MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 38

Thread: Pieter Buist

  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default Pieter Buist

    WFL MMA Lightweight Championship.– Pieter Buist def. Sully Bull via Submission (Armbar) – Round 1.Gefeliciteerd! Deze man gaat er komen mensen!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Zonder iets af te doen aan zijn prestatie, was het deelnemersveld niet echt de top als je het mij vraagt. Duane van Helvoirt, Hubert Geven, Agy Sardari enzo deden niet mee maar zijn in mijn optiek wel een klasse beter.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    klopt maar Pieter gaat naar Bellator!! Ik hoop dat dit een American Dream verhaal wordt.

  4. #4
    Join Date
    Jun 2016
    Posts
    94
    vCash
    121500

    Default

    Ik denk ook dat Pieter weinig te zoeken heeft in bellator.
    Agy heeft gisteren zijn partij zeer dominant gewonnen en is nu echt weer next level.
    Wfl waarom heeft deze titel de naam “wereldkampioen” ?

    Pieter heeft een goede pot geknokt, ik ben uitermate blij voor deze jongen en ik ben gisteren ook nog met hem op de foto geweest.

  5. #5
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    Lol die Sally bull heeft een record van 4W en 4L. Dat is een pannenkoek. Dus op basis van deze prestatie roepen “deze man gaat er komen” vind ik een beetje onzinnig.
    Last edited by Suplex; 24-09-2018 at 11:46.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Tjonge jonge wat is er toch met dit forum gebeurd.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    ik blijf lekker positief. deze man traint er hard voor en laat er heel veel voor. Ik heb er vertrouwen in. We zullen het zien bij Bellator

  8. #8
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Tjonge jonge wat is er toch met dit forum gebeurd.
    Ik weet niet wat er met dit forum gebeurd is, ik weet wel dat jij altijd loopt te klagen over hoe het niet moet. Je zou ook kunnen aangeven hoe het verbeterd zou kunnen worden en daar zelf eens mee beginnen. Dat geklaag schiet niemand iets mee op.
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  9. #9
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    De oplossing is niet meer reageren wat ik veel doe maar dit keer liet ik me verleiden. Waarschijnlijk omdat ik weet wat Pieter er allemaal voor doet en ik zijn reis gevolgd heb. En dan vind ik het zo typisch dat hier beweert wordt dat zijn tegenstand matig was en dat Pieter het niveau niet aan kan.
    Je kan ook zijn vorderingen bewonderen en proberen te begrijpen wat het betekent vechter te zijn.
    Volgens mij is dit een vechtsport forum en misschien verwacht ik dan wel te veel als ik hoop leuke en interessante meningen of analyses te zien.

    Plus waar zijn de uitslagen van Nederlands grootste mma gala? Ik zie regelmatig uitslagen van een of andere organisatie uit timboektoe voorbij komen, maar dit zie ik dan nergens terug. Vroeger werden partijen gefotografeerd en verslagen geschreven.

    Dat is dus mijn uitleg bij mijn gezeur en geklaag. Ik ben me zeker bewust van mijn negatieve houding en probeer al tijden niet meer te reageren. Maar ergens blijft het dus jeuken.

    Ben jij wel tevreden over de inhoud?

  10. #10
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    De oplossing is niet meer reageren wat ik veel doe maar dit keer liet ik me verleiden. Waarschijnlijk omdat ik weet wat Pieter er allemaal voor doet en ik zijn reis gevolgd heb. En dan vind ik het zo typisch dat hier beweert wordt dat zijn tegenstand matig was en dat Pieter het niveau niet aan kan.
    Je kan ook zijn vorderingen bewonderen en proberen te begrijpen wat het betekent vechter te zijn.
    Volgens mij is dit een vechtsport forum en misschien verwacht ik dan wel te veel als ik hoop leuke en interessante meningen of analyses te zien.

    Plus waar zijn de uitslagen van Nederlands grootste mma gala? Ik zie regelmatig uitslagen van een of andere organisatie uit timboektoe voorbij komen, maar dit zie ik dan nergens terug. Vroeger werden partijen gefotografeerd en verslagen geschreven.

    Dat is dus mijn uitleg bij mijn gezeur en geklaag. Ik ben me zeker bewust van mijn negatieve houding en probeer al tijden niet meer te reageren. Maar ergens blijft het dus jeuken.

    Ben jij wel tevreden over de inhoud?
    Nee zeker niet, en ik ben waarschijnlijk ook te kritisch (dat blijkt in ieder geval uit wat jij zegt) en daarbuiten ben ik het wel eens met wat je zegt (veel gezeik, te weinig inhoudelijk), maar erover klagen helpt gewoon niet. Iemand met jouw kennis en ervaring kan er ook voor kiezen om inhoudelijk iets toe te voegen, dat zou ik in ieder geval waarderen. Maar reageer anders inderdaad maar niet want de sfeer wordt er niet beter van.
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Inhoudelijk gezien vond ik het bijzonder dat Pieter zoveel vorderingen gemaakt heeft op de grond. Toen ik hem voor het eerst ontmoette speelde ik met hem op de grond. Nu ligt hij onder een gevaarlijke black belt, die hem eerder binnen een minuut pakte, houdt hij zijn verdediging dicht en reversed hem zelfs. Wat me benieuwd maakt is wat dit mentaal met Sully gedaan heeft want als black belt moet je toch een triangle zien aankomen (en daaruitvolgend de armbar).

    Wat betreft het niveau in Bellator verwacht ik ook niet dat Pieter meteen naar de top gaat, maar als hij rustig gebracht wordt, zit het er gezien zijn vorderingen de laatste jaren zeker in dat hij ergens gaat komen. Ik schat hem niet lager in dan bijvoorbeed een Costello van Steenis (andere gewicht... jaja), die ook al weer 2 wins heeft gepakt.

    Plus, ik vind het als Nederlander altijd tof om een landgenoot die hard werkt internationaal te zien doorbreken. Dit zegt iets over hoe Nederland vechters kan opleiden en ze kan brengen. Ik geloof dat dit perspectief biedt voor anderen. Een aantal zijn al in deze thread genoemd.

  12. #12
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Inhoudelijk gezien vond ik het bijzonder dat Pieter zoveel vorderingen gemaakt heeft op de grond. Toen ik hem voor het eerst ontmoette speelde ik met hem op de grond. Nu ligt hij onder een gevaarlijke black belt, die hem eerder binnen een minuut pakte, houdt hij zijn verdediging dicht en reversed hem zelfs. Wat me benieuwd maakt is wat dit mentaal met Sully gedaan heeft want als black belt moet je toch een triangle zien aankomen (en daaruitvolgend de armbar).
    Dat vond ik inderdaad echt heel vet, ik weet niet welke band Pieter heeft, maar Sully submitten is een prestatie van formaat en zeker de manier waarop. Anyway, bedankt dat je het zo sportief oppakt
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  13. #13
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Sully is zeker geen pannenkoek. En met Pieter zijn lichaamstype is Sully een lastige tegenstander los van de kracht en skills die hij in de kooi brengt.

    Pieter is blauwe band inmiddels, maar BJJ in MMA of BJJ in eh BJJ is een verschil dus band zegt niet alles. Het geeft wel een verschil in ervaring aan.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by S.B. View Post
    Dat vond ik inderdaad echt heel vet, ik weet niet welke band Pieter heeft, maar Sully submitten is een prestatie van formaat en zeker de manier waarop. Anyway, bedankt dat je het zo sportief oppakt
    Ik “klaag” omdat ik er oprecht van baal hoe het forum zich heeft ontwikkeld. Door de komst van social media staan fora sowieso onder druk wat ik begrijp. Maar daar waar ik vroeger regelmatig hier kwam en het forum me ook echt iets leerde, frustreer ik me nu alleen maar. Ik hoop in zo’n thread als dit te lezen wat Sully doormaakte tijdens een partij (wellicht van een teamgenoot). Maar tot nu las ik alleen maar dat het een pannenkoek is omdat hij een 4-4 record heeft.
    Maar goed als mijn kennis en ervaring er aan kan bijdragen dat de discussie inhoudelijk interessanter wordt, ga ik me daar voor inzetten.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2013
    Posts
    75
    vCash
    126000

    Default

    Trots op Pieter 💪🏼
    Respect

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by Mr.Geven View Post
    Trots op Pieter 💪🏼 Respect
    Top Hubert!!

  17. #17
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    Je hoopt leuke of interessante meningen en analyses te zien. Maar we moeten het wel met je eens zijn? Anders is het niet leuk of interessant?
    Als iemand zonder onderbouwing of argumenten roept “die jongen komt er wel “ vind je er nix van. En zelf roep je wat is er aan de hand op dit forum.
    En als we kritisch zijn ben je het er niet mee eens en mag het niet en moet het inhoudelijk onderbouwt zijn omdat het toevallig om iemand gaat die je kent.

    Hij heeft een nietszeggende titel gewonnen tegen een nietszeggende tegenstander daar kunnen wij helemaal niet uit opmaken dat die jongen het goed gaat doen in Bellator
    en daar zet ik en nog een paar mensen onze vraagtekens bij.
    En dat hij er veel voor laat en hard zijn best voor doet dat mag duidelijk zijn.
    Maar dat is nog geen enkele reden dat we niet kritisch mogen zijn.
    Last edited by Suplex; 24-09-2018 at 20:49.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    TTT !! Hoeveel was die cheque voor Pieter? ook 100.000 euro? ik hoop van wel voor hem maar ik denk iets minder?

  19. #19
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Suplex View Post
    Je hoopt leuke of interessante meningen en analyses te zien. Maar we moeten het wel met je eens zijn? Anders is het niet leuk of interessant?
    Als iemand zonder onderbouwing of argumenten roept “die jongen komt er wel “ vind je er nix van. En zelf roep je wat is er aan de hand op dit forum.
    En als we kritisch zijn ben je het er niet mee eens en mag het niet en moet het inhoudelijk onderbouwt zijn omdat het toevallig om iemand gaat die je kent.

    Hij heeft een nietszeggende titel gewonnen tegen een nietszeggende tegenstander daar kunnen wij helemaal niet uit opmaken dat die jongen het goed gaat doen in Bellator
    en daar zet ik en nog een paar mensen onze vraagtekens bij.
    En dat hij er veel voor laat en hard zijn best voor doet dat mag duidelijk zijn.
    Maar dat is nog geen enkele reden dat we niet kritisch mogen zijn.
    Ik heb geen moeite met andere meningen wel hoe ze worden geventileerd.

  20. #20
    Join Date
    May 2008
    Location
    Haarlem
    Posts
    840
    vCash
    73125

    Default

    Pieter is een sterke jongen. Juiste mentaliteit en werkt hard. Ik ben benieuwd hoe ver deze jongen het gaat schoppen daar. Misschien zou hij eens kunnen kijken of hij in Amerika een paar weken bij een goed team kan meetrainen.

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Foto: Pieter Buist / FacebookBredase vechtende (ex-)vuilnisman Pieter Buist knokt zich naar de 'grote jongens'Door: Guus Arnouts dinsdag 25 september 10:01 - 2018 Sport BREDA - Zondag gingen enkele duizenden toeschouwers helemaal los in Almere toen MMA-vechter Pieter Buist zijn tegenstander vloerde. De Bredanaar werd daarmee wereldkampioen in de 'lichte gewichtsklasse' tot 70 kilo. Buist is nog altijd overdonderd. "De telefoon is echt roodgloeiend, man." Zelf beschrijft hij 'zijn' vechtsport als een mix van boksen, worstelen, taekwondo, judo en een hoop andere vechtsporten. "MMA is echt populair aan het worden. Ik speel nu wedstrijden in China, de Verenigde Staten. Ook in Nederland is de sport in opkomst, ik hoorde in de wandelgangen dat er volgend jaar misschien een groot boks-event naar Nederland komt." Laten staanToen hij won stormde al zijn fans de kooi binnen, naar eigen zeggen wel honderd man. "Echt bizar." Of Buist een sprankje geluk mee had, de finale werd immers binnen twee minuten beslist? "Nee. Geluk bestaat niet. Je kunt kansen alleen afdwingen, die kansen moet je pakken." Over dat afdwingen: "Weet je, ik heb hier zo hard voor getraind, vanaf m'n zesde al. Ik drink niet, ik gebruik geen drugs en leef supergezond. Ik ben altijd bezig met mijn sport, alles ervoor opgeofferd en train zelfs drie keer per dag. Maar voor deze erkenning doe ik het man, onbeschrijfelijk." CarričreDe overwinning is niet zijn eerste. Buist werd al eerder drie keer Europees kampioen. "Maar wereldkampioen, dat is toch echt de kroon op mijn werk en de stempel op mijn carričre." Die carričre deelde hij voorheen met zijn baantje als vuilnisman bij de gemeente Breda. Daar is hij mee moeten stoppen, nu hij bij de 'grote jongens' hoort. Met zijn wereldoverwinning krijgt hij namelijk een lucratief contract bij Bellator, de sportorganisatie die samen met UFC toonaangevend is in de MMA-wereld.AmbassadeurDat betekent niet dat hij niets meer met Breda heeft. Integendeel. "Ik heb veel aan de stad, mijn vrienden, trainers en fans die er wonen en ook de gemeente te danken. Ze hebben me altijd gesteund toen ik nog als vuilnisman werkte. Er zijn nu gesprekken om mij misschien een rol als sportambassadeur van Breda te geven." En een shoutout naar god: "Die man daarboven moet ook bedankt worden natuurlijk." Guus Arnouts reageer als eerste

  22. #22
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Top hoor!

  23. #23
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Wat een gezeik hier zeg.
    Ik vind de denigrerende toon hoe dingen worden gezegd ook niet heel relaxt maar dat is er eigenlijk nog maar 1 hier die dat doet. En je moet pro vechter zijn om te mogen reageren komt het soms bijna op neer. Dus omdat ik alleen een beetje recreatief vechtsport heb gedaan en niet voor een reiskostenvergoeding de ring in ben gestapt is mijn mening minderwaardig. Nou prima, ik ben ruim in de 30 en heb kinderen en heb helemaal geen zin meer om hier te posten. Ik zal er aan helpen bijdragen dat alleen de elite hier nog reageert door zelf niet meer in te loggen. Ik weet dat het niet perse tegen mij is maar voel me wel aangesproken. Succes verder!

    On topic: Hard werken is voor 99,9999999999999% een voorwaarde om iets te bereiken.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Wat een gezeik hier zeg.
    Ik vind de denigrerende toon hoe dingen worden gezegd ook niet heel relaxt maar dat is er eigenlijk nog maar 1 hier die dat doet. En je moet pro vechter zijn om te mogen reageren komt het soms bijna op neer. Dus omdat ik alleen een beetje recreatief vechtsport heb gedaan en niet voor een reiskostenvergoeding de ring in ben gestapt is mijn mening minderwaardig. Nou prima, ik ben ruim in de 30 en heb kinderen en heb helemaal geen zin meer om hier te posten. Ik zal er aan helpen bijdragen dat alleen de elite hier nog reageert door zelf niet meer in te loggen. Ik weet dat het niet perse tegen mij is maar voel me wel aangesproken. Succes verder!

    On topic: Hard werken is voor 99,9999999999999% een voorwaarde om iets te bereiken.
    Leg me ajb geen woorden in de mond. Ik hecht geen waarde aan de achtergrond, maar wel aan respect en blijk van inzicht. Dat laatste mis ik de laatste tijd enorm. Dat ik me heb laten verleiden hier wat van te zeggen is mijn eigen tekortkoming ik houd de sfeer ook liever gemoedelijk. Excuses daarvoor.

  25. #25
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    302
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by onne1983 View Post
    Pieter is een sterke jongen. Juiste mentaliteit en werkt hard. Ik ben benieuwd hoe ver deze jongen het gaat schoppen daar. Misschien zou hij eens kunnen kijken of hij in Amerika een paar weken bij een goed team kan meetrainen.
    Of eens bij kops met Gegard Mousasi, mocht hij dat nog niet gedaan hebben

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •