MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.677
    vCash
    126000

    Default Kickboksschool Chakuriki wél voor Chabrani

    Kickbokstrainer Kamal Chabrani had wel degelijk een overeenkomst om de bekende kickboksschool Chakuriki over te nemen. Het Amsterdamse gerechtshof heeft bepaald dat de vorige eigenaar de sportschool alsnog aan hem moet verkopen.
    https://www.ad.nl/amsterdam/kickboks...rani~a4dcaa13/
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.677
    vCash
    126000

    Default

    Ik zet het hele artikel erin voordat Ad.nl het artikel achter een betaalmuur zet, wat ze vaker doen.

    Kickboksschool Chakuriki wél voor Chabrani
    Sportschool Dojo Chakuriki in 1994, toen de kickboksschool nog floreerde.*© Ton van Rijn/Stadsarchief Amsterdam

    Het*rommelt al enige tijd rondom de bekende kickboksschool Chakuriki*in de Amsterdamse Van Hallstraat. Het pand is eigendom van de gemeente Amsterdam. Nadat eigenaar Erwin van der Meulen de huur niet meer kon betalen mocht hij, van het gemeentelijk vastgoedbedrijf, een nieuwe huurder voordragen.

    In november vorig jaar plaatste Van Der Meulen een oproep op Facebook. Daarin riep hij geïnteresseerden op om contact met hem op te nemen. Kickbokstrainer Kamal Chabrani van Elite Training Center was een van de mensen die zich meldden. Omdat hij zijn locatie in Geuzenveld moest verlaten wilde hij Chakuriki graag overnemen.*

    Beide mannen kwamen mondeling overeen dat Chabrani 50.000 euro zou betalen voor de inventaris en het klantenbestand. Via berichten op WhatsApp werd de deal vervolgens beklonken. Op 30 november 2021 presenteerde Erwin van der Meulen Chabrani als kandidaat huurder aan de gemeente.*

    Patta

    Dezelfde dag meldde zich echter het bekende Amsterdamse kledingmerk Patta bij Van der Meulen. Zij boden een aanmerkelijk hoger bedrag voor de sportschool: 90.000 euro. Daarop liet Van der Meulen aan de gemeente weten verder te willen met Patta. Aan Chabrani liet hij vervolgens weten dat het uiteindelijk aan de gemeente was om te bepalen wie het pand zou moeten huren.*

    Chabrani stapte daarop naar de voorzieningenrechter. Die oordeelde aanvankelijk dat hij onvoldoende kon onderbouwen dat er een koopovereenkomst tussen hem en Van der Meulen was. Het gerechtshof heeft nu besloten dat er wel degelijk sprake van een mondelinge afspraak. Daarnaast stelt het hof dat Van der Meulen zou bepalen wie zijn school mocht overnemen, mits diegene aan de gemeentelijke toetsingscriteria voldeed.

    “Het was aan*Van der Meulen om een koper te vinden voor zijn sportschool,” aldus het Hof. “Hij had daarbij het initiatief en de keuze.”

    Schuld

    Nu het hof Erwin van der Meulen beveelt om de overeenkomst met Chabrani alsnog na te komen, vist Patta achter het net. Chabrani moet 50.000 euro betalen voor de inventaris en het ledenbestand*onder de voorwaarde dat de gemeente met hem een*huurovereenkomst sluit. “Mijn cliënt wordt nu verantwoordelijk gehouden voor iets waar hij niet over kan beslissen maar de gemeente,” stelt Suzanne Knotterus, de advocaat van Van der Meulen.*

    Daarin heeft Knotterus gelijk. De gemeente heeft inmiddels namelijk besloten om een nieuwe procedure te starten waarbij Erwin van der Meulen buitenspel is gezet. Als de nieuwe procedure gevolgd wordt, kan Van der Meulen vermoedelijk fluiten naar betaling voor zijn inventaris en klantenbestand en blijft hij met een aanmerkelijke restschuld zitten.*

    Een woordvoerder van de gemeente kan nog niet zeggen wat er nu gaat gebeuren. “We zijn het arrest aan het bestuderen.”*


    Kickbokstrainer Kamal Chabrani had wel degelijk een overeenkomst om de bekende kickboksschool Chakuriki over te nemen. Het Amsterdamse gerechtshof heeft bepaald dat de vorige eigenaar de sportschool alsnog aan hem moet verkopen.*

  3. #3
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.677
    vCash
    126000

    Default

    Kickbokstrainer Kamal Chabrani spant kort geding aan: ‘De gemeente laat me in de steek’
    De Amsterdamse kickbokstrainer Kamal Chabrani is een rechtszaak begonnen tegen de gemeente Amsterdam. Die speelt volgens Chabrani een vuil spelletje met de overname van kickboksschool Chakuriki in Amsterdam West.
    https://www.parool.nl/amsterdam/kick...w.google.nl%2F

    Kan iemand het hele artikel plaatsen?

  4. #4
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Kickbokstrainer Kamal Chabrani spant kort geding aan: ‘De gemeente laat me in de steek’
    De Amsterdamse kickbokstrainer Kamal Chabrani is een rechtszaak begonnen tegen de gemeente Amsterdam. Die speelt volgens Chabrani een vuil spelletje met de overname van kickboksschool Chakuriki in Amsterdam West.

    De zoemer gaat. “Jij moet het nog even afmaken,” roept Kamal Chabrani tegen een jongen. Terwijl de rest van de kickboksers mag uitblazen na een zware training, zet de bezwete pupil zich aan de laatste oefeningen. “Hij was te laat, daarom moet hij nog even door,” zegt Chabrani glimlachend.

    In het sportschooltje aan het Adriaan van Swietenhof in Geuzenveld hangt de ammoniakgeur van zweet, heel veel zweet. In de oude opslagruimte van woningbouwvereniging Eigen Haard zit sinds 2015 de sportschool van Chabrani, Elite Training Center. Het zijn de laatste dagen van de sportschool. De buurt wordt gerenoveerd, het pand gaat tegen de vlakte. Chabrani moet er daarom per 1 november aanstaande uit.

    November vorig jaar dacht Chabrani de oplossing voor dat probleem te hebben gevonden: Erwin van der Meulen, eigenaar van de bekende kickboksschool Chakuriki in de Van Hallstraat, riep mensen die belangstelling hadden om zijn sportschool over te nemen via social media op zich bij hem te melden.

    Hoewel het pand in de Van Hallstraat eigendom is van de gemeente Amsterdam, mocht Van der Meulen van het gemeentelijk vastgoedbedrijf een nieuwe huurder zoeken. Enige voorwaarde was dat de nieuwe huurder moest voldoen aan een beleidsdoel: een sportschool die zich ook maatschappelijk inzet voor kwetsbare doelgroepen.

    Gang naar de rechter
    Chabrani en Van der Meulen kwamen mondeling overeen dat Chabrani 50.000 euro zou betalen voor de inventaris en het klantenbestand. Op 30 november 2021 presenteerde Erwin van der Meulen Chabrani als kandidaat-huurder aan de gemeente.

    Dezelfde dag meldde zich echter het bekende Amsterdamse kledingmerk Patta bij Van der Meulen. Zij boden een aanmerkelijk hoger bedrag voor de sportschool: 90.000 euro. Daarop liet Van der Meulen aan de gemeente weten verder te willen met Patta.

    Daarop ontstond het nodige gedoe. Zowel Chabrani, die jarenlang jongeren begeleidde, als Patta voldeden aan het beleidsdoel. Chabrani stelde zich op het standpunt: afspraak is afspraak en hield Van der Meulen aan de oorspronkelijke deal.

    Een gang naar de rechter moest uitkomst bieden wie de sportschool mocht overnemen. Uiteindelijk besliste het gerechtshof dat Van der Meulen de school aan Chabrani moest verkopen. In het arrest ging het hof ervan uit dat de huurovereenkomst tussen de gemeente en Chabrani ‘conform de oorspronkelijk gevolgde procedure tot stand zal kunnen komen’.

    Toch nieuwe procedure
    De gemeente had inmiddels een nieuwe transparante selectieprocedure aangekondigd. Maar ook daarover was het gerechtshof duidelijk: met het arrest was die nieuwe procedure niet meer nodig.

    Op 11 oktober liet wethouder Rutger Groot Wassink in een raadsbrief weten het arrest van het gerechtshof naast zich neer te leggen en de nieuwe selectieprocedure alsnog door te zetten. En daardoor voelt Chabrani zich behoorlijk in zijn wiek geschoten.

    “Het arrest van het hof was in juli. Ik heb in drie maanden tijd helemaal niets van de gemeente gehoord. Ze hebben me zelfs niet eens benaderd voor een kop koffie. Ze hebben me gewoon al die tijd laten bungelen.”

    Eerder erkende een woordvoerder van de gemeente dat de hele gang van zaken rondom de sportschool aan de Van Hallstraat ‘geen schoonheidsprijs' verdient. Nu erkent de gemeente dat bij monde van de woordvoerder van verantwoordelijk wethouder Rutger Groot Wassink nog maar eens opnieuw.

    Nieuw kort geding
    Intussen begint Chabrani te geloven dat er van toeval geen sprake is. “De gemeente laat me in de steek. Zo simpel is het. Ik denk dat ze alles opzettelijk vertragen. De inschrijvingen voor de procedure moeten nog starten. Ze weten al maanden dat ik in november moet vertrekken. Het staat ook in het arrest. Zo ga je toch niet met mensen om?”

    Nog niet bekend is hoe de nieuwe transparante procedure eruit gaat zien en aan welke vereisten een nieuwe huurder van Chakuriki moet voldoen. Een woordvoerder laat desgevraagd weten dat er komende week meer duidelijkheid komt over de hele procedure rondom Chakuriki.

    Ondertussen is Chabrani opnieuw een kort geding gestart, ditmaal tegen de gemeente. “Ik wil gewoon mijn recht. Eerst zegt de gemeente dat ik het af moet handelen met Erwin van der Meulen. Terwijl ik dat doe, starten ze ineens een andere procedure. En als het gerechtshof zegt dat ik gelijk heb, en dat de procedure overbodig is, maakt dat de gemeente niks uit. Ik wil niet opnieuw naar de rechter maar ik vind het gewoon echt niet kunnen dat de gemeente tijdens de wedstrijd zomaar even de spelregels verandert.

  5. #5
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.677
    vCash
    126000

    Default

    Thanks!!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •