MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 25 of 25
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.763
    vCash
    126000

    Default Medelijden met Machiel Kuijt onterecht door Peter R de Vries

    Ik weet niet hoe het u vergaat, maar ik ben de jank-verhalen rond Amsterdammer Machiel Kuijt, die in Thailand is veroordeeld voor drugshandel, behoorlijk zat. Ik verbaas me er ook over hoezeer de Nederlandse bevolking, maar zeker ook de media in staat zijn om met twee maten te meten. Als er in Nederland een drugshandelaar wordt opgepakt, moppert men over de lage straffen, ergert men zich aan advocaten die om mededogen pleiten en worden de gevangenissen smalend hotels genoemd. Maar als toevallig een Nederlander in het buitenland voor drugshandel wordt opgepakt en na een veroordeling tot levenslange celstraf in een strenge gevangenis wordt gestopt, zijn de rapen gaar. Dan wordt de ambassadeur direct op het matje geroepen, draaft onze minister van Buitenlandse Zaken persoonlijk op en wordt zelfs Koningin Beatrix tijdens staatsbezoeken ingezet als pleitbezorger van nieuwe verdragen en gratiemogelijkheden die de veroordeelde zo snel mogelijk weer op Schiphol moet brengen. De rechtspraak in zo'n land wordt vervolgens afgeschilderd als een goedkope poppenkastvoorstelling en er worden hulpcomités's opgericht met kamerleden, bekende Nederlanders en europarlementariërs als leden van aanbeveling.

    Afgelopen week was het ook weer raak. Ondanks de persoonlijke bemoeienis van Koningin Beatrix is Machiel Kuijt nog steeds niet thuis en is ook zijn cassatieverzoek tegen de opgelegde straf niet behandeld. De Thaise regering doet bovendien kalm aan met het ondertekenen van het nieuwe verdrag dat uitwisseling van gedetineerden mogelijk maakt en die vertraging baart kennelijk iedereen zorgen. Minister van Buitenlandse Zaken Bot - geen moeite is teveel - kondigde daarop aan dat volgende week zelf wel even naar Thailand wil vliegen om het verdrag daar te ondertekenen. In de tussentijd werd de moeder van Machiel met zijn twee jonge kinderen door de directie van het Twentse hotel Bad Boekelo feestelijk onthaald om even op adem te komen van deze 'schrijnende situatie'. In veel publicaties wordt uitgemolken dat Machiel zijn dochtertjes lang niet heeft gezien en dat ze nu weer een 'verjaardag zonder papa' moeten vieren. Ja, zo ken ik nog een paar duizend gedetineerden in Nederland, wier vrouw en kinderen trouwens nooit worden uitgenodigd om in een hotelweekendje op krachten te komen.

    Het is tijd om eens een paar dingen helder neer te zetten. Thailand is buitengewoon streng op drugs en verkondigt dat luid en duidelijk als je het land binnenkomt. De rechtspraak is daar niet half zo achterlijk als veel aanhangers van Kuijt willen doen voorkomen, maar wel consequent. Hoewel de meeste mensen de exacte feiten niet kennen, neemt men toch klakkeloos aan dat Kuijt slachtoffer is van een gerechtelijke dwaling. Welnu, in Nederlandse gevangenissen zitten honderden drugsgerelateerde gedetineerden tegen wie net zoveel bewijs is of misschien zelfs wel minder. Die mogen overigens niet aan de lopende band - zoals Machiel - pers ontvangen en interviews geven om zich over de rechtsgang te beklagen, maar dat terzijde. Wie in Nederland als ontkennende verdachte in zijn wanhoop een kamerlid aanschrijft om hulp, krijgt een standaardbriefje terug dat 'onze rechtspraak onafhankelijk is' en de politiek zich dus 'afzijdig dient te houden'. Veel sterkte verder!

    Linda, de vriendin van Machiel en moeder van zijn kinderen, had bij haar arrestatie een halve kilo heroïne in haar bezit. Kuijt zelf had niets bij zich, benadrukken zijn voorvechters, maar in Nederland zijn ook legio - ontkennende - drugshandelaren tot hoge straffen veroordeeld zonder dat ze op heterdaad werden betrapt met hun vingers in de cocaïnepoeder. Daar hoor ik de Koningin nooit over. En dan nog wat. Hoewel Kuijt vooral wordt geportretteerd als een pechvogel die niet zonder zijn dochtertjes kan, staat hij in de Amsterdamse onderwereld niet bekend als een lekkertje.Daar heeft u tot vandaag nooit één letter over gelezen of gehoord, want dÃ*t komt de Machiel-Moet-Vrij-Beweging natuurlijk niet van pas. Maar Kuijt is een 'oude bekende' van de politie. Vanaf 1984 is hij regelmatig met justitie in aanraking geweest voor oplichting, (zware)geweldpleging, de wet wapens en munitie en ook wegens drugsdelikten en een keer wegens deelneming aan een criminele organisatie. Nu haast ik mij om te zeggen dat dit verleden geen bewijs is voor zijn schuld in Thailand, maar het maant wel om ook weer niet klakkeloos te geloven dat Machiel slechts een argeloze toerist was, die 'zomaar' is opgepakt en door een stelletje seniele Thaise rechters is veroordeeld. In de Amsterdamse onderwereld lacht men zich het 'leplazerus' over de kwestie, schreef een oude 'kennis' van Kuijt mij een poosje geleden: Hoe krijgt Machiel het voor elkaar dat er geen kritische vraag wordt gesteld, zijn moeder in elke talkshow zit en zelfs de Koningin voor hem op de barricaden gaat?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    I've never been wrong, except once when I thought I'd make a mistake...

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.862
    vCash
    126000

    Default Re: Medelijden met Machiel Kuijt onterecht door Peter R de V

    Quote Originally Posted by }|^-_-^|{
    Ik weet niet hoe het u vergaat, maar ik ben de jank-verhalen rond Amsterdammer Machiel Kuijt, die in Thailand is veroordeeld voor drugshandel, behoorlijk zat. Ik verbaas me er ook over hoezeer de Nederlandse bevolking, maar zeker ook de media in staat zijn om met twee maten te meten. Als er in Nederland een drugshandelaar wordt opgepakt, moppert men over de lage straffen, ergert men zich aan advocaten die om mededogen pleiten en worden de gevangenissen smalend hotels genoemd. Maar als toevallig een Nederlander in het buitenland voor drugshandel wordt opgepakt en na een veroordeling tot levenslange celstraf in een strenge gevangenis wordt gestopt, zijn de rapen gaar.
    Beetje makkelijk om dit zo te stellen...

    Natuurlijk moet je drugsdealers in Nederland hard en streng aanpakken, maar de levenslange celstraf die je in Thailand krijgt is buiten alle proporties!

    De gevangenis in Nederland mag dan wel op een hotel lijken, maar dat is nog geen reden om elders in de gevangenis tot een levenslange "hel" gedwongen te worden...

    Daar komt nog bij dat je in dat land als gore pedofiel makkelijker wegkomt met een jaartje of 20 / 25... :?

    Wat is eigenlijk jouw mening over dit stuk Paul?


    "I promise violence" - Wanderlei Silva

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben het in prinicipe wel eens met Paul zijn betoog en wie met vuur speelt loopt de kans dat hij zijn klauwen brand :x en zeker in zulke landen. Maar een levenslange straf is wel zeer extreem hoor :shock:

    Maar goed, eigenlijk zouden de straffen voor drugsdealers hier in Europa ook vele malen zwaarder moeten worden :x

    btw : pedofielen mogen ze van mij wel levenslang opsluiten

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.763
    vCash
    126000

    Default

    ik neem geen standpunt in, ik kwam er op via geenstijl en ik vind dat het wel een mooi tegenwicht biedt aan de dramatische verhalen zoals ze nu geschetst worden.
    Je hoort namelijk inderdaad nooit kritische vragen aan zijn adres en Peter de Vries stelt dit even aan de kaak, dat wilde ik even met jullie delen.
    I've never been wrong, except once when I thought I'd make a mistake...

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.862
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak
    Ik ben het in prinicipe wel eens met Paul zijn betoog
    Hu? Paul`s betoog? :|


    "I promise violence" - Wanderlei Silva

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    }|^-_-^|{,
    Dit is al een wat ouder stukje uit een collum van de Telegraaf toch?
    Als je met dit soort zaken bezig bent, en ze pakken je in zo'n land, moet je idd niet lopen janken.
    Iedereen weet dondersgoed wat de gevolgen zijn ff jammer dan!
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Yep

    Ik verbaas me er ook over hoezeer de Nederlandse bevolking, maar zeker ook de media in staat zijn om met twee maten te meten. Als er in Nederland een drugshandelaar wordt opgepakt, moppert men over de lage straffen, ergert men zich aan advocaten die om mededogen pleiten en worden de gevangenissen smalend hotels genoemd. Maar als toevallig een Nederlander in het buitenland voor drugshandel wordt opgepakt en na een veroordeling tot levenslange celstraf in een strenge gevangenis wordt gestopt, zijn de rapen gaar.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.763
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tha Virus
    Quote Originally Posted by Sjaak
    Ik ben het in prinicipe wel eens met Paul zijn betoog
    Hu? Paul`s betoog? :|
    Nouja, Peter R de Vries dan...

    http://www.peterrdevries.nl/column/T...legraaf012.htm
    I've never been wrong, except once when I thought I'd make a mistake...

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Dat is toch je pseudoniem :roll:

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Mooi kritisch stuk dat de andere kant eens belicht.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  11. #11

    Default

    Het is van het ene uiterste naar het andere uiterste, van het Hilton naar het Bangkok Hilton.

    ={Si Vis Pacem Para Bellum}=
    ={It's not about the size of the dog in the fight, it's about the size of the fight in the dog}=
    ={Talk softly but carry a big stick}=

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.993
    vCash
    126000

    Default

    Heeft idd een tijd terug in de Telegraaf gestaan. Ben het er volledig mee eens.

    En voordat hij smokkelde wist hij dat er een pakkans was en de gevolgen daarvan. Wat mij betreft zit hij levenslang.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    De Bangkwang gevangenis is geen pretje. Vorige maand was er nog een documentaire op de BBC over deze gevangenis. Hierin zag je dan hoe de gevangenen de dag doorbrachten. Ook zag je een zaal waarin pakweg 50 gevangenen slapen. Eén van de gevangenen vertelde dat het onmogelijk was om te slapen zonder iemand aan te raken. Zo dicht lig je namelijk op mekaar (In Bang Kwang zitten 6500 gevangenen, terwijl het is berekend op de helft!). Zijn buurman had z’n beddengoed al twee maanden niet verschoond, waardoor dat bed een mekka voor ongedierte werd. Dagelijks worden mensen neergestoken, zo vertelde hij. De ter dood veroordeelden lopen constant met kettingen om de benen. Deze kettingen worden aan mekaar gelast zodat ze er niet af kunnen. Menig ter dood veroordeelde loopt hierdoor nare infecties op op die plaats.

    In Thailand kan een gevangene ter gelegenheid van een verjaardag van Koning Bhumibol om gratie/ strafvermindering vragen. Een doodstraf kan bijvoorbeeld worden omgezet in een levenslange gevanginsstraf en een lange gevangenisstraf kan worden beperkt. Zo kregen George Offosuhene en Pedro Ruijzing onlangs nog gratie na het staatsbezoek van Koninging Beatrix aan Thailand. Deze twee Nederlanders zitten nu weer in Nederland, na een fikse gevangenisstraf. Het verschil tussen deze zaken en die van Machiel Kuijt (die dus in 1997 is opgepakt) is dat in deze zaken de rechtsprocedure was afgerond. M.a.w. er was geen beroep of cassatie meer mogelijk. Machiel Kuijt had het er ook bij kunnen laten zitten en om gratie kunnen verzoeken. De kans dat dit verzoek zou worden toegewezen is niet onaannemelijk gelet op het feit dat Pedro Ruijzing en George Offosuhene ook gratie is verleend. Dit heeft hij niet gedaan; hij is overtuigd van zijn onschuld en heeft ook altijd blijven beweren dat hij onschuldig is. Het is voor hem kennelijk een principe kwestie geworden. Of hij nu schuldig is of niet, dat durf ik niet te zeggen, maar het feit dat hij gewoon blijft zitten – onder bovengenoemde omstandigheden – in afwachting van de uitspraak in cassatie geeft me reden te twijfelen aan zijn schuld. Nog een reden om te twijfelen aan zijn schuld is het feit dat hij reeds in 2002 was vrijgesproken!

    In november 2003 is hij vervolgens tot levenslang veroordeeld. Nou ja november? Nee, hij is in juli 2003 veroordeeld en heeft het pas in november van dat jaar te horen gekregen. Dit en nog een aantal andere zaken geven me tevens reden te twijfelen aan het niveau van de Thaise rechtspraak.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Heb die docu ook gezien.
    Maar ze konden wel illigaal sterke drank maken, en kregen iedere zondag prostituees op bezoek!Ok het waren wel travo's maar ja als je daar zit who cares.

    Iedereen weet dat daar de rechtsgang anders is dan hier.
    Maar de thaise regering wil niet nog eens voor lul gezet worden, zoals bij de ontsnapping van de zoon van Greta Duisenberg.
    Dat was een zelfde soort geval, alleen hij mocht wel op borgtocht vrij mits hij in thailand zou blijven.
    Wat doet tie nou hij vlucht naar nederland, verder geen probleem alleen mevrouw Duisenberg moest het zo nodig overal rond schreeuwen en vertellen hoe onschuldig en onrechtvaardig de thaise rechtsgang is...lekker slim en vooral voor de rest v/d nederlanders die daar gevangen zitten

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by harry
    ...en kregen iedere zondag prostituees op bezoek!Ok het waren wel travo's maar ja als je daar zit who cares.
    Mwoah, het zou mij wel uitmaken

    Quote Originally Posted by harry
    Iedereen weet dat daar de rechtsgang anders is dan hier. Maar de thaise regering wil niet nog eens voor lul gezet worden, zoals bij de ontsnapping van de zoon van Greta Duisenberg. Dat was een zelfde soort geval, alleen hij mocht wel op borgtocht vrij mits hij in thailand zou blijven. Wat doet tie nou hij vlucht naar nederland, verder geen probleem alleen mevrouw Duisenberg moest het zo nodig overal rond schreeuwen en vertellen hoe onschuldig en onrechtvaardig de thaise rechtsgang is...lekker slim en vooral voor de rest v/d nederlanders die daar gevangen zitten
    Die kerel heeft het inderdaad voor velen verpest! Ik moest er nog aan denken toen ik bovenstaande stuk schreef, wat een dwaas. Als je al ontsnapt hou dan lekker je smoel. Maar ja, dat verwaande mannetje heeft kennelijk oogkleppen op en heeft geen flauw benul wat hij met zijn geblaat aanricht.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian
    Quote Originally Posted by harry
    ...en kregen iedere zondag prostituees op bezoek!Ok het waren wel travo's maar ja als je daar zit who cares.
    Mwoah, het zou mij wel uitmaken
    Hahaha... Justi = correct :mrgreen: .
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Ieder zo z'n voorkeur he

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald
    Quote Originally Posted by Justinian
    Quote Originally Posted by harry
    ...en kregen iedere zondag prostituees op bezoek!Ok het waren wel travo's maar ja als je daar zit who cares.
    Mwoah, het zou mij wel uitmaken
    Hahaha... Justi = correct :mrgreen: .
    Bedoel je dat het jullie wel wat lijkt :roll:

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by harry
    Quote Originally Posted by Ronald
    Quote Originally Posted by Justinian
    Quote Originally Posted by harry
    ...en kregen iedere zondag prostituees op bezoek!Ok het waren wel travo's maar ja als je daar zit who cares.
    Mwoah, het zou mij wel uitmaken
    Hahaha... Justi = correct :mrgreen: .
    Bedoel je dat het jullie wel wat lijkt :roll:
    Jij weet heel goed wat wij bedoelen Harry

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian
    Quote Originally Posted by harry
    Quote Originally Posted by Ronald
    Quote Originally Posted by Justinian
    Quote Originally Posted by harry
    ...en kregen iedere zondag prostituees op bezoek!Ok het waren wel travo's maar ja als je daar zit who cares.
    Mwoah, het zou mij wel uitmaken
    Hahaha... Justi = correct :mrgreen: .
    Bedoel je dat het jullie wel wat lijkt :roll:
    Jij weet heel goed wat wij bedoelen Harry
    Ja dus, mmm dat had ik niet verwacht

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heerhugowaard
    Posts
    436
    vCash
    126000

    Default

    Oud topic, maar ik kwam m toevallig tegen... Die gast woont gewoon in Heerhugowaard! Vette mafketel, kep nog een biertje met m gedronken 8)

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.104
    vCash
    126000

    Default

    Gevangenissen in NL zijn echt geen Hotels hoor! En ook niet te vergelijken. Ik vergelijk met een kruising tussen een slechte camping en het Big Brother huis.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.763
    vCash
    126000

    Default

    een slechte camping is alleen leuk als je er de hele dag dronken bent, een big brotherhuis trouwens ook...
    I've never been wrong, except once when I thought I'd make a mistake...

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.173
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dalgliesh
    Gevangenissen in NL zijn echt geen Hotels hoor! En ook niet te vergelijken. Ik vergelijk met een kruising tussen een slechte camping en het Big Brother huis.
    Gelukkig is er genoeg drugs naar binnen te smokkelen. Hebben die arme mensen het toch nog een beetje gezellig
    Voor niets gaat de zon op.

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    6.144
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dalgliesh
    Gevangenissen in NL zijn echt geen Hotels hoor! En ook niet te vergelijken. Ik vergelijk met een kruising tussen een slechte camping en het Big Brother huis.
    geen hotels?

    nou dat zijn t dus wel

    je hebt tv, sommige zelfs canal plus , je mag een console hebben, je mag bezoek ontvangen, je mag seksueel bezoek ontvangen. Je hebt keuze uit eten.

    tja tis te debiel voor woorden eigenlijk , tis gewoon een soort centerparks met gesloten deuren. Of dus een soort hotel.

    criminelen uit de hele wereld kijken er naar uit om een poosje in Nederland vast te zitten. Zo mooi zijn onze gevangenissen

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •