MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 73
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default Geen hand voor Verdonk

    Geen hand voor Verdonk

    Minister: ’Ik ben gelijk aan u’ ’Volgend jaar Nederlands’

    Van onze parlementaire redactie


    SOESTERBERG, zondag
    Minister Verdonk kreeg gisteren een ijskoude ontvangst op een bijeenkomst met vijftig Marokkaanse imams. De VVD-bewindsvrouw van Vreemdelingenbeleid en Integratie was speciaal naar de bijeenkomst in Soesterberg gekomen om met de islamitische geestelijken te praten, maar haar uitgestoken hand werd opzichtig genegeerd.
    De imam die Verdonk verwelkomde, beriep zich op de islam. „Ik mag volgens mijn geloof vrouwen geen hand geven�, zei hij.
    Dat schoot de minister in het verkeerde keelgat. „Ik ben toch gelijk aan u�, liet ze de imam op niet mis te verstane wijze weten. Maar de man bleef ook na aandringen de hand van de minister negeren. „Nou, dan hebben we in ieder geval genoeg om over te praten�, beet de bewindsvrouw hem toe.
    En ook dat ging niet bepaald van een leien dakje, omdat de meeste van de vijftig aanwezige imams tot irritatie van Verdonk geen woord Nederlands spraken. De toespraak van de minister en ook de gesprekken daarna moesten daarom noodgedwongen in het Arabisch worden vertaald.
    Dat was voor de laatste keer, als het aan Verdonk ligt. Volgend jaar wil ze bij een nieuwe ontmoeting alleen nog maar in het Nederlands met de geestelijken spreken. Die riep ze dan ook op zich met grote spoed onze taal machtig te maken. Daarnaast dienen ze ook grondige kennis van onze samenleving op te doen, met name over de positie van vrouwen, jongeren en homoseksuelen.

    Minister Verdonk is stomverbaasd wanneer een imam tijdens een bijeenkomst met islamitische geestelijken haar uitgestoken hand negeert. Zijn geloof staat de man niet toe vrouwen een hand te geven. „Ik ben toch gelijk aan u,� diende Verdonk hem van repliek.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    ik vind het een beetje rare reactie van de minister. Een boehdistische monnik mag ook geen vrouwen aanraken en daar hoor je niemand over. :roll:

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    6.144
    vCash
    126000

    Default

    tis toch ook te sick voor woorden dat ze weigeren vrouwen een hand te geven. Stelletje barbaren zijn het.

    Pas je aan of sodemieter op hier. Zo simpel is het. Belachelijke achtergestelde mongolen zijn het, spreken geen woord nl , hebben geen enkel benul van de nl maatschappij. En juist die immans moeten hier alle moslims leiden. Te debiel voor woorden. Lekker op t vliegtuig naar huis sturen , kom maar terug als je de taal spreekt stelletje achtergestelde losers.

    verdonk is een topper die die hart heeft voor de zaak. :thumbs: Daarnaast toont ze geen angst.

    leer de taal , pas je aan en dan mag je hier de moslims leiden en ze te woord staan met advies. Op deze manier is al hun advies onzin omdat het slaat op moslimlanden terwijl wij in een democratie leven. Sterker nog hun "advies" zorgt ervoor dat auto en allochtonen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Zij zijn ook schuldig aan de sfeer in de matschappij. Ze prediken bijna alleen maar haat voor alles wat westers is. Smeerlappen
    "If it dont make dollars, it dont make sense" DJ Quik

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    i couldn't agree more Mike!

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    6.144
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh
    i couldn't agree more Mike!
    zou het niet te hard zeggen voor je het weet worden we bedreigd of vermoord om onze mening :twisted:

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mike
    tis toch ook te sick voor woorden dat ze weigeren vrouwen een hand te geven. Stelletje barbaren zijn het.

    Pas je aan of sodemieter op hier. Zo simpel is het. Belachelijke achtergestelde mongolen zijn het, spreken geen woord nl , hebben geen enkel benul van de nl maatschappij. En juist die immans moeten hier alle moslims leiden. Te debiel voor woorden. Lekker op t vliegtuig naar huis sturen , kom maar terug als je de taal spreekt stelletje achtergestelde losers.

    verdonk is een topper die die hart heeft voor de zaak. :thumbs: Daarnaast toont ze geen angst.

    leer de taal , pas je aan en dan mag je hier de moslims leiden en ze te woord staan met advies. Op deze manier is al hun advies onzin omdat het slaat op moslimlanden terwijl wij in een democratie leven. Sterker nog hun "advies" zorgt ervoor dat auto en allochtonen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Zij zijn ook schuldig aan de sfeer in de matschappij. Ze prediken bijna alleen maar haat voor alles wat westers is. Smeerlappen
    Ik heb zo'n teringhekel aan rasisme, maar dit is gdver idd te gek voor woorden fuckerdefuck we leven toch in nederland ik ben het helemaal met Mike eens.
    Mmm ik merk wel dat mijn mening in een half jaar flink aan het veranderen is...

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Je moet je aanpassen aan het land waar je bent. In Nederland is iemand de hand weigeren erg onbeschoft. In mijn ogen doe je dat alleen bij iemand waar je absoluut niets van wilt weten.

    Overigens om het weer niet alleen op de islam te laten komen. Tijdens mijn bezoek aan israel zat ik n hotel aan de rand van de Mea shearim (of zo iets) wijk. de joods orthodxe wijk. als mijn vriendin bv vroeg in het hotel hoe laat het onbijt was ofzo dan werd ze niet aangekeken en het antwoord werd tegen mij verteld!

    Vreemd! maar ja je zit dan in hun land.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by micha
    ik vind het een beetje rare reactie van de minister. Een boehdistische monnik mag ook geen vrouwen aanraken en daar hoor je niemand over. :roll:
    Micha = 100% correct!! Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Overigens mag een boedhistische non ook geen man aanraken. Dit hoort gewoon bij het geloof en dat moet je denk ik accepteren.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Maar wat moet dan hoger worden gesteld :

    de algemene omgangsnormen die in een land heersen

    of

    ieder zijn eigen persoonlijke omgangsnormen ?
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat vrijheid van Godsdienst in beginsel boven de 'algemene omgangsnormen' staat. Dit wordt slechts anders indien je met het belijden van je geloof in strijd zou zijn met de wet, regelgeving of openbare orde (=ruim begrip). Door een monnik te 'verplichten' een vrouw een hand te geven, beperk je hem aanzienlijk in zijn vrijheid zijn geloof te belijden. Zo belangrijk vind ik het schudden van een hand nou ook alweer niet.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Nee het verhaal wordt omgedraaid.
    Tis niet verdonk die zich aan moet passen, het zijn die Imam's die zich aan moeten passen aan de normen en waarden die hier in nederland gelden.
    Tis toch te gek voor woorden dat alles weer omgedraait wordt?
    Zo gedraag je je als nederlander toch ook niet in het buitenland het is gewoon associaal en dik associaal
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Zou je dan in de moskee ook bankjes neer moeten zetten in plaats van het tapijt dat er nu ligt? Hey, het is immers wel zo fatsoenlijk je bezoekers een reguliere zitplaats aan te bieden. En laten we eerlijk wezen, ik ken geen enkele christelijke kerk waar men in plaats van bankjes een tapijt heeft liggen. Aanpassen dus?

    Mag een moslim, die er tijdens een diner met de minister achterkomt dat hem varkensvlees wordt geserveerd dit dan ook niet afslaan? Het is natuurlijk wel zo beleefd je bordje leeg te eten. Aanpassen dus?

    Ik kan me niet zo druk maken over dit soort dingen en in het bijzonder het niet kunnen geven van een hand aan een vrouw i.v.m. je geloof. Ik denk dat we een beetje doorslaan. Misschien komt het ook wel doordat ik een boeddhistische vrouw heb, hierdoor meer weet over deze religie dan de gemiddelde Nederlander en daarom meer begrip heb voor de monnik of in dit geval de imam.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    6.144
    vCash
    126000

    Default

    ja man je hebt gelijk , de imams moeten blijven , en ze moeten vooral steeds weer laten zien dat vrouwen in hun ogen niets waard zijn. Dat is een fijne aanvulling voor onze cultuur. Heerlijk die multiculti smeltkroes he. Overspelige vrouwen gaan we ook weer stenigen. Ook een top idee van de imam. Omarmen die prachtige vreemde cultuur! En vooral imams blijven importeren , uit niet geschoolde bergdorpjes. Laat er eens eentje uit een grote stad komen, die lullen niet zo achterlijk, die zijn met de tijd mee gegaan.

    pfff :x

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Maar waarom moet Verdonk dan water bij de wijn doen?
    In Nederland is het een belediging als je een uitgestoken hand weigert, dan is het toch niet meer dan normaal dat je je geloofsovertuiging even opzij moet zetten?Dat is toch overmacht?
    Het mooie van hun (verzonen) geloof is dat je het op 1000 manieren in kan vullen, maar vooral wat jou het beste uitkomt.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mike
    ja man je hebt gelijk , de imams moeten blijven , en ze moeten vooral steeds weer laten zien dat vrouwen in hun ogen niets waard zijn. Dat is een fijne aanvulling voor onze cultuur. Heerlijk die multiculti smeltkroes he. Overspelige vrouwen gaan we ook weer stenigen. Ook een top idee van de imam. Omarmen die prachtige vreemde cultuur! En vooral imams blijven importeren , uit niet geschoolde bergdorpjes. Laat er eens eentje uit een grote stad komen, die lullen niet zo achterlijk, die zijn met de tijd mee gegaan.

    pfff :x
    Voorbeeld van het stenigen slaat natuurlijk als een tang op een varken als je m'n tweede post zou hebben gelezen. Voor het gemak quote ik mezelf dan maar even:
    Dit wordt slechts anders indien je met het belijden van je geloof in strijd zou zijn met de wet, regelgeving of openbare orde (=ruim begrip).
    Nogmaals, ik vind het niet kunnen/willen schudden van de hand niet zo'n punt. Maar ja, dat is mijn mening

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mike
    Quote Originally Posted by redjuh
    i couldn't agree more Mike!
    zou het niet te hard zeggen voor je het weet worden we bedreigd of vermoord om onze mening :twisted:
    mike als ik in een loop kijk vanwege mijn mening ga ik lachend heen.

  17. #17

    Default

    Geeft aan hoe verschillend culturen over sommige dingen kunnen denken. :roll:

    ={Si Vis Pacem Para Bellum}=
    ={It's not about the size of the dog in the fight, it's about the size of the fight in the dog}=
    ={Talk softly but carry a big stick}=

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Gulo Gulo = correct

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default Re: Geen hand voor Verdonk

    [quote]
    Quote Originally Posted by Wheelie
    Geen hand voor Verdonk

    Minister: ’Ik ben gelijk aan u’ ’Volgend jaar Nederlands’

    Van onze parlementaire redactie

    maar haar uitgestoken hand werd opzichtig genegeerd.
    De imam die Verdonk verwelkomde, beriep zich op de islam. „Ik mag volgens mijn geloof vrouwen geen hand geven�, zei hij.
    Ik ken toch zat Moslims die vrouwen wel een hand geven :thumbs: zijn die dan in overtreding met hun geloof ? Staat dat werkelijk in hun heilige boek :shock:

    Dat schoot de minister in het verkeerde keelgat. „Ik ben toch gelijk aan u�, liet ze de imam op niet mis te verstane wijze weten.
    Vrouwen zijn duidelijk niet gelijk voor deze "imans" echt ongelofelijk toch dat je in je eigen land zo onbeschofd behandeld kan worden :x

    Ik ben er voor om die "figuren" gelijk terug te sturen want ze willen zich helemaal niet aanpassen en weigeren ook de taal te leren. Niet integreren (aanpassen) dan gelijk wegwezen :x

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Gulo gulo
    Geeft aan hoe verschillend culturen over sommige dingen kunnen denken. :roll:
    Juist, maar wat kom je hier doen dan?wat komen hun nou hier doen?Ik snap der niks van

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default Re: Geen hand voor Verdonk

    Quote Originally Posted by Sjaak
    Ik ken toch zat Moslims die vrouwen wel een hand geven :thumbs: zijn die dan in overtreding met hun geloof ? Staat dat werkelijk in hun heilige boek :shock:
    Het gaat niet om alle moslims, maar om de imam. Zelfde geldt voor boeddhistische monnikken/nonnen. Een 'gewone' boeddhist mag wel respektievelijk een vrouw of man aanraken, maar een monnik en een non mogen het niet. Je kunt het enigszins vergelijken met bepaalde figuren binnen de kaholieke kerk die celibaat moeten zijn.

    Quote Originally Posted by Sjaak
    Vrouwen zijn duidelijk niet gelijk voor deze "imans" echt ongelofelijk toch dat je in je eigen land zo onbeschofd behandeld kan worden :x
    Ik weet niet hoe het zit met moslims, maar zoals ik hiervoor al aangaf geldt voor boeddhistische nonnen ook dat ze geen mannen mogen aanraken. Heeft niks te maken met gelijkheid.

    ‘Ze’ mogen wat mij betreft best moslim zijn en zich als zodanig gedragen, als het maar niet in strijd is met de Nederlandse wet- en regelgeving. Het niet kunnen schudden van de hand vind ik niet zo schokkend dat we de betreffende imam maar moeten uitzetten. Wel mogen we bijvoorbeeld van hem verwachten dat hij zich de Nederlandse taal machtig maakt.

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by harry
    Quote Originally Posted by Gulo gulo
    Geeft aan hoe verschillend culturen over sommige dingen kunnen denken. :roll:
    Juist, maar wat kom je hier doen dan?wat komen hun nou hier doen?Ik snap der niks van
    Zo'n imam is als ik het goed begrijp een geestelijk leider vergelijkbaar met een dominee binnen de katholieke kerk. Dus hij werkt hier als zodanig.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default Re: Geen hand voor Verdonk

    [quote]
    Quote Originally Posted by Justinian
    Quote Originally Posted by Sjaak
    Ik ken toch zat Moslims die vrouwen wel een hand geven :thumbs: zijn die dan in overtreding met hun geloof ? Staat dat werkelijk in hun heilige boek :shock:
    Het gaat niet om alle moslims, maar om de imam. Zelfde geldt voor boeddhistische monnikken/nonnen. Een 'gewone' boeddhist mag wel respektievelijk een vrouw of man aanraken, maar een monnik en een non mogen het niet. Je kunt het enigszins vergelijken met bepaalde figuren binnen de kaholieke kerk die celibaat moeten zijn.
    Oh gaat het alleen om Imams dat was mij niet geheel duidelijk. Wat verschild een Imam dan in geloof met een normale Moslim, ze geloven toch allemaal in Allah ? Ik begreep dat iedere Moslim Imam kan worden zelfs zonder opleiding dus ik snap dit verschil in geloof niet, iemand die hier meer kennis van zaken heeft ?


    Ze’ mogen wat mij betreft best moslim zijn en zich als zodanig gedragen, als het maar niet in strijd is met de Nederlandse wet- en regelgeving. Het niet kunnen schudden van de hand vind ik niet zo schokkend dat we de betreffende imam maar moeten uitzetten. Wel mogen we bijvoorbeeld van hem verwachten dat hij zich de Nederlandse taal machtig maakt.
    Ben het met je eens Justi maar nogmaals waar verschild een Imam in geloof van een Moslim :? En ja ze moeten de Nederlandse taal leren en wij (de overheid) moet stoppen met alles in 80 talen te vertalen want dan werk je dit gewoon in de hand.

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian
    Quote Originally Posted by harry
    Quote Originally Posted by Gulo gulo
    Geeft aan hoe verschillend culturen over sommige dingen kunnen denken. :roll:
    Juist, maar wat kom je hier doen dan?wat komen hun nou hier doen?Ik snap der niks van
    Zo'n imam is als ik het goed begrijp een geestelijk leider vergelijkbaar met een dominee binnen de katholieke kerk. Dus hij werkt hier als zodanig.
    Volgens mij niet hoor, voor een dominee moet je een speciale opleiding volgen maar iedereen kan Imam worden zonder opleiding.

    Corrigeer me aub als dit niet juist is.

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Een priester mag ook geen seks hebben terwijl hij net als een 'normaal' gelovige in God gelooft. Zelfde geldt denk ik voor de imam en de 'normale' moslim.

    Dat je om imam te worden geen opleiding hoeft te volgen zou op zich best juist kunnen zijn, hoe dat precies zit zou ik niet weten. Misschien heeft de imam zich op een andere wijze moeten bewijzen?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •