MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 27
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default Mixfight special: Regian Eersel, de grote onbekende

    In ons eigen land is Regian Eersel de grote onbekende en zien we hem weinig in actie. Voor de Kickboks en Muaythai fans echter die verder kijken dan onze landsgrenzen is hij absoluut geen onbekende. Van Amerika tot China laat hij namelijk een spoor van vernieling achter. Op grote internationale evenementen als Lion Fight en Wu Ling Fen is hij een grote ster. En niet voor niets want zo won hij bv zijn laatste zeven partijen allemaal op KO.

    Het begon voor de 24-jarige Regian Eersel allemaal zo een 10 jaar gleden toen hij als 15-jarige jongen bij Sityodtong, de sportschool van Paul en Vincent Pengel, binnenliep om te gaan trainen. Gefascineerd door de K-1 partijen op tv en youtube wilde hij niets liever dan deze sport zelf ook beoefenen en zocht op internet de dichtstbijzijnde sportschool op wat hem bij Sityodtong in Amsterdam bracht.

    Na die eerste training wist hij gelijk dat hij meer wilde en zo snel mogelijk ook zelf de ring in wilde om wedstrijden te vechten. Het geen zes maanden later ook gebeurde en hij nerveus als 16-jarige jongen moest aantreden tegen in zijn ogen een grote man van 23 jaar. Het zou zijn eerste overwinning worden van de zesenveertig in de vijftig partijen die hij sindsdien vocht.

    Overwinningen die hij over de hele wereld op grote gala’s behaalde bij organisaties als Wu Lin Fen in China, Mixfight in Duitsland en Turkije, W5 in Rusland en Lion Fight in Amerika. Vooral bij deze laatste organisatie, waar op Full MuayThai rules wordt gevochten, wist hij naam te maken. Eerst door als invaller de grote Amerikaanse ster van deze organisatie KO te trappen en later zelf kampioen van Lion Fight te worden.

    Reden voor Mixfight om af te reizen naar ARJ Trainingen in Den Haag waar Regian Eersel zijn wekelijkse sparringstraining volgde om hem te interviewen.




    Naam: Regian Eersel
    Bijnaam: The Immortal
    Geboortedatum: 16-12-1992
    Gewicht: 74-80 kg
    Lengte: 1.89 cm
    Vechtrecord: 46-4-0, 19 KO




    Hoi Regian, we zijn hier bij ARJ Trainingen in Den Haag waar je aan het sparren ben maar als ik me niet vergis train je bij Sityodtong in Amsterdam?

    Ik zit bij Sityodtong Amsterdam o.l.v Paul/Vincent Pengel. We zijn een klein team en trainen in de gym van Raymond Joval/Boksteam ABC. Hier train ik en bereid ik mij voor op wedstrijden. Ook gaan we 1x per week naar Arj Trainingen in Den Haag o.l.v. Mike Polanen (mijn manager) om te sparren.



    Je hebt ook een bijzondere bijnaam ‘The Immortal’. Hoe ben je aan deze naam gekomen?

    Ik ben aan die bijnaam gekomen toen ik in de C en B vocht. Tijdens de rondes heb je 1 min om water te drinken en bij te komen en naar je coach te luisteren. Ik kwam meestal dan de hoek in, kwam in adem dronk een slok water. Mijn trainer gaf me wat tips en dan ging ik in het midden van de ring staan. Dan stond ik daar 30 sec naar mijn tegenstander te kijken. Ook heb ik maar 1 keer 8 tellen gehad en ben nooit Ko gegaan.



    Heb je zelf favorieten / voorbeelden in het Kickboksen/Muaythai?

    Mijn favoriet was altijd Tyrone Spong.





    Wat voor een type vechter ben je en wat zijn je sterke wapens?

    Ik ben meer een counter-vechter. Ik vind dat ik in alles wel sterk ben, ik heb knok outs met zowel mijn armen als benen en knieën.



    Je hebt 46 partijen gewonnen. Welke vechters heb je o.a. al verslagen?

    Ik heb o.a. Khalid Bourdiff, Jo Nattuwat en Jake Purdy verslagen.



    In Nederland zien we je weinig maar in het buitenland ben je erg actief. Waar en bij welke organisaties heb je gevochten?

    Ja dat klopt, heb in veel landen gevochten vind ik zelf. Heb voor k-1 in Azerbaijan gevochten, Mixfightgala in Turkije en Duitsland, Wu Lin Feng in China, Legacy en Lion Fight in Amerika, W5 in Rusland, Force One in Griekenland. Vooral in Amerika staan er wat leuke zaken op het programma momenteel.





    Zoals we al zeiden in ons land zien we je amper aan het werk maar in het buitenland heb je een grote naam opgebouwd. Een van je grote overwinningen die Amerika schokte bv was je KO overwinning op de zeer hoog aangeschreven kampioen ‘Smokin’ Jo Nattuwat op Lion Fight. Wat gebeurde er?

    Ik kreeg van Mike Polanen de kans om voor Lion Fight in Amerika te vechten tegen de huidige kampioen. Dit gevecht was helaas geen titelgevecht maar wel een Full Muaythai gevecht op 72kg. Ik wist dat dit een belangrijk gevecht zou worden want als ik van de kampioen zou winnen zouden er veel ogen op mij gericht worden. Het gevecht was best zwaar, maar gelukkig won ik door middel van KO met een high kick in de laatste ronde.



    Voor dezelfde organisatie won je later ook de titel en heb je deze ook succesvol verdedigd. Wat kan je vertellen over deze titelpartijen?

    Ja dat klopt, doordat ik van Jo Nattuwat had gewonnen kreeg ik de kans om voor de wereldtitel op mijn eigen gewicht te vechten. Heb hier ontzettend hard voor getraind. Mijn titelgevecht won ik op KO in de 2e ronde. Een paar maanden later moest ik de Lion Fight titel alweer verdedigen tegen Dc Pratt. Ook ontzettend hard voor getraind. Dat gevecht heb ik ook gewonnen op Ko in de 1e ronde.





    Je vecht op Full MuayThai rules op Lion Fight. Wat vindt je van deze regels? En heb je nog voorkeuren op welke regels je vecht?

    In het begin moest ik wennen aan de regels omdat we zelf in Nederland bijna nooit meer op Full Muaythai regels vechten. Maar heb er veel op getraind en voel me er lekker bij. Het maakt mij niet zoveel uit op wat voor regels ik vecht. Ben allebei nu gewend en voel me er lekker bij.



    In het buitenland heb je een grote naam opgebouwd maar in Nederland zullen veel vechtsportliefhebbers jou niet zo goed kennen. Hoe komt het dat we je in Nederland zo weinig in actie zien?

    Klopt, hier in Nederland willen promotors dat, mocht je redelijk willen verdienen, je tafels/kaartjes gaat verkopen. Ik wil me alleen concentreren op het vechten. Bovendien ken ik niet eens mensen die 1000,- willen neerleggen voor een tafel. Men kijkt niet meer naar de kwaliteit en naar het spektakel waarde maar naar wie het beste verkoopt.





    Met je staat van dienst is het jammer dat je weinig in Nederland te zien bent. Zou je graag hier een paar grote partijen willen vechten?

    Ja klopt vind ik ook jammer. Als ik een leuke aanbieding krijg en een leuke tegenstander zou ik maar al te graag in Nederland willen vechten.



    Gezien jouw fightrecord en je recente winning streak met zeven KO overwinningen op rij wat lijkt jou mooie tegenstanders om hier in Nederland tegen te vechten?

    Ik heb niet specifiek iemand op het oog maar heb wel een aantal namen waarvan ik denk dat het een knalpartij/uitdaging voor mij zal zijn: Nieky Holzken, Murthel Groenhart, Darryl Sichtman.



    Je noemt een paar mooie namen. Hoe zie je jouw kansen tegen hen in?

    Ik denk dat ik zeker kans maak. Mochten deze gevechten plaats vinden zal ik de underdog zijn. Maar voor de mensen die mij kennen weten dat dat mij juist extra motiveert.





    Als we naar de toekomst kijken heb je nog bepaalde doelen op het oog in de sport?

    Ik wil zoveel mogelijk vechten. Uiteindelijk heb ik twee doelen. Dat mensen mijn naam kennen en weten dat als ik vecht ze een knokpartij kunnen verwachten. De tweede is dat ik van het vechten uiteindelijk kan leven of iets leuks kan opbouwen zoals een eigen gym.



    heb je verder nog iets te melden aan je fans

    Ik wil mijn Fans enorm bedanken voor alle steun, de kansen in het buitenland en de waardering die je in het buitenland krijgt ongelooflijk! Verder wil ik Sityodtong en ARJ trainingen bedanken voor de begeleiding en alle mooie kansen!
    En dit is nog maar het begin.......Watch out for Regian "The Immortal" Eersel!!!!

    Last edited by payap; 01-05-2017 at 12:17.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Thanks Chris!
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Mooi stuk Chris

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  4. #4
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Mooi stuk Chris, Regian heeft het zeker bij Lion Fight goed gedaan. In het buitenland scoort deze jongen hoge ogen.

  5. #5
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Goed interview.

  6. #6
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Top interview. Leuk, dit soort artikelen.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Afgelopen weekend heeft Regian Eersel in China gevochten en zijn 10e KO overwinning op rij gescoord.

    Hieronder de beelden. Overigens begrijp ik dat hij na de zomer tegen Darryl Sichtman in Duitsland staat.

    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  8. #8
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Ontzettend gevaarlijk met zijn knieën. Je ziet wel aan hem dat hij meer Muay Thai georiënteerd is.

    Ik zou zeggen, laat hem tegen alle toppers van Thailand vechten!

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by largo0 View Post
    Ontzettend gevaarlijk met zijn knieën. Je ziet wel aan hem dat hij meer Muay Thai georiënteerd is.

    Ik zou zeggen, laat hem tegen alle toppers van Thailand vechten!
    Ben bang dat Regian te zwaar is voor de de top Thai. Regian's wedstrijdgewicht begin bij 74. De zwaarste top Thai zijn max zo een 70 kg helaas.

    Maar vraag me af wie er scout voor een Glory. Zie je soms zeer matige vechters terwijl dit toch een jongen is met power. Als je 10 x op rij wint op KO op gala's als Lion fight, WLF in China en Mixfight in Duitsland heb je echt iets in je mars. Hij doet mij een beetje aan de jonge Tyron Spong denken.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  10. #10
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Ben bang dat Regian te zwaar is voor de de top Thai. Regian's wedstrijdgewicht begin bij 74. De zwaarste top Thai zijn max zo een 70 kg helaas.Maar vraag me af wie er scout voor een Glory. Zie je soms zeer matige vechters terwijl dit toch een jongen is met power. Als je 10 x op rij wint op KO op gala's als Lion fight, WLF in China en Mixfight in Duitsland heb je echt iets in je mars. Hij doet mij een beetje aan de jonge Tyron Spong denken.
    Yup, ook bij GLORY zou hij hoge ogen scoren!

  11. #11
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Wauw! Hoe kan het zijn dat zo een goede vechter in Nederland helemaal onder de radar zit ? Zou hem graag een keer zien vechten in Nederland
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Twee jaar geleden bezocht Mixfight Regian Eersel voor interview. We noemden hem toen al de grote onbekende. We zijn nu twee jaar verder en dat onbekende kunnen we na zijn overwinning op Nieky Holzken nu wel weglaten.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

  14. #14
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Twee jaar geleden bezocht Mixfight Regian Eersel voor interview. We noemden hem toen al de grote onbekende. We zijn nu twee jaar verder en dat onbekende kunnen we na zijn overwinning op Nieky Holzken nu wel weglaten.
    Zo snel kan het gaan, inmiddels weet iedereen wie Regian Eersel is!

  15. #15
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Zo snel kan het gaan, inmiddels weet iedereen wie Regian Eersel is!
    Behalve Glory jammer genoeg.

  16. #16
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Behalve Glory jammer genoeg.
    Tja, denk dat One Championship een prima league is waar hij kan knokken. Als kampioenen van verschillende organisaties tegen elkaar zouden knokken is dat voor de fans natuurlijk helemaal fantastisch, maar ik denk utopisch.

  17. #17
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    regian van Eersel vs Hamicha Mootje. Zieke partij is dat! Glory kan hem maken.
    Home mtk-gym.nl


  18. #18
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Tja, denk dat One Championship een prima league is waar hij kan knokken. Als kampioenen van verschillende organisaties tegen elkaar zouden knokken is dat voor de fans natuurlijk helemaal fantastisch, maar ik denk utopisch.
    One betaalt goed wat ik hoor dus zal Eersel niet zo snel toehappen als Glory hem zal vragen om naar hun toe te komen.

  19. #19
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    hij mag wel gek zijn om voor een ei en een paardekop voor Glory te vechten. Zaten er 200 man in de Central Studio's afgelopen weekend?
    It's okay to be white

  20. #20
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Onder de kenners was hij toch altijd al bekend. In de B was hij al heel gevaarlijk met z’n hoge knieeen.

  21. #21
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    hij mag wel gek zijn om voor een ei en een paardekop voor Glory te vechten. Zaten er 200 man in de Central Studio's afgelopen weekend?
    GLORY heeft dit ook amper gepromoot, dus los van hun internationale volgers wist niemand dat er iets in Utrecht was.

  22. #22
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by largo0 View Post
    Onder de kenners was hij toch altijd al bekend. In de B was hij al heel gevaarlijk met z’n hoge knieeen.
    Klopt, in Nederland misschien maar daarbuiten kunnen ze niet meer om hem heen.

  23. #23
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    GLORY heeft dit ook amper gepromoot, dus los van hun internationale volgers wist niemand dat er iets in Utrecht was.
    Precies.

    Qua sfeer leek het op een Utrechts clubtoernooi in ieder geval. Erg jammer voor een organisatie die zich wil meten met de top.

  24. #24
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    GLORY heeft dit ook amper gepromoot, dus los van hun internationale volgers wist niemand dat er iets in Utrecht was.
    Is toch raar. Je zou toch denken dat een bedrijf het belang van reklame snapt.

  25. #25
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb het al vaker gezegd, Glory weet zich niet goed te promoten. In plaats van dat ze die Playboy ringgirls inhuren met alle kosten van dien. Kunnen ze dat geld beter investeren in reclames en hun vechters. Vast wel mooie locale ringgirls te regelen dan die modellen die ze overal laten invliegen. Plus hun sociale media kan veel beter. Ze willen in Amerika doorbreken dan hebben ze gewoon een goede tv deal nodig en niet UFC fight pass alleen.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •