Tegen de 52-jarige verpleegkundige J. V. uit Hoorn is voor de rechtbank in Alkmaar drie jaar cel geëist, waarvan één jaar voorwaardelijk. V. stond terecht wegens het veelvuldig verkrachten van zijn dochter. Het misbruik startte op haar 12e jaar. :x

Voor de rechtbank gaf V. toe dat hij zijn dochter verkrachtte nadat hij haar bewusteloos maakte door stiekem slaapmiddelen aan frisdrank toe te voegen. Door gewenning moest hij op het laatst wel zes capsules toedienen om zijn dochter in comateuze toestand te krijgen. ''Nee, aan de gevolgen voor mijn dochter heb ik nooit nagedacht, alleen aan de gevolgen voor mijn huwelijk als het uit zou komen'' zo zei V. voor de rechtbank op vragen.

V., die volgens deskundigen lijdt aan een persoonlijkheidsstoornis waarbij geweld, (seksuele) frustraties en koele berekening een rol spelen, moet na zijn straf weer doorgaan met psychologische behandeling, zo werd geoordeeld.

De verpleegkundige kwam tot zijn daden omdat hij bij zijn depressieve vrouw niet meer voor seks hoefde aan te kloppen. Hij verdoofde zijn dochter alleen in de weekenden zo bezwoer hij, omdat ze door de week fris moest zijn voor school. Ook moesten zijn zoons niet thuis zijn, als hij het misbruik voorbereidde. Het zou 'niet meer' dan 15 keer zijn voorgekomen, aldus V. Op het laatst ging het echter mis toen het slachtoffer toch wakker werd tijdens zijn perverse bezigheden. Na een tijd gaf V. toe dat het niet éénmalig was geweest, maar al zeker 2,5 jaar speelde. Hierna werd aangifte gedaan.

Welke straf verdient zo'n vader volgens jullie?

Ik zeg levenslang.