MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19
  1. #1
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

    Default Top Kickboks coach: Waar is de vechtsportautoriteit?

    Sinds 2017 hebben wij hier in Nederland een Vechtsportautoriteit (VA).
    Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik met mijn vechters veel in het buitenland vecht.

    Maar als ik in Nederland met de jongens aan de bak wil wordt ik steeds geconfronteerd met allerlei regeltjes en voorwaarden waarvan ik een aantal belachelijk vindt, onder andere die nieuwe regels bij de jeugd. Dit maakt onze sport totaal kapot.

    Waar zijn jullie nu?
    De Vechtsportautoriteit doet zich voor als een soort overkoepelende bond.
    Zonder hun toestemming mag je niet in Nederland organiseren. Ook schorsen ze vechters en leggen startverboden en sancties op. MAAR WAAR IS DE VECHTSPORTAUTORITEIT NU? IN DEZE TIJD VAN CRISIS??

    Je hoort en ziet ze niet terwijl alle scholen en vechters langzaam failliet dreigen te gaan? Waarom staat deze organisatie niet voor ons op? Waardeloos dit! En waarom zijn onze topkickboksers geen topsporters?

    Stilte
    De VA zou zich sterk moeten maken om deze jongens, die financieel afhankelijk zijn van hun vechtgeld, te helpen met raad en daad. Maar het blijft heel stil! Doodstil Ben ik de enige die hier zo over denkt??

    Maik Polanen (ARJ)
    https://www.vechtsportinfo.nl/column...ortautoriteit/
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Goed punt ze zouden wel wat meer mogen doen. Ik werk ook oa in de jeugdzorg en het aantal incidenten rijst deze tijd de pan uit. Vechtsport is een ontzettend belangrijke uitlaatklep en opvoedkundig middel voor juist deze doelgroep. Ik hou mijn hart vast voor veel van ons. Als de va niet voor ons opstaat, wie wel?

  3. #3
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

    Default

    Kleinere sportscholen gaan het echt zwaar krijgen en september wellicht ook niet halen. De vaste lasten moeten ook betaald worden. VA is nergens te bekennen in deze kwestie.


    De sportscholen willen weer open en nu spreken ook topvechters en bekende Nederlanders zich uit.
    https://www.vechtsportinfo.nl/nieuws...remier-rutten/

  4. #4
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Arie Boomsma heeft zojuist op 1 namens o.a. de vechtsport autoriteit gesproken. Dikke pluim voor Arie.


    Waar is de King of Kickboxing? Heb hem ook niet in dat filmpje gezien?

  5. #5
    Join Date
    Sep 2018
    Posts
    242
    vCash
    15500

    Default

    Goed punt.Anders buiten de regels om gewoon de sportscholen open gooien met zijn allen. Als mensen weer in afgesloten ruimtes mogen zoals vliegtuigen en openbaar vervoer en horeca waar bewezen is dat corona zich op deze plekken juist heeft verspreid, waarom dan moeilijk doen bij de sportscholen gevuld met gezonde voornamelijk jongeren waar overdracht van het virus minimaal was tot wat ik weet geen 1 geval.

  6. #6
    Join Date
    May 2012
    Posts
    266
    vCash
    30500

    Default

    De fitnessruimtes moeten ook gewoon vanaf 1 juni weer open kunnen. Als inderdaad 30 man in een kroeg mogen, zou dat zeker ook voor fitnessruimtes moeten zijn.

    Sporten zoals MMA, KB, Judo enz dat zal net als alle andere contact sporten vanaf 1 september weer moeten kunnen.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Met BJJ zijn prima lessen te geven op anderhalve meter, het vereist wat creativiteit. Het gaat erom dat je samen in een sociale setting beweegt en werkt aan je gezondheid.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Eindbaas View Post
    Kleinere sportscholen gaan het echt zwaar krijgen en september wellicht ook niet halen. De vaste lasten moeten ook betaald worden. VA is nergens te bekennen in deze kwestie.


    De sportscholen willen weer open en nu spreken ook topvechters en bekende Nederlanders zich uit.
    https://www.vechtsportinfo.nl/nieuws...remier-rutten/
    Snap het punt wel erg goed, want ondanks al hun regels is die hele Vechtsport Autoriteit nu nergens te bekennen geweest en ijlt men enorm na. Gisteren zag ik pas een #samensterk filmpje, maar voor veel kleinere sportscholen staat het water aan de lippen. Iedereen is voor zijn eigen bezig met initiatieven (buiten trainen, zaktrainingen c.q. conform RIVM richtlijnen), maar eigenlijk zou de VA vanuit hun positie al veel eerder met beleid moeten zijn gekomen zodat de scholen zich daaraan konden conformeren. Nu is dat gewoon niet gebeurt en kun je jezelf afvragen wat het hele nut van deze Vechtsport Autoriteit eigenlijk is?

  9. #9
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Vandaag dus een brandbrief vanuit de Vechtsport Autoriteit;

    Aan

    Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Hugo de Jonge
    Minister voor Medische Zorg en Sport Martin van Rijn
    Minister van Economische Zaken en Klimaat Eric Wiebes

    Amsterdam, 8 mei 2020

    Geachte ministers,Het is met forse tegenzin dat wij, vertegenwoordigers van de vechtsport, krachtsport en fitnessbranche in Nederland, uw aandacht vragen. U heeft namelijk krankzinnig veel en belangrijk werk te doen en daar zijn wij ons zeer van bewust.

    Wij hebben daar ook grote waardering voor. Maar het water staat ons tot aan de lippen, en als we nu niet spreken, is het misschien te laat.Wij zijn ons ervan bewust dat wij in economische zin geen uitzonderlijke positie innemen. We staan in een flinke rij van sectoren en instellingen die het moeilijk hebben. Dat wij nu toch onze stem laten horen, is omdat wij hetzelfde perspectief nodig hebben dat u veel van hen al heeft geboden. Namelijk: zicht op overleving. Dat perspectief hebben wij helaas nog niet gekregen.

    Een aantal sectoren en instellingen mag in de komende weken de deuren al openen, en heeft daarmee zicht op broodnodige inkomsten. Het perspectief dat wij op de persconferentie van 6 mei voorgeschoteld kregen, is dat van sluiting tot 1 september. En om het onomwonden te zeggen: dat zullen velen van ons niet halen. Commerciële en niet-commerciële sportscholen, maar ook organisaties die sport koppelen aan sociaal en maatschappelijk werk, gaan onderuit als zij nog ruim drie maanden lang de adem moeten inhouden.

    Daarmee zouden wij belangrijke sportinfrastructuur, in decennia opgebouwd, voorgoed verliezen. Sportscholen die Nederlanders naar de wereldtop brachten en ons land olympische medailles en grote faam bezorgden. Die zorgen voor volle stadions en miljoenen tv-kijkers. Maar die ook in de levens van honderdduizenden ‘gewone’ Nederlanders een zeer belangrijke rol vervullen. Die hen eigenwaarde, zelfbeheersing, ontplooiing, vriendschappen voor het leven en een betere gezondheid geven. Sportscholen die juist nu kunnen bijdragen aan het versterken van de weerstand van de bevolking, in de strijd tegen het corona-virus. Decennia aan investeringen worden teniet gedaan als we in de komende maanden een kaalslag laten plaatsvinden. En wij kunnen niet van onze leden verwachten dat zij ons overeind houden door maandenlang te blijven betalen voor een dichte deur.

    Wij zijn geen virologen en gelukkig ook niet belast met de ingewikkelde en beladen keuzes die u op dit moment moet maken. Wij hebben ons keurig geconformeerd aan alle voorschriften zoals die vanuit de overheid zijn uitgevaardigd. Maar we zien nu dat onze sportscholen dreigen te verdwijnen, terwijl dit echt niet onvermijdelijk is. Dat mogen we niet laten gebeuren. Daarom willen we zo snel mogelijk met u om tafel. Om te kijken hoe we met behulp van onze sterke protocollen, veilig en verantwoord de deuren eerder weer kunnen openen. Of hoe u de ondernemers in deze sector anders perspectief kunt bieden om deze crisis te overleven. Dan kunnen wij niet alleen bijdragen aan het gezond houden van ontelbaar veel Nederlanders, maar ook als sector weer overeind komen en onszelf herpakken, in de geest van onze sporten.

    Hoogachtend,

    Nederlandse Vechtsportautoriteit
    Koninklijke Nederlandse Krachtsport & Fitness
    BondJudo Bond Nederland
    Nederlandse Boksbond



    https://www.vechtsportautoriteit.nl/...8KtKEwbEQE5Q74
    Last edited by Richelieu; 08-05-2020 at 15:14.

  10. #10
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Beter laat dan nooit, maar ze hadden wel even iemand kunnen vragen om een betere brief op te stellen. Hopelijk helpt het.

  11. #11
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

  12. #12
    Join Date
    May 2008
    Location
    Haarlem
    Posts
    840
    vCash
    73125

    Default

    Quote Originally Posted by Eindbaas View Post
    Heel fijn voor de gyms met bokzakken en fitness accomodaties.. Maar ik vrees dat sparren en contact trainingen er nog niet in zullen zitten? ik vraag dit voor mijn vrouw, want die is het zat om mijn sparringspartner te spelen..

  13. #13
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by onne1983 View Post
    Heel fijn voor de gyms met bokzakken en fitness accomodaties.. Maar ik vrees dat sparren en contact trainingen er nog niet in zullen zitten? ik vraag dit voor mijn vrouw, want die is het zat om mijn sparringspartner te spelen..
    mmm, beetje dubbel dus. Wel de KB scholen open, maar echt trainen zit er dus niet in behoudens zaktrainingen. Voor de scholen zelf natuurlijk wel goed!

  14. #14
    Join Date
    May 2008
    Location
    Haarlem
    Posts
    840
    vCash
    73125

    Default

    daar ga ik een beetje van uit! eerlijk gezegd me nog niet in de voorwaarden verdiept.

  15. #15
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    165
    vCash
    126000

    Default

    Het zal wel aan mij liggen, maar ook in het geval als het weer wordt toegestaan zie je mij niet sparren vanaf 1 juli. Hoe erg ik het ook mis. Met 25 man rondjes draaien met 1 steekraampje dat open kan, nah mij niet gezien. Jullie?

  16. #16
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Ik denk er hetzelfde over kippeborst. Denk dat men er een beetje makkelijk over denkt allemaal.

    Wat we nu weten is dat de verspreiding wel meevalt in de buitenlucht en binnen met 1.5 meter in goed geventileerde ruimtes. Maar wat we ook gezien hebben in b.v. verpleeghuizen, als er een besmetting is en veel persoonlijk contact, dan heeft op een gegeven moment iedereen incl personeel het.
    De wachtlijsten voor verpleeghuizen zijn een stuk korter geworden hier in Brabant.

    Maar met 30 zwetende lui op een mat die aan het einde van de training nat is van het zweet...volgens mij hoeft er maar één iemand (a-symptomatisch - 50% van de mensen is niet of nauwelijks ziek, die weten niet eens dat ze besmet zijn) besmet te zijn, en dan heeft iedereen het.
    Ook als je een beetje op een bokszak gaat lopen rammen... iedereen loopt te hijgen, en zweet vliegt alle kanten op als je een beetje fanatiek bent.

    Ik snap dat we allemaal weer aan de gang willen, en dat dit super vervelend is. Natuurlijk ook zeker voor sportscholen die met handen in het haar zitten, maar toch... Ik zie gewoon niet in welke wereld het verantwoord is om de komende tijd weer te beginnen met met contactsporten, met wat we nu weten. Zeker niet recreatief.

    Voor ons als(gemiddeld gezien) relatief gezonde mensen zullen de gevolgen allemaal wel meevallen als we het te pakken hebben, maar ik wil het niet op m'n geweten hebben dat ik straks m'n ouders heb besmet, omdat ik zo zo graag zwetende mannen en vrouwen wil afknijpen op een mat. Ik ga wel een stuk hardlopen voorlopig.
    Last edited by YoMarK; 28-05-2020 at 13:32.

  17. #17
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kippeborst View Post
    Het zal wel aan mij liggen, maar ook in het geval als het weer wordt toegestaan zie je mij niet sparren vanaf 1 juli. Hoe erg ik het ook mis. Met 25 man rondjes draaien met 1 steekraampje dat open kan, nah mij niet gezien. Jullie?
    Weet niet wie het gaat controleren, maar ze zullen zeker wel eisen stellen aan ventilatie en ruimte per sporter. Dus randori drie hoog achter (flashback Vos Gym, Wijdesteeg) zit er niet in. Hoef je je niet druk om te maken.

  18. #18
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    802
    vCash
    126000

    Default


  19. #19
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    802
    vCash
    126000

    Default

    Catinas, Londt & Khbabez




Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •