MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default Hubert Geven in Telegraaf

    Leuk interview:

    APELDOORN - Hubert Geven is de enige Nederlander die beroepshalve vecht met blote vuisten. Zodra z’n gebroken hand is hersteld, strijdt hij in Londen om de wereldtitel. „Boksen met handschoenen is gevaarlijker.”
    Zelfs z’n familie en z’n vrienden op het woonwagenkamp – toch niet echt kinderachtig als het gaat om vechtsporten – verklaarden hem voor gek.

    Hij, Gipsy King Hubert Geven (26), had ’t allemaal prima voor elkaar. Tweevoudig Europees kampioen MMA – een combinatie van boksen (met mini-handschoentjes), taekwondo, judo, thaiboksen en jiujitsu – en sinds kort eigenaar van een fraaie MMA Academy in Apeldoorn waar straatschoffies en kakkers in harmonie met elkaar vechten… En dan gaat hij in een kooi met blote handen (bare knuckles) knokken om een wereldtitel tegen vechtmachines van de straat, waarbij je er donder op kunt zeggen dat er bloed vloeit.
    Meest zuivere manier

    „Mijn vriendin was nogal overstuur, maar mij leek het een mooie uitdaging, een leuk uitstapje naar iets anders”, zegt hij in z’n vechtsportpaleisje. „Twee mannen die elkaar in een kooi met blote vuisten te lijf gaan, het schijnt nogal barbaars te worden gevonden, maar ik zie het vooral als de meest zuivere manier om iets uit te vechten. En het is ook minder gevaarlijk dan gewoon boksen.”
    Pardon?
    „Als je goed wordt geraakt door een vuist ga je meteen knock-out. Met een handschoen gaat pas na de nodige klappen het licht uit en dat is slechter voor je hersenen.”
    Ook Geven zag de beelden in de vorige week uitgezonden tv-documentaire over jochies van dertien, op straat stoer zwaaiend met kapmessen. Steken of gestoken worden binnen een misselijkmakende straatcultuur, waarin je de vijand bent als je een andere postcode hebt.
    Ierse zigeunercultuur

    „Belachelijk”, zegt hij. „Geef mij dan maar de Ierse zigeunercultuur: een meningsverschil vecht je uit met blote handen. Het sterkste lid van de familie vecht tegen de sterkste van de familie waar mot mee is, zodat er geen onschuldige slachtoffers vallen.”
    "Laat die jonge messentrekkers hier hun agressie kwijtraken. In een eerlijk gevecht, zonder wapens."
    Hij wijst naar de rode mat in het hart van zijn academy. „Laat die jonge messentrekkers hier hun agressie kwijtraken. In een eerlijk gevecht, zonder wapens. En met respect voor de tegenstander.”
    Gebroken oogkas

    In de halve WK-finale van het blotevuistenvechten tot 74 kilogram, recent in de vermaarde O2 Arena te Londen, moest zijn Britse opponent Mark Rawes in de derde ronde opgeven met een gebroken oogkas. De heren hebben sindsdien via internet aimabel contact met elkaar.
    „Ook ik baal van die verwonding”, zegt Geven. „Zo’n kwetsuur is nooit de bedoeling.”
    Soms is – ’helaas’ – zijn respect voor de medemens niet wederzijds. Eerder in het toernooi zou hij Bachir Fakhouri treffen, maar tijdens weging bleek de man te zwaar. „Ik gaf hem een tweede kans om af te vallen en toen werd hij nog twee kilo zwaarder. Grijnzend stond hij op de weegschaal. Ik zag dat als een intense belediging. Met een rotgevoel ging ik door naar de halve finale.”
    Ongelukje tijdens de training

    Een gebroken hand (’Ongelukje tijdens de training’) zorgde voor uitstel van de finalestrijd om de wereldtitel, verplaatst van afgelopen maand naar mei. Tot ergernis van tegenstander Dean Smith, een echte straatvechter, die boze berichten op de sociale media zette, waarna zijn fans er nog een schepje bovenop deden. Geven: „Ik heb uit zelfbescherming een tijdje niet op facebook gekeken.”
    Angstaanjagend.
    „Nee, ik ben niet bang voor hem. Hij is sterker, maar ik ben sneller en slimmer. Vechten kan iedereen, maar wil je winnen in zo’n kooi, dan moet je kunnen schaken op het hoogste niveau. Denken is het allerbelangrijkst.”
    Goede medische zorg

    In Nederland is bare knuckle fighting verboden, in Engeland en de Verenigde Staten niet. De sport wordt – volgens Hubert Geven – steeds geciviliseerder. „Van vechten op parkeerterreinen zonder regels tot vechten in sportpaleizen met beperkte regels en goede medische zorg. Ik word begeleid door een neuropsycholoog. En die voor buitenstaanders afschrikwekkende kooi is veiliger dan een boksring, waar je uit kunt vallen.”
    Na het gevecht tegen Smith keert Hubert Geven terug naar zijn vertrouwde MMA, volgens hem binnen tien jaar de meest beoefende sport op aarde. „Nee, olympisch zal ’t niet snel worden, want bij het IOC zijn ze allergisch voor een beetje bloed. Ondertussen blijf ik vechten om mijn sport een betere naam te geven.”
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    It's okay to be white

  2. #2
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Oh ja de gangsters uit Paddepoel 😂😂😂

  3. #3
    Join Date
    Jun 2016
    Posts
    94
    vCash
    121500

    Default

    Dit is serieuze reclame dat zelfs de telegraaf het al oppakt.

    Goed bezig gozer, een gezicht voor de vechtsport!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •