Rug blijft Zlatan Ibrahimovic dwarszitten
Rug blijft Zlatan Ibrahimovic dwarszitten
14/10/2004 20:08
Juventus-trainer Fabio Capello moet improviseren wat betreft zijn aanval. Het herstel van Alessandro Del Piero verloopt langzamer dan verwacht, terwijl Zlatan Ibrahimovic nog niet verlost is van zijn rugblessure. En dus zwelt de geruchtenstroom weer op, met dit keer een hoofdrol voor Michael Owen.
Er was goede hoop dat Alessandro Del Piero dit weekeinde weer inzetbaar was. Maar de gekwetste achillespees van de Juventus-aanvoerder blijkt langer nodig te hebben om te herstellen. Ook zijn inzetbaarheid in het Champions League-duel met Bayern München is nog twijfelachtig. De wedstrijd tegen Messina komt sowieso te vroeg.
De enige Juve-spits die woensdag wel in actie kwam voor zijn land is evenmin honderd procent fit. Het optreden van Zlatan Ibrahimovic was allerminst een succes. De Zweed, die het laatste half uur tegen IJsland speelde, klaagde over terugkerende rugklachten.
'De coach vroeg me te spelen en dat deed ik. Maar elke keer dat ik werd getackeld voelde ik pijn', zei Ibrahimovic in de Gazzetta dello Sport. 'Als ik terugben in Turijn heb ik behandeling nodig.'
De derde spits in de Turijnse selectie, David Trezeguet, is zeker nog drie maanden uitgeschakeld. De Franse spits ondergaat volgende week een operatie die hem moet verlossen van een schouderblessure.
De fysieke kwetsbaarheid van het Juventus-spitsentrio is aanleiding voor veel speculaties over aanstaande versterkingen in de winterstop. De namen van Adrian Mutu, Andrea Caracciolo en Simone Inzaghi zijn al gepasseerd.
De laatste berichten spreken van een op handen zijn de komst van Michael Owen naar Turijn. De Engelse international kwam deze zomer naar Real Madrid, maar moet daar genoegen nemen met een bescheiden rol. Hij zou deze winterstop naar Juventus vertrekken om in Turijn zijn geschonden blazoen op te poetsen.
De opmerkelijke (tijdelijke) overgang is echter niet meer dan een slag in de lucht zo blijkt ook uit de reactie van Emilio Butragueno. De technisch directeur van Real Madrid vraagt om geduld met Owen.
Advertentie door Mixfight.nl
MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!
Bookmarks