MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 15 of 15
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default REL-MAROKKANEN TERRORISEREN GELDERSE STAD AL JARENLANG

    REL-MAROKKANEN TERRORISEREN GELDERSE STAD AL JARENLANG

    ’Er is een boel verpest in Ede’

    door ERIK MORSINK


    EDE, donderdag
    Het terroriseren en bedreigen van politieagenten en politieke kopstukken in Ede door een groep Marokkaanse reljongeren is het zoveelste incident in de Gelderse stad. Al jarenlang wordt de Edese bevolking geteisterd door een stel keiharde criminelen die niets te dol lijkt. Gemeente en politie hullen zich echter in compleet stilzwijgen.
    Volgens raadslid Jaap Verduijn van de eenmansfractie EdeseJaap geheel ten onrechte. „Politici in Ede willen alleen maar goede sier maken. Zodra er wat aan de knikker is, sluit men de ogen. Het wordt hoog tijd dat die ivoren toren waar ze in zitten eens wordt afgebroken.�
    In de jaren negentig plaatste de gemeente Ede als eerste in Nederland bewakingscamera’s in uitgaanszones. „Broodnodig�, vertelt een voorbijganger die anoniem wil blijven. „Het Museumplein was op vrijdag- en zaterdagavond gewoon een no-go-area. Als je verzekerd wilde zijn van een flinke vechtpartij en rake klappen, moest je daar naar toe. Maar ik kom er nog niet graag. De spanning is veelal om te snijden. Er is een boel verpest in Ede. En zeker de sfeer…�

    CNN
    In 2001 haalde de Gelderse stad zelfs de wereldpers toen feestvierende Marokkaanse jongeren hun vreugde over de aanslagen op de Twin Towers uitten. „Van het lokale sufferdje tot en met CNN, iedereen sprong bovenop ons�, herinnert raadslid Jaap Verduijn zich. „Op muurtjes stond ’Dood aan Blankestein’ geschreven, dat was onze toenmalige burgemeester.� Recentelijk werd bekend dat agenten thuis telefonisch met de dood werden bedreigd en dat de banden van hun auto’s lek werden gestoken.

    ’We hebben het hier wel over keiharde criminelen!’

    Geen enkele agent van het Edese korps wil zijn of haar zegje daarover doen. En de gemeentewoordvoerder meldt: „Dit speelde in het verleden. Voor zover mij bekend is er momenteel geen sprake van bedreigingen.�
    Raadslid Jaap Verduijn slaat met de vuist op tafel: „Het zou mij verbazen als er niet meer ge- en bedreigd werd! We hebben het hier wel over keiharde criminelen! De ene helft zit inmiddels in de gevangenis, het andere deel woont in de wijk Ede Veldhuizen. Het gaat om enkele tientallen Marokkanen die reddeloos verloren zijn. Aan hun gedrag is niets meer te doen. Onze gemeenteraad is zo arrogant! Onverteerbaar! Men is zogenaamd bezig met het belang van de burgers. Maar de praktijk is dat men puur goede sier probeert te maken. Zodra er een probleemgeval is, geeft men niet thuis. En die mentaliteit heerst hier al jaren en jaren! Ik kan u verzekeren dat het gemeentebestuur met de handen in het haar zit! Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen. Het probleem is namelijk onoplosbaar�, briest Verduijn.

    In politiejargon bestempelt men de probleemjeugd als ’naffers’. Het Amsterdamse korps bedacht deze naam ooit om jongeren met een Noord- Afrikaans uiterlijk te omschrijven. Een Edese ’naffer’ uit Veldhuizen laat op internet weten: „In deel A van de wijk worden de naffers in de gaten gehouden door het zogeheten Baton-team. Baton, dat betekent politieknuppel in gewone taal. De smeris zelf beweert dat Baton ’back to normal’ betekent. Die Batonners trekken bij ons door de buurt. Haal het dan niet in je hoofd om een papiertje te laten vallen, want ze pakken je.�
    Verder schrijft deze ’naffer’: „De smeris wordt door de Edense naffers van Veldhuizen ’moffen hnush’ genoemd. Maar elke wijk in Ede heeft echter een heel ander codewoord voor politie.� En ook: „Ze waren in alle staten. Je hoeft hier maar iets op een muur te kalken en het is wereldnieuws. Ze geloven alles. En als ze het niet weten, dan bedenken ze wel iets.�
    „Het probleem is, en ik heb dat uitgebreid onderzocht�, besluit Verduijn, „dat het fenomeen multiculturele samenleving gewoon niet werkt. Het is in nog geen één land ter wereld goed gegaan. Waarom moeten wij in Nederland er weer mee pronken? Het enige dat we nu hebben is racisme en wederzijdse discriminatie.�
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    vertel eens mensen uit omgeving Ede , is het zo erg?

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Woon al mn hele leven in Ede. Maar moet zeggen merk er de laatste tijd weinig van. Werk ook al jaren in de horeca bij en daar op het plein waren nogal eens rellen in het verleden waarbij marokkanen betrokken waren maar de laatste jaren ook niets meer van gehoord.

    Het laatste wat ik echt gehoord heb was dat beruchte 11/9 feest.

    Dit nieuws verraste mij eigenlijk net zo als iemand die niet in Ede woont. Had het idee dat het de laatste jaren rustiger was maar zal wel zijn dat het zich verplaatst heeft. Denk dat deze problemen zich ook voornamelijk dan voordoen in de wijk veldhuizen.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by Payap
    Dit nieuws verraste mij eigenlijk net zo als iemand die niet in Ede woont. Had het idee dat het de laatste jaren rustiger was.
    dat dacht ik ook, maar dit stond vandaag in de krant

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Het bericht is ook gebaseerd op oude info Dit heeft zich namelijk enkele jaren geleden voor gedaan, kijk maar ff op fok.nl

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    De bedreigingen aan het adres van de politie in Ede door Marokkaanse jongeren blijken allang verleden tijd te zijn. De pesterijen blijken een half jaar geleden plaats te hebben gevonden, met de aanhouding van een aantal jongeren is deze zaak al lange tijd opgelost.

    Naar aanleiding van de berichtgeving van de Gelderlander over de bedreigingen gisteren, komt de politie vandaag met een verklaring over de kwestie. Hierin wordt gezegd dat met de aanhouding van een aantal jongeren de Edese politie de bedreigingen van agenten en vernieling van politieauto's allang heeft opgelost. R. Robbertsen, de burgemeester van Ede, en de politie West-Veluwe Vallei stellen dat het vertrouwen tussen de overheid en de Marokkaanse gemeenschap sindsdien juist is verbeterd.

    De verslaggever verantwoordelijk voor het bericht vatte een presentatie van de politie aan Edese gemeenteraadsleden verkeerd op. Bij de presentatie sprak de districtschef over een nieuwe systematiek waarbij groepen overlastveroorzakende jongeren in Ede sinds dit jaar gevolgd worden. Hierbij ging hij in op een specifieke aanpak van een groep jongeren, vooral van Marokkaanse afkomst. De problemen waren al een tijd opgelost, echter door een misverstand vatte de verslaggever de berichtgeving op als actuele ontwikkelingen.

    http://frontpage.fok.nl/nieuws/46702

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat het in ieder geval daarmee verband houdt.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    ok justi

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.405
    vCash
    126000

    Default

    Het is algemeen bekend dat de politie in ede bang is voor deze jongeren. Maar niet alleen voor marokanen, ook voor zigeuners en nog meer van dat soort randjongeren

  10. #10

    Default

    Ik dacht dat de zigeuners juist een groter probleem waren in Ede?

    ={Si Vis Pacem Para Bellum}=
    ={It's not about the size of the dog in the fight, it's about the size of the fight in the dog}=
    ={Talk softly but carry a big stick}=

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.405
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Gulo gulo
    Ik dacht dat de zigeuners juist een groter probleem waren in Ede?
    dat is wat minder geworden ( afkloppen ) maar het is er helaas nog wel

  12. #12

    Default

    Maar dit zijn toch ook de "echte" Joegoslavische zigeuners?

    ={Si Vis Pacem Para Bellum}=
    ={It's not about the size of the dog in the fight, it's about the size of the fight in the dog}=
    ={Talk softly but carry a big stick}=

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    waar is Renegade Lorenzo Lamaz??

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    dit soort berichten bevestigen mijn gelijk weer

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heerhugowaard
    Posts
    436
    vCash
    126000

    Default

    Blij toe...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •