Mijlpaal maakt Ronaldo weer populair in Madrid

24/4/2005 13:40

Alle commotie die het duel Real Madrid-Villarreal (2-1) kende, overschaduwde een beetje de mijlpaal die Ronaldo bereikte. De Braziliaanse goalgetter maakte met zijn goal namelijk de tweehonderd vol.
Enkele maanden geleden groeide de kritiek op Ronaldo toen hij niet tot scoren kwam. Bijzaken werden hoofdzaken en een vertrek uit Madrid heette aanstaande te zijn. Maar Ronie hervond zich zijn ritme, en de Koninklijke vaart er wel bij.


'Ik zat er niet mee', zei Ronaldo voor de ontmoeting met Villarreal voor de microfoon van RNE. 'Ik scoorde alleen niet, maar in die wedstrijden creƫerde ik wel kansen. Het is een kwestie van geluk. Nu scoor ik weer, maar ik ben altijd ontspannen geweest.'

'Wanneer ik niet scoor denk ik aan de volgende kans die ik ga krijgen', ging Ronaldo door. 'Ik ben altijd rustig, omdat ik weet dat de doelpunten wel komen. Ik hoef alleen het veld in te gaan om ze te vinden. '

Zaterdag tegen Villarreal deed Ronaldo dat wederom. Het was zijn tweehonderdste competitietreffer in zijn loopbaan. En de Braziliaan wordt weer in de armen gesloten. Het is wederzijds. 'Ik hou van deze club en denk erover om mijn actieve loopbaan hier te eindigen.'