MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default Vegetarische voedingsschema's

    Zijn hier mensen die redelijk actief sporten en geen of weinig vlees eten? Ik ben benieuwd naar jullie voedingsschema's en voornamelijk de ervaringen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default


  3. #3
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Ja dat gaat lekker hier!

  4. #4
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Als je van zuivel houdt, is dat geen probleem. Veel kwark, cottage cheese e.d. eten lijkt me. Heb ik wel in geval van nood gedaan, maar het zou niet uit moeten maken. Het is niet zo dat een eiwit uit zuivelproducten minder nuttig is dan één uit vlees. Het gaat er meer om of een dergelijk dieet je aanspreekt. Eventueel zijn er ook nog bepaalde plantaardige bronnen en natuurlijk de supplementenboer die een handje kunnen helpen.

  5. #5
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Alleen maar vleeseters hier

  6. #6
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Zelf niet. Maar ken er wel een aantal. 1 ding waar je goed op moet letten is dat je voldoende leucine binnenkrijgt in je maaltijen. Dit is het amino zuur wat eiwit spiersynthese op gang brengt. Dit wil nog wel eens lastig zijn om over de drempel heen te gaan die nodig is per maaltijd. Ook al ligt deze niet extreem hoog.

  7. #7
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ligt er wel een beetje aan hoe ver je wilt gaan. Zonder eiwitshakes en eieren kun je niet heel veel kanten op qua eiwitinname.
    Ook kost het een hoop meer tijd dan een dieet met vlees. (hetzelfde geld voor Paleo). Vooral omdat het boodschappen doen en voorbereiden meer tijd vraagt. FF een kipfileetje in je karretje is zo geregeld.

    Het schijnt dat je met goed preppen op de zondag het redelijk vol kunt houden. Maar het vraagt wel wat rekenwerk.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Noten, bonen, complexe koolhydraten welke ook veel eiwit bevatten (bv quinoa. Maar er zijn er wel meer)...

  9. #9
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Ik eet al drie jaar geen vlees. En nauwelijks zuivel. Alleen eieren en af en toe kaas. Leef een zeer actieve levensstijl. Nooit problemen gehad. Goed naar je lichaam luisteren en aanpassen waar nodig. Behalve vitamine pillen en af en toe eiwit shake pak ik geen supplementen. Het is echt meer dan goed te doen. En er zijn ook verhalen dat je juist niet te hoog in je eiwit wil zitten ivm veroudering. Uiteraard wel goed je voeding op je activiteit aanpassen.

  10. #10
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Extra tijd is vooral in het begin zo. Wennen met boodschappen doen en koken kost altijd tijd in het begin.

    Zet even een macro-programma op je telefoon. Ga eens een uurtje zitten en voer wat dingen in zodat je een beetje weet waar welke macro's in zitten en stel stel een boodschappenlijstje samen.

    Als je niet in 1 x vleesloos wil is het wel te doen. Dan kon je de variatie langzaam uitbreiden. Wij hebben meestal 1 a 2 vleesloze dagen per week.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Ik merk dat ik vooral intiutief bezig ben. Heb wel eens macros etc bijgehouden, maar dat wordt voor mij dan een soort van obsessie. En dan overwrite ik de cues in mijn lijf. Als ik nu iets bijhoudt is dat voornamelijk omdat ik iets wil aanpassen op basis van de signalen die mijn lijf afgeeft.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •