MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 6 of 6
  1. #1
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default Frustaties in de dojo/gym

    Ik wou even mijn frustratie uiten ik denk dat er meer zijn die last hebben. Ik doe zelf BJJ meestal met Gi maar ook zonder Gi. Vandaag moest ik mijn rashguard naar de kleermaker brengen om te laten repareren. De Oorzaak komt door een wilde sparringspartner. Ik neem aan dat iedereen zo'n type kent die altijd wild moet sparren en ongecontroleerd handelt alsof zijn leven er vanaf hangt. Ik zal een paar voorbeelden opnoemen wanneer ik close guard probeert hij met voet weg te duwen alleen het gaat moeilijk. Wanneer het hem niet lukt gaat hij een paar keer op me voet slaan terwijl dat je dat niet kunt met grappling. In het begin vond ik het niet een probleem maar later begin ik eraan te irriteren. Soms pakt hij me bij me GI en trekt me beetje omhoog en duwt hij me weer tegen de mat keihard. Wanneer ik met hem ga sparren zonder GI moet hij altijd aan kleren trekken en ik heb em vaak gewaarschuwd van niet aan me kleren trekken en dan zegt sorry. Na een paar seconden doet hij het nog een keer. Toen ik me rashguard pakte om weer te gaan trainen zag ik een deel van de elastiek los van bij de onderkant van de rashguard. Nu moet ik 7,50 dokken voor een reparatie. de hele elastiek van de onderkant moet opnieuw genaaid worden met een naaimachine. Ik kan er weinig aan veranderen ik wou dit even kwijt.

    Mochten jullie een soort gelijke ervaring please share it.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    273
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by BabyMonkey View Post
    Ik wou even mijn frustratie uiten ik denk dat er meer zijn die last hebben. Ik doe zelf BJJ meestal met Gi maar ook zonder Gi. Vandaag moest ik mijn rashguard naar de kleermaker brengen om te laten repareren. De Oorzaak komt door een wilde sparringspartner. Ik neem aan dat iedereen zo'n type kent die altijd wild moet sparren en ongecontroleerd handelt alsof zijn leven er vanaf hangt. Ik zal een paar voorbeelden opnoemen wanneer ik close guard probeert hij met voet weg te duwen alleen het gaat moeilijk. Wanneer het hem niet lukt gaat hij een paar keer op me voet slaan terwijl dat je dat niet kunt met grappling. In het begin vond ik het niet een probleem maar later begin ik eraan te irriteren. Soms pakt hij me bij me GI en trekt me beetje omhoog en duwt hij me weer tegen de mat keihard. Wanneer ik met hem ga sparren zonder GI moet hij altijd aan kleren trekken en ik heb em vaak gewaarschuwd van niet aan me kleren trekken en dan zegt sorry. Na een paar seconden doet hij het nog een keer. Toen ik me rashguard pakte om weer te gaan trainen zag ik een deel van de elastiek los van bij de onderkant van de rashguard. Nu moet ik 7,50 dokken voor een reparatie. de hele elastiek van de onderkant moet opnieuw genaaid worden met een naaimachine. Ik kan er weinig aan veranderen ik wou dit even kwijt.

    Mochten jullie een soort gelijke ervaring please share it.
    Ik geef zelf les en als ik dit merk zeg ik er gelijk wat van dus op dat gebied begrijp ik je frustratie.
    Waar ik vooral op let bij het sparren is dat je van elkaar leert en het niet perse om het winnen gaat, want anders wordt je nooit beter.
    Als iemand heel de tijd in de guard van de ander blijft liggen en er niks gebeurd is dat zonde van je spartijd. Het gaat er om dat je nieuwe dingen gaat proberen en die gaan niet altijd gelijk goed dus kom je in eens slechte positie uit waardoor je mogelijk moet tappen....boeieeeeeeen....nobody cares ...het is trainen en dan maakt het niet uit.

    In jou geval ga je krijgen dat je op den duur mensen gaat ontlopen en nu is het er 1 maar dadelijk meerdere dus het is verstandig aan je leraar te vragen dit even centraal te bespreken dat sommige dingen je gewoon niet bevallen. Bij ons wordt alles besproken, maar meestal ben ik het al voor want tijdens sparren let ik goed op dat er niet overdreven wild wordt gedaan. Vaak zijn er ook Engels sprekende leerlingen dus dan leg ik het nog eens extra uit in het Engels.

    Ik zie het ook vaak bij nieuwe jongens die zeggen geen ervaring te hebben en dan al jaren grappelen en mijn jongens dan rustig aan doen en de ander als een beest te keer gaat. Wat krijg je dan....dat de ander ook wild ga goed. Ik probeer dit altijd te voorkomen. Het gaat om respect naar elkaar toe en dat je allemaal lekker kan trainen zonder dat je kleren kapot gaan.

    Tuurlijk met wedstrijd training gaat het er wat harder aan toe, maar daar ondervinden we nooit problemen want dat is een selecte groep die dan met elkaar spart en het dan wat harder is.

    Zelf heb ik ook gehad dat mij gi kapot werd getrokken tijdens een seminar toen ik met iemand moest sparren die ik verder niet kende....baalde er op dat moment ook van vooral omdat je zelf best beheerst bezig bent en de ander als donkey kong te keer gaat.

    Ik denk dat zoals jij er zat anderen zijn die dit ervaren en ook zat anderen die weten dat ze dit doen en er maling aan hebben en puur voor zichzelf trainen. Die zie ik trouwens ook graag weer gaan bij onze school.

    Een tijd geleden kwam Mano Kok bij ons een keer meetrainen. Hij is het schoolvoorbeeld van respect heel leuk even met hem gerold en was gewoon "One of the guys", dus zo kan het ook.

    Rotte appels zitten er altijd tussen maar het is van belang dat je leraar dit ook in het oog houdt.

  3. #3
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default

    Bedankt voor je bericht ik moest even wat stoom uitblazen.

    Wanneer mensen voor het eerst beginnen dat kan ik nog wel begrijpen. Wanneer iemand al een tijdje traint en zichzelf niet kan beheersen dat kan irritaties opbrengen. Gelukkig heb ik er minder last van en het sparren gaat steeds beter.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Niets mis met vermijden. Ik train zelf al een jaar of 20 vechtsport en ik heb geen zin om met een trainingspartner te sparren/rollen die mij wil bezeren. Ik heb dan ook meerdere malen gezegd dat ik niet met een bepaald persoon wil trainen omdat hij te lomp doet/is. Als meerdere mensen dit tegen hem zeggen zal de boodschap zeker aankomen.
    Uiteindelijk train je voor jezelf en prioriteit nummer 1 is je gezondheid. Dus kies in zo'n geval voor jezelf.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Moet je tegen die gozer zeggen toch en tegen je trainer.
    Alistair Overeem is de goat.

  6. #6
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Moet je tegen die gozer zeggen toch en tegen je trainer.
    Gisteren waren de sparringsessies meer op techniek geconcentreerd. Dat ging veel beter en vloeiender.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •