MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 37 of 37
  1. #26
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    ik doe pukulan en muay thai. en niet de pukulan zoals je het op internet vind. maar zoal het ontstaan is. kort hard en snel zonder al dat pencak shit. goed te combineren met mt.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by little dragon
    Ik denk dat thai of kickboksen wel een goeie combinatie is vermits je al een vechtsportachtergrond hebt,maar de trappen bij kick of thai zijn toch ietsjes anders en wordt toch anders uitgevoerd dan bij taekwondo is dan ook semicontact.
    Ben zelf ook overgestapt van semi naar fullcontact en toch een groot verschil ,doe nu al een tijdje sanhou en bevalt me wel.
    Taekwondo is niet altijd semi contact, je hebt 2 stijlen de wtf (wedstrijd + fullcontact) en ITF ( semi)

  3. #28
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    belgie
    Posts
    10
    vCash
    126000

    Default

    Daar heb je gelijk in maar het zijn enkel de trappen die full-contact zijn de vuisten niet dacht ik toch en er zijn ook maar een bepaald aantal stoten die je niet mag toepassen zoals een hook,opstoot of een backfist.Zelf spar ik regelmatig tegen tegen mensen van taekwondo en is het een hele andere manier van sparren dan bv kick of thai.
    train hard fight easy

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    Nou, ik heb zelf op taekwondo (WTF-style) gezeten. En ik kan je vertellen dat het echt wel full contact is. Ik doe nu MT, er zijn wel verschillen maar de hardheid van de trappen blijft.

  5. #30
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    4.082
    vCash
    126000

    Default

    what the fuck style???
    Karakter,

    dat is waar je nog toe bereid bent als het voetlicht is gedoofd, het applaus is uitgestorven en er niemand meer is om je complimenten te geven.

  6. #31
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Gouda
    Posts
    207
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen
    Persoonlijk zou ik nooit 2 staande vechtsporten gaan beoefenen maar te kiezen voor een staande en grond vechtsport. Door bv in jou situatie karate te blijven doen (of overstappen op MT, wat jij wil) en daarbij een grond-vechtsport als submission wrestling of JJ/BJJ te gaan doen. Dat maakt je volgens mij een completere vechter.

    Wil je verder in wedstrijden bij het Karate dan is Thai-boksen zoals je zelf al aangaf uitermate geschikt om harder te worden en er condtioneel op vooruit te gaan.

    Wat ik wil zeggen is dus eigenlijk: Wat is je doelstelling?
    Mee eens Biiyen! 8-)
    Voor mij werkt het best goed zo, vanaf jeugd Kyokushin gedaan, overgestapt naar Thaiboksen (soms gecombineerd) en later BJJ erbij gaan doen voor het grondwerk. Vind het wel leuk zo!

  7. #32
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    hoe goed is taekwondo te combineren met mma/muay thai? ik heb gehoord dat de manier van trappen heel anders is (meer van die zweepslagen). Ze gaanm bij taekwondo meer voor het punten scoren dan naar de ko toe werken.

    Ik wil mn trappen verbeteren, sinds ik van kungfu naar thai ben overgestapt zijn mijn hoge trappen behoorlijk achteruit gegaan

  8. #33
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    en met thai boxen kan je je hoge trappen niet verbeteren??

  9. #34
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    59
    vCash
    126000

    Default

    ik had bij thai boksen veel slechte gewoontes juist door TKD.

  10. #35
    Jochem Guest

    Default

    Ik beoefen naast vechtsporten ook lezen, en weet daardoor bijv dat deze topic een dik jaar oud is.

  11. #36
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ICON
    en met thai boxen kan je je hoge trappen niet verbeteren??
    kan wel, maar er wordt veel minder aandacht aan besteed. nja boeie, dan maar thuis wat meer

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •