MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 41
  1. #1
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.679
    vCash
    126000

    Default Classic: Rob Kaman vs Ernesto Hoost II (1990)



    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2017
    Location
    Mars
    Posts
    253
    vCash
    89460

    Default

    Ik was hier live bij. Dikke legendarische pot met een fantastische sfeer!

  3. #3
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Die lowkicks van beide heren... wow man. Zo zie je dat niet vaak meer tegenwoordig.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Ik snap niet waarom sommige mensen Hoost nog steeds als HW-GOAT zien. Grote vechter maar met zijn glazen kin staat hij 0-2 tegen Kaman, 0-2 tegen Cikatic en 0-2 tegen Sapp allemaal op KO/TKO. Grote vechter maar dit is niet te vergelijken met Sem Schilt. Peter Aerts is ook een veel betere keuze dan Hoost.

  5. #5
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    2 keer verloren op k.o. cyril abidi, 2 keer k.o. verloren van Bernardo, k.o. verloren van Mannaart, 2 keer k.o. verloren van Leko.

    Aerts beter dan Hoost hell no.

    Dan komt meneer met Schilt op zadelen en als Mayweather alles wint heeft meneer altijd een excuus waarom hij vindt dat Mayweather niet de beste boxer is van de laatste 20 jaar.

  6. #6
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    2 keer verloren op k.o. cyril abidi
    En toch heeft hij Abidi tenminste een keer verslagen.

    2 keer k.o. verloren van Bernardo
    Peter versloeg Bernardo 3 keer op KO.

    k.o. verloren van Mannaart
    In 1989, en dat is lang niet zo erg als 2 keer op KO verliezen van een clown als Sapp. Het kickboksen als sport staat na al die jaren nog steeds voor schut door die 2 partijen.

    2 keer k.o. verloren van Leko.
    1 keer, in de rematch kwam er een blessure tussen waardoor het werd gestopt door de dokter. Leuke poging.

    Ik had nog heel wat andere KO's en verliespartijen kunnen opnoemen van Hoost maar ik ik heb het verschil hier al uitgelegd. Denk je nou echt dat Hoost GOAT is? Serieus?

    Dan komt meneer met Schilt op zadelen en als Mayweather alles wint heeft meneer altijd een excuus waarom hij vindt dat Mayweather niet de beste boxer is van de laatste 20 jaar.
    Kan iemand mij uitleggen waar de hel hij het over heeft?

  7. #7
    Join Date
    Apr 2017
    Location
    Mars
    Posts
    253
    vCash
    89460

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Ik snap niet waarom sommige mensen Hoost nog steeds als HW-GOAT zien. Grote vechter maar met zijn glazen kin staat hij 0-2 tegen Kaman, 0-2 tegen Cikatic en 0-2 tegen Sapp allemaal op KO/TKO. Grote vechter maar dit is niet te vergelijken met Sem Schilt. Peter Aerts is ook een veel betere keuze dan Hoost.
    Hoost - Kaman 1 was een beslissing en geen KO/TKO. Was daar ook live bij. Wat op zichzelf een behoorlijke prestatie was, want als ik me het goed herinner viel Hoost toen in...

    Snap trouwens niet helemaal wat je bedoelt met " ik snap niet waarom sommige mensen Hoost nog steeds als HW-GOAT zien???

    Niemand heeft het daarover, alleen jij. En jij mag van Hoost vinden wat je wilt - glazen kin of niet, niet te vergelijken met Schilt of Aerts - maar persoonlijk vind ik dat Hoost een behoorlijke staat van dienst heeft.

  8. #8
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Knoopwafel View Post
    Hoost - Kaman 1 was een beslissing en geen KO/TKO. Was daar ook live bij. Wat op zichzelf een behoorlijke prestatie was, want als ik me het goed herinner viel Hoost toen in...

    Snap trouwens niet helemaal wat je bedoelt met " ik snap niet waarom sommige mensen Hoost nog steeds als HW-GOAT zien???

    Niemand heeft het daarover, alleen jij. En jij mag van Hoost vinden wat je wilt - glazen kin of niet, niet te vergelijken met Schilt of Aerts - maar persoonlijk vind ik dat Hoost een behoorlijke staat van dienst heeft.
    Correctie: ik en Anderson(die vind dus wel dat Hoost GOAT is). Dit is een forum en ik creëer discussie via relevante onderwerpen. Misschien willen sommigen dat het blijft bij 2 of 3 replies van "mooie partij, die ken ik nog" en dan klaar.

    En bedankt voor de correctie. Idd knap dat Hoost ooit bij bewustzijn bleef tegen een van die mannen.

  9. #9
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.679
    vCash
    126000

    Default

    Mijn top drie:

    1. Peter Aerts heeft de prestigieuze K1 drie keer gewonnen en hij heeft heel lang met de wereld top mee gedraaid zelfs met grote blessures aan zijn scheen toch veel kunnen bereiken en was altijd bereid om in de ring te stappen soms zelfs met weinig voorbereiding. Hij heeft partijen gewonnen tegen Schilt in zijn top tijd en nog meer. Een echte vechtershart en een voorbeeld voor vele kickboksers. Voor mij is Peter Aerts de ultieme eindbaas in het kickboksen.

    2. Ernesto Hoost, een geweldige technische kickbokser die ze niks voor niks Mr Perfect noemen. Was na de partij tegen Kaman alleen maar beter geworden. Vier keer de K1 gewonnen!
    Geweldige partijen neergezet in de K1 en die twee partijen tegen Sapp dat krijg je als een game plan niet volgt of juist de verkeede hebt, had graag een derde partij gezien tussen Hoost en Sapp in Amsterdam. Die biografie geschreven door Jens Olde Kalter was mooi om te lezen. Veel informatie over zijn prive leven en zijn top sport. Een echte professionele sportman!

    3. Sem Schilt, als ik aan Semmy Schilt denk dan zie ik hem altijd als een eindbaas in een computer vechtspel die altijd moeilijk te verslaan is. Aardige man buiten de ring maar een knokker binnen de ring.
    4 keer de zware K1 gewonnen en hij was de eerste en de laatste die de Glory Heavyweight Grandslam toernooi heeft gewonnen in Japan.
    Hij had inderdaad zijn lengte mee en was ook een technische vechter met zijn Karate achtergrond.

  10. #10
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Ik snap niet waarom sommige mensen Hoost nog steeds als HW-GOAT zien. Grote vechter maar met zijn glazen kin staat hij 0-2 tegen Kaman, 0-2 tegen Cikatic en 0-2 tegen Sapp allemaal op KO/TKO. Grote vechter maar dit is niet te vergelijken met Sem Schilt. Peter Aerts is ook een veel betere keuze dan Hoost.
    2-1 tegen Cikatic. In Amsterdam won Hoost op punten.
    Ik vond Hoort als luchtzwaargewicht inderdaad veel beter.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Die GOAT discussies zijn altijd zo waardeloos, het blijft altijd subjectief. Hoost is gewoon een van de grootsten die Nederland ooit heeft gekend. Daarnaast een voorbeeld buiten de ring.

  12. #12
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Nederland/Россия
    Posts
    519
    vCash
    127221

    Default

    In die wedstrijden van Hoost tegen Sap werden er door meneer Sap nogal wat regels geschonden, met de ene hand vasthouden en met de andere er op los rammen bijvoorbeeld, zeker in de eerste partij, de tweede partij was Sap rijp voor de sloop, maar toen ging Hoost van zijn gameplan af, zoals eerder al door iemand gezegd

  13. #13
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fightfan View Post
    2-1 tegen Cikatic. In Amsterdam won Hoost op punten.
    Ik vond Hoort als luchtzwaargewicht inderdaad veel beter.
    Nee Hoost won via diskwalificatie nadat hij met zo'n Bonjasky acteer prestatie kwam. Maar idd best wel indrukwekkend dat het niet eindigde op een bewusteloze Hoost na nog een rechter hoek van Cikatic.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pernik View Post
    In die wedstrijden van Hoost tegen Sap werden er door meneer Sap nogal wat regels geschonden, met de ene hand vasthouden en met de andere er op los rammen bijvoorbeeld, zeker in de eerste partij, de tweede partij was Sap rijp voor de sloop, maar toen ging Hoost van zijn gameplan af, zoals eerder al door iemand gezegd
    Hoost maakte wel veel vaker van zulke cruciale fouten. Zoals bijvoorbeeld tegen Filho:


    Filho valt aan en Hoost gaat in een compleet rechte lijn achteruit totdat zijn rug tegen de touwen vastkomt, vanaf dat moment is hij door een zwakke jab totaal aangeslagen(zijn kin weer) en wordt hij bruut eruit geslagen.

    Dit soort dingen gebeurden te vaak, veel te vaak om de grootste ooit te zijn.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    k.o. verloren van Mannaart,
    Zeker van horen zeggen he?
    Peter Aerts verloor op punten van André Mannaart hoor!

    Ik snap dit 'bashen' niet zo goed...
    Zonder deze mannen met 'glazen kinnen' was de hele sport niet geweest waar het nu is...
    Jong en onervaren stapten ze de K-1 in.....en bouwden toch een aardige legacy op.
    Typisch Hollands om zo afgezeken te worden.
    Voor mij de reden om hier tegenwoordig zo min mogelijk te komen....azijnpissers.
    (Ja, kom der maar in en zeik me maar af..)
    Jammer van dit eens zo mooie forum...
    Last edited by Glen; 04-08-2017 at 16:55.

  16. #16
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Hoost/Aerts voor mij gedeelde nummer 1.
    Lowkick compilatie van Hoost vind ik ongeveer het mooiste filmpje ooit.

  17. #17
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Lowkick compilatie van Hoost vind ik ongeveer het mooiste filmpje ooit.
    Toevallig had ik die gemaakt 7 jaar geleden alweer
    http://www.mixfight.nl/forum/showthr...ht!&highlight=


    Handig om te weten voor degene die denkt dat ik niets aan Hoost waardeer. Maar mijn waardering heeft wel een limiet.

  18. #18
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Haha, krijg nou de tering zeg.

  19. #19
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Ik was het zelf ook vergeten. Kostte me wel veel tijd al die low kicks verzamelen.

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Thanx mooie documentaire en wat een top wedstrijd Helaas deze niet live gezien maar wel die eerste ontmoeting. Dat was idd een invalbeurt. En Hoost was toen net A-klasser tegen een Kaman die toen aan zijn top zat. Vergeet niet dat Kaman zo een beetje de hele jaren 80 ongeslagen was.

    Bovenstaande partij is ook geweldig omdat beide vol er voor gaan en risico nemen om te winnen. En dan kan t mis gaan. Maar resultaat is wel een van de mooiste partijen ooit.

    Een tijd terug was er zo een gedoe over Verhoeven vs Badr. de partij van het jaar of zelfs decennium. In de top tijd van mannen als Hoost, Aerts, Schilt etc vochten ze allemaal een paar keer per jaar zo een toppartij. Het niveau was toen vreselijk hoog en veel vechters hadden dit hoge niveau en waren allemaal aan elkaar gewaagd. Het was echt als de champions league in voetbal nu waar de top mekaar constant ontmoet. En ja als je zo veel sterke tegenstanders bevecht dan verlies je wel eens.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  21. #21
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Zeker van horen zeggen he?
    Peter Aerts verloor op punten van André Mannaart hoor!

    Ik snap dit 'bashen' niet zo goed...
    Zonder deze mannen met 'glazen kinnen' was de hele sport niet geweest waar het nu is...
    Jong en onervaren stapten ze de K-1 in.....en bouwden toch een aardige legacy op.
    Typisch Hollands om zo afgezeken te worden.
    Voor mij de reden om hier tegenwoordig zo min mogelijk te komen....azijnpissers.
    (Ja, kom der maar in en zeik me maar af..)
    Jammer van dit eens zo mooie forum...
    2x Het waren allemaal toppers in meerdere gewichtsklassen

  22. #22
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Noem mij 1 kampioen, die zonder verliespartijen is. uiteraard heeft Hoost zijn verliespartijen, maar hij is wel 4 voudig K1 kampioen. Respect voor hem. Hij is echt 1 van de grootste kickboksers ever.
    Osu

  23. #23
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Zeker van horen zeggen he?
    Peter Aerts verloor op punten van André Mannaart hoor!

    Ik snap dit 'bashen' niet zo goed...
    Zonder deze mannen met 'glazen kinnen' was de hele sport niet geweest waar het nu is...
    Jong en onervaren stapten ze de K-1 in.....en bouwden toch een aardige legacy op.
    Typisch Hollands om zo afgezeken te worden.
    Voor mij de reden om hier tegenwoordig zo min mogelijk te komen....azijnpissers.
    (Ja, kom der maar in en zeik me maar af..)
    Jammer van dit eens zo mooie forum...
    Ik denk dat je ervoor moet waken dat je de negatieve mening van een enkeling niet als de algemene opinie gaat beschouwen. Ja er lopen een paar mensen bij die weinig nuance kennen of gewoon ouderwetse (ja dat kun je tegenwoordig alweer ouderwets noemen) internettrollen zijn. Ik vind eigenlijk, als je de reactie leest, het wel een positief forum. Negatieve opmerkingen, ervaringen etc. komen altijd harder binnen dan de positieve helaas waardoor het beeld soms (onterecht) negatief kan zijn.

  24. #24
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by BB View Post
    Noem mij 1 kampioen, die zonder verliespartijen is. uiteraard heeft Hoost zijn verliespartijen, maar hij is wel 4 voudig K1 kampioen. Respect voor hem. Hij is echt 1 van de grootste kickboksers ever.
    Osu
    Ik kan je er 1 noemen die ondanks zijn verliespartijen toch dezelfde tegenstanders versloeg in revanchepartijen. 1 man die versloeg elke tegenstander die hij ooit heeft ontmoet in de ring.



    Hij won em ook 4 keer trouwens, en waarschijnlijk 10+ keer als hij zich eerder had gericht op K-1 ipv MMA. In 2002 had hij al korte metten gemaakt met Hoost(in Pride FC) die destijds 1 van de beste K-1 kickboxers was. Schilt had de jaren 90/begin 00 ook gewoon gedomineerd als hij dat wou.

  25. #25
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Ik kan je er 1 noemen die ondanks zijn verliespartijen toch dezelfde tegenstanders versloeg in revanchepartijen. 1 man die versloeg elke tegenstander die hij ooit heeft ontmoet in de ring.http://message.axkickboxing.com/imag...2-2007%202.JPGHij won em ook 4 keer trouwens, en waarschijnlijk 10+ keer als hij zich eerder had gericht op K-1 ipv MMA. In 2002 had hij al korte metten gemaakt met Hoost(in Pride FC) die destijds 1 van de beste K-1 kickboxers was. Schilt had de jaren 90/begin 00 ook gewoon gedomineerd als hij dat wou.
    Ik vind Schilt ook top. Maar weet je: als ik tegen mijn zoontje zeg dat hij een mooie tekening heeft gemaakt, wil dat niet zeggen dat ik de tekening van mijn dochter niet mooi vind.
    Last edited by BB; 05-08-2017 at 13:12.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •