MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 8 of 8
  1. #1
    Join Date
    Nov 2015
    Posts
    5
    vCash
    125000

    Default HIIT Training i.c.m. kickboksen

    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum dus zal mij als eerste even voorstellen. Mijn naam is Kelvin, 23 jaar en ben van plan om binnenkort te starten met kickboksen. Ik volg de sport al een ruime tijd en vindt het een erg mooie sport. Reden dat ik het wil gaan doen, is omdat ik aan mijn zelfvertrouwen wil werken, conditioneel, fysiek en mentaal sterker wil worden en omdat het gewoon een mooie sport is.

    Nu zat ik te denken om te starten met 3x per week kickboks en 2x per week HIIT training. Hebben er leden ervaring met een combinatie van HIIT- en kickboks training?
    Ik heb hiervoor de zoekfunctie gebruikt, maar er kwam niks uit. Mochten jullie toevallig nog een topic hierover tegenkomen, dan zie ik graag een doorverwijzing.
    Edit; me computer deed vaag. Rolt nu genoeg uit. Toch ben ik benieuwd naar de ervaringen hiervan.

    Gr Kelvin
    Last edited by Hondenhok; 19-12-2015 at 18:55.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Kickboks training lijkt meer op Hit training. De meest Nederlandse kickboksers trainen door de hype in America op Hit training[ door MMA UFC] alleen zonder resultaat de eerste 3 rondes wat nu erg populair geworden is door de k1 gaat het goed moeten ze een extra ronde of voor een wereld titel[5 rondes] zie je dat ze alles hebben gegeven en zijn ze al oververmoeid door spierkracht.

    De hit training heeft weinig nut als je al 3 keer per week kickbokst.

  3. #3
    Join Date
    Nov 2015
    Posts
    5
    vCash
    125000

    Default

    Bedankt voor je reactie! Dan laat ik HIIT training links liggen.
    Is het dan aan te raden Fullbody compounds/calisthenics te doen, 2x per week? Gericht op spierconditie?

  4. #4
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Hondenhok View Post
    Bedankt voor je reactie! Dan laat ik HIIT training links liggen. Is het dan aan te raden Fullbody compounds/calisthenics te doen, 2x per week? Gericht op spierconditie?
    Wat is het doel? Wil je nog wat kilo's aankomen of vind je jezelf al sterk en zwaar genoeg? Je doelstelling is zelfvertrouwen, 1 van de dingen die je dan inderdaad kunt en moet doen is kickboksen. Maar al kun je redelijk goed kickboksen en ben je 70 kg dan leg je het tegen mij alsnog af ondanks het feit dat ik een zeer middelmatige kickbokser ben maar wel 20 kg meer bij me heb. Dus vergeet niet om een mooi gewicht te maken door middel van krachttraining. We hebben het uiteraard niet over wedstrijd vechten want dan krijgt gewicht weer een heel andere dimensie.
    Last edited by LightHeavyWeight; 20-12-2015 at 12:24.

  5. #5
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    En als je from scratch meteen 5x per week gaat knallen dan raak je geblesseerd, bouw het rustig op door 2 of 3 x per week te trainen met minimaal een rustdag ertussen. Als dat allemaal lekker gaat kun je de intensiteit gaan verhogen, je bent jong dus dat moet vrij snel kunnen.

  6. #6
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    HIIT is een vorm van cardio. Het kan je dus helpen bij het kickboksen. Het vraagt echter wel veel van het lichaam en, zoals hierboven al wordt gezegd, moet je wel voldoende rust kunnen pakken. HIIT werkt namelijk pas wanneer je helemaal tot het uiterste gaat. Ik heb beide wel tegelijk gedaan en op zich ging dat prima. Je moet alleen niet verwachten dat je veel spiermassa of kracht opbouwt (ik weet niet of dat iets is wat je wil). Daarvoor zijn andere middelen geschikter.

  7. #7
    Join Date
    Nov 2015
    Posts
    5
    vCash
    125000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Wat is het doel? Wil je nog wat kilo's aankomen of vind je jezelf al sterk en zwaar genoeg? Je doelstelling is zelfvertrouwen, 1 van de dingen die je dan inderdaad kunt en moet doen is kickboksen. Maar al kun je redelijk goed kickboksen en ben je 70 kg dan leg je het tegen mij alsnog af ondanks het feit dat ik een zeer middelmatige kickbokser ben maar wel 20 kg meer bij me heb. Dus vergeet niet om een mooi gewicht te maken door middel van krachttraining. We hebben het uiteraard niet over wedstrijd vechten want dan krijgt gewicht weer een heel andere dimensie.
    Bedankt voor je reactie!
    Ik ben momenteel 84 kilogram bij een lengte van 1.83M. Vetpercentage is 12,9%, dus aankomen is voor mij niet echt van belang momenteel. Qua kracht kan het niveau altijd omhoog en conditioneel is het niet echt zoals het hoort. Vandaar mijn vraag over de HIIT training én kickboksen. Het doel is verder ook om aan mijn zelfvertrouwen te werken. Het lijkt me dan ook leuk en leerzaam om dat te doen dmv kickboksen.

    Verder zei je ook dat je niet gelijk te intensief moet beginnen. Ben blij dat je dat zegt, want ik ben iemand, wanneer ik het leuk vind, dat ik het liefst 7 dagen per week ga.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2015
    Posts
    5
    vCash
    125000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    HIIT is een vorm van cardio. Het kan je dus helpen bij het kickboksen. Het vraagt echter wel veel van het lichaam en, zoals hierboven al wordt gezegd, moet je wel voldoende rust kunnen pakken. HIIT werkt namelijk pas wanneer je helemaal tot het uiterste gaat. Ik heb beide wel tegelijk gedaan en op zich ging dat prima. Je moet alleen niet verwachten dat je veel spiermassa of kracht opbouwt (ik weet niet of dat iets is wat je wil). Daarvoor zijn andere middelen geschikter.
    Ik zal eerst dan maar rustig beginnen met kickboksen. Het voornaamste doel is dat ik eerder heb genoemd en dat ik plezier vindt in de sport. Daarna focus ik me dan wel om het niveau flink omhoog schroeven. Bedankt voor de reacties. Kan me voorstellen dat jullie zulke vragen wel 3000 keer voorbij zien komen.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •