MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 18 of 18
  1. #1
    Join Date
    Oct 2015
    Posts
    69
    vCash
    51000

    Default Johan Cruijff op 68-jarige leeftijd overleden

    Johan Cruijff is overleden aan de gevolgen van longkanker. De legendarische nummer veertien is 68 jaar oud geworden.

    In oktober werd bekend dat Cruijff aan longkanker leed. De Amsterdammer onderging verschillende chemokuren in zijn woonplaats Barcelona, maar dat heeft niet mogen baten.

    Cruijff geldt als de beste Nederlandse voetballer aller tijden. Hij debuteerde in 1964 bij Ajax, waar hij in de negen jaar die volgden uitgroeide tot superster. Cruijff werd in die periode zes keer landskampioen en won drie keer de Europa Cup I. Na vijf seizoenen bij Barcelona, waar hij de titel en de beker won, besloot Cruijff in 1978 zijn schoenen aan de wilgen te hangen. Een mislukt zakelijk avontuur dwong hem een jaar later zijn carrière te hervatten in de Verenigde Staten. In 1981 keerde Cruijff terug bij Ajax, om drie jaar later zijn voetballoopbaan definitief te beëindigen bij aartsrivaal Feyenoord.

    Ook als trainer was Cruijff bijzonder succesvol. Tussen 1985 en 1988 werkte hij onder de titel 'technisch directeur' bij Ajax, aangezien hij het niet nuttig achtte om een trainersdiploma te halen. Na de winst van de Europa Cup II in 1987 kreeg hij zijn de licentie 'coach betaald voetbal' cadeau van de KNVB. Nadat zijn relatie met Ajax in januari 1988 op de klippen was gelopen, ging Cruijff aan de slag bij Barcelona, waar hij het 'Dream Team' bouwde dat tussen 1991 en 1994 vier keer op rij kampioen werd. In 1992 beleefde Cruijff op Wembley het hoogtepunt van zijn trainersloopbaan door ten koste van Sampdoria de Europa Cup I te winnen. Na zijn ontslag bij Barcelona in 1996 beëindigde Cruijff zijn trainerscarrière.


    Cruijff speelde 48 interlands voor het Nederlands elftal, waarin hij 33 keer scoorde. In 1974 was hij de aanvoerder van het team dat furore maakte met Totaalvoetbal en reikte tot de WK-finale. Daarin bleek Duitsland met 2-1 te sterk. In 1990 en 1994 was Cruijff in beeld om het Nederlands elftal als bondscoach te leiden op het WK, maar beide keren kwam hij niet tot overeenstemming met de KNVB.


    Foundation
    Na zijn actieve loopbaan als speler en trainer bleef Cruijff betrokken bij het voetbal. Hij was in verschillende periodes adviseur van Ajax, Barcelona en het Nederlands elftal. Daarnaast stak Cruijff veel energie in zijn eigen Johan Cruyff Foundation. Daarmee maakte hij sportprojecten mogelijk voor (gehandicapte) kinderen en legde hij Cruyff Courts aan. De in 1999 opgerichte Johan Cruyff University was de eerste school in Nederland voor topsporters.
    Cruijff kampte in zijn tijd als trainer van Barcelona met hartklachten. In 1991 onderging hij daarvoor een operatie. Daarna besloot de drievoudig Europees Voetballer van het Jaar te stoppen met roken.


    Bron:http://www.vi.nl/nieuws/johan-cruijf...-overleden.htm


    R.I.P Johan
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Waarschijnlijk interesseert het hier bijna niemand maar bij mij komt het echt keihard binnen.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Brok in mijn keel, de grootste Nederlandse sporter uit onze historie is niet meer....

  4. #4
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Alkmaar
    Posts
    258
    vCash
    126000

    Default

    RIP Grote Held.

  5. #5
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Rust in vrede vond hem vrij onsympathiek maar hij was een groots sportman, grootste van Nederland.

  6. #6
    Join Date
    May 2015
    Posts
    627
    vCash
    127886

    Default

    Groot sportman en een groot verlies. Wel weer pijnlijk hoe snel de wereld verandert. Het ene moment zie je niks anders dan aanslagen en onschuldige mensen om het leven komen. Het andere moment verandert half facebook zijn profielfoto van een belgische vlag naar een overleden sporter.

  7. #7
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Waarschijnlijk interesseert het hier bijna niemand maar bij mij komt het echt keihard binnen.
    Nee hoor, niet alleen bij jou. Begin deze maand hoorde ik nog positieve berichten over z'n ziekte (verder oa de beroemde 2-0 uitspraak) en stond ie nog glimlachend bij Max Verstappen in de pit. Drie weken later zucht ie z'n laatste adem uit. Zo enorm onverwacht.

  8. #8
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by viTRTor View Post
    Groot sportman en een groot verlies. Wel weer pijnlijk hoe snel de wereld verandert. Het ene moment zie je niks anders dan aanslagen en onschuldige mensen om het leven komen. Het andere moment verandert half facebook zijn profielfoto van een belgische vlag naar een overleden sporter.
    Ik vind dat een gekke gedachtegang. De positieve impact van Cruijff op de wereld is voor mij nog veel groter dan de negatieve impact van Brussel op de wereld.
    Het zijn juist de positieve dingen die het leven zo mooi maken.
    Last edited by LightHeavyWeight; 24-03-2016 at 18:07.

  9. #9
    Join Date
    May 2015
    Posts
    627
    vCash
    127886

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Ik vind dat een gekke gedachtegang. De positieve impact van Cruijff op de wereld is voor mij nog veel groter dan de negatieve impact van Brussel op de wereld.
    Het zijn juist de positieve dingen die het leven zo mooi maken.
    Zo had ik het niet bekeken en ik ben het ook wel met je eens eigenlijk. Hoe naar Brussel ook was, lang bij die ellende stilstaan heeft niemand iets aan.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    RIP

    Toen ik als klein kind opgroeide mocht ik altijd laat opblijven als Ajax voor de Europa cup voetbalde. Dat was in de tijd dat Ajax elk jaar de Europa Cup 1 won (de voorloper van wat nu de Champions league is). En Johan Cruijff was de grote ster van dat Ajax! Of te wel een jeugd idool!

    En natuurlijk als 8 jarig jochie het magnifieke WK 1974 keek toen Nederland met Johan Cruijff en iedereen van het veld speelde en zo onterecht de finale van Duitsland verloor.

    Last edited by payap; 24-03-2016 at 23:45.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  11. #11
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Onterecht Verloor? winnnaars winnen verliezsers verlierzen Micheal Jordan.

  12. #12
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Onterecht Verloor? winnnaars winnen verliezsers verlierzen Micheal Jordan.
    Je kan zeggen wat je wil, maar Oranje was echt geen verliezer dat toernooi. Kolere wat speelden ze goed. Alleen Spanje en Barcelona van de laatste periode kan zich daarin meten. Wat een ontzettend mooi voetbal speelden ze toen. Met dank aan deze Amsterdamse lefgozer.

    It's okay to be white

  13. #13
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Sneek
    Posts
    1.306
    vCash
    126000

    Default

    RIP legend

  14. #14
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    RIP
    Be a Warrior, not a Worrier

  15. #15
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    RIP

    En inderdaad by far de grootste sportman die Nederland heeft voort gebracht

  16. #16
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik schrok hier gisteren wel van. Als ieder ander longkanker krijgt, denk ik al gauw van dat wordt heel moeilijk. Toen Johan Cruijff longkanker kreeg, dacht ik van hij overleeft het. Ik had zo'n idee of gevoel dat hij onoverwinnelijk was o.i.d. RIP. Zonder twijfel is hij de grootste Nederlandse sporter aller tijden.

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default



    Vogts geeft na 23 jaar toe: Hölzenbein maakte 'Schwalbe' tegen Oranje



    02/01/98, 00:00

    BONN (AFP) - Na 23 jaar durfde Berti Vogts de zwijgplicht te doorbreken: “Hölzenbein heeft in de finale van het WK tegen Nederland een strafschop versierd”. .

    .

    De Duitse bondscoach deed deze bekentenis oudejaarsdag in het boulevardblad Bild. “Ik kan het nu wel toegeven”, verklaarde Vogts, destijds rechtsback van de Mannschaft die de wereldtitel won ten koste van Oranje. “De scheidsrechter stond er niet goed voor toen Jansen Hölzenbein verdedigde. De camera achter het doel liet zien dat de beslissing ons een strafschop toe te kennen een vergissing was.”.

    Hölzenbein hield, desgevraagd, nog steeds vol dat Jansen hem onderuit had gehaald en dat de penalty terecht was toegekend..

    Duitsland stond in de WK-finale met 0-1 achter door een doelpunt van Neeskens uit een strafschop na een overtreding van Hoeness op Cruijff. In de 25e minuut viel Hölzenbein over het been van Jansen en maakte Breitner van elf meter 1-1. Nog voor rust bepaalde Müller de eindstand op 2-1..
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  18. #18
    Join Date
    Dec 2015
    Location
    hengelo
    Posts
    90
    vCash
    125000

    Default

    Cruijff was Cruijff.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •