MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default Hesdy Gerges toch veroordeeld voor cocaïnesmokkel, maar hoeft niet te zitten

    K1-vechter Hesdy Gerges hoeft celstraf niet uit te zitten

    De Amsterdamse K1-vechter Hesdy Gerges en drie medeverdachten zijn in België definitief veroordeeld tot 4,5 jaar cel voor het invoeren van 128 kilo cocaïne, maar hoeven die straffen niet uit te zitten.

    Een voorwaarde daarvoor is dat ze vijf jaar geen misdrijven plegen in België.

    Dat is de uitkomst van een al jaren slepende procedure waarin het Hof van Beroep in Brussel woensdagochtend arrest heeft gewezen.

    In mei 2010 waren Hesdy Gerges (33), zijn neef Ashraf (34), ex-vechtsportpromotor Marc de W. (44), Soufian C. (33) en de twee inmiddels geliquideerde Amsterdamse criminelen Patrick Brisban en Lucas Boom in Antwerpen.

    Daar werden Ashraf Gerges en Soufian C. gearresteerd in een loods waar een Audi stond waarin 128 kilo 'cocaïne' lag.

    Het ging om een partij die via een containerschip uit Ecuador de haven van Antwerpen was binnengekomen. Na een tip van de Amerikaanse Drug Enforcement Administration hadden de Belgische autoriteiten de cocaïne in de haven al heimelijk verwisseld door nepdrugs, die ze vervolgens waren gevolgd.

    Hesdy is heel blij, net als zijn medeverdachten
    De advocaat van Gerges
    Hoewel K1-topvechter Hesdy Gerges altijd heeft volgehouden dat hij slechts op een 'ontspanningstrip' was met zijn neef en vier vage kennissen, werden alle zes de Amsterdammers tot 4,5 jaar cel veroordeeld.

    In hoger beroep bleef die straf staan, maar het Hof van Cassatie vernietigde dat arrest en verwees de zaak terug naar het Hof van Beroep in Brussel. Dat moest opnieuw de strafmaat bepalen, omdat de advocaten van de verdachten terecht hadden aangevoerd dat de 'redelijke termijn' waarbinnen een zaak moet worden afgedaan buiten de schuld van de verdachten fors was overschreden.

    Dat stond ook voor het Hof van Cassatie vast. Woensdagochtend bepaalde het Hof van Beroep in Brussel dat de oorspronkelijke straffen van 4,5 jaar voor elke nog levende verdachte blijven staan, maar dat zij die vanwege die tijdsoverschrijding niet hoeven uit te zitten als ze in België vijf jaar geen nieuwe misdrijven plegen.

    Advocaat Jorgen Van Laer van Hesdy Gerges is blij met de omzetting in een voorwaardelijke straf.

    "Dit is een uitstekend resultaat. De schuld van de verdachten stond volgens het Hof van Cassatie al vast, dus dit is het hoogst haalbare. Ik denk dat het Hof van Beroep ook niet anders kon dan deze beslissing nemen door die overschrijding waarop wij hadden gewezen. Hesdy is heel blij, net als zijn medeverdachten."

    bron: https://www.ad.nl/amsterdam/k1-vecht...tten~a3eeda2a/
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Gatver de gatver. Hoe kan het bestaan dat elke keer weer topvechters gelinkt worden aan grootschalige drugssmokkel.
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    pff daar gaan we weer. Fijn voor hem hoor maar moet dat hier worden gepost?

  4. #4
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Komt Gerges goed mee weg dan. Mazzel hoor.

    En waarom zou dit niet gemeld mogen worden Micha?

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Komt Gerges goed mee weg dan. Mazzel hoor.

    En waarom zou dit niet gemeld mogen worden Micha?

    Ik vraag me alleen af of hij met deze veroordeling nog wel in de VS en Japan kan vechten.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    het mag best vermeld worden maar oftopic ofzo

  7. #7
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Ik vraag me alleen af of hij met deze veroordeling nog wel in de VS en Japan kan vechten.
    Dat zal met z'n strafblad wat lastiger worden ja...gelukkig focust Glory zich de laatste tijd wat meer op Europa en nu China. Al weet ik niet hoe streng China is met hun visa...


    Quote Originally Posted by micha View Post
    het mag best vermeld worden maar oftopic ofzo
    Ah ja, begrijpelijk.
    It's okay to be white

  8. #8
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.671
    vCash
    126000

    Default

    Geen stress meer voor Hesdy.

  9. #9
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    Jezus wat krom 😂😂😂 word gepakt met 128 kilo coke en je krijgt een straf die je niet hoeft uit te zitten , das te gek toch ga ook maar wat coke in voeren denk ik .

    Als het lukt is het kassa lukt het niet ach ja , dan zeggen ze “foei niet meer doen hè stoute jongen”

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Suplex View Post
    Jezus wat krom 😂😂😂 word gepakt met 128 kilo coke en je krijgt een straf die je niet hoeft uit te zitten , das te gek toch ga ook maar wat coke in voeren denk ik .

    Als het lukt is het kassa lukt het niet ach ja , dan zeggen ze “foei niet meer doen hè stoute jongen”
    In België hoef je ook maar 1/3 van je straf uit te zitten!

  11. #11
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Tenzij je tjakka roept. Dan krijg je gelijk 10 jaar.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •