MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 90
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default Terroristen zijn bekeerde Nederlanders

    De twee mannen die woensdag na een lange belegering in het Haagse Laakkwartier werden aangehouden, bezitten de Nederlandse nationaliteit. Eén van de twee verdachten is de 19-jarige Jason W. Hij is een zoon van een Amerikaanse vader en een Nederlandse moeder. Vijf jaar geleden bekeerde hij zich tot de radicale islam.

    In Amersfoort werd zijn 17-jarige broer Jermaine gearresteerd. Beide broers zouden zich hebben in kringen rond Samir A. hebben begeven, de zogenaamde Hofstadgroep. A. wordt verdacht van het voorbereiden van terreuraanslagen. Mohammed B., de verdachte van de moord op Theo van Gogh, was eveneens in deze kringen te vinden

    Jason W. is geen onbekende van de politie. In dezelfde woning in Den Haag werd hij vorig jaar al gearresteerd. W. bekeerde enkele jaren geleden tot de islam en werd al snel radicaal. Zo bezocht hij vaak de Fourqaan moskee in Eindhoven. Deze moskee in Eindhoven raakte eerder al in opspraak, omdat er jonge mensen voor de jihad zouden worden gerekruteerd. Daarbij gaat het onder meer om de recrutering van twee Nederlandse Marokkanen, die in december 2001 om het leven kwamen in de Indiase deelstaat Kashmir.

    Update 06:31
    De Telegraaf meldt vandaag dat de andere verdachte die in Den Haag werd opgepakt de 22-jarige Ahmed Ismail A. is. Ook hij heeft, net als Jason W., de Nederlandse identiteit en was bij de AIVD bekend als een kopstuk van de zogenaamde 'Hofstadgroep'.

    Verder werd in Amsterdam nog een lid van de groep aangehouden, de 23-jarige Mohammed Fahmi B. Opvallend is dat dit trio in oktober 2003 samen met Samir A. en hun geestelijk leider, koranleraar Mohammed al-Issar, opgepakt zijn op verdenking van het beramen van een aanslag. Het vijftal kwam toen weer snel vrij wegens gebrek aan bewijs. Naar Al-Issar is justitie nog steeds op zoek.

    Met de grootscheepse antiterreuractie van afgelopen woensdag in Den Haag, Amsterdam en Amersfoort is volgens minister Remkes van Binnenlandse Zaken op de valreep een nieuwe aanslag in Nederland voorkomen.

    Martelaar
    De 19-jarige Jason W. blijkt overigens helemaal voorbereid te zijn geweest op een martelaarsdood. Dat blijkt uit een schokkende afscheidsbrief die hij aan zijn moeder schreef. Jason gebruikt de strijdnaam 'Abu Mujahied Amrikie'. Het weblog GeenStijl plaatste gisteren de bewuste brief in zijn geheel (http://www.geenstijl.nl/paginas/afsc...riefjason.html).

    Bron: www.fok.nl
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    GeenStijl zag een afscheidsbrief voorbij komen van Jason W. Dit is de jongeman die besloot moslimterrorist te worden. U weet wel, die gozert van de Antheunisstraat te Den Haag die zich naakt overgaf in plaats van zichzelf op te blazen. Jason W. is de 19-jarige zoon van een Amerikaanse militair die in Nederland gestationeerd was. Hij heeft VWO afgerond en was begonnen aan een universitaire studie. Jason bekeerde zich al op 13-jarige leeftijd tot de islam en kreeg de nieuwe naam en Abu Mujahied Amrik. De afscheidsbrief werd vorig jaar voor vertrek naar een ver islamitisch bolwerk geschreven voor zijn moeder. Zijn 17-jarige broer Jermaine bekeerde zich pas recentelijk. Jermaine werd gistermiddag opgepakt in het ouderlijk huis te Amersfoort. Check de langdradige, breedsprakige terroristentaal-brief hierrr. Moslimterroristen, spreek toch eens duidelijke taal!
    UPDATE: In tegenstelling tot wat andere logs beweren gaat het hier om Jason Warner. Nogmaals, laat dat onderzoek nou gewoon aan GeenStijl over inplaats van weer onschuldige personen te beschuldigen.


  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Twentsche Courant Tubantia
    Verdachten Antheunisstraat zijn Nederlanders
    DEN HAAG (ANP) - De twee mannen die woensdag na een lange belegering in het Haagse Laakkwartier werden aangehouden, worden verdacht van deelneming aan een terroristische organisatie en samenspanning tot moord met een terroristisch oogmerk. Ook verdenkt justitie hen van poging tot moord op het arrestatieteam dat de twee wilde aanhouden. De twee zijn 19 en 22 jaar oud en bezitten de Nederlandse nationaliteit. Ze worden vrijdag in Rotterdam voorgeleid.

    Een van de twee zou de 19-jarige Jason W. (Walker) zijn. Hij zou de man zijn die gewond raakte bij zijn aanhouding. Hij ligt in het Scheveningse gevangenisziekenhuis, bevestigde zijn advocaat. Jason W. is de zoon van een Amerikaanse vader en een Nederlandse moeder. RTL Nieuws meldde donderdagavond dat de broer van Jason, Jermaine W., woensdag is aangehouden in Amersfoort. De 17-jarige wordt eveneens verdacht van banden met een terroristische organisatie. De twee Hollandse jongens bekeerden zich enkele jaren geleden tot de islam.

    In de woning aan de Antheunisstraat waar de twee mannen zich na een mislukte inval hadden verschanst, vond de Nationale Recherche donderdag drie granaten. Andere explosieven zijn niet aangetroffen. Behalve de portiekwoning waarin de verdachten woonden, zijn alle woningen in de Antheunisstraat donderdag vrijgegeven.

    Bezoek Balkenende
    Minister-president Balkenende heeft donderdag een bezoek gebracht aan het Laakkwartier. De premier sprak een uur met een delegatie van ongeveer vijftien geschrokken inwoners van de wijk, in aanwezigheid van burgemeester Deetman. Na afloop zei Balkenende dat de bewoners behoefte hebben aan saamhorigheid en geen zin hebben in het opkloppen van tegenstellingen.

    De politie hield woensdag in totaal zeven mensen aan in Den Haag, Amsterdam en Amersfoort. De verdachten zouden banden hebben met de zogenoemde Hofstadgroep. Tot deze groep behoort volgens justitie ook 18-jarige Samir A. (Azzouz) die vastzit voor het voorbereiden van aanslagen in Nederland. Samir A. zou contact hebben gehad met iemand uit Spanje.

    Volgens de Spaanse inlichtingendienst was deze persoon een man die in Spanje vastzit voor betrokkenheid bij de bloedige aanslagen in het Marokkaanse Casablanca op 16 mei 2003. Volgens het Spaanse persbureau EFE gaat het om de Marokkaan Abdeladim Akoudad, die in oktober 2003 in Barcelona werd opgepakt. Bronnen van het persbureau meldden donderdag dat de twee in Den Haag opgepakte mannen vermoedelijk met deze Akoudad in contact stonden.

    De man die vastzit als verdachte van de moord op Theo van Gogh, Mohammed B., had ook contacten met de verdachten uit de Hofstadgroep, een groep jonge moslims uit Noord-Afrikaanse landen. De mobiele telefoon van B. werd afgeluisterd vanaf augustus tot 21 oktober, twee weken voor de moord op filmmaker Theo van Gogh. Op 21 oktober stopte de tap, omdat B. de telefoon niet meer gebruikte. B. is op 29 september nog aangehouden. Hij maakte amok, nadat hij een proces-verbaal had gekregen voor zwartrijden in het openbaar vervoer, zo bleek uit de feitenreconstructie over de moord op Van Gogh die de ministers Remkes (Binnenlandse Zaken) en Donner (Justitie) woensdag naar de Tweede Kamer stuurden.

    Uit een bijlage bij de feitenreconstructie bleek donderdag dat de Portugese autoriteiten in juni drie mannen uit Nederland het land hebben uitgezet. De drie, die de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) rekent tot de Hofstadgroep, waren net voor het begin van het EK voetbal in het Zuid-Europese land aangekomen. De Portugezen wilden de drie 'extremistische moslims' aan de vooravond van het EK niet in het land hebben.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

    Default

    Ik word hier zooooooo moe van....

    En hupsakee uitleveren aan Amerika die 2....

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by B3 lik3 M3
    Ik word hier zooooooo moe van....

    En hupsakee uitleveren aan Amerika die 2....
    daar zie ik de logica niet van in.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Idd...

    Hier lopen ze over 5 jaar weer rond, en je zou er eigenlijk hard om moeten lachen als het niet zo triest was...

    In Amerika ben je ze waarschijnlijk voorgoed kwijt...

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    854
    vCash
    126000

    Default

    Over zoiets was toch ook ooit een film/documantaire gemaakt? een blanke jongen die moslimextremist werd bij bin laden ofzo en toen 'vrienden' had vermoord... :roll: :|
    D'ont drive faster than your guardian angel can fly

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Weet het goed gemaakt met die NSB'ers. Jullie willen moslim-extremist zijn? Dan zullen we jullie ook als een moslim straffen. Beginnen maar eens met handen en voeten afsnijden. Laten genezen, en daarna onder luid gejoel langzaam onthoofden...

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Iwan666
    Weet het goed gemaakt met die NSB'ers.Jullie willen moslim zijn? Dan zullen we jullie ook als een moslim straffen. Beginnen maar eens met handen en voeten afsnijden. Laten genezen, en daarna onder luid gejoel langzaam onthoofden...
    correction vriend..... moslim extremist.... haal nou niet die hele godsdienst onderuit.... laat niet echt je 'slimme' kant zien.... maar ik snap wat je bedoelt, maar druk dat even wat beter uit.......

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Quote Originally Posted by Iwan666
    Weet het goed gemaakt met die NSB'ers.Jullie willen moslim zijn? Dan zullen we jullie ook als een moslim straffen. Beginnen maar eens met handen en voeten afsnijden. Laten genezen, en daarna onder luid gejoel langzaam onthoofden...
    correction vriend..... moslim extremist.... haal nou niet die hele godsdienst onderuit.... laat niet echt je 'slimme' kant zien.... maar ik snap wat je bedoelt, maar druk dat even wat beter uit.......
    Ouch, je hebt 100% gelijk guest.
    Post aangepast...

  11. #11
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    81
    vCash
    126000

    Default

    Sta iedere keer te kijken als we het bij mensen die op heterdaad betrapt zijn nog spreken over de verdachte

    Net of er een kans bestaat dat Mo B vrijgesproken gaat worden dan wel onschuldig is

    Overgens moeten we mischien stoppen met het uitgeven van nederlandse nationaliteiten aan mensen die een andere hadden ( ook al willen ze die andere opgeven)
    VErblijfsvergunning, OK, zelfs voor langere tijd, maar de Nederlandse Nationaliteit, Nee, die wordt dan voorbehouden aan iemand met ouders met de Nederlandse Nationaliteit

    En mischien als je hele familie hier dan 3 generaties woont, dus zonder importbruiden, dan kan er mischien over worden nagedacht

    Alhoewel dit racistisch klinkt, dat is het niet, het maakt mij niet uit waar iemand vandaan komt west of oost, moslim of christen, hindu of jood, rood blauw bruin of geel gestippelt, het kan me niet bommen maar het Nederlands staatsburgerschap moet uit de uitverkoop worden gehaald

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Toudiyama
    Sta iedere keer te kijken als we het bij mensen die op heterdaad betrapt zijn nog spreken over de verdachte

    Net of er een kans bestaat dat Mo B vrijgesproken gaat worden dan wel onschuldig is
    Ik begrijp je wel, maar het is de rechter die moet oordelen of de verdachte inderdaad de moordenaar is.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.763
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anonymous
    Quote Originally Posted by Iwan666
    Weet het goed gemaakt met die NSB'ers.Jullie willen moslim zijn? Dan zullen we jullie ook als een moslim straffen. Beginnen maar eens met handen en voeten afsnijden. Laten genezen, en daarna onder luid gejoel langzaam onthoofden...
    correction vriend..... moslim extremist.... haal nou niet die hele godsdienst onderuit.... laat niet echt je 'slimme' kant zien.... maar ik snap wat je bedoelt, maar druk dat even wat beter uit.......
    tijd geleden dat een guest hier een wijze opmerking heeft gemaakt :thumbs:
    I've never been wrong, except once when I thought I'd make a mistake...

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

    Default

    daar zie ik de logica niet van in.
    Eén van de twee verdachten is de 19-jarige Jason W. Hij is een zoon van een Amerikaanse vader en een Nederlandse moeder.
    Hier lopen ze over 5 jaar weer rond, en je zou er eigenlijk hard om moeten lachen als het niet zo triest was...

    In Amerika ben je ze waarschijnlijk voorgoed kwijt...
    Dus... :thumbs:
    En had trouwens ook niet goed gelezen... dacht dat het Amerikanen waren..

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by }|^-_-^|{
    Quote Originally Posted by Anonymous
    Quote Originally Posted by Iwan666
    Weet het goed gemaakt met die NSB'ers.Jullie willen moslim zijn? Dan zullen we jullie ook als een moslim straffen. Beginnen maar eens met handen en voeten afsnijden. Laten genezen, en daarna onder luid gejoel langzaam onthoofden...
    correction vriend..... moslim extremist.... haal nou niet die hele godsdienst onderuit.... laat niet echt je 'slimme' kant zien.... maar ik snap wat je bedoelt, maar druk dat even wat beter uit.......
    tijd geleden dat een guest hier een wijze opmerking heeft gemaakt :thumbs:
    Is zeker een wijze opmerking.
    Wat hij in feite aangeeft is dat ik een "slimme" kant heb,LOL!

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Die gasten moeten zich echt kapot schamen. Dit zijn NSB-ers van de 21e eeuw
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik vind het alleen niet logisch.

    Ten eerste staat nergens genoemd dat hij tevens over de Amerikaanse nationaliteit beschikt.

    Ten tweede heeft hij het ten laste gelegde feit hier gepleegd, dus wat heeft Amerika hier mee te maken?

    Ten derde, ervan uitgaande dat hij ook over de Amerikaanse nationaliteit beschikt, waarom zou je iemand die hier (kennelijk) is geboren, half Nederlands is uitleveren aan Amerika? Ik zie die link niet zo? Als je vindt dat de strafmaat hier niet passend is, dan moet je hier de strafmaat aanpassen.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    En Payap = correct!

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    By the way : valt landverraad niet onder een speciale wet ofzo ?

    en ik noem dit echt landverraad wat die gasten doen.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.763
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian
    Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik vind het alleen niet logisch.

    Ten eerste staat nergens genoemd dat hij tevens over de Amerikaanse nationaliteit beschikt.

    Ten tweede heeft hij het ten laste gelegde feit hier gepleegd, dus wat heeft Amerika hier mee te maken?

    Ten derde, ervan uitgaande dat hij ook over de Amerikaanse nationaliteit beschikt, waarom zou je iemand die hier (kennelijk) is geboren, half Nederlands is uitleveren aan Amerika? Ik zie die link niet zo? Als je vindt dat de strafmaat hier niet passend is, dan moet je hier de strafmaat aanpassen.
    Ik geloof dat een kind van een Amerikaan altijd de Amerikaanse nationaliteit krijgt. Nogmaals, ik weet het niet 100% zeker, maar ik meen het gelezen te hebben.
    Nederland levert wel vaker verdachten uit aan de VS, ook verdachten die de strafbare feiten in Nederland gepleegd hebben, kijk bijvoorbeeld naar XTC-handelaren. Amerika heeft een oorlog tegen het terrorisme afgekondigd en in feite hebben we nu een vijand van de Amerikanen krijgsgevangene gemaakt. Ik stel voor dat hij naar het kuuroord Guantanamo Bay wordt gestuurd...
    I've never been wrong, except once when I thought I'd make a mistake...

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Paul=correctemundo!

  22. #22
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    81
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian
    Quote Originally Posted by Toudiyama
    Sta iedere keer te kijken als we het bij mensen die op heterdaad betrapt zijn nog spreken over de verdachte

    Net of er een kans bestaat dat Mo B vrijgesproken gaat worden dan wel onschuldig is
    Ik begrijp je wel, maar het is de rechter die moet oordelen of de verdachte inderdaad de moordenaar is.
    Alleen juridisch gezien, Omdat een uitspraak van een rechter komt, is het nog niet per definitie de waarheid
    Ik weet dat ik neuzel maar heb het niet zo op politiek correcte media, www.geenstijl.nl valt daar gelukkig niet onder, die noemen Mo B bij zijn volledige naam ( ik ben gewoon lui en wil niet zijn hele naam typen)
    Raar genoeg als er een bekende Nederlander in de fout gaat dan geldt deze regel niet meer in de media
    Marco Bakker rijdt iemand door, Kluivert idem, dan schrijven ze ook niet Marco B of Patrick K
    Maar bij dit soort Assholes gaan we ze ontzien???

    De 2 heren die nu zijn opgepakt kunnen zowiezo poging tot moord krijgen, het klinkt raar maar we moeten dankbaar zijn dat ze zo stom zijn geweest om verzet te bieden, hierdoor is er bewijs genoeg voor een veroordeling, anders hadden ze mischien zo weer naar huis gestuurd geworden

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Wat betreft de nationaliteit, daar zou je best gelijk in kunnen hebben.

    Voorbeeld van de XTC-handelaren is mijns inziens een slecht voorbeeld omdat het hier ging om vermeende XTC-handelaren die leverden aan Amerika. Het strafbare feit werd derhalve niet alleen in Nederland gepleegd, maar door levering van de drugs in Amerika ook in Amerika. Omdat de schade ten gevolge van de levering met name in Amerika zou plaats vinden, heb ik begrip voor het besluit de verdachten uit te leveren, al sta ik er niet achter.

    De jongen die in Den Haag is opgepakt heeft geen strafbaar feit in Amerika gepleegd, dus ik zie absoluut niet in waarom hij zou moeten worden uitgeleverd. Je redenering m.b.t. de ‘oorlog tegen het terrorisme’ vind ik wel erg geforceerd. In het argument dat de strafmaat hoger is in de VS en dat daarom zou moeten worden uitgeleverd kan ik me ook niet vinden om eerdergenoemde reden.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.763
    vCash
    126000

    Default

    je hebt gelijk, maar ik zie ze liever in de VS opgeborgen, omdat ik bang ben dat ze in Nederland met een paar jaar weer vrij zijn.
    I've never been wrong, except once when I thought I'd make a mistake...

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Het risico met het noemen van namen is dat je niet de juiste naam noemt. Zo hebben we afgelopen week gezien dat een andere Mohammed met achternaam en foto werd genoemd als verdachte, nee, zelfs als moordenaar van Theo van Gogh. Een dag of wat later kwam men toch tot de ontdekking dat het hier om een hele andere Mohammed ging dan de verdachte van de moord op Theo van Gogh. Dus niet puur (juridisch) politiek correct geneuzel zou ik menen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •