MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default Spierscheur ervaring?

    Iemand ervaring met een spierscheur aan de kuit?
    Ik heb er eentje opgelopen een week geleden. Ik loop nog steeds een beetje mank.

    Het was precies een zweepslag op mijn kuit tijdens het trainen.

    Ik had tijdens de training niet gedronken en was een beetje laat met de opwarming. Ik steek het daarop.
    Tijdens het trappen op de kussens gebeurde het.

    -Hoe lang is de gemiddelde recuperatie tijd?
    -Moet ik nu al stretchen?
    -Krijg ik die even sterk dan daarvoor?
    -Hoe kan ik het best vermijden in de toekomst?

    Ik heb ooit vernomen dat Gilbert Yvel er ook een x last van had. Maar hij kon op korte tijd terug trainen. Ik kan me niet voorstellen dat je er zo snel van kan genezen. Ik kon mijn been amper strekken in het begin.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Mijn ervaring:

    -Duurt enkele weken voordat je weer goed kunt belasten.
    -Eerste weken weken kun je weinig, beetje fietsen om de doorbloeding te stimuleren
    -Als je weer begint met trainen zul je het nog wel voelen
    -Niet stretchen
    -Preventie is in ieder geval niet te ver met je achterste been naar achter staan, dus niet te wijd staan naar voor en achter. Er komt meer spanning te staan op je achterste kuit. Zeker als je een wisselpas maakt om te trappen hebben mensen wel eens de neiging om een hele grote pas te maken en zo het achterste been extra op spanning te zetten.

    Maar ja, ik let er zelf ook niet op en een zweepslag kun je zomaar krijgen, ook als je goed warm bent en goed drinkt.

  3. #3
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Mijn ervaring:

    -Duurt enkele weken voordat je weer goed kunt belasten.
    -Eerste weken weken kun je weinig, beetje fietsen om de doorbloeding te stimuleren
    -Als je weer begint met trainen zul je het nog wel voelen
    -Niet stretchen
    -Preventie is in ieder geval niet te ver met je achterste been naar achter staan, dus niet te wijd staan naar voor en achter. Er komt meer spanning te staan op je achterste kuit. Zeker als je een wisselpas maakt om te trappen hebben mensen wel eens de neiging om een hele grote pas te maken en zo het achterste been extra op spanning te zetten.

    Maar ja, ik let er zelf ook niet op en een zweepslag kun je zomaar krijgen, ook als je goed warm bent en goed drinkt.
    Niet stretchen? Mensen van de atletiek zeiden me dat ik juist wel moet stretchen tot iets voorbij pijngrens. 2 dagen na het voorval...

  4. #4
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by goro View Post
    Niet stretchen? Mensen van de atletiek zeiden me dat ik juist wel moet stretchen tot iets voorbij pijngrens. 2 dagen na het voorval...
    Ik ben geen expert maar zelfs artsen op het hoogste niveau kunnen het niet eens worden over stretchen. Logisch verstand zegt mij dat je de pijngrens even moet vermijden en de kuit de kans geven te herstellen.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    thanks
    Zaterdag naar de sport kinesist. Hou je op de hoogte!

  6. #6
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    @lightheavyweight:
    Je hebt gelijk niet stretchen! Mensen met Indianenverhalen! Geeft me meer blessures dan ik al had.

    Dus rust, laten masseren door de kine en zeker niet stretchen is de tip.

  7. #7
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Goed om te lezen dat je dat dus kunt bevestigen en succes met herstellen. Ik kan denk ik voorlopig ook weinig doen dus ik voel je pijn.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Sneek
    Posts
    1.306
    vCash
    126000

    Default

    heb ook jaren terug eens een keer een zweepslag gehad. met lopen hielp het door iets onder je hak te plaatsen in je schoen zodat je kuitspier wat wordt ontlast.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Ik had het eens bij mijn schouder. Te snel gaan trainen en serieus nog jaren last van gehad, niet constant, maar wel met vlagen. Dus neem je rust.

  10. #10
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Al drie weken geleden en nog steeds niet in orde... Ik ben het wel aan het laten behandelen.
    Heb wel getraind maar alleen in de fitness en niks belastend voor de kuit. Nog steeds geen thaibox noch Kyokushin...

    Duurt wel lang...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •