MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Join Date
    May 2014
    Posts
    220
    vCash
    123017

    Default Riem voor onderrug(deadlift/squat etc)

    Wat vinden jullie hiervan? Wat zijn de pros en cons? Ik heb in het verleden wel eens last gehad van mn onderrug door deze oefeningen en wil het weer oppakken met betere vorm en behulp van riem..

    Welke riem raden jullie aan ?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik train altijd zonder. Maar ik vind het niet erg om te deloaden als ik last van mijn rug krijg.
    Mijn gevoel is als je met riem traint dat je rustig vorm kan verliezen zonder dat je lichaam protesteert. Zorgt er wel voor dat ik minder progressie maak omdat mijn onderrug de beperkende factor is. Maar daar zit ik niet zo mee.

    Hetzelfde geldt voor straps. Soms zijn bij deadliften je handen niet sterk genoeg. Voor mij geen probleem.

  3. #3
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Een riem helpt niet tegen rugpijn, het is bedoeld om je buikspieren tegenaan te rammen zodat je betere core-stabiliteit hebt. (Dus buik ook vol met lucht, keel dicht en duwen) Rugpijn heeft alles met techniek of te zwaar gaan te maken, die riem doet daar verder weinig mee.
    Tenminste, een goede powerlift riem die dik is en overal even breed.
    Ik gebruik de riem alleen met de zwaarste werksets waarbij ik denk moeite te gaan hebben.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •