MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 42
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default Reactie Germaine de Randamie over titelverdediging tegen "Cyborg"


    Reactie Germaine de Randamie over titelverdediging tegen "Cyborg"

    May 30, 2017 Eerder dit jaar won Germaine de Randamie tijdens UFC 208 de vedergewicht titel tegen voormalig bantamgewicht kampioen Holly Holm. Germaine werd daarmee de eerste vedergewicht kampioen bij de vrouwen in de de UFC.


    Het was sindsdien de bedoeling van de UFC om Germaine haar titel te laten verdedigen tegen Cris "Cyborg" Justino. Germaine plaatste gisteren onderstaande reactie op haar Facebook pagina en legt daarin uit waarom het gevecht tegen “Cyborg” voorlopig niet zal plaats vinden

    Germaine de Randamie:

    "Lieve allemaal,
    Het is alweer even geleden dat ik iets heb gepost. Maar naar aanleiding van de ontstane commotie voel ik toch de noodzaak om iets van me te laten horen en de lucht wat te klaren ( voor zover mogelijk ).
    Het is absoluut niet zo, dat alles dat er word gezegd me niks doet. Ook ik ben een mens en ook ik heb gevoelens. Ondanks het feit, dat ik altijd positief in het leven sta doen de opmerkingen mij meer dan ik had gehoopt. De positieve maar ook zeker de negatieve.
    Het gevecht tussen mij en Chris Cyborg is mij vorig jaar november aangeboden. Ook toen had ik al mijn bedenkingen maar heb toch het gevecht geaccepteerd. Chris Cyborg heeft het gevecht afgewezen, omdat zij niet het gewicht van 66 kilo kon halen in twaalf weken tijd. Een maand later werd ze bezocht door de USADA en kwam niet door de test. De rest van het verhaal is bekend.
    Mijn reden om het gevecht nu af te wijzen heeft niks, maar dan ook helemaal niks te maken met dat ik bang ben.
    Ik ben namelijk van mening dat als je topsport wilt beoefenen je dit doet zonder middelen die de spiermassa kunnen beïnvloeden. Ik - als topsporter - heb altijd keihard getraind, altijd op mijn eten gelet en 18 jaar van mijn leven in het teken van sporten gezet zonder ook maar één middel te gebruiken wat niet is toegestaan.
    Iedereen heeft zijn of haar mening hierover en dat mag. Maar dat mensen denken te weten wat mijn beweegredenen zijn/waren gaat mij niet in de koude kleren zitten.
    Ik werk fulltime en onregelmatig wat heel veel tijd in beslag neemt. Daarnaast is er nog steeds een grote onduidelijk over mijn hand. Ik heb 14 juni een afspraak met de arts en dan word er besloten of er geopereerd gaat worden. Ook deze optie moet ik dusdanig afwegen, want er bestaat een grote kans dat mijn pezen/zenuwen dusdanige schade kunnen op lopen waardoor ik mijn hand niet meer optimaal zou kunnen gebruiken.
    Tijdens de onderhandelingen over het gevecht met Holly Holm, heb ik vooraf gezegd dat ik na dit gevecht terug wil naar mijn natuurlijke gewichtsklasse van 61 kilo. Mijn taak daar is nog niet afgerond
    De UFC heeft mijn toen toegezegd dat dit geen enkel probleem zou zijn en ik ook gewoon kan terug keren naar mijn natuurlijke gewichtsklasse.
    Dit is dus ook waar ik mij dit moment op focus.
    Toen ik 18 jaar geleden verliefd werd op de vechtsport had ik 1 doel. Mijn grote liefde delen met andere die dezelfde liefde voor de vechtsport hebben als ik!! Dit is mijn doel en zal ook altijd mijn doel blijven.
    Ik wil iedereen bedanken die altijd voor me klaar hebben gestaan en me nog altijd steunen door dik en dun!! You guys rock

    For all the haters; To Bad!! " the IronLady" is far from done


    "DIE WITH MEMORIES, NOT DREAMS"
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  2. #2
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Mijn reden om het gevecht nu af te wijzen heeft niks, maar dan ook helemaal niks te maken met dat ik bang ben.
    En toch ben jij de enige die een gevecht weigert tegen iemand die ooit een drugstest heeft gefaald. Tenminste iemand die dat als reden gebruikt om te ducken/weigeren. Jones, Romero, Lombard, Silva(lijst kan heel lang doorgaan) vinden altijd nog tegenstanders.

    En om dit op een opportunistische manier te gebruiken als excuus over klasse of sportiviteit komt hypocritisch over aangezien GDR haar gevecht won door middel van meerdere stoten na de bel.

    Hopelijk pakt de UFC haar titel af en kunnen ze een echte kampioenschap opstellen. Ik heb het gehad met kampioenen die de #1 contenders ontwijken.

    (Mag ik dit posten of is er geen vrijheid van meningsuiting meer op mixfight?)

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    (Mag ik dit posten of is er geen vrijheid van meningsuiting meer op mixfight?)
    Dit mag
    Be a Warrior, not a Worrier

  4. #4
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post

    Hopelijk pakt de UFC haar titel af en kunnen ze een echte kampioenschap opstellen. Ik heb het gehad met kampioenen die de #1 contenders ontwijken.
    Ze moeten de 145 divisie gewoon opheffen. Deze divisie en titel is vanaf het begin al onzin.

    Cyborg is de enige legit 145'er.

    Ondanks alles wat GDR zegt of anderen zeggen. Denk ik dat als ze tegen een makkelijke dame gematched zou worden ze de partij wel zou draaien.

    Ik hoop dat alles met haar hand goed komt en ze nog vele mooie partijen kan draaien, maar dit blijft echt een smet.

  5. #5
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Cyborg is een cheater, de hoeveel droge spiermassa die ze met zich meebrengt zou voor een man al uitzonderlijk zijn "clean". Ondanks dat ze al een tijd niet "echt" betrapt is, weet je dat het sowieso niet in de haak is.

    Dat gezegd hebbende... zolang Cyborg niet betrapt wordt is het niet aan GDR om haar af te wijzen. Cyborg is de nr1 contender, dus dat wordt je volgende partij. En dit zeg ik als enorme GDR fan.
    Als je dat niet wil(snap best dat je niet tegen een enorm opgepompte roider wil vechten, heeft niets te maken met angst maar met onrechtvaardigheid), dan terug naar 135 en daar een gevecht aannemen.

  6. #6
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Er zijn zoveel vechters gepakt de afgelopen jaren. Die vinden ook nog allemaal tegenstanders. Waarom is het bij Cyborg ineens een reden om er niet meer tegen te vechten. Dit was trouwens in 2011...

  7. #7
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    holland
    Posts
    1.338
    vCash
    1180566

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    En toch ben jij de enige die een gevecht weigert tegen iemand die ooit een drugstest heeft gefaald. Tenminste iemand die dat als reden gebruikt om te ducken/weigeren. Jones, Romero, Lombard, Silva(lijst kan heel lang doorgaan) vinden altijd nog tegenstanders.

    En om dit op een opportunistische manier te gebruiken als excuus over klasse of sportiviteit komt hypocritisch over aangezien GDR haar gevecht won door middel van meerdere stoten na de bel.

    Hopelijk pakt de UFC haar titel af en kunnen ze een echte kampioenschap opstellen. Ik heb het gehad met kampioenen die de #1 contenders ontwijken.

    (Mag ik dit posten of is er geen vrijheid van meningsuiting meer op mixfight?)
    je mag posten maar je laat steeds meer blijken wat voor zielige hater je bent..
    elke kans die je krijgt om een vechter af te branden pak je gelijk .. ]\
    altijd negatief altijd zeurend en vooral altijd richting een top vechter gericht.,
    kerel zoek wat positiefs in je leven . kan je misschien wat van die negatieve stoom daar in zetten in plaats van als een keyboard warrior . je zelf zo voor lul te zetten elke keer .

  8. #8
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by lukashenko View Post
    je mag posten maar je laat steeds meer blijken wat voor zielige hater je bent..
    elke kans die je krijgt om een vechter af te branden pak je gelijk .. ]\
    altijd negatief altijd zeurend en vooral altijd richting een top vechter gericht.,
    kerel zoek wat positiefs in je leven . kan je misschien wat van die negatieve stoom daar in zetten in plaats van als een keyboard warrior . je zelf zo voor lul te zetten elke keer .

    In dit geval begrijp ik de frustratie wel. Vervang 'Germaine de Randamie' door 'Michael Bisping' en iedereen zal los gaan. 'k Vind dit gedrag een kampioen onwaardig. Misschien zijn er onderliggende redenen die GDR niet naar buiten wilt brengen en daar moeten we dan respect voor hebben, maar ze is duidelijk op zoek naar smoesjes om Cyborg te ontwijken. Nogmaals, een kampioen onwaardig.
    It's okay to be white

  9. #9
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    holland
    Posts
    1.338
    vCash
    1180566

    Default

    ik vind (maar dat is mijn mening)
    dat we als land achter onze champ moeten gaan staan en haar steunen.
    vechtsport is aan het groeien en bloeien in ons land (eindelijk)
    en dan hebben we een ufc champ rond lopen daar mogen we trots op zijn (vind ik)
    Germaine mag als champ wel een beetje zelf bepalen tegen wie ze wel of niet vecht en waarom . dat doen bijna alle andere champs ook
    laat germaine eerst dr hand maar opereren en laat cyborg maar eerst zien dat ze een tijdje clean kan blijven .,. want ze zit zo vol met mannen hormonen dat ze als een kerel begint te lijken en horen ..
    over de felle post naar t 15 . het is absoluut een optel som . ik begin het een beetje zat te worden dat hij de parels van de nederlandse vechtsport loopt te besmeuren . met zijn key board warrior gedrag

  10. #10
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default


  11. #11
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lukashenko View Post
    je mag posten maar je laat steeds meer blijken wat voor zielige hater je bent..elke kans die je krijgt om een vechter af te branden pak je gelijk .. ]\altijd negatief altijd zeurend en vooral altijd richting een top vechter gericht.,kerel zoek wat positiefs in je leven . kan je misschien wat van die negatieve stoom daar in zetten in plaats van als een keyboard warrior . je zelf zo voor lul te zetten elke keer .

  12. #12
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Je mag GDR niet vergelijken met andere champs. Met alle respect maar het was de gemakkelijkste route ever naar een belt. Daar kan zij overigens niets aan doen maar status moet je wel verdienen. En ik heb totaal NIET genoten van haar overwinning door de manier waarop dus het is ook niet zo dat ze de UFC even door elkaar geschud heeft.
    Ik heb verder helemaal niets tegen haar, ben totaal onbevooroordeeld en van nature een behoorlijke chauvinist.

  13. #13
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Je mag GDR niet vergelijken met andere champs. Met alle respect maar het was de gemakkelijkste route ever naar een belt. Daar kan zij overigens niets aan doen maar status moet je wel verdienen. En ik heb totaal NIET genoten van haar overwinning door de manier waarop dus het is ook niet zo dat ze de UFC even door elkaar geschud heeft. Ik heb verder helemaal niets tegen haar, ben totaal onbevooroordeeld en van nature een behoorlijke chauvinist.
    Exactemundo. Ze wordt al aan alle kanten afgemaakt door het slaan na de bel. Daarmee heeft ze geen regels overtreden maar chique was het allemaal niet. Dus om dan nu te roepen dat ze niet tegen Cyborg wil staan doet haar zaak geen goed. Of geef Holm een rematch maar dat deed ze ook niet.De oplossing is vrij simpel; teken een match met cyborg voor over een half jaar en laat in het contract zetten dat cyborg 2x per week moet pissen. Dat werkte in een heleboel andere gewichtsklassen vrij aardig. Er zijn er behoorlijk wat een stukkie smaller dan vroeger en verliezen aan de lopende band. En doordat Chris dan een enorm testosteronprobleem heeft trekt ze zich of terug of ze is geen schim van zichzelf. En dan die hand; serieus ? Moet daar nu nog wat aan gebeuren ? Je hoeft als topsporter toch niet op de wachtlijst voor een jaar ? Bel de UFC en een uur later zit je bij een dokter in de USA en nog een uur later ben je geopereerd.

  14. #14
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    Quote Originally Posted by lukashenko View Post
    ik vind (maar dat is mijn mening)
    dat we als land achter onze champ moeten gaan staan en haar steunen.
    vechtsport is aan het groeien en bloeien in ons land (eindelijk)
    en dan hebben we een ufc champ rond lopen daar mogen we trots op zijn (vind ik)
    Germaine mag als champ wel een beetje zelf bepalen tegen wie ze wel of niet vecht en waarom . dat doen bijna alle andere champs ook
    laat germaine eerst dr hand maar opereren en laat cyborg maar eerst zien dat ze een tijdje clean kan blijven .,. want ze zit zo vol met mannen hormonen dat ze als een kerel begint te lijken en horen ..
    over de felle post naar t 15 . het is absoluut een optel som . ik begin het een beetje zat te worden dat hij de parels van de nederlandse vechtsport loopt te besmeuren . met zijn key board warrior gedrag
    Als land achter haar staan? En trots op haar zijn? Geen enkele reden om trots te zijn op gdr alles wat ze heeft opgebouwd en gedaan heeft in haar carrière verpest ze met dit , ik vind dit ( dit is mijn mening) schandalig als je de beste wilt zijn moet je tegen de beste gaan staan.
    Vanaf het begin was al duidelijk dat ze niet tegen cyborg durft te staan toen rogan over cyborg begon na haar partij met holm begon ze al te stotteren.

    Ik ben het ook zeker niet altijd eens met de manier van posten van t15 maar hier heeft hij gewoon netjes geregeerd je kan het hooguit niet met hem eens zijn

  15. #15
    Join Date
    Jun 2016
    Posts
    94
    vCash
    121500

    Default

    Ik denk dat er een lichtelijke angst speelt.

  16. #16
    Join Date
    Oct 2015
    Posts
    167
    vCash
    20420

    Default

    ik vind het erg zwak van GDR om dit af te wijzen.
    Alle respect voor haar als atleet maar je weet dat er cheaters zijn in iedere sport en om je dan zo te verlagen om gevechten te weigeren...
    Als kampioen moet je actief zijn en kunnen vechten tegen iedere atleet in de gewichtsklasse. De fans betalen immers veel geld om aanwezig te kunnen zijn. Als je als kampioen die uitdagingen niet wilt aangaan moet je afstand doen van je belt, in mijn ogen ben je dan niet meer dan een paper champ.
    Zoals DC & Aldo ook zijn. Aldo krijgt de belt gewoon cadeau terug alsof het een kerstcadeau is en DC heeft nooit de titel van Jones gewonnen.
    Mighty mouse weigert een gevecht tegen Dillashaw.

    Met andere woorden er zijn momenteel meer champions die gevechten weigeren dan actieve vechtende kampioenen.
    Joanna is tenminste een beest dat ieder gevecht aanneemt, respect voor deze dame.
    Hier kan GDR een voorbeeld aannemen...

  17. #17
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    DC kan er natuurlijk niks aan doen. Die heeft Rumble 2x bijna vermoord en dat was ook niet niks.

  18. #18
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Aldo een paper champ noemen getuigt natturlijk van een type foutje...toch?
    It's okay to be white

  19. #19
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Aldo een paper champ noemen getuigt natturlijk van een type foutje...toch?
    Het is ook gewoon niet waar, Aldo won de interim belt en de kampioen stapt uit, zo zijn de regels dan gewoon. Daarbij waren zijn laatste 13 partijen voor de titel. Als je zo iemand een paper champ noemt snap je er ook gewoon weinig van.
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  20. #20
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1.751
    vCash
    138649

    Default

    @Train2grow ; Aldo paperchamp!?! Please STFU als je niet
    weet waarover je praat. Dank!
    Ben Henderson/Donald Cerrone/Luke Rockhold/Jon Jones

  21. #21
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Blijf het raar vinden dat de ufc niet beslist wie er vechten naar dat de vechters hier iets in te zeggen hebben, dan krijg je dit soort onzin

  22. #22
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Klinkt als angst om de belt te verliezen niet dat ze echt bang is voor Cyborg maar smoes verzint om een makkelijkere tegenstanders te krijgen zodat ze langer de titel vast kan houden.

  23. #23
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Niet angst om haar titel te verliezen want ze geeft zelfs aan de titel te laten vallen en weer op 135 te gaan vechten. Benieuwd of ze wel op 145 zou willen vechten als ze haar tegen de Invicta champ op 145 zouden matchen. Of Zingano.

  24. #24
    Join Date
    Oct 2015
    Posts
    167
    vCash
    20420

    Default

    Ik blijf bij mijn mening, Ja ik noem Aldo een paper champ. Aldo ging KO na zijn partij met McGregor.Dat McGregor de titel niet verdedigde KREEG aldo de belt terug (kreeg dit titel terug ipv de intrem belt)Sinds wanneer krijg je een kampioenschapstitel? Daar knok je voor. Dat Aldo een top atleet is ontken ik ook niet maar om hem kampioen te noemen na zijn verlies partij tegen Mcgregor gaat me ook te ver.Hetzelfde geldt in mijn ogen ook voor GDR op dit moment. Die titel had bij Holm moeten zijn.De scheids had in die partij minimaal 1 punt moeten hebben afgetrokken voor de overtreding.

  25. #25
    Join Date
    Apr 2017
    Location
    Mars
    Posts
    251
    vCash
    89460

    Default

    Quote Originally Posted by train2grow View Post
    Die titel had bij Holm moeten zijn.De scheids had in die partij minimaal 1 punt moeten hebben afgetrokken voor de overtreding.
    Nee onzin, dat is niet zo. John McCarthy heeft t ook uitgelegd: http://www.bjjee.com/articles/big-jo...illegal-moves/

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •