MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 96
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default Waardoor zijn jullie begonnen met vechtsport ?

    Ik ben begonnen nadat ik op sherdog mijn eerste highlight had gedownoad.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Toen ik 4 was ging een buurjongen op Judo en dat leek mij ook wel interessant. Toen ik 5 was en m'n zwemdiploma had gehaald ging ik dan eindelijk op Judo. Dat is inmiddels 23 a 24 jaar geleden

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Bruce Lee en Jean Claude van Damme (zoals bloodsport en kickboxer) films waren mijn inspiratie

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  4. #4

    Default

    Bij mij is het ook begonnen met Judo toen ik klein was, daarna Jiu-Jitsu. Later volgden boksen en thaiboksen. Het begint klein en dan grijpt het je. Iedere vechtsport heeft wel iets te bieden.

    ={Si Vis Pacem Para Bellum}=
    ={It's not about the size of the dog in the fight, it's about the size of the fight in the dog}=
    ={Talk softly but carry a big stick}=

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    toen ik een jaar of 5 was, begon ik met judo. vanaf een jaar of 12 ook jiu jitsu.
    daar ben ik mee gestopt.
    maar toen bij mij op de sportschool een trainer kwam van wereldformaat Antoni Hardonk, hell vanaf les 1 ben ik erbij geweest met kickboxen en braziliaans jiu jitsu. zo'n kans krijgen niet veel mensen in een dorp...

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Ede
    Posts
    1.830
    vCash
    126000

    Default

    op mijn 7e of 8e begonnen met judo doo rmijn buurjongen.paar jaa rlater ben ik yoseikan erbij gaan doen en nu ook yoseikan free styl (mma)
    En het relaXte is je dat je alle lessen van de zelfde docent krijgt :thumbs:

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    fryslan
    Posts
    2.564
    vCash
    126000

    Default

    ma heeft mij altijd al geintreseerd, zag 5 jaar terug ergens een poster van een karate club en ben daar gaan trainen.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.922
    vCash
    126000

    Default

    Van mijn 18de tot mijn 20ste kickboxen getraind. Les gehad van iemand die zelf in de wedstrijdgroep zat van meijro gym. Daarna terug gevallen in het uitgaansleven en voetbal. Volg nu al tien jaar de sport als supporter
    "I have no use for bodyguards, but I have a very special use for two highly trained certified public accountants. (Elvis Presley)

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.922
    vCash
    126000

    Default

    Oh ja, om de vraag ech te beantwoorden, het is gekomen door mijn neef. Die trainde er al langer en heeft me meegenomen.

    Sindsdien verkocht als sporter en supporter
    "I have no use for bodyguards, but I have a very special use for two highly trained certified public accountants. (Elvis Presley)

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default

    vroeger van mijn 5de tot aan mijn 13 de judo gedaan (bruine band jeeh). altijd al geintresseerd door het'"kickboxen"van de tv. mijn toenmalige beste vreind deed aan thaibokksen (nu nog steeds - jan siersema) en na veel gezeur mocht ik toen zelf ook beginnen :thumbs:

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    294
    vCash
    126000

    Default

    Ik was zelf helemaal gek op vechtsport, ik keek ook al die vechtfilms (Jean Claude van Damme, Bruce Lee enz). Verder ook voor zelfverdediging. Ik ben ooit een keer samen met mijn vader bij kickboxen wezen kijken en ik was meteen verkocht!

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    433
    vCash
    126000

    Default

    een keer meegegaan met een vriend die kickboksen deed. was gelijk verkocht.
    nu twintig jaar later train ik nog steeds

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.027
    vCash
    126000

    Default

    Bekende verhaaltje.....ik was van jongs af aan al verslaafd aan verchtsport. Ik wilde altijd op karate maar dat mocht niet van moeders...Later kwam ik een vriend tegen die op thaiboksen zat en ik ben gewoon een keer meegegaan (tegen de zin in van moeders)....zodoende ben ik verslaafd geraakt aan het spelletje. Door shoto ben ik mij gaan interesseren in MMA.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    jackie chan,van damme

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Om het nog even af te maken: Volgens mij ben ik begonnen met Jiu Jitsu omdat ik verhalen over Remco Pardoel had gelezen in het blaadje van de JBN. Ik meen dat hij toen net in de UFC had gevochten en dat maakte wel indruk. Daarna ben ik begonnen met traditioneel Jiu Jitsu. Tijdens de kooigevechten in Emmen zag ik Martijn met Remco lopen en aangezien Martijn destijds ook aan de Hogeschool Enschede studeerde kwamen we in gesprek. Hij vroeg of ik een keer mee wilde naar Pardoel en dat leek me top. Toen ben ik dus begonnen met BJJ bij Remco. Wat later heb ik af en toe ook eens een kickbokstraining mee gepakt.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Dordrecht
    Posts
    2.747
    vCash
    126000

    Default

    Ik was 6 jaar toen ik ging voetballen bij een club samen met 2 vriendjes,3 jaar later ging ik met 1 van de 2 naar een beter club.Dat andere vriendje ging van voetballen af,hij had er niet zo'n zin meer in.Een 7 jaar later ging hij op karate en later ging hij er ook bij kickboksen.Hij werd B-klasse en op 21 april 1985 vocht hij hier in Dordrecht de hoofdpartij in een interland tussen B-klasse teams van Nederland en Frankrijk.Toen ben ik voor het eerst gaan kijken en die dag veranderde mijn leven.Kickboksen en later het mma is mijn leven geworden.Helemaal toen mijn vriend voor het eerst in 1986 in de Jaap Edenhal moest vechten en vanaf die tijd ga ik bijna naar alle grote gala's in Nederland en ben ik echt een hele grote fan geworden.Mijn vriendje van toen is nog steeds mijn vriend en hij is dus degene,die mij geinspireerd heb.Iedereen kan 'm,want dat vriendje is Peter Smit.

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    peter smit... heb ik nog een heel oud bandje van. hij, leo de snoo, ramon dekker en nog een gast in thailand tegen 4 thaien. peter smit heeft die gast HELEMAAL aan stront getrapt, en toch op punten verloren...

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Ik was altijd al weg van vechtsport films toen op een duur ben ik begonnen met taekwondo.
    Later ging ik er wado ryu karate bij doen, nadat ik een artikel over sem schilt had gelezen in de A.S ben ik me gaan richten op ashihara karate.

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Overijsel, Holland
    Posts
    597
    vCash
    126000

    Default

    was ik hier boven

  20. #20
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    i live in Amsterdam
    Posts
    56
    vCash
    126000

    Default

    ik ben iets van 2 jaar geleden begonnen aan thaiboksen en ben nu 20 en het kwam omdat er een sportschool bij me in de buurt kwam en ik ging er maar eens kijken en vanaf dag 1 was ik verslaafd en 2 jaar later sta ik zelf in de ring beter had het niet kennen gaan. en vroeger mocht ik nooit van me ouders en toen ik 18 werd ging ik gewoon. greetzzz willes
    doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    1.777
    vCash
    126000

    Default

    heb van mijn 8ste tot 10e aan judo gedaan wilde daarna wel op kickboksen vooral omdat ramon en het meang-ho team hier in breda echt helemaal top waren en ik 1,5 straat van de oude meang-ho vandaan woonde maar mocht het toen niet van mijn ouders. Ben nu vorig jaar weer door een collega in het k1 kijken gerold en heb toen gelijk de stap gemaakt omzelf tegaan trainen en dat bevalt me tot nu toe prima

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.405
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben pas sinds maart begonnen met kickboxen puur voor de conditie. Doordat ik 2 broers heb die al vanaf jongs af aan judo doen (1 daarvan is Lunatic ) ben ik er zeg maar min of meer ingerold. Veel met wedstrijden meegeweest enzo en is dus interesse gegroeit. Afgelopen donderdagavond heb ik voor het eerst meegedaan met freestyle en was echt gebroken.

  23. #23
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    almere
    Posts
    371
    vCash
    126000

    Default

    Toen ik een of 6 was een jaartje karate gedaan, moest toen stoppen vanwege verhuizen, heb later nog een half jaartje teakwondo gedaan en ben op mijn 17e met kickboksen begonnen tot mijn 21e.
    Ben toen gestopt en heb het 2 jaar later weer opgepikt op 23e ben ik weer gaan kickboksen en tegelijker tijd ben ik Wado-ryu karate gaan trainen.
    Mijn inspiratie's kwamen van Bruce Lee en de kickboks en karate wedstrijden die op video banden had gezien

  24. #24
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    almere
    Posts
    371
    vCash
    126000

    Default

    o ja ik ben nu bijna 29 nog twee en een half weekie wachten

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    mn vader zat op judo, en die nam me op 5-jarige leeftijd mee naar de sportschool. Ben daar altijd blijven hangen. Naast judo heb ik ook wado karate, traditioneel jiu jitsu en nunchaku-do gedaan maar ik bleef judo het leukste vinden. En omdat ik altijd al leuk kon bewegen op de grond heeft mn toenmalige collega me een jaar of 3 geleden eens voorgesteld om BJJ te gaan doen, en dat doe ik nu ook nog steeds

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •