Nu dan maar deze wedstrijd van de week...
De poll lijkt me een beetje voor de hand liggend, maar ik doe hem er toch maar bij..![]()
Nu dan maar deze wedstrijd van de week...
De poll lijkt me een beetje voor de hand liggend, maar ik doe hem er toch maar bij..![]()
MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!
Cocu blijft international dankzij transfer PSV
1/9/2004 18:10
Als Phillip Cocu bij Barcelona was gebleven dan had hij een punt gezet achter zijn interlandloopbaan. Maar na zijn transfer naar PSV besloot de 33-jarige Eindhovenaar international te blijven.
Na het EK in Portugal besloot een vijftal internationals een punt te zetten achter hun interlandloopbaan: Frank de Boer, Marc Overmars, Jaap Stam, Michael Reiziger en Paul Bosvelt. Cocu overwoog hun voorbeeld te volgen, vertelde de 84-voudig international via zijn eigen website.
'Ik heb er afgelopen zomer veel over nagedacht en ik heb besloten dat het nog niet het juiste moment was om te stoppen. Ik geniet nog steeds van de uitdaging en de eer te spelen voor het Nederlands elftal. Als je eenmaal stopt, kun je niet meer op dat besluit terugkomen. En ik heb het gevoel dat ik nog niet mijn laatste wedstrijd voor mijn land heb gespeeld.'
'Als ik was gebleven in Barcelona, dan zou ik zeer waarschijnlijk zijn gestopt vanwege de combinatie van spelen in een zware competitie en het reizen vanuit en naar Spanje voor interlands. Maar nu ik in Nederland ben, zal het makkelijker zijn om mijn verplichtingen bij de club te combineren met mijn interlandloopbaan.'
'Ik ben ook benieuwd om te kijken wat er gebeurt met Marco van Basten, en zijn ideeën over de toekomst van de nationale ploeg. Met een nieuwe coach en enkele goede jonge spelers is het een opwindende tijd voor het Nederlands elftal en daar wil ik deel van uitmaken.'
De nieuwe bondscoch Marco van Basten heeft tot nu toe Phillip Cocu nog niet geselecteerd, wat vooralsnog te maken heeft met de blessures van de PSV'er.
als we dit niet winnen![]()
Dan kan marco beter zelf zijn kicks weer aantrekken.
Nederland speelt zonder viertal verdedigers
2/9/2004 17:04
Tegenstander Liechtenstein mag dan met slechts vijftien spelers aantreden tegen het Nederlands elftal, bondscoach Marco van Basten zag wel vier verdedigers wegvallen in de aanloop naar het oefenduel met de voetbaldwerg.
Giovanni van Bronckhorst, John Heitinga, Kevin Hofland en Nigel de Jong zijn niet op tijd fit om vrijdag in de Galgenwaard mee te spelen tegen Liechtenstein. Hetzelfde geldt voor aanvaller Romeo Castelen (foto). Door de vijf absenties heeft Van Basten nog achttien spelers tot zijn beschikking.
Het is niet zeker wie van de vijf afwezigen in staat is om komende woensdag aan te treden tegen Tsjechië in de eerste kwalificatiewedstrijd voor WK 2006. Van Basten zal volgens plan zaterdag bekend maken welke achttien spelers deel zullen uitmaken van de Oranje-selectie voor dat belangrijke duel.
Van Basten overweegt nieuwe spelers op te roepen. 'De blessures bij vier van mijn verdedigers baren mij inderdaad zorgen. Het is afwachten hoe snel ze herstellen. Zaterdag weten we een stuk meer.' In zijn huidige spelersgroep heeft de bondscoach nog vier verdedigers over (Wilfred Bouma, André Ooijer, Jan Kromkamp, Khalid Boulahrouz) en twee middenvelders die ook als verdediger uit de voeten kunnen: Boudewijn Zenden en Edgar Davids.
Edwin van der Sar is door Van Basten benoemd als tweede aanvoerder. De 33-jarige keeper zal de band dragen als eerste captain Edgar Davids ontbreekt.
denk dat nl dit wel kan winnen. :mrgreen:
zelfs zonder verdedigers winnen we dit :mrgreen:
Ik zou tegen liechtenstein ook maar 2 verdedigers opstellen.
Op de back posities zou ik aanvallers zetten.... :mrgreen:
van hooijdonk in het doel, dat zou ik doen
Nederland wint matig potje tegen Liechtenstein
3/9/2004 22:22
Leuk en goed was het niet, die oefeninterland van het Nederlands elftal tegen Liechtenstein. Het is te hopen dat bondscoach Marco van Basten er iets van heeft opgestoken. Oranje won eenvoudig maar zonder schwung van de voetbaldwerg.
Nederland won met 3-0 in de Galgenwaard en zoals de uitslag al doet vermoeden, sprankelde Oranje allesbehalve. In de eerste helft ging de bal wel goed rond, maar was het tempo veel te traag. Zodoende creëerde Van Bastens eerste keus weinig kansen.
Meest opvallende speler was Dave van den Bergh. De linksbuiten kreeg volop ruimte en toonde op zijn vertrouwde Utrechtse grasmat dat hij een mooie voorzet in huis heeft. Mark van Bommel sprong daar het beste mee om, door in de 23ste minuut vanaf zes meter de bal achter doelman te schieten.
Na de pauze, waarin Van Basten alle zes wissels verbruikte en alleen de viermans-verdedigingslinie liet staan, oogde het spel weinig beter. Waar in de eerste 45 minuten het doel van Liechtenstein nog wel eens onder vuur werd genomen, na rust gebeurde dat zelden. Daarbij moet gezegd worden dat Oranje de laatste dertig minuten met tienen speelde omdat Wilfred Bouma geblesseerd van het veld stapte.
De twee keer dat Nederland gevaarlijk werd, leverde wel twee goals op. Eerst scoorde André Ooijer uit een rebound van Dirk Kuijt. En diezelfde Kuijt stelde Denny Landzaat in staat om vanaf de rand van de zestien de 3-0 binnen te schieten, wat de invaller fraai deed.
Van Basten had voor het vertrouwde 4-3-3 systeem gekozen, maar ondanks de geringen oppositie kwam er weinig vanaf de vleugels. De bondscoach probeerde nog wel een slotoffensief uit door in het laatste kwartier van zowel de eerste als tweede helft een extra man (Ooijer) door te schuiven. Zonder opvallend resultaat. Al met al lijkt Van Bastens Nederland niet klaar voor Tsjechië.
Van Basten liet vier spelers debuteren. Doelman Maarten Stekelenburg viel na rust in, hoefde zelden in actie te komen, maar maakte wel een vreemd slippertje. Dirk Kuijt werkte hard en dat leverde prompt twee goals op. Romano Denneboom speelde ongelukkig en kwam als rechtsbuiten weinig in het spel voor. En Khalid Boulahrouz (foto), die net als Denneboom in de basis was gestart, kwam nimmer in de problemen en oogde zeer degelijk.
Ik begin me nu echt zorgen te maken.
Van Basten heeft een hoop krediet (dat heeft hij wel verdiend) maar een stuk of 5 spelers horen imo toch echt het oranje shirt niet te dragen.
Ik maak me meer zorgen om de twee mensen die Liechtenstein hebben laten winnen in de poll
"I have no use for bodyguards, but I have a very special use for two highly trained certified public accountants. (Elvis Presley)
lol.... idd das ook behoorlijk sick.![]()
it wasn't me!Originally Posted by Dennis
Bookmarks