MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 26
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default Beurse Benen > Koud of Warm?

    Hoe behandel je nou het best beurse benen van bijvoorbeeld lowkicks of knieen?

    Ik heb Dman Cooling Gel en ik heb Deep Heating Lotion..
    Beide voel je goed werken, maar toch hoor je veel verschillende
    verhalen over hoe je het beste zulke kwaaltjes kunt behandelen..

    Again I ask.. Iemand enig idee?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Koud, het zijn zwellingen en bloeduitstoringen. Deze worden warm dus moet je de zwelling slinken door het koud te houden. Wat ook goed werkt is Ethyl-chloride. Dit is een spuitbus met zeer koud spul wat je direkt erop kan sprayen. Hij is te koop bij je apotheek.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.811
    vCash
    126000

    Default

    KOUD, het is een zwelling en een kneuzing, warm helpt daarentegen niet zo geweldig om het te laten slinken.
    ijs is ook altijd goed!! Qua zalfjes enzo, daar ben ik nu niet echt in thuis.....

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    SRL-Gelei van VSM werkt goed na een paar dagen tegen de pijn.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.811
    vCash
    126000

    Default

    hirudoid (ofzo) werkt erg goed tegen blauwe plekken, je smeert het erop en een dag of 2 is er bijna niets meer te zien!

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Vitamine C werkt ook maar dan moet je wel 2a3 gram p/d nemen. Let op als je darmen beginnen te rommelen dan heb je teveel genomen en dan effe minderen anders moet je zo vaak rennen naar de wc.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    294
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by someone
    hirudoid (ofzo) werkt erg goed tegen blauwe plekken, je smeert het erop en een dag of 2 is er bijna niets meer te zien!
    Maar dit is wel een heel sterk middel en moet je alleen in uiterste gevallen gebruiken.

    Hier wat info over hirudoid:http://www.geneesmiddelenrepertorium...rud_02715.html

    Het beste is gewoon om te koelen. Dit moet je zo snel mogelijk doen na je wedstrijd. Door te koelen vernauwen je bloedvaatjes zich en daardoor treedt er minder vocht uit de bloedvaten. Hierdoor treedt er minder zwelling op.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Ik koel ze eerst een tijdje en voordat ik ga slapen smeer ik mijn bovenbenen in met tijger balsem en laat het lekker branden. En voorde rest neem ik de pijn zoals hij is!


  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Deep Heating Lotion is ontstaan uit Deep Throat onderzoek

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Deep Heating Lotion is ontstaan uit Deep Throat onderzoek
    How about a nice cup of...

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    ...whoopass


  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    837
    vCash
    126000

    Default

    Koelen in eerste instantie, dmv Coldpack, ijs in handdoek of langdurig stromend water. Zoals lil Kickboxer al zegt, koelen vernauwd (in eerste instantie) de bloedvaatjes waardoor er minder zwelling optreed. Daarnaast is het pijndempend, en gaat het de ontstekingsreactie tegen (en ook daardoor minder zwelling) Warmte doet dus het tegenovergestelde.

    Wat de spuitbus met spray betreft: Dempt wel de pijn, maar gaat zwelling niet echt tegen. Dit komt omdat de dieptewerking van de spuitbus nihil is (of je moet wel erg vaak en lang spuiten, dan kost je dat een bus per keer )

    Wat zalfjes betreft, srl of arnica ivm met beurs en bloeduitstortingen kan helpen. Voltaren of diclac helpt goed tegen de pijn en ontsteking (werkende stof is diclofenac) en er zijn verschhillende andere bekend cooling gels. Mijn keuze zou zijn voor koelen met cold[pack of ijs, en afhankelijk van hoe het er uit ziet mishcien srl of voltaren.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    172
    vCash
    126000

    Default

    Ice ice baby.
    Practice makes you master!

  14. #14
    Guest

    Default

    Ik gebruik zelf ook de cooling gel van D-man. Daar stond ik in eerste instantie echt van te kijken hoe goed dat werkt. Op m'n linker onderarm heb ik maanden lang een verdikking gehad door het blokken van trappen. Die is verdikking is nu gewoon weg :shock: . Ik heb dus nu die gel altijd in m'n tas zitten zodat ik het na een training gelijk kan gebruiken als dat nodig is. Echt een aanrader.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    fryslan
    Posts
    2.564
    vCash
    126000

    Default

    kun je die middeltjes overal krijgen of moet je ervoor naar een speciale winkel?

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Hellevoetsluis
    Posts
    286
    vCash
    126000

    Default

    Ik koel---daarna weer warm---dan weer koel---etc..

    Helpt bij mij altijd formidabel.
    Eerlijk is eerlijk

  17. #17
    Guest

    Default

    Quote Originally Posted by kyokushin
    kun je die middeltjes overal krijgen of moet je ervoor naar een speciale winkel?
    Ik heb die coolingdown gel van D-man bij Martijn gekocht in de sportschool (Tatsujin Dojo) maar volgens mij is het ook on-line te bestellen op de website van Alistair. Heeft iemand het adres van de website van Alistair misschien?

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Hellevoetsluis
    Posts
    286
    vCash
    126000

    Default

    Website was deze d8 ik, maar doet het niet meer ?

    http://www.demolitionman.net/
    Eerlijk is eerlijk

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Hoe krijg je een ei in je been weg? Ik heb het extreem gekoeld, opgewarmd, een koelelement uit de diepvries gewikkeld in een handdoek erop gelegd, ingesmeerd met van alles maar het is alleen een beetje minder ei geworden na 3 dagen. Het wordt nu echt vervelend. Ik kan wel trainen maar ik moet nu echt alles blokken met rechts.


  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    fryslan
    Posts
    2.564
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Controle
    Website was deze d8 ik, maar doet het niet meer ?

    http://www.demolitionman.net/
    doet het idd niet iemand nog tips voor middeltjes die je gewoon overal kunt krijgen?

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    de eerste 2 dagen veel koelen, coldspray of gewoon ijs, daarna als de ergste zwelling weg is juist met warmte behandelen om de afvalstoffen sneller af te voeren. SRL gelei of arniflor van VSM werken bij mij perfect.

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  22. #22

    Default

    Quote Originally Posted by HUNTERRRR!!!!
    de eerste 2 dagen veel koelen, coldspray of gewoon ijs, daarna als de ergste zwelling weg is juist met warmte behandelen om de afvalstoffen sneller af te voeren. SRL gelei of arniflor van VSM werken bij mij perfect.
    Yep, dit werkt voor mij ook het beste, Dr. Sloan's Balsam wil ook nog wel eens helpen voor de warmte.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Controle
    Website was deze d8 ik, maar doet het niet meer ?

    http://www.demolitionman.net/
    Vraag admin Mickey eens,.... denk dat hij het wel weet/er voor je aan kan komen

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    den helder
    Posts
    2.914
    vCash
    126000

    Default

    ik doe altijd als ik het voel meteen koud erop en dan onder de douche gewoon die warme kraan er ff op houdenen goed bewegen

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Verwondingen zijn cool... Blauwe plekken zijn stoer... Gewoon er af lopen - geen zalfjes etc. Je bent toch geen nicht?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •