MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 36 of 36

Thread: GOAT Criteria

  1. #26
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Knoopwafel View Post
    en wil je gewoon interessant doen?
    Ja, ik wil erg interessant doen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Apr 2017
    Location
    Mars
    Posts
    251
    vCash
    89460

    Default

    Quote Originally Posted by CombatGuy View Post
    Ja, ik wil erg interessant doen.
    Klopt helemaal, het had je meer gesierd als je gewoon had vermeld dat je dit onderwerp op sherdog was tegengekomen i.p.v. pretenderen dat je hier echt over nagedacht hebt.

    Desalniettemin interessant onderwerp en voer voor discussie.

  3. #28
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Knoopwafel View Post
    Klopt helemaal, het had je meer gesierd als je gewoon had vermeld dat je dit onderwerp op sherdog was tegengekomen i.p.v. pretenderen dat je hier echt over nagedacht hebt. Desalniettemin interessant onderwerp en voer voor discussie.
    Wat maakt t uit of ik er zelf heb over nagedacht of dit heb gekopieerd? Belangrijkste is toch dat we erover kunnen praten?

  4. #29
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    302
    vCash
    30500

    Default

    Zelfs hier dwalen we af van de discussie.

  5. #30
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Het gaat een beetje om verschillende soorten punten scoren. Een Fedor en Jones hebben lange winning streaks maar in hun eigen gewichtsklassen. Een Silva heeft top 3 wins in 3 verschillende gewichtklassen en een succesvolle carričre van 15 jaar. GSP heeft alleen maar toppers verslagen, meestal 5-0 en heeft zijn verliespartijen kunnen wreken. Silva of GSP dus, waarschijnlijk Silva.


    Quote Originally Posted by Tony Galento View Post
    Silva is mijn type vechter niet maar hij is volgens mij wel degene die het meeste aanspraak kan maken op de titel GOAT.

    En morgen ga je net zo overtuigend argumenteren voor een andere kandidaat. Sinds wanneer vind jij Silva de GOAT Typisch Tony, altijd eerst kijken wat een afwijkende mening is en dan je pijpmondje opentrekken(met alle respect).

  6. #31
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Een Fedor en Jones hebben lange winning streaks maar in hun eigen gewichtsklassen.
    Er is op zich niks mis mee als je in je eigen gewichtsklasse blijft. Verminderd niet perse hun prestatie.

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Een Silva heeft top 3 wins in 3 verschillende gewichtklassen
    Het vechten in verschillende gewichtsklassen zegt op zichzelf nog niet veel. Het gaat meer om wie die individuen waren.

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    GSP heeft alleen maar toppers verslagen,
    Nou, dat vind ik wat overdreven. Ik kijk namelijk ook naar hóe ze zijn 'verslagen'. Zijn laatste WW reeks waren allemaal decisions. Dat toont aan dat hij niet vocht om te winnen maar meer om niet te verliezen. Hij heeft heel goed gebruik gemaakt van punten scoren, zonder de tegenstander daadwerkelijk een pijnlijke straf te geven. Dus dan is "verslagen" een groot woord. Laat staan tegen Hendriks, dat kwam niet eens in de buurt van "verslagen". Daarom valt GSP af voor mij als de GOAT.

  7. #32
    Join Date
    May 2012
    Posts
    266
    vCash
    30500

    Default

    Je kunt in deze nog steeds jonge sport op dit moment nog geen GOAT noemen. Daarvoor veranderd de sport nog steeds teveel. In het begin waren het de Gracie’s die als beste vechters werden gezien. Hun manier van grondvechten leek het net alsof vechters voor het eerst vuur hadden gezien. Niemand wist daar goed mee om te gaan, totdat Bas Rutten begon te leren grondvechten en dankzij zijn staande werk in 1 keer de meest complete vechter was en algemeen werd gezien als de beste vechter ter wereld op dat moment. Waarna Frank Shamrock het stokje overnam en een blueprint legde voor het MMA in de eind jaren 90 begin 00. Toen kwamen eigenlijk redelijk gelijktijdig Fedor en GSP op. Fedor werd in zijn prime jaren toch wel gezien als de aller beste vechter ooit. Kon winnen door submissions en harde KO’s en vooral zijn overwinningen op Big Nog en Crocop en de manier waarop maakte zichtbaar hoe veelzijdig Fedor was. GSP wordt eigenlijk altijd heel weinig credit gegeven voor zijn carričre. Natuurlijk vocht hij niet altijd de meest spectaculaire partijen, maar vooral zijn benadering en training van het MMA heeft de sport enorm doen evolueren. Niet veel later begon Anderson Silva aan een enorme winstreak. In zijn regeer tijd werd er niet gedacht dat er een vechter na hem zou komen die zo lang een divisie zou kunnen domineren, totdat daar Jon Jones was en misschien is het nu Israël Adesanya wel die het stokje gaat overnemen.

  8. #33
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Het gaat een beetje om verschillende soorten punten scoren. Een Fedor en Jones hebben lange winning streaks maar in hun eigen gewichtsklassen. Een Silva heeft top 3 wins in 3 verschillende gewichtklassen en een succesvolle carričre van 15 jaar. GSP heeft alleen maar toppers verslagen, meestal 5-0 en heeft zijn verliespartijen kunnen wreken. Silva of GSP dus, waarschijnlijk Silva.





    En morgen ga je net zo overtuigend argumenteren voor een andere kandidaat. Sinds wanneer vind jij Silva de GOAT Typisch Tony, altijd eerst kijken wat een afwijkende mening is en dan je pijpmondje opentrekken(met alle respect).

    Beetje omslachtige manier om te zeggen dat je het met me eens bent.

  9. #34
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Hij zegt wel “met alle respect” dus je hoeft niet boos te worden.

  10. #35
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Capo dei capii View Post
    Je kunt in deze nog steeds jonge sport op dit moment nog geen GOAT noemen. Daarvoor veranderd de sport nog steeds teveel.

    In het begin waren het de Gracie’s die als beste vechters werden gezien.

    totdat Bas Rutten begon te leren grondvechten en dankzij zijn staande werk in 1 keer de meest complete vechter was en algemeen werd gezien als de beste vechter ter wereld op dat moment.

    Waarna Frank Shamrock het stokje overnam en een blueprint legde voor het MMA in de eind jaren 90 begin 00.

    Toen kwamen eigenlijk redelijk gelijktijdig Fedor en GSP op.

    Niet veel later begon Anderson Silva aan een enorme winstreak.

    totdat daar Jon Jones was en misschien is het nu Israël Adesanya wel die het stokje gaat overnemen.
    Volgens deze logica kunnen we nooit een GOAT benoemen. Als we het over de GOAT hebben dan bedoelen we natuurlijk de voorlópige GOAT.

  11. #36
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Hij zegt wel “met alle respect” dus je hoeft niet boos te worden.
    Ben ik ook niet. Ben blij dat hij het licht begint te zien.

    Dankzij mij.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •