MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 13 of 13
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    6 voet diep
    Posts
    242
    vCash
    126000

    Default meer geweld tegen inbreker

    'Meer geweld tegen inbreker'
    LONDEN - Britten moeten bij het beschermen van hun huis en gezin al het noodzakeljke geweld kunnen gebruiken, zelfs als dat de dood van een inbreker tot gevolg heeft. Dat zegt de korpschef van de politie in Londen, Sir John Stevens, in een interview met de krant Daily Telegraph, dat zaterdag is gepubliceerd.


    Stevens vindt dat mensen die hun gezin en bezittingen beschermen alleen in " extreme omstandigheden" moeten worden vervolgd voor letsel dat ze inbrekers hebben toegebracht. Hij zei dat van vervolging pas sprake kan zijn als duidelijk is gebleken dat er geen aanleiding voor het gebruik van geweld was.

    Volgens Stevens pakt de huidige wetgeving van "geweld met rede" slecht uit voor mensen die uit zelfverdediging handelen. De wet veroorzaakt verwarring onder de mensen, omdat ze niet weten welke rechten ze hebben, aldus Stevens.

    De politiechef in Londen pleit daarom voor het aanpassen van de wet. Hij vindt dat politie, aanklagers en rechtbanken van de veronderstelling moeten uitgaan dat iemand die geweld tegen inbrekers gebruikt zich aan de wet houdt, tot de feiten duidelijk maken dat dat niet het geval was. Volgens Stevens is nu het omgekeerde het geval.

    De politiefunctionaris sprak met de krant kort nadat in de Londense wijk Chelsea een 49-jarige man was bezweken aan de verwondingen die inbrekers hem hadden toegebracht.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Korpschef van Londen = correct !

    :thumbs:
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Ashi is correct :thumbs:

  4. #4
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.527
    vCash
    126000

    Default

    sjaak =correct

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    ja ik ga toch echt niet zeggen dan The Rock correct is ;-) ...................

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    fryslan
    Posts
    2.564
    vCash
    126000

    Default

    en ik ga niet zeggen dat tsuki correct is :mrgreen:

  7. #7

    Default

    WAT, mag inbreken tegenwoordig niet eens meer, het moet niet gekker worden.

    ={Si Vis Pacem Para Bellum}=
    ={It's not about the size of the dog in the fight, it's about the size of the fight in the dog}=
    ={Talk softly but carry a big stick}=

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    CORRECT!

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

    Default

    Iedereen is correct!

    I love you guys....

  10. #10
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.681
    vCash
    122750

    Default

    Maar ja das in Londen, voordat dit in Nederland mag ben ik al grijs en oud..

  11. #11
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Arjan = correct

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Morgen de kop van een engelse krant ; " Korpschef op de vingers getikt na uitspraken over geweld "
    ....

    In de VS gaan ze nog een stapje verder geloof ik maar dat is weer een heel ander verhaal...
    Een duidelijk lik op stuk beleid zou het aantal inbraken wel fors omlaag brengen lijkt me.
    Een beetje inbreker neemt dan het risico niet meer , je weet dan immers maar nooit...

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    Ik wil ook graag zeggen dat ik het heerlijk met jullie allemaal eens ben..... alleen, die korpschef heeft het over uitzonderingen waarbij geen aanleiding tot geweld is???? Als er een vreemde door je huis loopt met jouw televisie in zijn handen, is die reden er toch al of ben ik nou gek???? Dus bij inbraak mi altijd aanleiding!
    Ik ben het helemaal met Rik eens

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •