MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 9 of 9
  1. #1

    Default 5 x in de week kickboks/boksen en krachttraining combineren.

    Ik train maandag, woensdag en vrijdag 90 minuten kickboks, half uurtje voor de les doe ik een paar oefeningen met dumbbells met als doel meer spiermassa krijgen. Ik wil nu ook dinsdag en donderdag 1 of 2 uur bokstraining nemen, maar ik betwijfel of dat wel goed is voor mijn spieren. Gaan die extra trainingen de spiergroei belemmeren? Zou het waarderen als iemand hier info over weet.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Je bent 5 keer in de week in een sportschool, in een beetje sportschool lopen genoeg sporters of trainers rond die ongetwijfeld een hoop kennis in huis hebben.
    Heb je daar al wat rond gevraagd?

  3. #3
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Je had even tussen de bestaande topics kunnen zoeken.
    http://www.mixfight.nl/forum/showthr...training/page2

  4. #4

    Default

    ik zit in Colombia op een sportschool en vertrouw niet echt op de kennis van deze leraren aangezien ze mij eerder slecht advies hebben gegeven.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Wat voor advies gaven ze je dan?

  6. #6

    Default

    Bepaalde technieken, combo's die ze ons leren hebben geen logica, bijvoorbeeld dat ik bukkend, met mijn schouder/bovenarm een middlekick moet blokkeren (de trap kan zo makkelijk een highkick worden toch) , of dat ik niet op de bal van mijn voet moet staan bij high kick en meerdere dingen die ik alweer vergeten ben. Ik vertrouw gewoon meer op de kennis van de personen die op deze forum zitten...

  7. #7
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by DiegoGarzon View Post
    Bepaalde technieken, combo's die ze ons leren hebben geen logica, bijvoorbeeld dat ik bukkend, met mijn schouder/bovenarm een middlekick moet blokkeren (de trap kan zo makkelijk een highkick worden toch) , of dat ik niet op de bal van mijn voet moet staan bij high kick en meerdere dingen die ik alweer vergeten ben. Ik vertrouw gewoon meer op de kennis van de personen die op deze forum zitten...

    trappen tegen het lijf blok je met je armen daar hoef je niet voor te bukken. Wanneer je bukt verlies je zicht op je tegenstander vooral wanneer die te dichtbij is.

    En over combinatie van krachttraining en kickboksen je voeding en suplimenten spelen ook een grote rol. Ik persoonlijk zou krachtraining op een andere dag doen. Je hebt natuurlijk tijd nodig om te herstellen.

  8. #8
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Is een kwestie van uitproberen. Ik denk zelf dat het wel losloopt. Met dumbbells pak je wss toch wat kleinere spiergroepen, dus het is niet dat je echt heel zwaar gaat lopen tillen of zo.

    In tegenstelling tot wat boven me gezegd wordt, zijn supplementen geen doel op zich... Let er gewoon op dat je genoeg eet om al je activiteit te ondersteunen. Mocht je op macro's willen letten, dan kan dat, maar supplementen zijn niet 'beter' o.i.d. wat dat betreft.

  9. #9

    Default

    Thanks Babymonkey & Facade

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •