MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 12 of 12
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default Buitensporig verhit gedrag bij iedere sport!

    Ik lees hier wel eens iets over een knokpartij of iets dergelijks, als of het gelijk een smet op de vechtsport zou leggen.
    Wat een onzin allemaal, het komt voor bij iedere sport.
    Ik vermelde vorige week al het incident bij KORFBAL.
    Iedere week is het wel raak op het voetbalveld en bij wielrennen is het ook niet minder en een paar weken terug was hier in Made een massale knokpartij ontstaan door 2 motorcrossers...
    En nu las ik dit, bij een rugby wedstrijd afgelopen weekend:


    Dinsdag 7 december 2004 - BREDA/OISTERWIJK – Marco Stolk zat gisteren thuis. De directeur van een Amerikaanse contactlenzenfirma zag het ook allemaal niet meer zo goed. Twee blauwe ogen, verwondingen aan de neus en een snee van een centimeter of zeven in zijn wang ontsieren zijn gezicht. Het gevolg van een compleet uit de hand gelopen potje rugby op zondagmiddag in Oisterwijk. „Ik overweeg aangifte doen.“


    Stolk werd zondagmiddag twee uur lang behandeld in het Elisabeth-ziekenhuis in Tilburg. Even daarvoor trad hij met Breda, koploper in de tweede klasse, aan tegen het tweede team van Oisterwijk Oysters. Het werd een onvriendelijke wedstrijd, waarin flink werd uitgedeeld. Ook door Stolk. „Ik verkocht voor rust mijn tegenstander een tik. Daarna werd er geroepen dat ze mij flink te grazen zouden nemen.“

    Dat gebeurde. „In de tweede helft schoof ik over de grond en kwam met mijn gezicht vrij te liggen. Twee, drie man begonnen meteen te slaan. Was het daar maar bij gebleven. Maar toen begon er eentje te trappen.“

    En die trapte zijn gezicht finaal open. „Toen ik overeind krabbelde, droop het bloed er vanaf. Ik dacht nog dat het uit mijn neus kwam, maar toen ik aan mijn gezicht voelde, stak ik zo een vinger in een snee van een centimeter of zeven. Ik dacht: shit, dit is niet goed.“

    Het was verre van goed. „Ik ben twee uur in het ziekenhuis geweest en toen ze daar klaar waren, zeiden ze dat het er best goed uitzag. Maar toen ik thuis kwam, in de lift stapte en in de spiegel keek, schrok ik. O my god! Het ziet er niet uit. Ik ben ook niet naar mijn kinderen gegaan. Die rugbyen ook allebei. Die zouden zich rot zijn geschrokken. Kijk, rugby is een fysieke sport. Uitdelen en incasseren hoort erbij. Maar dit. Ik kan me niet voorstellen dat iemand van ons team dit ooit zou doen. En dan moet je op je werk zeggen dat dit niet veroorzaakt is door een ruzie in een bar, maar op een sportveld. Tja...“

    Voorzitter Ike Poll van Oisterwijk Oysters vindt het verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar wil het verhaal graag nuanceren. „Die jongen van Breda heeft die speler van ons in de eerste helft wel zo’n tik gegeven dat die nou ook thuis zit met een hersenschudding.“

    Poll was niet bij de wedstrijd aanwezig, maar is zondag en gisteren wel geïnformeerd. „Breda wil geforceerd kampioen worden“, zegt hij. „De spelers zijn opgefokt. Ons tweede wil gewoon lekker ballen; die jongens spelen recreatie-rugby.“

    En delen klappen en schoppen uit! Poll: „Dat keur ik ook niet goed, maar met deze jongeman uit Breda waren de vorige keer ook al problemen. Dit is echter zeer spijtig en we zullen ook proberen achter de waarheid te komen en dan als club gepaste maatregelen nemen. Welke? Ik heb ooit een keer eerder een speler een half jaar geschorst omdat-ie een tegenstander had geschopt. Maar toen had ik het zelf gezien.“

    Nu niet. Net als scheidsrechter Willem Nas, tevens secretaris van Oisterwijk Oysters, niets heeft gezien. „Het gebeurde buiten mijn gezichtsveld. Zowel het incident in de eerste helft, als dat na rust. Ik heb ook niemand officieel kunnen waarschuwen.“ Nes staakte wel. „Omdat er toen allerlei vechtpartijen aan de gang waren. Het escaleerde en de risico’s werden te groot“

    In de rust had hij wel al beide aanvoerders bij zich geroepen. „Met name de leiding van Breda maakte mij allerlei verwijten en daar ben ik niet van gediend. Ik heb toen ook gezegd dat ik meteen rood zou trekken als er nog geslagen werd. Of zou staken.“

    Het laatste gebeurde. Nes zijn plezier is vergald. „Ik zit er stevig aan te denken om er als scheidsrechter het bijltje bij neer te gooien.“

    De Bredase rugbyvereniging heeft alles op papier gezet. Oud- voorzitter Wim van Houwelingen, momenteel penningmeester, vlagde bij het duel. „Ik stond op drie meter van het incident en heb alles gezien. Dat staat in de brief. Ik vind het echter niet correct om nu via de pers te communiceren, voordat de rugbybond de brief heeft ontvangen.“


    Dus dat overdreven gedoe met in het kwaad daglicht stellen v/d sport?
    Wat een onzin topsporters zijn soms net mensen, met hun goede en minder goede momenten :thumbs:
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    groningen
    Posts
    4.236
    vCash
    126000

    Default

    OSU moeten jullie en keer op een kyokushin gala komen daar heerst orde en ontzag en respect voor iedereen aan iedereen !!! osu



    " De grootste wijsheid is wijsheid op het juistste moment "

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Het is voor een hééél klein publiek een groot incident, en dan bedoel ik ook echt een heeel klein publiek.
    Denk je echt dat het iemand anders echt boeit als een top-korfballer of judo-beoefenaar een akefietje heeft in een kroeg?kom op zeg dat geloof je toch niet echt?
    Ja wij kunnen er lekker over lullen op internet vandaar dat wij op de hoogte zijn en ons intereseert het min of meer als het een vechtsporter is dus mischien dat op een bevolking van 16 mijoen mensen het 25 man intereseert, damn wat een impact op de sport :roll:
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by jan sensei kyokushin
    OSU moeten jullie en keer op een kyokushin gala komen daar heerst orde en ontzag en respect voor iedereen aan iedereen !!! osu
    Mmm dat zou niet de eerste zijn keer geloof ik :roll:

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    Beste Harry, het gaat er juist om dat het nog steeds zo'n klein publiek heeft en hoe dat komt, dat is juist de reden van alle discussies.
    Nee Rik het gaat er mij om dat bij iedere sport dit soort dingen gebeuren en met iedere topsporter, kijk ook naar het basketbal in amerika van 2 weken terug, met die massale knokpartij.
    Dat is toch geen reden dat de sport in een kwaad daglicht staat?
    Dat is maar net wat je er zelf van maakt maar da's mijn idee.
    Ik denk dat alles het laaste weekend en nu meer gefocust is op Remy dus dat andere is allang vergeten.

  6. #6
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    780
    vCash
    126000

    Default

    in andere sporten is het veel erger dan vechtsport, (neem bijv. voetbal) ik heb 8 jaar gevoetbald (waarvan je de eerste 4 jaar niet van hoeft mee te tellen toen was ik een jonkie) en ben betrokken geweest bij meer dan 15 tot 20 kleine en grote vechtpartijen (nee ik ben niet begonnen maar door agressieve mannetjes die onkunde botvieren d.m.v agressie richting de tegenstander, ook moedwillige geblesseerd trappen, dat gebeurd nog veel vaker!) op een gegeven moment waren we als team meer bezig met vechtpartijen als het voetbal, toen heb ik de overstap gemaakt naar vechtsport en draai daar nu 4 jaar (ook toernooien) mee en ik heb nog nooit een serieuze blessure of ook maar een klein ruzietje meegemaakt ( ik zeg niet dat he nooit gebeurd maar vergeleken met voetbal of rugby staat het nog in kinderschoenen) door het negatieve imago van de vechtsport (sensatie!!) wordt de boel door (o.a.) de media gewoon enorm opgeblazen, slaat nergens op!. Volgens mij hebben vechtsporters agressie veel beter onder controle dan andere sporters omdat bij vechtsport respect de boventoon voert (over het algemeen dan).

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    dan moet je Dodgeball...take life by the balls kijken de nieuwe film met Ben Stiller. daar zie je pas hoe agressief trefbal is. Zeggen ze iets over M.A


    op de vot dermit

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    heel leuk harry.... alleen zit het verschil hem hier in.... Dit zijn allemaal geaccepteerde sporten die jij opnoemt. MMA en vechtsport in het algemeen wordt al vreemder naar gekeken. Bijv in Markanti was het gelijk weer van "kijk weer typisch die freefighters" toen het rond ging dat het beide freefighters zijn. En zo begint het gelul bij de mensen die nog niet in de vechtsport zitten weer. Dat is nu het verschil.
    Er mag best tegen opgetreden worden, voetballers etc krijgen ook een 'standje' als ze iets doen wat niet door de beugel kan....

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    6.144
    vCash
    126000

    Default

    het andere verschil is, dat bij al die sporten die harry noemt ( op voetbal na ) dit uitzonderlijke incidenten zijn. Terwijl het in de vechtsport toch best wel vaak mis gaat. Keer op keer wordt het zogenaamde stereotype helaas bevestigd.
    "If it dont make dollars, it dont make sense" DJ Quik

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    Maar het is ook niet met voetbalincidenten te vergelijken vind ik. Dit zou te vergelijken zijn met van Nistelrooy die Kluivert KO slaat in een bar ofzo. Dat komt volgens mij dus echt niet voor he. Als dat wel zou voorkomen, zouden in ieder geval wel alle voetbalforums er vol over staan. En dat basketbalincident heeft ook breed uitegemeten gestaan in de pers en heeft wel degelijk consequenties, op zijn minst betekend het dat een team uit de NBA in ieder geval wel naar het seizoen kan fluiten.
    Wat betekent een rode kaart dan???

    Haha het is al zo geaccepteerd dat het niet meer opvalt

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Een bewuste elleboog stoot komt aardig in de buurt of niet ?
    Volgens mij ging het over buitensporig-geweld, dat het overal voorkomt, of zit ik er naast?
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    Nou als je strikt de titel van de topic neemt heb je gelijk, maar het onderwerp is toch meer de slechte naam die vechtsport hierdoor heeft.
    Nee dat klopt wel Rik, maar ikzelf heb het idee dat het bij andere sporten gewoon niet minder is, en dat het ons alleen maar opvalt omdat we er mee te maken hebben cq geintereseerd in zijn.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •