MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 20 of 20
  1. #1
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default Making a murderer

    Docu, nu op Netflix.

    Making a Murderer is een 10-delige documentaireserie over Steven Avery, een heel gewone Amerikaan met een ongelooflijk levensverhaal. De reeks begint hoopvol. Avery wordt na 18 jaar vrijgelaten uit de gevangenis nadat DNA-bewijs aantoonde dat hij niet de dader was van de verkrachting waarvoor hij werd veroordeeld.
    36 miljoen

    Mooi denk je dan, jammer van die achttien jaar, maar gelukkig kan de man aan een nieuwe leven beginnen. En dat doet hij ook. Avery heeft al snel een verloofde, denkt aan trouwen en heeft zijn leven in no time weer aardig op de rit. Bovendien wacht hem een enorme schadevergoeding. Avery klaagt de staat aan voor 36 miljoen dollar. Niet alleen omdat hem onterecht achttien jaar is ontnomen maar ook omdat het er sterk op lijkt dat de plaatselijke politie hem er destijds op een vreselijke manier in heeft geluisd. De toekomst zier er rooskleurig aan.
    Onthutsend

    Dan gebeurt er iets verbijsterends. Een jonge vrouw wordt vermoord en Steven Avery wordt weer gearresteerd. Wat? Is hij de moordenaar of wordt hij er wederom ingeluisd? En zo ja, komt de politie ermee weg? En dan zijn we nog maar bij aflevering 2. Het wordt allemaal nog veel gekker. En frustrerender. En onthutsender.
    Schreeuwen

    Als een geoefend strue crime-kijker dacht ik alles al eens gezien te hebben. Niet dus. Ik heb geschreeuwd tegen de televisie en bracht een hele zaterdag door zonder boodschappen omdat ik geen tijd had om naar de Albert Heijn te lopen. Het enige wat ik wilde was Making a Murderer afkijken.


    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Bizar.

    Lees dat hij inmiddels weer levenslang heeft gekregen....

    Last edited by Kemal; 06-01-2016 at 23:10. Reason: spoiler tags ingevoegd

  3. #3
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

    Default

    Spoiler hier boven. :-(

  4. #4
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Sneek
    Posts
    1.306
    vCash
    126000

    Default

    lekker zo'n spoiler! inmiddels bij aflevering zes. gister 4 afleveringen in een ruk doorgekeken.

  5. #5
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Ben nu bij aflevering 6, maar wat een mooi inzicht in tunnelvisie door het OM. Wát een onrecht is Avery aangedaan zeg. Af en toe denk ik naar een slechte soap te kijken, dit is gewoon spelen met iemands leven. Ongelooflijk.

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    hier precies hetzelfde vandaag afl 1 t/m 7 in een ruk bekeken..........wat een ongelooflijk verhaal zeg. werkelijk nog nooit zoiets gezien

  7. #7
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Nog nooit gehoord van Huricane Carter?

  8. #8
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Nog nooit gehoord van Huricane Carter?
    Nee. Er zullen ongetwijfeld meer van dit soort zaken zijn, tot aan de doodstraf aan toe.

  9. #9
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Het verhaal van huricane is mij wel bekend, heb de film ook gezien. Deze documentaire is uniek omdat je als toeschouwer mee wordt genomen in het hele proces en de mensen die er bij betrokken zijn geweest leert kennen. Het systeem is meedogenloos en sommige mensen zijn duivels. Vond het het ergst voor die zwakzinnige jongen van 16. Heb er nare gevoelens aan overgehouden.

  10. #10
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Voor degenen die geen netflix hebben:

    http://rlseries.com/making-a-murderer-season-1/

  11. #11
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by hypergiant View Post
    Het verhaal van huricane is mij wel bekend, heb de film ook gezien. Deze documentaire is uniek omdat je als toeschouwer mee wordt genomen in het hele proces en de mensen die er bij betrokken zijn geweest leert kennen. Het systeem is meedogenloos en sommige mensen zijn duivels. Vond het het ergst voor die zwakzinnige jongen van 16. Heb er nare gevoelens aan overgehouden.
    'k ben altijd bang dat we een éénzijdig beeld krijgen te zien met dit soort docs. Eigenlijk alleen dat van de verdediging. Maar n.a.v. deze doc ben ik wat verder gaan zoeken en het is echt debiel dat ze sommigen niet ook als verdachte hebben aangemerkt.
    Brendan Dasser is helemaal sneu ja. Die jongen heeft gewoon niet het IQ om berecht te worden en is er slim ingeluld door die agenten.
    Z'n broer en stiefvader daarentegen. Die hebben elkaar mooi ingedekt met een wederzijds alibi.

  12. #12
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    een van de betere docu's van het jaar

  13. #13
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    ik heb hem op aanraden van jullie ook bekeken en ben echt nog steeds in shock. Ongelooflijk de corruptie.

    Maar de vraag die constant in mijn hoofd dwarrelt is, wie heeft het dan wel gedaan? Ik denk die broer en stiefvader want hun alibi klopte niet mbt die busschauffeur.
    Home mtk-gym.nl


  14. #14
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    ik heb hem op aanraden van jullie ook bekeken en ben echt nog steeds in shock. Ongelooflijk de corruptie.

    Maar de vraag die constant in mijn hoofd dwarrelt is, wie heeft het dan wel gedaan? Ik denk die broer en stiefvader want hun alibi klopte niet mbt die busschauffeur.

    Helemaal eens. En ze dekken elkaar ook nog eens met dat vaag alibi.
    It's okay to be white

  15. #15
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    inderdaad.
    Maar ergens is de kans er ook dat die brendan wel gedeeltelijk de waarheid zei en dat hij en Steven der wel hebben vermoord. Maar dat denk ik persoonlijk met 90% zekerheid niet.
    Home mtk-gym.nl


  16. #16
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Op netflix staan 73 aflevering van Pablo Escobar: El Patron del mal.
    Ook erg goed.

  17. #17
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Nóg zo eentje die waarschijnlijk onschuldig is afgeknald. Wordt dat ook duidelijk uit die documentaire?

  18. #18
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik heb het niet gezien maar kwam dit artikel tegen net.

  19. #19
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Ik had ook het vermoeden dat die broer van Brendan (Bobby) en stiefvader (Scott) er meer mee te maken hadden...

  20. #20
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Willem033 View Post
    Op netflix staan 73 aflevering van Pablo Escobar: El Patron del mal.
    Ook erg goed.
    De basis voor Narcos. Wel een lange zit...........ben bij 43 afgehaakt vorig jaar en moet het weer gaan oppakken.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •