MIXFIGHT.COM
Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    500

    Default Home trainer of lekker rennen in buitenlucht?

    Wat zou beter zijn, 40 minuten op de home-trainer,
    of 25-30 minuten hardlopen in de buitenlucht?

    Ik heb het over gewichts verlies, geen conditie-opbouw?
    Advertentie door Mixfight.nl

  2. #2
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Thuis
    Posts
    2.373
    vCash
    500

    Default

    Sowieso is buiten lopen beter, omdat als je hard loopt op de
    hometrainer je een heel onnatuurlijke houding aanneemt, dit
    vanwege het feit dat niet jij de snelheid bepaald maar het
    apparaat, verder is buiten lopen ook leuker omdat je nog eens
    wat tegenkomt en het is beter dan die airco lucht in je longen

  3. #3
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    2.100
    vCash
    500

    Default

    Als gericht wilt afvallen doe je dat met een hartslagmeter, een hometrainer kan dan de snelheid cq hartslag regelen.

    Blessureakans is minder groot op een loopband.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.973
    vCash
    500

    Default

    Hoe goed is je conditie nu. Dat is ook belangrijk als je wilt afvallen namelijk. Heb je een goede conditie zou ik op een hoge intensiteit gaan lopen.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    500

    Default

    Mijn conditie is op dit moment, goed ( heb net wedstrijd achter de rug, dus hij was heel goed, nu lichtelijk afgebouwd, straks weer opbouwen).
    Dus volgens jou Octavius kan ik beter snel lopen dan rustig( lage hartslag), ik dacht dat ik juist als ik sneller loop aan mijn conditie werk, en lagere intensiteit aan vetverbranding................

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.973
    vCash
    500

    Default

    Quote Originally Posted by Damien
    Mijn conditie is op dit moment, goed ( heb net wedstrijd achter de rug, dus hij was heel goed, nu lichtelijk afgebouwd, straks weer opbouwen).
    Dus volgens jou Octavius kan ik beter snel lopen dan rustig( lage hartslag), ik dacht dat ik juist als ik sneller loop aan mijn conditie werk, en lagere intensiteit aan vetverbranding................
    Hoge intensiteit lopen verbrand meer maar de meeste kunnen dat niet lang genoeg volhouden vanwege een slechte of mindere conditie. Maar je zegt dat je conditie goed is. Dan zou ik juist op een hoge intensiteit gaan lopen. Uiteindelijk verbrand je meer.
    Vergeet niet als je loopt een klein flesje water mee te nemen. Onderweg beetje drinken.
    Succes ermee.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    500

    Default

    Thanks Octavius !!!

    Ga het dan zo eens proberen!!

    @ rappe rik, interval doe je meestal de laatste twee weken
    voor een partij, voor conditie naar hoger niveau te brengen
    en voor de explosiviteit, tenminste dat heb ik altijd geprobeerd!

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    500

    Default

    Wanneer je conditioneel aan het werk ben, verbrand je minder vet. Je moet zorgen dat je net onder het niveau zit van conditie opbouw.. Het is namelijk heel belangrijk dat je lichaam voldoende zuurstof overhoudt om te gebruiken bij de verbranding in je lichaam. Wanneer je dus te hard traint, zal het lichaam al zijn zuurstof nodig hebben, om het te doen functioneren (hersenen, organen.) Wanneer je lichaam dus wat overhoudt, gaat dat ten gunste van de verbrandingsmotor.

    ja dat is leuk, maar hoe weet je dat je op een verbrandingsniveau zit?

    heel simpel en je hebt er geen hartslagmeter bij nodig. Als het je lukt om rustig te kunnen praten, zonder helemaal buiten lucht te raken (nu heb ik het niet over hele lange zinnen achter elkaar, maar zinnen met onderbrekingen zoals: Ik.....moet....maar ...vaker...naar ...ronny....luisteren.) dan zit je goed.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.973
    vCash
    500

    Default

    Als ik ga hardlopen doe ik eerst effe een warming up. Daarna gelijk knallen voor die 4km. Doel was hem elke keer sneller te lopen. Me hartslag was rond de 175 a 180 en de tijd 22 min. Ik had zeker geen adem problemen. Maar ik moest ook niet lager in vet % gaan zitten.

    Wil je afvallen zal je zeker eerst naar je voeding moeten kijken. Maar als je conditie goed is moet je zeker niet op lage intensiteit (120 bpm bv.) gaan lopen.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    500

    Default

    Bedankt !!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •