MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 18 of 18
  1. #1
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default Docu over Kickbokser Goliath gaat in première.

    Film over kickboxer Goliath gaat in première in De Roma
    Gisteren om 08:53 door Joris van der Aa

    Print Jamal Ben Saddik haalt snoeihard uit naar Nicolas Wamba in een kamp die hij op 3 mei 2014 in het Amerikaanse Broomfield won. Foto: RR


    Borgerhout - Hij wordt de rijzende ster van het kickboxen genoemd en hij komt uit Borgerhout: Jamal Ben Saddik, 26 jaar, bijgenaamd The Goliath. Sportjournalist Joeri Devuyst maakte een documentaire over het leven van de Reus van het Luitenant Nayaertplein.


    Jamal Ben Saddik heeft zijn bijnaam The Goliath niet gestolen. De Antwerpenaar van Marokkaanse origine is 2,03 meter en weegt bijna 130 kg. Zelfs de meeste gerenommeerde zwaargewichten stappen met angst in de ring tegen Ben Saddik. Bij zijn profdebuut in 2011 beukte hij Rico Verhoeven, op dit moment de regerend wereldkam*pioen, tegen het canvas.
    “Jamal Ben Saddik is een fenomeen”, zegt Joeri Devuyst, gewezen sportjournalist bij ATV en commentator bij 11 Sport Network. “Hij hoort nu bij de absolute wereldtop, maar in Antwerpen zelf is hij niet echt bekend. Daarom wilde ik graag een film maken over zijn leven.”

    Joeri Devuyst Foto: PDR Jamal Ben Saddik timmert, letterlijk, aan de weg naar de top. “Hij wil absoluut wereldkampioen worden”, zegt Devuyst. “Ik heb hem met een cameraman en een geluidsman een maand lang mogen volgen. Tijdens die periode was hij zich volop aan het voorbereiden op een belangrijke wedstrijd, die hij overigens heeft gewonnen. Maar meer nog dan de sport, brengen we zijn levensverhaal. Jamal heeft geen gemakkelijke jeugd gehad. Hij heeft veel tegenslagen gekend. In de documentaire tonen we hoe hij die tegenslagen telkens heeft overwonnen. Jamal is een jongen met een heel positieve ingesteldheid, die steeds blijft terugknokken. Het kickboxen heeft hem uiteindelijk ook gered van het leven van de straat, waar veel jongens uit Borgerhout terechtkomen. Hij zegt het niet expliciet, maar tussen de lijnen door merk je wel dat hij misschien wel in de criminaliteit was beland als hij zijn sport niet had gehad.”
    Antwerpse talenten
    The Goliath is een van de vele talenten in de vechtsport die Antwerpen de jongste jaren heeft voortgebracht. Ook Marat Grigorian, Harut Grigorian en Nordin Ben Moh behoren tot de wereldtop in het kickboxen, zij het in andere gewichtsklassen. “De Antwerpse scene is zeer succesvol”, zegt Devuyst. “Maar krijgt eigenlijk veel te weinig aandacht in de gewone media. Maar onze kickboxers zijn wel razend populair bij de jeugd en trekken volle zalen.”
    Jamal Ben Saddik heeft begin december opnieuw een belangrijke tegenstander uitgeschakeld in zijn weg naar wereldtitel. “Jamal is een heel aangename jongeman, die heel open verteld over zijn leven. Omdat hij echt een jongen van Borgerhout is, heb ik de mensen van De Roma gevraagd of ik mijn film niet mocht tonen in hun zaal. De mensen van De Roma waren meteen enthousiast. Op zaterdag 11 februari zal de documentaire er in première gaan. Ik hoop deze film, die ik zelf heb gefinancierd, ook aan televisiezenders te kunnen verkopen.”

    http://www.gva.be/cnt/dmf20161227_02...ere-in-de-roma
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default

    Versus Goliath trailer.

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Thanks, lijkt me wel het kijken waard!
    Be a Warrior, not a Worrier

  4. #4
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Fenomeen? Die docu is in ieder geval voor zijn laatste partij gemaakt.

  5. #5
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Fenomeen? Die docu is in ieder geval voor zijn laatste partij gemaakt.
    "De rijzende ster onder de kickboxers" ik ging ook helemaal stuk toen ik het las iemand heeft serieus de moeite genomen om over hem een documentaire te maken.

    Een drama om die ben saddik te zien vechten deed gewoon zeer aan mijn ogen laatste keer tegen londt

  6. #6
    Join Date
    May 2014
    Posts
    527
    vCash
    111758

    Default

    Aangezien zn favoriete friet kot niet wordt getoond vind ik dat deze docu geen compleet beeld geeft over deze vechter.

  7. #7
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Het is wel een talentje maar moet nog hard werken aan zijn conditie en dekking. Zijn kracht is toch dat hij een lekkere rechter poeier heeft.

    Heeft Rico neergeslagen in zijn 1e A partij, terwijl Rico toen al een tijdje meedraaide. Verder gewonnen van Bonjasky, Zimmerman, Londt. Maar ook dramatische verliespartijen.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by largo0 View Post
    Het is wel een talentje maar moet nog hard werken aan zijn conditie en dekking. Zijn kracht is toch dat hij een lekkere rechter poeier heeft.

    Heeft Rico neergeslagen in zijn 1e A partij, terwijl Rico toen al een tijdje meedraaide. Verder gewonnen van Bonjasky, Zimmerman, Londt. Maar ook dramatische verliespartijen.
    Ik ben het met je eens. Maar hij moet echt harder gaan trainen en meer gemotiveerd zijn, anders komt hij nooit bij de absolute wereldtop. Bij Glory 4: Heavyweight Grand Slam toernooi zag ik zijn talent ook maar later was ik toch teleurgesteld dat hij verlies partijen draait die hij eigenlijk met gemak hoort te winnen.

  9. #9
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    Quote Originally Posted by Eindbaas View Post
    Ik ben het met je eens. Maar hij moet echt harder gaan trainen en meer gemotiveerd zijn, anders komt hij nooit bij de absolute wereldtop. Bij Glory 4: Heavyweight Grand Slam toernooi zag ik zijn talent ook maar later was ik toch teleurgesteld dat hij verlies partijen draait die hij eigenlijk met gemak hoort te winnen.
    Hij hoort op dit moment in zijn huidige vorm al bij de wereld top

  10. #10
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Suplex View Post
    Hij hoort op dit moment in zijn huidige vorm al bij de wereld top
    Daar is hij veel te wisselvallig voor.

    Z'n laatste twee partijen waren zwaar onder de maat.

    Mist blijkbaar discipline. Als er één potentie heeft is hij het.

  11. #11
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    Quote Originally Posted by Tony Galento View Post
    Daar is hij veel te wisselvallig voor.

    Z'n laatste twee partijen waren zwaar onder de maat.

    Mist blijkbaar discipline. Als er één potentie heeft is hij het.
    Hij heeft laatste keer de nr2 van de glory ranglijst verslagen (londt) en staat zelf 6e op de glory rangking dus behoor je tot de beste van de wereld maar dat zegt meer iets over het nivieau van de heavyweight/hangbuik divisie dan over ben saddik

  12. #12
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default

    Op dit moment is dit de top 6 wereld zwaargewicht ranglijst voor mij, ondanks het niveau wat minder is dan vroegâh:

    1. Andrey Gerasimchuk
    2. Rico Verhoeven
    3. Benjamin Adegbuyi
    4. Tsotne Rogova
    5. Badr Hari
    6. Guto Inocente
    Last edited by Eindbaas; 13-01-2017 at 18:08.

  13. #13
    Join Date
    May 2014
    Posts
    571
    vCash
    30500

    Default

    Eindbaas heeft er een aparte kijk op.

  14. #14
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default


  15. #15
    Join Date
    Jun 2007
    Posts
    103
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Eindbaas View Post
    Interessant filmpje en voor degenen die zich druk maken om zijn uiterlijk moeten zich maar eens gaan verdiepen in de werking van de schildklier. (pfff 2 keer kanker overwonnen in de schildklier)

    Petje af voor deze man en de gunfactor is enorm gestegen, ik ben benieuwd naar de docu!

  16. #16
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    69
    vCash
    126000

    Default

    phoe faysal,als je 2x die rotziekte hebt overwonnen,ben je al een winnaar,hoe dan ook!!

  17. #17
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default

    Meer respect voor JBS gekregen. Kanker een verschrikkelijke ziekte, zelfs twee keer in zijn schildklier gehad. Dat gun je niemand.

  18. #18
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default

    De volledige docu: Versus Goliath

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •