er is al zoveel ellende overal de plekken waar het vredig is moeten gekoesterd en beschermd worden.

  6. #81
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by tarantula View Post
    Bij interpretaties is iemand oprecht maar begrijpt de tekst anders, bij misbruik negeert de persoon andere teksten die tegen zijn agenda en ideeen gaan en gaat ervandoor met een halve verdraaide tekst om zo domme zieletjes te winnen.

    Kijk alleen naar gasten die in het nieuws zijn gekomen waarvan bekend is dat zij naar syrie zijn geweest of sympastisant zijn van isis, geen 1 van hun is afgestudeerd aan een islamitische universiteit, de meeste kunnen niet fatsoenlijk arabisch lezen en degene die dat wel kunnen zijn pas bij de basis, zij luisteren naar predikers geen geleerden maar mooipraters die met verdraaide bewijs komen en zo raken zij beinvloed, natuurlijk hebben zij al een soort van afkeer van de maatschappij en zijn het losers en zo gaat vaak de balletje rollen.


    Zie het vershil tussen moslims die bijvoorbeeld zijn afgestudeerd aan de universiteit van medina zoals remy soekerman en vele andere die prediken islam met juiste kennis.


    Dit is gewoon een probleem die keihard aangepakt moet worden rechtvaardig maar pragmatisch, er moet gewoon een oplossing zijn om dit soort personen te stoppen, ik als moslim bereid mij daarvoor in te zetten voor het belang van mensen levens en vrede in de maatschappij er is al zoveel ellende overal de plekken waar het vredig is moeten gekoesterd en beschermd worden.
    Ah ok, dus al die extremisten begrijpen het niet omdat ze niet naar de universiteit zijn geweest?

  7. #82
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Be a Warrior, not a Worrier

  8. #83
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Bij moslims, mannen en Polen is het aantal dat aan de genoemde kwalen lijdt wel onevenredig groot en heeft negatieve gevolgen voor de maatschappij. Dus even het Kalifaat wegvagen, meer huizen bouwen in Polen en iets met mannen....

    OT : Niet de bijbel hierbij halen. Dat is net zo'n verknipte weergave van de werkelijkheid als de Koran en heeft voor net zo veel ellende gezorgd. Gelukkig voor 'ons' deel van de wereld was dat vaak 400 jaar geleden en nu geconcentreerd in Afrika. Maar dat is natuurlijk geen valide reden om de Koran mee te verdedigen.

  9. #84
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by king View Post
    Ah ok, dus al die extremisten begrijpen het niet omdat ze niet naar de universiteit zijn geweest?
    Gebrek aan kennis speelt zeker een grote rol, geo politiek en andere factoren statistisch gezien zijn dit soort mislukkelingen een kleine minderheid en behoren zij tot een sekte die zich alleen op politiek richt een verkeerde concept hebben van een khalifaat en alle middelen gebruikt om haar doelen te bereiken, wat ik hier aan doven oren probeer duidelijk te maken is dat zij de rest van de moslims zien als ongelovigen hypocrieten en wij net zo goed slachtoffer kunnen zijn voor hun geweld.


    Zij zijn op vele vlakken doorgeslagen, wat mij betreft hou ik alle scenarios open wie er werkelijk achter deze sektes zit bovenaan de ladder in politiek worden er vieze spelletjes gespeeld en gaat men over lijken dat weet ieder weldenkend mens.


    De overgrote meerderheid heeft en wil niks te maken hebben met dit soort tuig, je wilt niet weten hoe vreselijk ik deze mensen verafschuw.
    Last edited by tarantula; 15-11-2015 at 16:40.

  10. #85
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Uiteindelijk heeft de onderstaande man natuurlijk gewoon gelijk. Amerika (en bondgenoten) creëren een zeer vruchtbare voedingsbodem voor terrorisme door het beleid dat ze voeren. Hoe denk je dat die mensen daar zich voelen als er door een drone aanval 100 onschuldige mensen worden gedood? Ik vermoed dat de haat richting het westen vergelijkbaar is wat mensen nu hier voelen na deze aanslagen.. En ja, terroristen gebruiken/misbruiken de koran misschien, maar het westers beleid verzorgd een continue stroom van rekruten..

    Wil je ook maar in de buurt komen van een oplossing, deze man heeft imo het beste antwoord.




  11. #86
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    http://www.knack.be/nieuws/wereld/te...al-624191.html

    Interessant stuk van Peter Knoope.

  12. #87
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Volgens zijn logica zou heel noord-Afrika en het Midden-Oosten Saudi Arabië moeten haten.

  13. #88
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Denk het niet. Saoedi Arabië geeft pleuris veel geld aan al die landen.

  14. #89
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Denk het niet. Saoedi Arabië geeft pleuris veel geld aan al die landen.
    Maar hij had het over generationele verontwaarduging of zoiets. Dus het Arabische imperialisme zou dan ja hetzelfde generationele verontwaardigingsgevoel moeten hebben veroorzaakt. Geld of geen geld.

  15. #90
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    En het is ja niet zo alsof de gewone burger ooit iets ziet van dat geld.

  16. #91
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk ook niet dat dit de waarheid is maar een onderdeel ervan. Net zoals de islam zelf, westerse politiek etc.

  17. #92
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Uiteindelijk heeft de onderstaande man natuurlijk gewoon gelijk. Amerika (en bondgenoten) creëren een zeer vruchtbare voedingsbodem voor terrorisme door het beleid dat ze voeren. Hoe denk je dat die mensen daar zich voelen als er door een drone aanval 100 onschuldige mensen worden gedood? Ik vermoed dat de haat richting het westen vergelijkbaar is wat mensen nu hier voelen na deze aanslagen.. En ja, terroristen gebruiken/misbruiken de koran misschien, maar het westers beleid verzorgd een continue stroom van rekruten..
    dus dat!


    op de vot dermit

  18. #93
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Uiteindelijk heeft de onderstaande man natuurlijk gewoon gelijk. Amerika (en bondgenoten) creëren een zeer vruchtbare voedingsbodem voor terrorisme door het beleid dat ze voeren. Hoe denk je dat die mensen daar zich voelen als er door een drone aanval 100 onschuldige mensen worden gedood? Ik vermoed dat de haat richting het westen vergelijkbaar is wat mensen nu hier voelen na deze aanslagen.. En ja, terroristen gebruiken/misbruiken de koran misschien, maar het westers beleid verzorgd een continue stroom van rekruten..

    ehm, moslimterrorisme is niet alleen voorbehouden aan de Westerse landen hoor...sterker nog, de meeste moslimterrorisme-doden vallen in niet-Westerse landen. Maar da's natuurlijk ook allemaal de schuld van het Westen.
    (Of nee! Van Wilders..)
    It's okay to be white

  19. #94
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Uiteindelijk heeft de onderstaande man natuurlijk gewoon gelijk. Amerika (en bondgenoten) creëren een zeer vruchtbare voedingsbodem voor terrorisme door het beleid dat ze voeren. Hoe denk je dat die mensen daar zich voelen als er door een drone aanval 100 onschuldige mensen worden gedood? Ik vermoed dat de haat richting het westen vergelijkbaar is wat mensen nu hier voelen na deze aanslagen.. En ja, terroristen gebruiken/misbruiken de koran misschien, maar het westers beleid verzorgd een continue stroom van rekruten..

    Wil je ook maar in de buurt komen van een oplossing, deze man heeft imo het beste antwoord.




    Het is niet iets van deze tijd hoor. Eigenlijk is het al sinds het jaar 634 bezig!
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  20. #95
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    ehm, moslimterrorisme is niet alleen voorbehouden aan de Westerse landen hoor...sterker nog, de meeste moslimterrorisme-doden vallen in niet-Westerse landen. Maar da's natuurlijk ook allemaal de schuld van het Westen.
    (Of nee! Van Wilders..)
    Begrijpend lezen blijkt toch lastig. Waar zeg ik dat het voorbehouden is aan Westerse landen?

    Maar goed, als jij denkt dat Wilders en het huidige beleid continueren de oplossing is..Tja

  21. #96
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Begrijpend lezen blijkt toch lastig. Waar zeg ik dat het voorbehouden is aan Westerse landen?

    Maar goed, als jij denkt dat Wilders en het huidige beleid continueren de oplossing is..Tja
    Voedingsbodem is natuurlijk mede gecreeerd door optreden Westen. Van de kruistochten naar het opdelen van het Midden Oosten (mooie rechte lijnen net als in Noord -Afrika...) tot aan militaire acties de afgelopen 30 jaar.

    We zitten nu echter met een grote groep radicale dwazen in vele Westerse landen. Daarnaast hebben ze een stuk land 5x NL, en de financiele middelen, om hun dwaze gedachtegoed om te zetten in daden.

    Het lijkt mij nu een beetje te laat om te zeggen, 'als we ons anders opstellen dan valt de voedingsbodem weg en gaan we minder last krijgen'. Dat hadden we 20 (of 70)jaar geleden moeten doen.

    Nu moet je kiezen voor het minste van twee kwaden en Het Kalifaat met de grond gelijk maken (Laat dat maar aam Hollande en Putin over nu), en in NL de mensen hun paspoort afpakken (strijders in een buitenlands leger) als ze naar de regio reizen als jihadist.
    Dat we daarnaast moeten werken met minder radicale delen van de moslimgemeenschap en in West Europa moeten zorgen dat de 4e/5e generatie niet radicaliseert lijkt me logisch, maar dat kan niet ondergeschikt gemaakt worden aan het uitroeien van de extreme excessen die op dit moment steeds meer macht dreigen te krijgen.
    Volgens mij kan dat beiden, ondanks dat hard optreden ook weer een extra voedingsbodem geeft voor radicalisering. Hier moeten medemoslims een grote rol spelen, want als Westerse wereld hebben we geen autoriteit om dat gedachtegoed over te brengen.

    Ben wel benieuwd naar jouw oplossingen. Zowel in de regio als in West Europa.

  22. #97
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    De oplossing heb ik uiteraard ook niet en ik ben ook absoluut niet tegen hard optreden tegen IS. Op korte termijn haal je met welk beleid ook de haat niet zo snel weg, maar ik denk wel dat je bij al het ingrijpen in die regio goed moet nadenken. Het is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd maar die dictators laten zitten- hoe triest misschien ook voor de lokale bevolking- os misschien toch niet zo'n slecht plan. Paspoort afpakken van strijders in een buitenlands leger heb ik ook totaal geen problemen mee. Het blijft gewoon een heel heel complex probleem dat niet zo maar even kan worden opgelost door de grenzen dicht te gooien en op Wilders te stemmen..

  23. #98
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Wat mij betreft kan je in de EU beginnen. Ik weet niet of iemand het achtuurjournaal heeft gezien, maar dat geeft ook wel te denken. Er kan vast nog van alles gebeuren op het gebied van deradicalisering etc., maar als je zo makkelijk aan wapens kan komen, wordt het wel heel moeilijk iets te voorkomen. Niet alleen met betrekking tot terrorisme, maar ook met betrekking tot bijvoorbeeld georganiseerde misdaad. Alle gebeurtenissen de laatste tijd geven dan wel aanleiding om bijvoorbeeld het Schengenverdrag realistischer in te vullen. Wanneer wapenreglementen en de mogelijkheden om deze te handhaven tussen EU-staten onderling zo sterk van elkaar verschillen, kan het niet zo zijn dat grenscontroles in zijn geheel niet meer bestaan. Een alternatief zou kunnen zijn om een Europese richtlijn of verordening met betrekking tot de verhandeling van wapens aan derden in te voeren. Maar goed, dat doet weinig aan het handhavingsprobleem in armere gebieden natuurlijk... Het is natuurlijk een moeilijk probleem, maar er kan wel iets meer gedaan worden dan nu het geval is.

  24. #99
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Drugs zijn ook verboden, maar kan je op elke hoek van de straat kopen en worden per ton geïmporteerd.
    Verder vind ik het nogal bizar dat iedereen maar denkt dat alleen Daesh verantwoordelijk is en er zodra Daesh verslagen is geen aanslagen meer gepleegd gaan worden.

    Goh, in Mali wordt een hotel gegijzeld...en alleen de moslims worden vrijgelaten...zelfs de Westerse moslims...zal het dan toch niet alleen maar met het Westen te maken hebben zou je haast denken...maar, waarmee dan??
    It's okay to be white

  25. #100
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Met uitzondering van Tarantula erkent het merendeel toch ook wel dat de Islam er wat mee te maken heeft? Jij bent echt niet de enige die dat ziet. Uit het feit dat wordt gezegd dat ook andere factoren een rol spelen, volgt niet per definitie dat daarmee tevens wordt gezegd dat de Islam er helemaal niets mee te maken heeft. Waarom moet het per se het een of het ander zijn?
    Last edited by Facade; 20-11-2015 at 14:44.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •