MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 29
  1. #1
    Join Date
    Feb 2017
    Posts
    15
    vCash
    85000

    Default Waarom Overeem en Randamie zo passief in het gevecht

    Als liefhebber van deze 2 grote vechters in het Kickboxen vond ik Germaine haar laatste gevecht tegen Holm veel te passief bezig om het
    gevecht aan te gaan, Ook Overeem ontwijkt meer en meer het gevecht. Het is in mijn ogen meer een tactisch schaak spelletje geworden
    waar er te afwachtend wordt gevochten.

    Ik vind het jammer als liefhebber deze 2 moeten veel meer van hun eigen kunnen uitgaan en meer flair en zelfvertouwen uitstralen ze maken
    zich het onnodig moeilijk.

    Germaine bijna geen lowkicks , kniën gezien en maar afwachten , Kom op zeg tegen zo,n tegenstander als Holm die ook veel staande
    vecht was er veel te weinig intiatief.

    En Overeem is bijna niet meer om aan te zien weglopen, ontwijken moet veel meer van zijn eigen capaciteiten uitgaan wat gewoon een complete vechter is ,

    Ik snap ook wel dat je niet naïef er vol in kan gaan maar wat meer pit mag er zeker wel zijn voor deze 2 kom op zeg.

    Als Germaine ooit tegen Cyborg gaat wordt het een heel ander verhaal deze dame gaat er altijd vol in zou ik niet te afwachtend gaan vechten.............
    Last edited by Marcello-Winter; 19-02-2017 at 18:56. Reason: wrong
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    342
    vCash
    126000

    Default

    Maar JIJ hebt nog nooit voor een UFC titel gevochten en ik denk dat je ook niet heel vaak met kleine handschoenen in je gezicht bent geraakt door mannen >100kg..... en idd vechten is net als schaken het uitschakelen van je tegenstander....

  3. #3
    Join Date
    Feb 2017
    Posts
    15
    vCash
    85000

    Default

    @ Necio

    Vind ik geen excuses kom opzeg er zijn genoeg vechters die veel meer intiatief tonen with balls heeft niks met kleine hanschoentjes te maken.

    Heb zelf wel gevochten met en zonder handschoentjes dit terzijde maar het gaat niet over mij....

    Maar als dit de norm wordt is vind ik het zeer teleurstellend en jammer....

  4. #4
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Het heeft ook te maken met het niveau van de tegenstanders én het is geen MT/kickboxen.
    Op HW met kleine handschoenen hoeft een counter er maar half op te zitten en het is afgelopen.
    GDR vs Anna Panda was een slugfest, maar tegen Holm is het gewoon oppassen geblazen ivm de takedown.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Holm is een counter vechter. Kijk maar hoe ze ronda roussey makkelijk weg zette. Perfect gameplan van germaine dys.

    En alistair is denk ik te vaak neer gegaan en was sowieso nooit echt een aanvallende vechter. Tegen pannenkoeken wel maar verder niet.

  6. #6
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Eens met Briant. Holm wist zich geen raad met GDR, behalve ish ish ish en tegen de muur aanduwen. Prima game tactics door een keer niet als een gek naar voren te gaan.

    En Overeem is niet meer de Übereem die iedereen de octagon uitbeukt. Zonder de PEDs is ie weer veel natuurlijker gaan vechten.

    Ik mis er niks aan. Vooral ook, omdat het succes heeft bij beiden.

  7. #7
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Kan zijn maar Overeem heeft ook in de UFC genoeg op KO gewonnen en verloren en maar 1X op beslissing (toen Nelson een aantal knietjes heeft weggekopt).

  8. #8
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    De octagon is ook veel groter meer ruimte om achteruit te gaan en geen hoeken om iemand vast te zetten

  9. #9
    Join Date
    Feb 2017
    Posts
    15
    vCash
    85000

    Default

    Als GDR nou ergens kon knallen en zich waar had kunnen maken was het wel tegen Holm, over het algemeen meer een staande vechtster hier had GDR veel meer uit kunnen halen en zich beter kunnen verkopen als ze meer overtuiging had laten zien. Het had zomaar de andere kant op kunnen lopen gezien de momentjes na de gong in mijn optiek zeker een punt aftrek volkomen onnodig geweest. Vond het een partij van niks wel goed uitgevoerd volgens het gameplan met counters, maar bij de amerikanen en meer liefhebbers heeft GSD zich niet populair gemaakt als je alle comments wereldwijd zo leest. Had veel meer ingezeten in dit gevecht. Tegen Cyborg is het game over vermoedt ik zo met deze taktiek....als die partij er komt


    Heb toch wat mooie partijen gezien van Overeem in de MMA maar dat was voor de ....... mischien is heeft dit invloed.
    Last edited by Marcello-Winter; 20-02-2017 at 00:29.

  10. #10
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    1.551
    vCash
    126200

    Default

    Quote Originally Posted by Marcello-Winter View Post
    Maar bij de amerikanen en meer liefhebbers heeft GSD zich niet populair gemaakt als je alle comments wereldwijd zo leest. Had veel meer ingezeten in dit gevecht.
    Behalve op Mixfight

  11. #11
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by pronk View Post
    Behalve op Mixfight

    Dat komt ook, omdat de rest niet luistert naar de regels. Eerlijk gezegd dacht ik ook altijd dat de bel het einde van de ronde aangaf, maar blijkbaar is alleen de scheids daarvoor verantwoordelijk. En als je dan nog eens naar de beelden kijkt heeft GDR niets fouts gedaan. Maar ja, als de rest van de wereld Joe Rogan en Schaub gaan napraten, dan wordt het moeilijk...
    It's okay to be white

  12. #12
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    1.551
    vCash
    126200

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Dat komt ook, omdat de rest niet luistert naar de regels. Eerlijk gezegd dacht ik ook altijd dat de bel het einde van de ronde aangaf, maar blijkbaar is alleen de scheids daarvoor verantwoordelijk. En als je dan nog eens naar de beelden kijkt heeft GDR niets fouts gedaan. Maar ja, als de rest van de wereld Joe Rogan en Schaub gaan napraten, dan wordt het moeilijk...
    De rest van de wereld Joe&Schaub na praten serieus? die kwamen pas later met hun theorie toen stond het "Net" er al vol van.
    Maar je heb gelukkig hebben we op Mixfight wel mensen die de regels wel begrijpen
    Last edited by pronk; 20-02-2017 at 02:13.

  13. #13
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Zo is het.. mixfight is de baas!

    Be a Warrior, not a Worrier

  14. #14
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Als we het toch over de scheids hebben. Check deze video:



    Toch fantastisch dat de vechter het zelf aangeeft.
    Be a Warrior, not a Worrier

  15. #15
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Even uit de Calimero-modus, de hele wereld praat Rogan niet na als je de comments onder het filmpje leest.

  16. #16
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by pronk View Post
    De rest van de wereld Joe&Schaub na praten serieus? die kwamen pas later met hun theorie toen stond het "Net" er al vol van.
    Maar je heb gelukkig hebben we op Mixfight wel mensen die de regels wel begrijpen
    Joe heeft de hele wedstrijd zitten blaten dat ze gestraft moest worden. Dat was niet na de wedstrijd. Die nieuwe commentator wilde er tussendoor komen om wat uit te leggen maar kwam er niet tussendoor.

  17. #17
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Amsterdam
    Posts
    555
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben het wel met Marcello-Winter eens. Ik vind GDR sinds ze MMA vecht helemaal geen leuke vechtster om te zien. Vind haar in al haar partijen erg afwachtend. En juist tegen Holm had ze kunnen knallen... zoals ze zelf eigenlijk aangaf van te voren... maar dat kwam er totaal niet uit.
    Vind GDR overigens wel de terechte winaar.

  18. #18
    Join Date
    Feb 2017
    Posts
    15
    vCash
    85000

    Default

    Alle RESPECT voor Alistair en Germaine overigens als persoonlijkiheid en vechter , altijd makkelijk om ff een mening te geven , maar
    zit toch naar beide vechters met een gemengd gevoel te kijken tegenwoordig vandaar.

  19. #19
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik snap sowieso niet waarom Nederlandse vechters zo weinig low-kicks maken. Toch "onze" specialiteit. Holm maakte ze wel maar tikte alleen maar aan. Terwijl die van Germaine sloopkogels waren. Blokkeren kan bijna geen enkele Amerikaan dus dat zijn toch gratis punten ? En na 20 stuks in een ronde loopt Holm ook niet meer zo hard weg

  20. #20
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    1.551
    vCash
    126200

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Joe heeft de hele wedstrijd zitten blaten dat ze gestraft moest worden. Dat was niet na de wedstrijd. Die nieuwe commentator wilde er tussendoor komen om wat uit te leggen maar kwam er niet tussendoor.

    Het ging niet over het live commentaar.

  21. #21
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    342
    vCash
    126000

    Default

    Dus als ik het goed begrijp....Overeem haalt het einde van de ronde niet... commentaar: hij heeft een te kleine tank en verdeeld zijn kracht en conditie niet...... Overeem gaat K.O commentaar: hij gaat er altijd maar blind in.... dan vecht ie tactisch en wint ie commentaar: hij is saai om naar te kijken....

    Waarom je Holly geen lowkicks geeft is omdat ze een Southpaw is.... als je een lowkick op achterste been wilt geven loop je in haar stekte kant. En binnenkant voorste been heeft niet hetzelfde effect als buitenkant.

    De dagen van Maurice Smith liggen echt heel ver achter ons, MMA has evolved.

  22. #22
    Join Date
    Feb 2017
    Posts
    15
    vCash
    85000

    Default

    Quote Originally Posted by NESCIO View Post
    Dus als ik het goed begrijp....Overeem haalt het einde van de ronde niet... commentaar: hij heeft een te kleine tank en verdeeld zijn kracht en conditie niet...... Overeem gaat K.O commentaar: hij gaat er altijd maar blind in.... dan vecht ie tactisch en wint ie commentaar: hij is saai om naar te kijken....

    Waarom je Holly geen lowkicks geeft is omdat ze een Southpaw is.... als je een lowkick op achterste been wilt geven loop je in haar stekte kant. En binnenkant voorste been heeft niet hetzelfde effect als buitenkant.

    De dagen van Maurice Smith liggen echt heel ver achter ons, MMA has evolved.
    Je kan bepaalde situaties ook creëren in het gevecht door meer druk te zetten, vind ik geen excuus om daar voor weg te lopen en zeker zo,n ervaren staande vechter als GDR , heb bijna geen combis gezien.
    Last edited by Marcello-Winter; 20-02-2017 at 16:20.

  23. #23
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by NESCIO View Post
    Dus als ik het goed begrijp....Overeem haalt het einde van de ronde niet... commentaar: hij heeft een te kleine tank en verdeeld zijn kracht en conditie niet...... Overeem gaat K.O commentaar: hij gaat er altijd maar blind in.... dan vecht ie tactisch en wint ie commentaar: hij is saai om naar te kijken....

    Waarom je Holly geen lowkicks geeft is omdat ze een Southpaw is.... als je een lowkick op achterste been wilt geven loop je in haar stekte kant. En binnenkant voorste been heeft niet hetzelfde effect als buitenkant.

    De dagen van Maurice Smith liggen echt heel ver achter ons, MMA has evolved.
    Wat Overeem betreft : Er is een verschil tussen behoudend vechten en keihard wegrennen voor het gevecht. Dat rennen wat Jackson/Winklejohn hebben geïntroduceerd is beschamend om te zien. Niet alleen bij Overeem.

    Wat de lowkick op een southpaw betreft. Best effectief omdat je daarmee of de southpaw uit evenwicht brengt waardoor de directe niet gegeven kan worden of diezelfde southpaw staat met het hele gewicht op datzelfde been waardoor hij wel hard aankomt. Maar ik bedoelde eigenlijk Nederlandse vechters in het algemeen die meestal uit het kickboksen komen.

  24. #24
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marcello-Winter View Post
    Je kan bepaalde situaties ook creëren in het gevecht door meer druk te zetten, vind ik geen excuus om daar voor weg te lopen en zeker zo,n ervaren staande vechter als GDR , heb bijna geen combis gezien.
    ja begreep het ook niet. Ook onsportief na die tijd. Ze deed weinig zo nu en dan een harde stoot, verder alleen maar dreigen. Dan ook roepen na die tijd, dat Holm het gevecht ontdook en zij een brawler is. Dat brawlen in die 25 minute deed ze alleen na of voor de fans op de bel. Maar goed wel de belt gekregen

  25. #25
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Wat Overeem betreft : Er is een verschil tussen behoudend vechten en keihard wegrennen voor het gevecht. Dat rennen wat Jackson/Winklejohn hebben geïntroduceerd is beschamend om te zien. Niet alleen bij Overeem.
    Jackson/Wink is sowieso een beetje aan het zwalken. Zie ook Holm, die gewoon geen antwoord had op het game plan van GDR.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •