MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Aaronk Guest

    Default Shooto punten telling?

    Kan iemand mij de shooto punten beoordeling geven? want soms zag ik partijen waar iemand staand bijna 2 rondes zwaar slaag kreeg staand.. En pakte een takedown en deed niets in de mount. En won... :?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    780
    vCash
    126000

    Default

    ja, daar had ik ook een beetje moeite mee, tuurlijk mount is een goede prestatie maar als je er vervolgens niets mee doet en gekanteld wordt en staand 2 ronden klappen krijgt waarom win je dan?

    1. Voorbeeld
    Shakir tegen Pieter Mulder was een superpartij waarbij Shakir zeer duidelijk de overhand staand had en flinke stoten, knieen en trappen uitdeelde en Pieter was de betere op de grond maar kon niet echt iets uitrichten hij kwam mount maar kon daar niet tot een sub. komen en werd in verloop van tijd telkens gekanteld (niks ten nadele van pieter mulder, die zette gewoon een superpartij neer :thumbs: ) maar dit was me toch niet helemaal duidelijk

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

    Default

    Voor zover ik weet tellen bij het amateur alleen de grondposities. Als het een close-call wordt dan bepaalt de hoofdjury n.a.v. het staande gevecht het uiteindelijke resultaat.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Arnhem
    Posts
    671
    vCash
    126000

    Default

    Ik kwam volgens mij tot 3 keer in mount en dat is 3x 4 punten! (dat vertelde martijn mij). Verder 1 keer in side-mount is ook weer 1 of 2 punten. En een take-down is ook weer 1 of 2 punten.

    Ik vond het ook erg jammer dat ik de technieken op de grond niet goed door kon zetten. Ik heb vanuit mount 1x een armklem geprobeerd en op de grond 1x voor een uma plata (weet niet of ik het zo goed schrijf) en vanuit de gaurd probeerde ik telkens een sakaku (weet niet of ik dit ook goed schrijf). Alleen Shakir was erg glad (van het zweet?!) waardoor hij er telkens uit kon "glijden", iets wat mij erg frustreerde, want de technieken heb ik wel.

    Ik hoop dat ik het allemaal goed heb en dat het jullie iets duidelijker is geworden. Nog bedankt voor de positieve opmerkingen. Zou het zelf ook niet gespant hebben als ik de puntentelling niet een beetje snapte.

    greetz Pieter
    Enjoy life
    You're dead long enough !

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    den helder
    Posts
    2.914
    vCash
    126000

    Default

    haha sjonge heb een partij gevochten maar weet niet eens waar jullie het over hebben ik deed eigenlijk maar wat :P

  6. #6
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.250
    vCash
    126000

    Default

    Artikel 34 Scores voor het grond gevecht.
    Scores voor het grondgevecht worden op basis van het volgende bepaalt:

    Take down
    Één (1) punt = Take down: gevolgd door een Side position, Knee press, Mount, Back of Back mount.

    Actie
    Één (1) punt = Toppositie: de tegenstander wordt vanuit een toppositie gecontroleerd

    Posities
    Één (1) punt = Half: Tegenstander wordt gecontroleerd van boven af waarbij een van de benen van de bovenste vechter niet opgesloten is.
    Twee (2) punten = Side: Tegenstander wordt gecontroleerd van bovenaf door de borst op de
    borst van de tegenstander te drukken, waarbij beide benen van de bovenste
    vechter vrij zijn.)
    Knee-press; een van de knieën wordt op de borst of buik van de tegenstander
    gezet om hem zo van bovenaf te controleren.
    Vier (4) punten = Mount: Schrijlings op de voorzijde of de zijkant van de tegenstander zitten, terwijl
    hij gecontroleerd wordt.
    Back; schrijlings op de rugzijde van de tegenstander zitten met de benen ingehaakt, terwijl hij gecontroleerd wordt.
    Vijf (5) punten = Back Mount: Schrijlings op de rugzijde van de tegenstander zitten met de benen ingehaakt, terwijl hij gecontroleerd wordt door zijn lichaam uit te strekken.
    Als de positie verandert van “Mount� of “Back� naar “Back Mount�, wordt er een (1) extra punt bij de toegekende vier (4) punten, zodat het totaal vijf (5) punten bedraagt.

    Submission
    Een (1) punt = Catch (Submission of verwurging is zodanig effectief uitgevoerd dat de tegenstander op het punt staat op te geven.)

    Artikel 35 Extra punten voor posities
    Als een vechter achtereenvolgens een positie maakt die meer punten oplevert dan zijn voorgaande positie, wordt hem het verschil aan punten voor die positie toegekend, wanneer deze positie minder waard is dan de vorige dan worden er geen punten toegekend. Wanneer de vechters terugkeren naar guard positie of weer gaan staan, begint het punten toekennen voor posities scores opnieuw.
    Face your fears, Live your dreams.


  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Musashi, heb je ook de puntentelling voor het staande gevecht?

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Uit het amateur shooto reglement dat ik van Nicky heb gekregen:

    Artikel 31

    Scores voor het staande gevecht
    Elke vechter krijgt aan het begin van een ronde tien (10) punten, waar de twee (2) juryleden punten van aftrekken op basis van het volgende:
    10-10 Een gelijk spel. (aanval en verdediging van beide vechters zijn even goed)
    10- 9 Een vechter is aanvallend net iets beter dan de andere vechter, maar het verschil is
    miniem.(agressiviteit)
    10- 8 Een vechter is aanvallend beter dan de andere vechter. (effectiviteit)
    10- 7 Een vechter is aanvallend beduidend beter dan de andere vechter. (Knock Down zonder schade, of
    bijna een Knock Down)
    10- 6 Een vechter is aanvallend veel beter dan de andere vechter. (Knock Down met schade)
    10- 5 Een vechter is overduidelijk superieur vergeleken met de andere vechter. (Bijna KO of TKO)

    Artikel 32

    Score criteria voor het staande gevecht
    In volgorde van belangrijkheid tellen de volgende punten mee bij het beoordelen van het staande gevecht.
    1) Stoot-/traptechnieken welke duidelijk raak zijn. (goed geplaatst en effectief)
    Aanvallen waarbij de tegenstander schade oploopt.
    2) Agressiviteit;
    aanvallen welke agressief en effectief zijn, zelfs al loopt de tegenstander hier geen schade van op.
    3) Dominantie;
    als duidelijk zichtbaar is dat een vechter de aanvallen van zijn tegenstander neutraliseert.


    Vraag ik me alleen af hoe dit in verhouding staat tot het grondwerk

  9. #9
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Thuis
    Posts
    2.373
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by jojo
    haha sjonge heb een partij gevochten maar weet niet eens waar jullie het over hebben ik deed eigenlijk maar wat :P

  10. #10
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.250
    vCash
    126000

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by HUNTER
    Elke vechter krijgt aan het begin van een ronde tien (10) punten, waar de twee (2) juryleden punten van aftrekken op basis van het volgende:
    Is dat dan 1x10 punten (het gemiddelde van 2 juryleden) of 2x 10 punten (van beide juryleden bij elkaar opgeteld)? Dat scheelt nogal hoe je dat laat verhouden t.o.v. het grondwerk.

    Vraag ik me alleen af hoe dit in verhouding staat tot het grondwerk
    Dan neem ik aan dat de staande punten en de punten op de grond bij elkaar opgeteld worden toch?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •