MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 45
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default vrouw met kind in cel!!

    Omdat ze geen legitimatie bij zich had werd een 33 jarige vrouw met haar 5 maanden oud kind opgesloten in een politiecel.

    bron telegraaf
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    4.088
    vCash
    126000

    Default

    Dat is wel heel triest, laat ze iets nuttigs gaan doen..

  3. #3
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Rilland
    Posts
    1.020
    vCash
    126000

    Default

    TERING, je kunt ook te ver gaan natuurlijk.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    Wat een stelletje graflullen zeg!

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oldenzaal
    Posts
    1.839
    vCash
    126000

    Default

    Niet te geloven;dit kan echt niet.....zou er een paar advocaten op af sturen van het hoogste niveau......

    OSU

    Chris

  6. #6
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Schubbekutteveen
    Posts
    910
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Boem Boem
    Niet te geloven;dit kan echt niet.....zou er een paar advocaten op af sturen van het hoogste niveau......

    OSU

    Chris
    Wordt wel een moeilijke zaak want die id plicht is wettelijk vastgelegd. Je hebt dus geen poot om op te staan. Nederland wordt een beetje gek. Je kan straks geen scheet meer laten hier of het heeft consequenties.

  7. #7
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Holland
    Posts
    6.131
    vCash
    126000

    Default

    Net als in Singapore ofzo..... Maarja, daar heb je dan ook bijna geen criminaliteit..

    Weet je wat het grote voordeel van zo'n ID-plicht is? Crimineeltjes denken nu: oh shit, laat ik nu maar niet aangehouden worden, want ik heb geen ID (bij)......

    Goeie zaak, en dat wijf is in de auto aangehouden omdat ze geen gordel omhad, EN geen rijbewijs bij had.... Is dat verantwoordelijk voor zo'n babytje dan?? Dat kind was waarschijnlijk veiliger in die cel dan in die auto met haar...........

  8. #8
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Zullen nog heel wat van dit soort gevallen voordoen

  9. #9
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    780
    vCash
    126000

    Default

    het is natuurlijk onvoorstelbaar dat ze een vrouw met kind achter de tralies zetten maar het is wel vernieuwde beleid wat simpelweg toegepast wordt om Nederland veiliger te maken. Als we veranderingen willen zien zullen ze een lijn moeten houden dus ook wanneer een vrouw met kind betreft anders krijg je weer onderscheid wat weer wordt vertaalt als rascisme en we willen allemaal dat er harder opgetreden wordt in Nederland dan is dit het resultaat. Als je regels wil invoeren moeten ze gewoon voor iedereen gelden.

    ik weet alleen niet wat een kind van maanden in een cel te zoeken heeft en ze zouden toch alleen controleren als er bijv. vechtpartijen zijn enz. ze moeten natuurlijk niet doorslaan :twisted:

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    [Goeie zaak, en dat wijf is in de auto aangehouden omdat ze geen gordel omhad, EN geen rijbewijs bij had.... Is dat verantwoordelijk voor zo'n babytje dan?? Dat kind was waarschijnlijk veiliger in die cel dan in die auto met haar...........[/quote]

    ik neem aan dat je dit niet meent :roll:

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Muay Thai Elite

    Goeie zaak, en dat wijf is in de auto aangehouden omdat ze geen gordel omhad, EN geen rijbewijs bij had.... Is dat verantwoordelijk voor zo'n babytje dan?? Dat kind was waarschijnlijk veiliger in die cel dan in die auto met haar...........
    Nou kijk... iedereen weer aan het miepen over die ID plicht en dat dit toch echt niet kan. Blikt achteraf dat de waarheid toch weer in het midden ligt! Eigen schuld dikke .......

    Stemmingmakerij alweer.


  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    De identificatieplicht waar elke Nederlander zich aan dient te houden vanaf januari 2005 heeft opnieuw twee daders opgeleverd. Een 33-jarige moeder is samen met haar 5 maanden oude handlanger in Amsterdam in een cel gezet. Het misdrijf was het niet bij zich dragen van een rijbewijs.

    Marna van Dullemen en haar baby Dominique waren bij een vriendin op visite geweest en ze reed op de terugweg nog even de stad in om boodschappen te halen. Onderweg werd ze aangehouden door agenten en ze verwachtte een bekeuring aangezien ze haar gordel niet droeg. Helaas voor Marna kreeg ze op dat moment geen bekeuring, maar moest ze mee naar het bureau omdat ze ook geen rijbewijs bij zich had.

    Thuis had ze namelijk de babytas gepakt en was haar eigen tas, waar haar rijbewijs in zit vergeten. Voor januari 2005 was dat nooit een probleem, ze had het wel vaker meegemaakt dat er dan even naar het bureau wordt gebeld om te controleren of iemand een rijbewijs heeft. Nu werden zij en haar baby meegenomen en als criminelen opgesloten in een cel. "Deur op slot en daar zaten we dan", zegt ze, "even later werd er nog een kerel door drie agenten in de cel naast ons gesmeten."

    Marna bood de agenten haar portemonnaie met bankpasjes aan als borg om even haar rijbewijs te gaan halen en Dominique naar huis te brengen, want die moest ook eten. Ze mocht echter pas weg als iemand haar rijbewijs kwam brengen; ze heeft een uur in de cel gezeten.

    Politiewoordvoerder Ron Moes bevestigt het verhaal, maar wil opmerken dat het een dagverblijf was en geen echte cel. "Dat is een glazen hok van drie bij drie meter met een grendel op de deur...", zegt Moes. "We hebben het kind bij de moeder gelaten, dat doen we meestal. Die halen we niet uit elkaar. Nadat de partner van de vrouw met het rijbewijs kwam, mocht zij weer gaan. Ze zal wel boetes krijgen voor het niet dragen van de gordel en het niet kunnen tonen van een rijbewijs", aldus Moes.

    Voor Marna is haar voorval echter het ultieme bewijs dat de regelplicht in ons land veel te ver is doorgeslagen. "Het is overduidelijk dat de wet voor dit soort voorvallen niet is gemaakt. Mijn vijf maanden oude baby heeft al achter slot en grendel gezeten... Onvoorstelbaar lachwekkend, maar tegelijk verschrikkelijk triest."
    bron:Telegraaf

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Wet is wet. Ze had het gewoon bij zich moeten hebben. Natuurlijk spijtig van het kind. Maar er wordt jaren geroepen dat er beter opgetreden moet worden en dat er minder gedoogd moet worden. Wordt het een keer gedaan en is het "effe snel zelf halen" erniet meer bij dan vinden we het asociaal.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Holland
    Posts
    6.131
    vCash
    126000

    Default

    Octavius = correct

    De politie kan niet voor iedereen een uitzondering maken. Dat zou echt niet opschieten. Ik blijf er bij, het is een goede zaak. Dat babytje (van 5 maanden!) houdt er echt geen trauma's op na ofzo.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Octavius maakt een grapje :roll:
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Voor mijn gevoel wordt het geheel opgeblazen omdat er een kind bij betrokken is. Dat is spijtig maar waar moet de grens getrokken worden.

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Octavius
    Voor mijn gevoel wordt het geheel opgeblazen omdat er een kind bij betrokken is. Dat is spijtig maar waar moet de grens getrokken worden.
    Precies bij een moeder met een kind die alleen geen rijbewijs bij heeft haha wat een kul...en laat die marokaantjes maar lekker mensen doodschoppen en tasjes roven!

    (niet dat ik tegen marokanen ben maar aansluitend op het afgelopen weekend)
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  18. #18
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.681
    vCash
    122750

    Default

    hmmm je kan inderdaad te ver gaan ja... complete onzin wet is wel wet maar ik zie er genoeg die em op foutere manieren overtreden, al weet ik de reden niet waarom ze het id aan dr vroegen want dat mag geloof ik niet zonder reden

  19. #19
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Holland
    Posts
    6.131
    vCash
    126000

    Default

    Dus als ik een bank overval met een kindje erbij moet er voor mij ook maar een uitzondering gemaakt worden? Wat heeft dat kind er eigenlijk mee te maken (als je erover nadenkt): helemaal niets dus....

    Die vrouw overtreedt de wet, WAT er ook bij komt kijken. Want als het nou een grote (blanke of zwarte) vent was???

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default

    Vrouw met baby in cel door identificatieplicht
    Gepost door Saskia (Isabeau) - Bron: De Telegraaf
    Gepubliceerd: dinsdag 18 januari 2005 @ 11:50
    MarioNet, FSF-Moses en D-Fens hadden ons via de nieuws-submit te melden:

    De identificatieplicht waar elke Nederlander zich aan dient te houden vanaf januari 2005 heeft opnieuw twee daders opgeleverd. Een 33-jarige moeder is samen met haar 5 maanden oude handlanger in Amsterdam in een cel gezet. Het misdrijf was het niet bij zich dragen van een rijbewijs.

    Marna van Dullemen en haar baby Dominique waren bij een vriendin op visite geweest en ze reed op de terugweg nog even de stad in om boodschappen te halen. Onderweg werd ze aangehouden door agenten en ze verwachtte een bekeuring aangezien ze haar gordel niet droeg. Helaas voor Marna kreeg ze op dat moment geen bekeuring, maar moest ze mee naar het bureau omdat ze ook geen rijbewijs bij zich had.

    Thuis had ze namelijk de babytas gepakt en was haar eigen tas, waar haar rijbewijs in zit vergeten. Voor januari 2005 was dat nooit een probleem, ze had het wel vaker meegemaakt dat er dan even naar het bureau wordt gebeld om te controleren of iemand een rijbewijs heeft. Nu werden zij en haar baby meegenomen en als criminelen opgesloten in een cel. "Deur op slot en daar zaten we dan", zegt ze, "even later werd er nog een kerel door drie agenten in de cel naast ons gesmeten."

    Marna bood de agenten haar portemonnaie met bankpasjes aan als borg om even haar rijbewijs te gaan halen en Dominique naar huis te brengen, want die moest ook eten. Ze mocht echter pas weg als iemand haar rijbewijs kwam brengen; ze heeft een uur in de cel gezeten.

    Politiewoordvoerder Ron Moes bevestigt het verhaal, maar wil opmerken dat het een dagverblijf was en geen echte cel. "Dat is een glazen hok van drie bij drie meter met een grendel op de deur...", zegt Moes. "We hebben het kind bij de moeder gelaten, dat doen we meestal. Die halen we niet uit elkaar. Nadat de partner van de vrouw met het rijbewijs kwam, mocht zij weer gaan. Ze zal wel boetes krijgen voor het niet dragen van de gordel en het niet kunnen tonen van een rijbewijs", aldus Moes.

    Voor Marna is haar voorval echter het ultieme bewijs dat de regelplicht in ons land veel te ver is doorgeslagen. "Het is overduidelijk dat de wet voor dit soort voorvallen niet is gemaakt. Mijn vijf maanden oude baby heeft al achter slot en grendel gezeten... Onvoorstelbaar lachwekkend, maar tegelijk verschrikkelijk triest."

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Wat is hier het doel dan van?
    Waar draait het nu eigenlijk om? puur de regelgeving?
    Dus niet het nut of doel is belangrijk, alleen het handhaven van de doorgeslagen regelgeving.

    Ik denk dat je als agent Capabel genoeg moet zijn om een situatie in te schatten maar ze schieten weer danig te kort zo te zien maar dat is tegenwoordig niks nieuws meer.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by harry
    Quote Originally Posted by Octavius
    Voor mijn gevoel wordt het geheel opgeblazen omdat er een kind bij betrokken is. Dat is spijtig maar waar moet de grens getrokken worden.
    Precies bij een moeder met een kind die alleen geen rijbewijs bij heeft haha wat een kul...en laat die marokaantjes maar lekker mensen doodschoppen en tasjes roven!

    (niet dat ik tegen marokanen ben maar aansluitend op het afgelopen weekend)
    Heeft niks met elkaar te maken. Dus als me alloctone buurman de buurvrouw doodschopt dan mag ik die dag zonder gordel en rijbewijs gaan rijden.

    Dat het op een andere manier had kunnen worden opgelost is een feit.
    Maar het bijhebben van een kind wil niet zeggen dat de overtreding minder is.

    @rapperik. Wetten zijn er om grenzen aan te geven. Als die soms fexibel zijn mag. Maar er moet een grens getrokken worden. Als ik me huur niet betaal wordt ik er ook uitgezet ook heb ik kinderen.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Octavius
    Quote Originally Posted by harry
    Quote Originally Posted by Octavius
    Voor mijn gevoel wordt het geheel opgeblazen omdat er een kind bij betrokken is. Dat is spijtig maar waar moet de grens getrokken worden.
    Precies bij een moeder met een kind die alleen geen rijbewijs bij heeft haha wat een kul...en laat die marokaantjes maar lekker mensen doodschoppen en tasjes roven!

    (niet dat ik tegen marokanen ben maar aansluitend op het afgelopen weekend)
    Heeft niks met elkaar te maken. Dus als me alloctone buurman de buurvrouw doodschopt dan mag ik die dag zonder gordel en rijbewijs gaan rijden.
    Zie mijn post hierboven wat is hier het nut dan van, puur het handhaven van de doorgeschoten regelgeving?
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Made
    Posts
    2.779
    vCash
    126000

    Default

    Eeeh ik ben het gewend heb nogal eens gelijk
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me!

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    ik vind het gewoon echt bezopen!!!!

    laat ze echte boeven vangen maar dat kunnen ze niet!. Politie in dit land is van een peppi en kokkie niveau

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •