MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 76 to 88 of 88
  1. #76
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mickey
    Als de keuze moet worden gemaakt tussen Jan Jansen of Hassan Khabaani
    en van de 2 kandidaten is Hassan de betere boekhouder, dan wordt het Hassan!
    Ik verzin dit niet.. Dit zijn gewoon praktijk voorbeelden.
    Dit is bull....! Er stond inderdaad in advertenties (van overheidsinstellingen) regelmatig te lezen dat er bij een selectieprocedure wordt gestreefd naar een verhouding van autochtonen en allochtonen binnen de organisatie die een weerspiegeling vormt van de maatschappij of dat allochtonen worden aangemoedigd om te solliciteren. Dat komt nu echter nog maar sporadisch voor. In de private sector was dit al uitzonderlijk. Wat er dan vaak gebeurde is dat als er een afdeling te "wit" werd er een keer een allochtoon werd uitgekozen voor een middelmatig baantje. Als je op zo'n manier aan een baan moet komen als allochtoon is dat echt geen voordeel. Ik denk dat als een allochtoon voor een echt interresante functie in aanmerking wil komen hij zich dubbel en dwars moet bewijzen ten opzichte van "Jan Jansen". Wat jij nu stelt over de bevooroordeling van allochtonen bij een sollicitatieprocedure en dat bij de selectieprocedure iemand met een buitenlandse naam voorgaat, is een populair verhaal op verjaardagen maar staat erg ver van de realiteit.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Wat jij nu stelt over de bevooroordeling van allochtonen bij een sollicitatieprocedure en dat bij de selectieprocedure iemand met een buitenlandse naam voorgaat, is een populair verhaal op verjaardagen maar staat erg ver van de realiteit.
    Je hebt het over positieve discriminatie.
    Daar heb ik het niet over. Goed lezen.

    Het gaat hier om een sollicitant die gewoon duidelijk beter is.
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  3. #78
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rappe rik
    Quote Originally Posted by Mickey
    Wat jij nu stelt over de bevooroordeling van allochtonen bij een sollicitatieprocedure en dat bij de selectieprocedure iemand met een buitenlandse naam voorgaat, is een populair verhaal op verjaardagen maar staat erg ver van de realiteit.
    Je hebt het over positieve discriminatie.
    Daar heb ik het niet over. Goed lezen.

    Het gaat hier om een sollicitant die gewoon duidelijk beter is.
    Duidelijk beter? Ja, waar ligt de grens dan Mickey, ik ben het met de guests eens dat van gelijke monnikken, gelijke kappen, bij sollicitatieprocedures geen sprake is hoor. Overheid misschien nog wel, maar bij de grote bedrijven spreekt het wel degelijk in je nadeel als je een andere etnische achtergrond hebt.
    Ik kan je garanderen dat dit niet voor alle bedrijven geld.
    Of.. Het bedrijf waar ik werk moet een uitzondering zijn..
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  4. #79
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mickey
    Wat jij nu stelt over de bevooroordeling van allochtonen bij een sollicitatieprocedure en dat bij de selectieprocedure iemand met een buitenlandse naam voorgaat, is een populair verhaal op verjaardagen maar staat erg ver van de realiteit.
    Je hebt het over positieve discriminatie.
    Daar heb ik het niet over. Goed lezen.

    Het gaat hier om een sollicitant die gewoon duidelijk beter is.
    Tijdens een sollicitatie gaat het meestal niet om hoe goed je bent, maar om welke indruk je maakt als sollicitant. Zolang je maar voldoet aan de minimum vereisten (opleiding, werkervaring e.d.). Uit twee of drie gesprekken is namelijk nooit af te leiden dat de ene sollicitant het werk beter kan dan de andere. Zoals Justi al zei gaat het grotendeels om de vraag of je "in het team past" en of "je gezicht" hen wel aanstaat. Een Nederlandse manager zal zich veel eerder kunnen identificeren met een Nederlander dan met een allochtoon. Dat is gewoon de realiteit. Voor de wat hogere functies is het voor een allochtoon dan ook een stuk moeilijker om aan de bak te komen dan voor een Nederlander.

  5. #80
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Judas
    Vind limburgers meer reserve-belgen, weet niet waarom :mrgreen:
    En alle Judassen zijn verraders :roll:

  6. #81
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.803
    vCash
    126000

    Default

    LOL@MENDO!!! :mrgreen:

  7. #82
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by M3nd0
    Quote Originally Posted by Judas
    Vind limburgers meer reserve-belgen, weet niet waarom :mrgreen:
    En alle Judassen zijn verraders :roll:
    Heb ik wel es vaker gehoord, ja. Maar dan alsnog: liever een snitch dan een pedofiel :maskills:

  8. #83
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Wat heeft een limburger met een pedofiel te maken? Doe ef normaal! Je zit te ijlen.

  9. #84
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Siebengewald
    Posts
    2.760
    vCash
    126000

    Default

    Waarom moeten jullie altijd jezelf in de verdomdehoek zetten? Altijd hebben het andere gedaan en jullie zelf nooit! Steek je hand is in eigen boezem! Je kunt niet iedere over de zelfde kam schermen maar er is gewoon een grote groep die het voor iedereen aan het verpesten is. Oplossing???? Denk eens aan opvoeding misschien schort er daar iets aan?

    @Raziƫl misschien is het beter om ons Limburg onafhankelijk te maken.
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

  10. #85
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Judas
    Quote Originally Posted by M3nd0
    Quote Originally Posted by Judas
    Vind limburgers meer reserve-belgen, weet niet waarom :mrgreen:
    En alle Judassen zijn verraders :roll:
    Heb ik wel es vaker gehoord, ja. Maar dan alsnog: liever een snitch dan een pedofiel :maskills:
    ?

    Mongolenfilter


  11. #86
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Ban? :twisted:

  12. #87
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by M3nd0
    Wat heeft een limburger met een pedofiel te maken? Doe ef normaal! Je zit te ijlen.
    Rustig nou maar, niet van die lange tenen. Was maar geintje.
    Wat heeft een (reserve)belg met pedofiel te maken? Hoeft niet veek te ijlen om de link te vinden

  13. #88
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3.126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by M3nd0
    Wat heeft een limburger met een pedofiel te maken? Doe ef normaal! Je zit te ijlen.
    Rustig nou maar, niet van die lange tenen. Was maar geintje.
    Wat heeft een (reserve)belg met pedofiel te maken? Hoeft niet veel te ijlen om de link te vinden

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •