MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 45
  1. #1
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default Top 5 Kickboks gyms in NL.

    Op Sherdog zag ik een topic over de beste top 5 kickboks gyms in NL. Ik dacht laat ik hier ook een topic over op MF.
    Wat is jullie "huidige" top 5 en waarom?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Colosseum
    Mikes gym
    Hemmers
    Kops
    Mejiro

  3. #3
    Join Date
    May 2008
    Location
    Haarlem
    Posts
    840
    vCash
    73125

    Default

    Quote Originally Posted by S.B. View Post
    Colosseum
    Mikes gym
    Hemmers
    Kops
    Mejiro
    Qua vechters hebben die het grootste aanbod. Maar als je kijkt naar gyms die daadwerkelijk vechters beter maken, ben ik het niet met je eens.

    1: Mousid Gym
    2: Otmani
    3: Vos
    4: SuperPro (Krauweel)
    5: Oude Westen

    Dat vind ik de beste gyms. Die weten elke vechter beter te maken. En hebben veel vechters van het begin af aan opgeleid.

  4. #4
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by onne1983 View Post
    Qua vechters hebben die het grootste aanbod. Maar als je kijkt naar gyms die daadwerkelijk vechters beter maken, ben ik het niet met je eens.

    1: Mousid Gym
    2: Otmani
    3: Vos
    4: SuperPro (Krauweel)
    5: Oude Westen

    Dat vind ik de beste gyms. Die weten elke vechter beter te maken. En hebben veel vechters van het begin af aan opgeleid.
    +100 Inderdaad, zelf opgeleide vechters.

  5. #5
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Quote Originally Posted by onne1983 View Post
    Qua vechters hebben die het grootste aanbod. Maar als je kijkt naar gyms die daadwerkelijk vechters beter maken, ben ik het niet met je eens.
    Je kan beste gyms natuurlijk interpreteren zoals je wilt, maar in mijn optiek zijn de beste gyms de gyms met de beste vechters omdat betere vechters je beter maken (snap je het nog).
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  6. #6
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default

    1. Mike's Gym (Hoop kampioenen gemaakt waaronder eigen kweek Murthel Groenhart en soms pakt niet iedereen zijn boks stijl goed op zoals Daniel Sam, Colin George maar de meeste toch wel zie Hari, Saki, Belgaroui. Jarenlang constant op het hoogste niveau actief!)
    2. Superpro (Dennis Krauweel met zijn kip met gouden eiren Rico en hij maakt ook vechters beter dan ze al zijn zoals Adegbuyi. En hij heeft ook eigen kweek zoals Max van Gelder)
    3. Otmani Gym (Ilias Bulaid, Mohamed Mezouari aka Hamicha Mootje, Ilias Ennahachi, Ertugrul Bayrak jongens vechten op het hoogste niveau niet allemaal eigen kweek maar de juiste begeleiding om nog verder te komen in de Kickboks sport)
    4. Hemmers Gym ( De bekende achternaam zegt genoeg. Ome Cor eerst met zijn Golden Glory en nu zijn zoon Nick. Bij Nick krijg je goede begeleiding om verder te komen als prof en de juiste deuren gaan voor je open. Champ Harut, Marat Grigorian, JBS etc)
    5. ARJ trainingen (Van Regian Eersel tot Tarik Khbabez, zaten vorige jaar niet in mijn top 5 maar nu wel als je naar hun prestaties kijkt doen ze het best goed, nu lang volhouden)

  7. #7
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    Ik vind persoonlijk dat je dit moet meten aan eigen kweek.
    Mikes gym hemmers en colluseum zijn fabrieken met weinig of geen eigen kweek. Ze worden beter doordat ze constant met toppers trainen. En als je bij deze 3 gyms traint sta je al snel bij Glory.

  8. #8
    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    1.141
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Suplex View Post
    Ik vind persoonlijk dat je dit moet meten aan eigen kweek.
    Mikes gym hemmers en colluseum zijn fabrieken met weinig of geen eigen kweek. Ze worden beter doordat ze constant met toppers trainen. En als je bij deze 3 gyms traint sta je al snel bij Glory.
    Noem is een paar gyms op die 10 A vechters van begin af aan heeft gehad dan.
    Valt niet mee.

  9. #9
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Vos Gym
    Ali Gunyar

    en dan weet ik het ook niet meer.

  10. #10
    Join Date
    May 2008
    Location
    Haarlem
    Posts
    840
    vCash
    73125

    Default

    Quote Originally Posted by R.D.N View Post
    Noem is een paar gyms op die 10 A vechters van begin af aan heeft gehad dan.
    Valt niet mee.
    Dat zijn er meer dan je denkt hoor. Ik zit zelf bij Gym Haarlem, en wij hebben dat al.

  11. #11
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Vos Gym
    Ali Gunyar

    en dan weet ik het ook niet meer.
    Die komen in me op idd. Chakuriki 10 maakte tot 10 jaar geleden de ene kampioen naar de andere. Danniele Somers Bulldogs maar das België.

    Ik denk zelf dat je bij de kleinere gyms het beste zit.
    Bij de fabrieken als hemmers en Mikes krijg je pas aandacht als je geld opbrengt en tot de absolute top behoort.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default

    Dat laatste ben ik met je eens. Geen voorstander van die grote fabrieken zonder echte kweek. Die hele leerling Sensei band is ver te zoeken. Maar tegenwoordig is dat normaal. Las op Sherdog dat Glory ook Regian Eersel probeerde te lokken naar Hemmers Gym, dan pas was hij welkom bij Glory om te vechten. Best wel triest als nr 1 Kickboks organisatie van de wereld.

  13. #13
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik ben het er mee eens dat je beter kan worden door met goede tegenstanders te sparren maar daarvoor zou je niet perse bij een grote gym hoeven te zitten. Als de kleinere scholen beter samen zouden werken door gezamenlijke sparsessies te organiseren dan ga je al snel de goede kant uit qua niveau. Want je zit ook nog met gewichtsverschil tussen de atleten dus je moet al wel een verrekte grote groep hebben om iedereen een beetje op niveau te kunnen laten trainen.

    Ik snap overigens wel dat Glory niet veel zin heeft om met veel verschillende scholen te onderhandelen en elke keer een hele entourage over te vliegen. Meerder vechters van 1 school op een gala is gewoon handiger.

    Mike maakt van technisch prachtige vechters lelijke houthakkers maar dat is mijn mening. Dus ik vind hem geen top 10. Teert nog altijd op de naam van Badr die bij Harinck een veel betere vechter was.

  14. #14
    Join Date
    May 2012
    Posts
    266
    vCash
    30500

    Default

    Mike & Hemmers hebben gewoon de beste contacten. Mousid en bijv Carbin hebben dat veel minder. Denk wel dat hun betere trainers zijn en vechters echt daadwerkelijk beter maken.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    288
    vCash
    126000

    Default

    Beter een top 5 maken van beste vechters stelende sportscholen.
    Is heel wat anders dan "beste Gyms"

  16. #16
    Join Date
    Feb 2015
    Location
    Theike kul
    Posts
    1.264
    vCash
    110200

    Default

    Hemmers was ook in de tijd van golden glory een steel gym die teerde op de naam van Ramon Dekkers . Geen enkele vechter van golden glory was eigen kweek en allemaal vechters die er heen zijn gegaan vanwege de contacten.
    Noem alle golden glory vechters maar op uit de “gouden” tijd. Geen een van hemmers zelf.

    Ben ook geen fan van Mikes gym zoals brominos ook stelt. Ik vind bijvoorbeeld saki of badr niet beter geworden door Mike. De badr van chakuriki en dr saki van golden glory en patzerik waren een genot om naar te kijken.

  17. #17
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    85
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by The Doctor View Post
    Beter een top 5 maken van beste vechters stelende sportscholen.Is heel wat anders dan "beste Gyms"
    Je word beter door kennis en kennis komt van je leraar en talent en doorzetting vermogen spelen zeker een rol.Maar als je sensei je verkeerde aanleert dan kan je moeilijk vooruit komen. Een goede management maakt niet dat je een goede trainer bent. Er vechten maar drie Nederlandse sportscholen op glory. Als je op glory wil vechten dan ga je naar hemmers coloseum of mikes gym.Sportscholen tegenwoordig fungeren meer als uitzendbureaus en vechters als zzpers. De scholen die genoemd worden zijn allemaal goed en presteren allemaal op internationale niveau.Alleen we doen de leermeesters te kort die leerlingen van nul naar de top hebben gebracht. Met hun unieke stijl en kennis een vechter van eigen stal vormen.De sprotscholen hieronder hebben zich constant bewezen en zijn nog actieve aan de top bezig met het maken van toppers. (Neemt niet weg dat de andere scholen slecht zijn ik heb het over de gevestigde orde en veel sportscholen zijn versplinterd)

  18. #18
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    85
    vCash
    126000

    Default

    Ffcarbinluciencarbin leermeester heeft bijna 50 kampioenen op zijn naam staan. Heeft leerlingen van kampioenen gemaakt en wereldtoppers. Spong,yvel,elmont,imro main, tarik elidrissi,nibte, atik, andy risty, wielzen, kallah, doorje etc en veel meer leerlingen allemaal van jeugd nieuweling naar de top.mousid gym spreekt voor zich allemaal jeugd jongens naar de top gebrachttijarti, elhamzani, mosab, el otmani, tarzati laat staan de vechters van de oude garden.Vosgym ivan hypolyt heeft veel kampioenen gemaakt en maakt ze nog zoals johan vos.Hoost Mootje khamal warren stevelmans tarik khabazi fred sikking lucia rijker etc.Siamgym Is ook een legende heeft altijd op top en nog steeds op topniveau gepresteerd kampioenen gemaakt uit eigenstal. Mejiro gym met andre manaart zegt genoeg deze man houd van kickboxen. Elotmanigym heeft veel vechters van jeugd naar de top gebracht vanuit eigen stal. Oude westen een sportschool met eigen kweekvijver en die maakt ze nog steeds van niets iets.Hemmers was goed in de tijd van golden glory. Een mooie stukje over staat in een aflevering van afav loyaliteit.

  19. #19
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Quote Originally Posted by moop View Post
    Ffcarbinluciencarbin leermeester heeft bijna 50 kampioenen op zijn naam staan. Heeft leerlingen van kampioenen gemaakt en wereldtoppers. Spong,yvel,elmont,imro main, tarik elidrissi,nibte, atik, andy risty, wielzen, kallah, doorje etc en veel meer leerlingen allemaal van jeugd nieuweling naar de top.mousid gym spreekt voor zich allemaal jeugd jongens naar de top gebrachttijarti, elhamzani, mosab, el otmani, tarzati laat staan de vechters van de oude garden.Vosgym ivan hypolyt heeft veel kampioenen gemaakt en maakt ze nog zoals johan vos.Hoost Mootje khamal warren stevelmans tarik khabazi fred sikking lucia rijker etc.Siamgym Is ook een legende heeft altijd op top en nog steeds op topniveau gepresteerd kampioenen gemaakt uit eigenstal. Mejiro gym met andre manaart zegt genoeg deze man houd van kickboxen. Elotmanigym heeft veel vechters van jeugd naar de top gebracht vanuit eigen stal. Oude westen een sportschool met eigen kweekvijver en die maakt ze nog steeds van niets iets.Hemmers was goed in de tijd van golden glory. Een mooie stukje over staat in een aflevering van afav loyaliteit.
    Dit leest echt heel vermoeiend maar je hebt wel gelijk.
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  20. #20
    Join Date
    May 2012
    Posts
    266
    vCash
    30500

    Default

    Een goede gym is natuurlijk wel wat anders dan een goede trainer. Je moet als gym ook de contacten hebben om je vechters ergens te laten vechten. En dat hebben Coloseum,Mike en Hemmers gewoon heel goed voor elkaar. Dat maakt dat het op hun manier ook top gym’s zijn.

  21. #21
    Join Date
    May 2008
    Location
    Haarlem
    Posts
    840
    vCash
    73125

    Default

    Qua management kan je in Nederland het beste bij Mike Passenier of Maikel Polanen zitten. dat zijn de personen met het meeste internationale contacten. Hemmers Gym en Colosseum valt wel mee, die hebben vooral Glory, maar verder zie je die niet heel veel in het buitenland aan de bak komen.

  22. #22
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    85
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Capo dei capii View Post
    Een goede gym is natuurlijk wel wat anders dan een goede trainer. Je moet als gym ook de contacten hebben om je vechters ergens te laten vechten. En dat hebben Coloseum,Mike en Hemmers gewoon heel goed voor elkaar. Dat maakt dat het op hun manier ook top gym’s zijn.
    dat maakt ze niet tot top gyms als je geen champs kan creeren je kan vechters weg zetten is anders dan vechters maken.

    maar het lijkt als of we de schuld geven aan mike gym coloseum hemmers.
    maar laten we eerlijk zijn als A vechter kom je niet of nauwelijks aan de bak in nederland. Door te weinig galas met A klasse partijen en als je moet vechten dan is het bijna gratis terwijl je prof bent.

    paar jaar geleden was dat anders toen had je genoeg galas en er was genoeg geld

  23. #23
    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    1.141
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Suplex View Post
    Die komen in me op idd. Chakuriki 10 maakte tot 10 jaar geleden de ene kampioen naar de andere. Danniele Somers Bulldogs maar das België.

    Ik denk zelf dat je bij de kleinere gyms het beste zit.
    Bij de fabrieken als hemmers en Mikes krijg je pas aandacht als je geld opbrengt en tot de absolute top behoort.
    Dat is echt van de laatste jaren.
    Heb Nog in de tijd getraind bij Mike dat Joeri A klasse was en Murthel nieuweling.
    Toen kreeg iedereen zowel nieuweling als A klasse evenveel aandacht en kwam Mike nadat ie s nachts in de kroeg gewerkt had gewoon s ochtends weer les geven aan ons allemaal,die man was er altijd.
    Maar momenteel heeft een Hemmers en een Mike de contacten dus iedereen wil daar trainen natuurlijk.
    Maar Mike was (is) wel echt een Toptrainer hoor.

  24. #24
    Join Date
    May 2012
    Posts
    266
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by moop View Post
    dat maakt ze niet tot top gyms als je geen champs kan creeren je kan vechters weg zetten is anders dan vechters maken.

    maar het lijkt als of we de schuld geven aan mike gym coloseum hemmers.
    maar laten we eerlijk zijn als A vechter kom je niet of nauwelijks aan de bak in nederland. Door te weinig galas met A klasse partijen en als je moet vechten dan is het bijna gratis terwijl je prof bent.

    paar jaar geleden was dat anders toen had je genoeg galas en er was genoeg geld
    Op een andere manier is dat ook een top gym. Omdat die gym’s de vechters wel op een goed gala kunnen neerzetten. Er komt tegenwoordig meer bij kijken dan alleen een goede trainer te zijn.

  25. #25
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    In het voetbal heb je een opleidingsvergoeding dus clubs die voetballers hebben groot gemaakt worden daar later nog voor beloond. Daar is deze sport te versplinterd voor helaas.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •