MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 76 to 94 of 94
  1. #76
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.674
    vCash
    126000

    Default

    In de topsport gebruikt men veel meer dan je denkt, voor betere prestaties of tegen blessureleed.
    Als voorbeeld Sergio Ramos van Real Madrid is twee keer betrapt op doping, je denkt toch niet dat Real of de UEFA deze top speler gaat schorsen, hij is er mee weggekomen. Money talks.
    Sommige fans zijn naïef, maar het is de werkelijkheid. Mij maakt het geen zak uit.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Beweren dat bij topsport niet meer dan 2% van de atleten doping gebruikt, is zoiets als zeggen dat Hitler niks tegen joden had.

  3. #78
    Join Date
    Sep 2018
    Posts
    242
    vCash
    15500

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Beweren dat bij topsport niet meer dan 2% van de atleten doping gebruikt, is zoiets als zeggen dat Hitler niks tegen joden had.
    Slaat nergens op.

  4. #79
    Join Date
    Sep 2018
    Posts
    242
    vCash
    15500

    Default

    Quote Originally Posted by Eindbaas View Post
    In de topsport gebruikt men veel meer dan je denkt, voor betere prestaties of tegen blessureleed.
    Als voorbeeld Sergio Ramos van Real Madrid is twee keer betrapt op doping, je denkt toch niet dat Real of de UEFA deze top speler gaat schorsen, hij is er mee weggekomen. Money talks.
    Sommige fans zijn naïef, maar het is de werkelijkheid. Mij maakt het geen zak uit.
    Blessures blijft wel een dingetje, de grens word dan vaak wel opgezocht.Vooral bij sporten waar veel geld in om gaat. Hoeveel topvoetballers zullen daadwerkelijk gebruiken van de topvoetballers?

  5. #80
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Lorenzo View Post
    Blessures blijft wel een dingetje, de grens word dan vaak wel opgezocht.Vooral bij sporten waar veel geld in om gaat. Hoeveel topvoetballers zullen daadwerkelijk gebruiken van de topvoetballers?
    Je moet niet vergeten dat het grootste deel van pijnstillers en ontstekingsremmers ook op de lijst staan. En praktisch elke judoka, turner en weet ik welke andere olympische sporter hebben die constant nodig om überhaupt te kunnen sporten. Laat staan op niveau trainen.
    Als je kijkt naar Nederlandse sporters op Papendal dan zal het misschien wel meevallen maar in de grote sporten word massaal gebruikt.

    Voetbal, IJshockey, Baseball, American football , rugby, hockey zijn schone sporten. Er wordt bijna nooit iemand gepakt.
    Schoonste sport van allemaal is Body-buiding. Daar wordt echt nooit iemand gepakt.

  6. #81
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Lorenzo View Post
    Slaat nergens op.

    Je weet helemaal niet waar je het over hebt. Je kakelt maar wat met je minder dan twee procent. Dit zegt Vada:

    https://nos.nl/l/2048630

  7. #82
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Lorenzo, sorry wil niet op de man spelen, maar je bent wel heel goedgelovig.
    Bij bijna alle topsporten wordt NIET "fatsoenlijk" getest. Bij Judoka's niet, bij voetballers niet, bij tennissers niet, en zelfs tijdens (in de maanden voor) een groot evenement als een WK of de Olympische spelen niet of nauwelijks.
    In een potje pissen voor de wedstrijd is geen controle, dat is gewoon een formaliteit. Want d'r is exacte kennis over wanneer en hoe iets wel/niet meer te vinden is op een bepaald moment, terwijl de naald bij wijze van spreken nog in je bil zit.

    Bij het wielrennen wel. Daar komen ze daadwerkelijk onaangekondigd bloed en urine afnemen als renners op trainingskamp zijn in Verweggistan. Worden letterlijk uit hun bed gehaald. Bloedwaarden worden allemaal in bloedpaspoorten opgeslagen, en grote afwijkingen worden geregisterd. Bij sommige atheletic comissions in de USA doen ze dit ook, en daar zie je dus ook mensen nat gaan.
    En het leuke is dat nu net die sporten een doping imagoprobleem hebben.

    Maar al het andere is gewoon een wassen neus. B.v. in de voetballerij wordt dus eigenlijk niet getest. Fifa zit er echt niet op te wachten als na een wedstrijd zou blijken dat 5 voetballers van een team aan de dope zitten. Wat moeten ze dan doen met de uitslag? Commerciële belangen gaan vóór, zoveel is wel duidelijk.

  8. #83
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Het is wat het is. Ik vind het niet per se erg. Maar we moeten ons beseffen dat het menselijk lichaam niet gemaakt is voor topsport zoals dat nu gebeurd. Het levert wel spektakel op en daar kijken we dan graag naar. Maar laten we ajb niet ons kop in het zand steken en verbaasd zijn als er eens eentje door de mand valt.

  9. #84
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Haha mooi deze doping discussie, die elk jaar wel een keer voor komt hier.
    Denk eerder dat 2% niet gebruikt, maargoed dat is mijn mening.

  10. #85
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Dus geen onderscheid tussen zwaargewichten en de lichtere klasses?

  11. #86
    Join Date
    Sep 2018
    Posts
    242
    vCash
    15500

    Default

    Quote Originally Posted by largo0 View Post
    Dus geen onderscheid tussen zwaargewichten en de lichtere klasses?
    Nee,het gaat over topsport algemeen .Er word beweerd dat meer dan 50% gebruikt.
    Waarop ik zeg dat het minder dan 2% is.

    Ga je kijken naar zwaargewichten bij MMA of boksen, schat ik dat je heel hoog zit. Bij overige sporten en dat zijn er heel veel eigenlijk niet. Schaatsen wielrennen enzo vroeger een stuk hoger dan nu.Zal nog steeds gebruikt worden maar minder dan voorheen. Bij profvoetballers in Nederland eigenlijk niet .Handbal en dergelijke ook niet op uitzonderingen na.Budosporten ook verwaarloosbaar.Atletiek in Nederland word zoveel voorlichting gegeven van jongs af aan in teamverband dat het ook verwaarloosbaar is. Dan heb je natuurlijk nog de uitzonderingen zoals kogelstoten en powerliften ,daar licht het weer extreem hoog. Topsport is zo,n breed begrip en bereikt zoveel sporters dat ik het heel laag in schat.

  12. #87
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Lorenzo View Post
    Nee,het gaat over topsport algemeen .Er word beweerd dat meer dan 50% gebruikt.
    Waarop ik zeg dat het minder dan 2% is.

    Ga je kijken naar zwaargewichten bij MMA of boksen, schat ik dat je heel hoog zit. Bij overige sporten en dat zijn er heel veel eigenlijk niet. Schaatsen wielrennen enzo vroeger een stuk hoger dan nu.Zal nog steeds gebruikt worden maar minder dan voorheen. Bij profvoetballers in Nederland eigenlijk niet .Handbal en dergelijke ook niet op uitzonderingen na.Budosporten ook verwaarloosbaar.Atletiek in Nederland word zoveel voorlichting gegeven van jongs af aan in teamverband dat het ook verwaarloosbaar is. Dan heb je natuurlijk nog de uitzonderingen zoals kogelstoten en powerliften ,daar licht het weer extreem hoog. Topsport is zo,n breed begrip en bereikt zoveel sporters dat ik het heel laag in schat.
    Heel interessant die lange verhalen van jou. Je weet het beter dan Vada!

    https://nos.nl/l/2048630

  13. #88
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Niet betrapt is niet hetzelfde als niet gebruikt

  14. #89
    Join Date
    Sep 2018
    Posts
    242
    vCash
    15500

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Heel interessant die lange verhalen van jou. Je weet het beter dan Vada!

    https://nos.nl/l/2048630

    Je zoekt naar dingen wat je wilt vinden.
    Hier ook een leuk stuk,maar dan met bevindingen. En natuurlijk zullen autoriteiten die geld verdienen aan controles en dergelijke cijfers in hun voordeel aandikken.

    https://www.dopingautoriteit.nl/nieu...vindingen-2018

    Het is de grootste bullshit dat meer dan de helft van de topsporters gebruiken. Ja ,er zijn takken van sport waar het gebruik hoog is.
    2 % is voor mij ook een gok , maar toch wel een stuk realistischer.

  15. #90
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Dat klopt niet want de dopingautoriteit heeft geen geld om zoveel test naar de laboratorium te laten onderzoeken dat heeft het hoofd van dopingautoriteit zelf gezegd in een interview met de NOS.

  16. #91
    Join Date
    Sep 2018
    Posts
    242
    vCash
    15500

    Default

    Stuk was trouwens uit 2015 en werd vooral omhoog gelifd door landen zoals Rusland
    Bevindingen momenteel zijn ook wel interessant met name de topsport

    https://www-nu-nl.cdn.ampproject.org...-sporters.html

  17. #92
    Join Date
    May 2014
    Posts
    531
    vCash
    111758

    Default

    Ik had de chips al klaar staan om Spong te zien in de undercard vanavond en nu gaat het deze keer ook al niet door, deze keer door een visum probleem: weet iemand wat er aan de hand is? Deze gast heeft wel echt pech hoor....

  18. #93
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Zou me niet verrassen als hij weer betrapt is op doping.

  19. #94
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.674
    vCash
    126000

    Default

    Dat hele boks avontuur van Spong gaat niks meer worden.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •