MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 52

Thread: Krachttraining

  1. #26
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    En? hoe gaat het met dit programma?

    Mijn eigen gevoel erbij is dat het te veel volume is om te combineren met vechtsport, maar we zijn inmiddels al wat verder dus misschien ervaar jij dat anders? Het belangrijkste is progressive overload. Je moet in staat blijven de oefeningen steeds zwaarder te maken. Als dat niet meer lukt, wordt je niet meer sterker. In dat geval zou ik het volume van het programma aanpassen naar iets waarbij je minder oefeningen per sessie doet. Het stronglift programma, waar dit wat van wegheeft, doet de helft van de oefeningen per sessie. Waarom niet gewoon dat proberen? De deadlift is maar 1x5 en als die echt niet lukt, kan je em weglaten zoals je nu al doet. Met de squat doe je ook wel genoeg voor het onderlichaam.
    Post eens een schema zoals jij dat zou volgen Facade.
    Mijn probleem met de combinatie met vechtsport is niet zozeer dat het te zwaar is maar dat ik voornamelijk met kickboksen zware armen en benen heb waardoor ik vrij snel verzuur als ik de dag ervoor flink heb getraind. Ik train nu sowieso full body omdat ik het niet gecombineerd krijg met kickboksen, werken, kind opvoeden en sociaal leven. Het gelul met alle compounds doen is dat ik pull ups wel weer erg zwaar vind na deadlifts en bankdrukken.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    May 2014
    Posts
    220
    vCash
    123017

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Post eens een schema zoals jij dat zou volgen Facade.
    Mijn probleem met de combinatie met vechtsport is niet zozeer dat het te zwaar is maar dat ik voornamelijk met kickboksen zware armen en benen heb waardoor ik vrij snel verzuur als ik de dag ervoor flink heb getraind. Ik train nu sowieso full body omdat ik het niet gecombineerd krijg met kickboksen, werken, kind opvoeden en sociaal leven. Het gelul met alle compounds doen is dat ik pull ups wel weer erg zwaar vind na deadlifts en bankdrukken.

    Ik pak pull ups juist als eerste oefening. Doe je pull ups ook 5x5? En hoe gaat de vooruitgang met gewicht, hoeveel meer push je dan in het begin?

    Ik voelde ook verzuringen na de eerste paar x maar ben het onderhands wel gewend, voel me juist exlosiever en sneller.

  3. #28
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Boxingfan View Post
    Ik pak pull ups juist als eerste oefening. Doe je pull ups ook 5x5? En hoe gaat de vooruitgang met gewicht, hoeveel meer push je dan in het begin?

    Ik voelde ook verzuringen na de eerste paar x maar ben het onderhands wel gewend, voel me juist exlosiever en sneller.
    Bedoel meer aan te geven dat ik meerdere compounds best zwaar vind in de zin dat ik voel dat ik niet meer maximaal bezig ben.
    Ik heb me verder al tijden niet meer gefocust op KT dus heb geen relevante stats momenteel.

  4. #29
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Boxingfan View Post
    Ik pak beetje voor beetje zwaarder.

    Alleen bankdruk blijf ik haken maar dat komt nog wel denk ik.

    Ik doe nu 2x per week, ene sessie doe ik deadlift+ die andere oefeningen en de andere squat+ die andere oefeningen.

    Wat is nou de goede vorm voor squat btw. Moet ik nou wel of niet heel diep gaan als ik zwaar pak.

    Ik heb een goede basis en ben van mezelf redelijk sterk, ik ben wel bang dat ik op een gegeven moment blijf haken, ik kon eerste sessie al b.v 110 kilo bankdrukken3 x , het omhoog gaan gaat alleen heel moeilijk. Met de andere gaat dat nu nog wel redelijk maar ben bang dat ik dan ga blijven haken op een gegeven moment.. dan ga ik 5x3 proberen kijken hoe dat gaat.
    De vorm verandert in principe niet. Je gaat immers ook niet halve ROM doen voor bankdrukken omdat het zwaarder wordt. Dat is cheaten. Zie voor de vorm: http://stronglifts.com/squat/. Bevat een bijzonder uitgebreide omschrijving die vast de meeste vragen kan beantwoorden. Over het gewicht: bedoel je dat je 3x5 met 110kg kan of dat je 3 reps met 110 kg kan? Je hebt er in principe voor gekozen om 5x5 sets te doen, dus dan zou ik een gewicht nemen waarbij je met 5 reps progressie kan maken.

    Over de progressie en ook over wat Lightheavyweight zegt: daarom zou ik dus zeggen dat je iets minder compounds kan doen per sessie. Natuurlijk wil iedereen zo snel mogelijk, maar je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Compounds zijn zwaar en vragen veel van je lichaam. Hierdoor kan het zijn dat je uiteindelijk eerder plateaut simpelweg omdat je lichaam niet hersteld is en niet optimaal kan presteren. Hierdoor bereik je dus niet de progressive overload die je wil. Dit geldt des te meer wanneer je (1) zwaarder gaat werken en (2) wanneer je meerdere compounds doet die veel van dezelfde spiergroepen werken. In jouw geval zijn dat bijvoorbeeld bench press, overhead en in mindere mate dips. Je schouders, triceps en borst worden dan afgemaakt. Maar ook barbell row en pull ups.

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Post eens een schema zoals jij dat zou volgen Facade.
    Mijn probleem met de combinatie met vechtsport is niet zozeer dat het te zwaar is maar dat ik voornamelijk met kickboksen zware armen en benen heb waardoor ik vrij snel verzuur als ik de dag ervoor flink heb getraind. Ik train nu sowieso full body omdat ik het niet gecombineerd krijg met kickboksen, werken, kind opvoeden en sociaal leven. Het gelul met alle compounds doen is dat ik pull ups wel weer erg zwaar vind na deadlifts en bankdrukken.
    Om eerlijk te zijn, vind ik het ook wel een lastige combi hoor. Ik doe zelf alleen nog maar krachttraining. In zijn algemeenheid ben ik niet een voorstander van heel veel volume per sessie, maar ik train wel 3 keer in plaats van 2 keer per week. Ik zou zelf niet meer dan 3 (zware) compounds doen per sessie. Idealiter doe je dan geen compounds die veel overlap hebben. Dus geen bench press en overhead press op dezelfde dag. Daarnaast zijn deadlifts heel erg zwaar en veel schema's geven aan die slechts 1 keer per week te doen. Ik vind het stronglift idee van 5x5 wel goed:

    "StrongLifts 5×5 consists of two full body-workouts: Workout A: Squat 5x5, Bench Press 5x5, Barbell Row 5x5 Workout B: Squat 5x5, Overhead Press 5x5, Deadlift 1x5,"

    Je moet ook altijd maar zo denken. Stronglifts is een bewezen programma. Het programma wordt er vaak eerder slechter dan beter op wanneer je er als leek te veel aan gaat morrelen. Maar goed, ik volg het niet zelf, maar ik geef het aan omdat een bewezen programma als dit de helft van het volume heeft van het programma van boxingfan. Dat is miss aanleiding om wat dingen te wijzigen. Ik zou zelf gewoon het bovenstaande programma doen als ik boxingfan was en eventueel aanvullen met wat isolatie oefeningen waar nodig.

    Zelf volg ik reverse pyramid training. Dat houdt in dat je opwarmt (niet overdrijven) en dan begint met de zwaarste set voor 4-6 reps, dan het gewicht 10% verlaagt en 6-8 reps doet. Vervolgens verlaag je het gewicht nogmaals met 10% voor 8-10 reps. Dit doe je alleen voor de compound bewegingen Je doet steeds zoveel je kan en voor elke serie boek je afzonderlijk progressie. Wanneer je 6 reps kan met de zwaarste, doe je extra gewicht erbij voor die rep range. Wanneer je 8 reps kan met de middelste, doe je gewicht erbij voor die rep range. De progressie vindt dus afzonderlijk plaats. Ik reageer niet goed op veel volume, dus dit past erg goed bij mij. Net als jij ben ik dan zo dood dat ik veel last ondervindt en domweg niet op tijd herstel. Door op verschillende rep ranges te trainen put je de spier daarnaast op alle niveaus uit. Ook helpen de verschillende rep ranges elkaar en boek je vrijwel altijd ergens progressie wat het belangrijkste is. Compounds die ik nu gebruik zijn: deadlift, barbell row en bench press. Dat is vrij weinig, maar ik richt me liever op een klein aantal die ik heel goed doe, dan een groot aantal die ik allemaal middelmatig doe. Ik zou bench en overhead misschien nog met elkaar willen afwisselen in een soort van A en B dag. Ik vul dat aan met isolatie voor bepaalde kleinere spiergroepen, zoals biceps, kuiten, schouders whatever. Ik doe die met rest pause training. Het doel bij mij is eigenlijk om zoveel mogelijk te doen in zo kort mogelijke tijd :P. Maar goed, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden natuurlijk. Wat ik met name aan wil geven denk ik, is dat meer niet altijd beter is.
    Last edited by Facade; 19-01-2016 at 12:08.

  5. #30
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Ik train zelf ook nooit langer dan 5 kwartier maar meestal maar een uurtje. Strong lift 5x5 is ook wel iets voor mij, verdeelt over 2 sessies per week want meer tijd heb ik helaas niet. Ik ga er wel pull ups, Dips en kuiten in verwerken want die zie ik niet terug in het standaard schema. En ik ga standaard beginnen met squats want dat was sowieso iets waar ik aan moet werken, heb best wel wat last van benen soms en het zijn voor 99% spierblokkades die even gestimuleerd moeten worden. Volgens mij heb ik alle spiergroepen dan wel te pakken.
    Ik heb best ervaring met krachttraining maar samen met kickboksen en een druk leven met baby en werk vind ik het moeilijk om een goed ritme te pakken.

  6. #31
    Join Date
    May 2014
    Posts
    220
    vCash
    123017

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Ik train zelf ook nooit langer dan 5 kwartier maar meestal maar een uurtje. Strong lift 5x5 is ook wel iets voor mij, verdeelt over 2 sessies per week want meer tijd heb ik helaas niet. Ik ga er wel pull ups, Dips en kuiten in verwerken want die zie ik niet terug in het standaard schema. En ik ga standaard beginnen met squats want dat was sowieso iets waar ik aan moet werken, heb best wel wat last van benen soms en het zijn voor 99% spierblokkades die even gestimuleerd moeten worden. Volgens mij heb ik alle spiergroepen dan wel te pakken.
    Ik heb best ervaring met krachttraining maar samen met kickboksen en een druk leven met baby en werk vind ik het moeilijk om een goed ritme te pakken.
    Wat pak je dan in die 2 sessies, hoe ziet je schema eruit.

  7. #32
    Join Date
    Jan 2014
    Posts
    95
    vCash
    125890

    Default

    Hier ook het probleem van tijd tekort door veel werken, en een gezin met jonge kids. Wat ik nu doe als ik minder tijd heb is om en om full body. En dan de ene keer Chest en Squats zwaar (4-6 herhalingen), andere dag Back en Deadlift zwaar (4-6 herhalingen). En alle oefeningen om en om. Dus na Bench press 30 sec. tot een minuut rust en dan Barbell rows bijv. En dat om en om.

    Zo combineer ik alle oefeningen zodat ik veel kan doen. Doe dit na jaren oefening voor oefening gedaan te hebben nu sinds 4 maanden en bevalt me erg goed. Ben er zo verzekerd van dat iedere spiergroep 2x aan de beurt komt in de week.

    Als ik meer tijd heb train ik 4x per week en doe ik bovenlichaam 2x (maandag en donderdag) en onderlichaam 2x (dinsdag en vrijdag). Dat blijf ik ideaal vinden. Maar helaas heb ik daar niet altijd de tijd voor.

  8. #33
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Ik ben nu begonnen met de stronglift, mede door een knieblessure waardoor ik ook een paar weken niet heb kunnen kickboksen ben ik rustig begonnen met de gewichten. Doordat ik alles nu nog makkelijk weg til heb ik besloten in deze fase alle 5 de compounds te pakken omdat ik daar nu nog genoeg energie voor heb. Zodra ik voel dat ik energie tekort heb ga ik terug naar het echte schema van 3 oefeningen.
    Voor het eerst in mijn leven houd ik me echt aan een vast schema en tot nu toe voelt het goed, zeker de kleine stapjes die je omhoog gaat qua kilo's maken het voor mij een ideaal schema. En ik heb er max 45 minuten voor nodig wat momenteel ideaal is voor mij.
    En 5x5 voelt ook goed waar ik normaal altijd rond de 3x8 zat.

  9. #34
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Goed om te horen! Het belangrijkste is dat je progressie maakt qua gewichten. Veel succes, ben benieuwd hoe het verder gaat.

  10. #35
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    3 kwartier is inderdaad prima. Daar blijf je ook op zitten als je straks terug gaat naar 3 oefeningen omdat je dan bij het squatten wel wat rust nodig hebt tussen de sets door. Ik heb dat eerder een keer een half jaar gedaan. Door blessures tijd stilgestaan.

    Ik doe nu zo'n beetje hetzelfde als Jorem. Waarbij ik de ene keer squat pak en de andere keer deadlift. Alles compound en praktisch alles met losse gewichten.

  11. #36
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Ja ik heb besloten deze week al terug te gaan naar het reguliere schema, eindigde met Military press de laatste keer en bij de allerlaatste rep was ik leeg. Ik vul de schema's aan met chin ups en een kuitoefening op de dag dat ik geen deadlift doe.
    Ik moet wel zeggen dat ik me afvraag of ik wel 3x per week zwaar wil squatten, Ik wil geen blessures oplopen. Mezelf kennende zal ik nog wel iets aan het schema wijzigen door bijvoorbeeld een extra benchpress erbij te doen i.p.v. een squat.
    Maar eerst maar eens doorknallen, blijven steken en een keer deloaden voordat ik de hele boel omgooi.

  12. #37
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Het belangrijkste is dat je je ego opzij zet als de vorm er uit gaat en deload. Bij squatten krijg je vooral blessures als je met bolle rug gaat staan en met je knieen heen en weer beweegt als je niet goed omhoog komt.

    Is een beetje een kromme redenering omdat je tegen maximaal aan wilt zitten dus het is een beetje balans vinden tussen beste vorm en maximaal gewicht.

    Ik gebruikte overigens geen belt en geen handschoenen. Dat nodigt alleen maar uit tot slechte vorm. Nou ben ik al ruim over de 40 dus heb niks te bewijzen en dat scheelt. Er zijn er bij die uit veiligheidsoverwegingen bij de laatste 2 reps een belt gebruiken. Zelfde voor grips bij deadlift. Alleen gebruiken als je onderarmen en je grip het echt niet meer trekken.

    edit; en ASS TO THE GRASS !!

  13. #38
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Ik moet er wel even bij vermelden dat ook ik te oud ben om me nog wat aan te trekken van wat anderen vinden. Ik ben ook niet meer aan het smokkelen om meer omhoog te krijgen, goede vorm is een voorwaarde. Ik squat zo diep mogelijk maar niet ass to the grass, dat is overigens ook niet wat die Mehdi uitdraagt dus wat dat betreft past dat mij goed. Ik durf wel te stellen dat ik de oefeningen ook met veel gewicht nog goed uitvoer, ik vraag zo nu en dan ook mensen om oven te checken hoe het eruit ziet.
    Ik zal over een paar weken weer eens een update plaatsen, ben ook benieuwd naar anderen die dit programma volgen.

  14. #39
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Ja ik heb besloten deze week al terug te gaan naar het reguliere schema, eindigde met Military press de laatste keer en bij de allerlaatste rep was ik leeg. Ik vul de schema's aan met chin ups en een kuitoefening op de dag dat ik geen deadlift doe.
    Ik moet wel zeggen dat ik me afvraag of ik wel 3x per week zwaar wil squatten, Ik wil geen blessures oplopen. Mezelf kennende zal ik nog wel iets aan het schema wijzigen door bijvoorbeeld een extra benchpress erbij te doen i.p.v. een squat.
    Maar eerst maar eens doorknallen, blijven steken en een keer deloaden voordat ik de hele boel omgooi.
    Als je er iets bij wil doen, dan zou ik gaan voor isolatieoefeningen. Compounds zijn inderdaad het belangrijkst, maar hebben meer 'spillover' naar de andere compound oefeningen. Als je er teveel van doet dan ben je vaak minder in staat progressie te boeken op de laatste oefening in de reeks omdat veel spiergroepen al vermoeid zijn. Een deadlift is een fulll body beweging, bij een military press heb je ook eigenlijk je hele bovenlichaam te pakken inclusief core. Daarom hebben isolatie-oefeningen wel degelijk hun plek, ondanks wat sommigen zeggen. Je zou dus daar eventueel mee kunnen experimenteren (mocht je dat willen). Maar ook hier moet je niet overdrijven natuurlijk.

  15. #40
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Voor degenen die het interesseert en anders naslagwerk voor mezelf:
    Ik doe nog steeds alle 5 de oefeningen in 1 sessie, begin standaard met de squats en eindig met row en bench. Squats worden tot nu toe eigenlijk alleen maar makkelijker en de deadlift is nog niet zwaar maar begint wel vermoeiend te worden. Ik miste ook op een haar na mijn laatste rep met bench wat relatief mijn sterkste onderdeel is (daarom als laatst). Ik ben met gemiddelde gewichten begonnen en merk wel dat het wat intensiever wordt maar nog steeds gaat het me makkelijk af. En dat verhogen met 2,5 kg per keer was ikzelf niet opgekomen maar is eigenlijk heel logisch.
    Maar vanaf nu ga ik het schema wel echt volgen en mijn overige energie in isolatie oefeningen stoppen. Voornamelijk omdat er in de squats nog de meeste progressie mogelijk is en niet helemaal uit balans te raken. Al met al wel een schema wat prima bij me past en na de sessie kun je nog gewoon doortrainen als je zin hebt.
    Last edited by LightHeavyWeight; 18-03-2016 at 19:21.

  16. #41
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Mooi zo! Welke isolatie-oefeningen ga je toevoegen?

  17. #42
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Mooi zo! Welke isolatie-oefeningen ga je toevoegen?
    Op de dag dat ik geen deadlift doe even een zware kuitoefening en wellicht een diepe leggpress.
    Op de dag dat ik geen rows doe pull ups (toch ook een compound) en een bicep oefening.
    En dumble flyes ook omdat het een mooie oefening is.
    Triceps laat ik verder voor wat het is, misschien dat ik de dips er nog bij ga voegen omdat dat ook gewoon een compound oefening is.

    En op basis van de ervaring kan er altijd aan gesleuteld worden maar de basis blijft de compounds. Ik ben breed genoeg dus keihard groeien is geen doel, kracht wel. Ben benieuwd of ik mijn oude PR op de bench van 8 jaar terug ga verbreken en wat mijn overige PR's worden.

  18. #43
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Oke, 2 maanden verder en een aantal weken ziekjes geweest en een week op vakantie en slaap te weinig. Geen excuses maar in die weken heb ik weinig getraind en geen gewicht toegevoegd, voel me ook niet echt moe dus kan weer volle bak. Kom ongeveer aan de 5 trainingen per 2 weken gemiddeld.

    Squat: 107.5 kg, tot nu toe geen rep gemist. Erg aan mijn techniek aan het sleutelen, ik merk direct wanneer ik tijdens een rep iets fout doe. Ik ga iets dieper dan evenwijdig met de grond. Ik heb nooit zwaar gesquat in mijn leven maar krijg te horen dat ik ze mooi doe met een nette rechte rug. Perfecte techniek is meer tillen dus een uitdagende oefening.

    Deadlift: 125 kg, geen rep gemist. Hier zit nog rek in want ik trek het simpel omhoog en ben niet moe na de oefening. Moet volgens schema vanaf nu 2,5 kg toevoegen elke training maar blijf er 5 kg bijhangen. Meer niet om steeds op mijn techniek te blijven focussen.

    Bent over rows: 80 kg, geen rep gemist. Begint nu wel zwaar te worden, ben benieuwd hoe lang ik deze door kan knallen.

    Bench: 82,5: en reps gemist, enorme frustratie, krijg niet meer dan 3x 85 kg omhoog en dat komt niet in de buurt van mijn oude PR's. Ik heb er jaren uit gelegen met een hardnekkige schouderblessure en je ziet dat ik onbalans heb. Daar werk ik eerst goed aan en doe nu een goede deload. Heb geen pijn dus dat is het probleem niet. Het is helemaal kut maar motiveert me wel om door te gaan. Wat ik wel ga aanpassen is op de bench dag eerst benchen en vervolgens op 90% squatten en meer rust tussen de reps.

    Overhead press: 55 kg. Zelfde verhaal als op de bank, moet erg mijn best doen om mijn ''geblesseerde'' schouder gelijk uit te drukken met mijn goede.

    Verder doe ik na de training altijd een staande kuitoefening om ze op te pompen. 2x per week dippen en zo nu en dan goede biceps oefening. Sluit standaard af met een kort buikspier setje. Vet is 15,5% en dit moet naar beneden, vandaar dat ik probeer iets minder te eten zodat het langzaam maar zeker daalt. Dat is niet ideaal voor mijn vooruitgang maar so be it.

  19. #44
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Nice! dank je wel voor het delen van je vooruitgang. M.b.t. bench press: het kan aan van alles liggen, ook domweg doordat je minder eet. Ik heb ook laatst nog gehad dat ik tijdens een cut wel vooruitgang boekte in veel van m'n pulls, maar moeite had m'n presses op niveau te houden. Als je last van je schouder hebt tijdens bench press dan zou ik ook wat aan m'n vorm sleutelen. Succes in ieder geval en houd ons op de hoogte.

  20. #45
    Join Date
    Jan 2014
    Posts
    95
    vCash
    125890

    Default

    Had je bericht gemist, maar thanks voor de update.

    We zijn aardig aan elkaar gewaagd wat gewicht betreft . Hier nog last van schouder wat vooral de bench press wat in de weg zit.
    Ik doe dan ook geen dips meer, en gaat nu langzaam beter. Net wat teveel belasting na bench press en dumbbell press denk ik.

    Ben nu sinds 1,5 maand overgestapt op 3x full body workout en ga nu ondanks dat ik in de cut zit toch wat gewicht betreft weer vooruit en voel me fitter als ooit. Vooral de oefeningen waarmee ik maar niet hoger kwam in gewicht heeft de 3x per week aanpak enorm geholpen.

    Doelen wel wat bijgesteld. Wil te snel te hoog en verrek iedere keer wel weer wat. Nu de cut dus even behouden door zien te komen en in kleine stappen omhoog, en vooral zoveel mogelijk kracht zien te behouden. En dan in de clean bulk (nooit meer dirty bulk voor mij, ben de cut helemaal zat) weer richten op meer gewicht.

    Heb jij ook een doel gesteld wat je wil halen? Ik wil bijv. bench press op 5x5x100kg uitkomen, squat op 5x5x120kg, row op 5x5x90kg, overhead press op 5x5x70kg en deadlift op 5x5x150kg.

  21. #46
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik doe al weer 4 maand helemaal niks. Komt er gewoon niet van. Veels te druk voor mijn gevoel terwijl je gewoon tijd moet maken.
    Irritant is dat. Als ik dan dit soort topics lees knaagt het nog meer.

  22. #47
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Pff ik heb weer 2 weken niet getraind en kan volgende week niet trainen i.v.m. met extreme drukte op werk en een baby. Maar goed dat wist ik, over 2 weken kan ik weer knallen en qua werk tot volgend jaar vooralsnog geen bijzonderheden.
    Ja heb zeker doelen gesteld en met een aantal dingen zit er dus nog wel rek in.
    Eind dit jaar:
    Bench 95KG 5x5
    Squat heb ik geen doel maar wel zoveel mogelijk, heb nog geen rep gemist dus ik hoop wel over de 125 te gaan.
    Rows zal ik ook wel boven de 90 kg komen denk ik, hoop eigenlijk meer omdat ik altijd wel een sterke rug en biceps heb gehad.
    Overhead press zoveel als mijn schouder aan kan, 70 kg zou mooi zijn maar ik moet het nog zien.
    Deadlift wil ik eigenlijk wel 170 kg gaan trekken, daar ben ik nog lang niet maar ik denk wel dat het moet kunnen.
    Ik vind ook dat dat moet lukken, ben nu 89 kg dus er zit meer in.

    Ik ga straks eerst weer 2 trainingen opwarmen en daarna weer gewicht toevoegen. Heb nog nergens echt last van gehad, soms een wat zure onderrug maar dat is duidelijk spierpijn, geen probleem verder. Ik zelf doe niet aan Bulk en cut, ik probeer gewoon continu mijn eetpatroon aan te passen wanneer ik vind dat mijn vetpercentage te hoog is of ik energie tekort kom. Op trainingsdagen eet ik sowieso meer, ik ga ook vroeger naar bed dus probeer mijn slaaptijd te vergroten.
    Ben benieuwd wat jou vooruitgang is aankomende maanden!

  23. #48
    Join Date
    May 2014
    Posts
    220
    vCash
    123017

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Pff ik heb weer 2 weken niet getraind en kan volgende week niet trainen i.v.m. met extreme drukte op werk en een baby. Maar goed dat wist ik, over 2 weken kan ik weer knallen en qua werk tot volgend jaar vooralsnog geen bijzonderheden.
    Ja heb zeker doelen gesteld en met een aantal dingen zit er dus nog wel rek in.
    Eind dit jaar:
    Bench 95KG 5x5
    Squat heb ik geen doel maar wel zoveel mogelijk, heb nog geen rep gemist dus ik hoop wel over de 125 te gaan.
    Rows zal ik ook wel boven de 90 kg komen denk ik, hoop eigenlijk meer omdat ik altijd wel een sterke rug en biceps heb gehad.
    Overhead press zoveel als mijn schouder aan kan, 70 kg zou mooi zijn maar ik moet het nog zien.
    Deadlift wil ik eigenlijk wel 170 kg gaan trekken, daar ben ik nog lang niet maar ik denk wel dat het moet kunnen.
    Ik vind ook dat dat moet lukken, ben nu 89 kg dus er zit meer in.

    Ik ga straks eerst weer 2 trainingen opwarmen en daarna weer gewicht toevoegen. Heb nog nergens echt last van gehad, soms een wat zure onderrug maar dat is duidelijk spierpijn, geen probleem verder. Ik zelf doe niet aan Bulk en cut, ik probeer gewoon continu mijn eetpatroon aan te passen wanneer ik vind dat mijn vetpercentage te hoog is of ik energie tekort kom. Op trainingsdagen eet ik sowieso meer, ik ga ook vroeger naar bed dus probeer mijn slaaptijd te vergroten.
    Ben benieuwd wat jou vooruitgang is aankomende maanden!
    170kg deadlift en 125 squat, bij mij is dat eerder omgekeerd.

    bij meeste mensen is de deadlift sterker dan de squat, bij mij is dat andersom. Heel vreemd.

  24. #49
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Boxingfan View Post
    170kg deadlift en 125 squat, bij mij is dat eerder omgekeerd.

    bij meeste mensen is de deadlift sterker dan de squat, bij mij is dat andersom. Heel vreemd.
    Dat is het zeker, een uitgebalanceerd lichaam zou dit niet hebben. Ik heb het wel eens meer gehoord maar vind het toch vreemd. Je doet wel complete reps met squats toch? Vast wel maar je ziet wel eens gekke dingen, het scheelt zoveel als je die laatste 10 cm niet doorzakt.
    Ik lig er even uit denk ik, wilde over een week weer trainen maar heb een dikke ontsteking en zit aan de antibiotica helaas.

  25. #50
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Het komt wel eens voor. Meestal hebben die mensen hele goede leverages voor squat. Kracht opbouwen op die oefening komt dan als vanzelf.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •