MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 4 of 4
  1. #1
    Join Date
    Jan 2014
    Posts
    95
    vCash
    125890

    Default Interview L’Houcine Aussie Ouzgni

    Aussie is een 32 jarige Marokkaans-Nederlandse kickbokser afkomstig uit Alkmaar. Aussie is geen onbekende in de kickbokswereld en kwam jaren uit voor het Top Team Beverwijk van zijn vriend en trainer Hans Nijman. Zo heeft hij o.a. tegen Andy Souwer, Ali Gunyar, Sem Braan, Artem Levin en Nieky Holzken gevochten. Hij won zelfs twee keer van de huidige weltergewicht kampioen van GLORY.

    We weten inmiddels allemaal dat Hans Nijman een jaar geleden (5 november 2014) bij zijn sportschool in de auto werd doodgeschoten. Wij besloten Aussie, die op 6 april 2013 voor het laatst in actie kwam eens een aantal vragen te stellen.

    Aussie, allereerst nog gecondoleerd met het verlies van je trainer en vriend Hans Nijman. Kun je vertellen hoe je de afgelopen maanden doorgekomen bent en wat je in deze periode gedaan hebt?
    Dank je wel Kevin, Hans was voor mij meer dan alleen een leermeester en vriend Ik heb heel veel aan hem te danken en zonder hem had ik niet gestaan waar ik nu sta. Ik heb mij de afgelopen periode gerealiseerd dat niemand ons morgen belooft en dat het leven keihard kan zijn. Ik heb me de afgelopen tijd vooral bezig gehouden met het opbouwen van mijn eigen gym en team.



    Kun je, voor wie jou nog niet kent, vertellen wie je bent en wat je doet?
    Ik ben L’Houcine Aussie Ouzgni geboren in Marokko ‘Msemrir’. Ik ben opgegroeid in Alkmaar en daar uiteindelijk een professionele carriere gestart als kickbokser. Op dit moment werk ik samen met de Gemeente Alkmaar aan het project “NoLimit”

    Hoe kom je aan je bijnaam “Aussie”?
    Ik kom uit de wijk Overdie in Alkmaar en deze wijk stond vele jaren bekend als achterstandswijk. De jongens van de straat gaven mij jaren geleden deze bijnaam omdat ik de trainingspakken van het toen der tijd bekende merk Australian veel droeg.

    Hoe lang ben jij al bezig met het kickboksen en hoe ben je met de sport in aanraking gekomen ?
    Vanaf mijn 17e jaar ben ik in aanraking gekomen met het kickboksen doordat een goede vriend van mij toen vroeg of ik eens mee wilde komen naar een kickbokstraining.

    Hoe vaak train jij per week en wil je nog wedstrijden vechten?
    Wanneer ik wedstrijdgericht train is dat 2 keer per dag en momenteel ben ik 5 keer per week actief met kickboksen.

    Welke titels heb jij tot nu toe behaald?
    It’s Showtime wereldtitel 73 kg(Yohan Lidon)
    WMTA wereldtitel 76kg (Wehaj King)
    UMC titel 76kg (Melvin van Leeuwarden)
    Nederlandse titel IRO 76kg (Imro Mian)

    Wie was jouw zwaarste tegenstander en welke partij was jouw zwaarste partij?
    Ik heb tegen de allerbeste vechters in mijn gewichtsklasse gestaan maar in alle eerlijkheid kan ik zeggen dat ik elke tegenstander veel weerstand kon bieden dus ik heb niet echt een partij die ik als zwaartse partij kan benoemen. Het merendeel van alle wedstrijden heb ik dan ook gewonnen zoals je weet.



    Heb jij altijd bij Top Team Beverwijk gezeten of heb je daarvoor bij een andere sportschool getraind?
    Ik ben begonnen bij Mohammed Ben Ali Gym in Alkmaar waar ik 25 wedstrijden voor heb gevochten en onverslagen heb ik de overstap naar Top Team beverwijk gemaakt. In totaal heb ik bij TopTeam 5 wedstrijden verloren.



    Je laatste partij was op 4 april 2013, toen verloor je tijdens GLORY 6 in Istanbul van Marc de Bonte. Waarom hebben we jou daarna niet meer zien vechten?
    Op 4 April 2013 heb ik mijn debuut mogen maken voor Glory 6 in Istanbul Turkije.
    Helaas heeft Glory mij in de gewichtsklasse van 86kg ingedeeld waar ik niet in thuis hoor. Mijn gewichtsklasse in altijd 76 kg geweest op dat gewicht heb ik de meeste partijen gedraaid en op dat gewicht ben ik echt het sterkst.

    Heb je nog contact met GLORY?
    Nee helaas op dit moment niet.

    Jij hebt twee keer van de huidige weltergewicht kampioen van GLORY gewonnen, kun je ons iets over die twee partijen vertellen?
    Ik heb Nieky de eerste keer in 2010 met een zware K.O. in de eerste ronde vernederd en de tweede keer in 2012 overklaste ik hem weer. Ik denk ook dat Glory mij naar aanleiding van de uitslagen van deze wedstrijden in een ander gewichtklasse heeft geplaatst omdat ze mij als gevaar voor hun beschermde kampioen zagen ;-)



    Zou jij nog een derde partij tegen Holzken willen vechten?
    Ik heb Nieky twee keer verslagen, ik hoef niets meer te bewijzen. Nieky noemt zichzelf de nr 1 van de wereld en zegt dat hij al 5 jaar onverslagen is. Hij verteld zelf op t.v. dat hij niets meer te winnen heeft, maar ik heb hem in 2012 nog verslagen dus de nummer 1 kan hij niet zijn. Hij zou wel degelijk iets te winnen hebben als er meer competitie zou zijn net zoals dat in het verleden bij Showtime wel het geval was. Toen der tijd werd je gemeten met de beste en dan wordt het toch heel ander verhaal.

    Wat kunnen we in de toekomst nog van je verwachten?
    Ik ben een lange tijd niet meer actief geweest mede door het verlies van mijn voorbeeld en trainer Hans Nijman. Ik heb besloten om het volgend jaar weer op te gaan pakken. Ik vecht 19 Maart tegen Cedric Doumced op 77 kg.

    Heb jij naast het kickboksen nog andere hobby’s of passies?
    Ja, Dinayah, mijn familie en mijn team ….Ush!!!


    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Mooi interview! thanks
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Gelukkig maakt die weer een comeback.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Ben benieuwd naar de comeback van Aussie, leuk om te lezen.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •