MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 56
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default festival van de fantastische film AMSTERDAM (horror,anime)

    jaja 9 mei is het weer zover! Een hele week horror/fantasy/anime films.

    Er zullen veel topfilms tussen zitten, verder is er ook veel aandacht voor de korte film.

    www.afff.nl

    Ik ga iig naar de night of terror. Dat wordt gehouden in het filmmuseum op de marnixstraat. Het is van 24:00 tot 7:00 en er worden 4 films gedraaid. Ik ga met een hele groep mensen. Ik zal in deze topic jullie op de hoogte houden van het festival (als er vraag naar is).

    Ok de eerste film die ik ga kijken met matties, is de openingsfilm "nightwatch" hier een synopsis van de film.



    In het Russische NIGHT WATCH leven twee strijdende partijen al jaren op gespannen voet met elkaar. Tijdens een bloedig gevecht sluiten ze een wapenstilstand die duizenden jaren zal standhouden. Maar wanneer het bestand wordt geschonden, krijgt in het hedendaagse Moskou ene Anton (Khabensky) de opdracht de vampiers te traceren die voor de boosdoeners worden gehouden. Anton behoort tot The Others, een ras dat bovennatuurlijke krachten bezit. Die heeft hij hard nodig, want een oorlog staat op uitbreken en zal worden uitgevochten over de hoofden van de mensheid heen. NIGHT WATCH zorgde in eigen land voor een stormloop op de bioscopen en groeide in korte tijd uit tot een blockbuster, die zich qua techniek en special effects moeiteloos kan meten met THE MATRIX en BLADE. Na het enthousiaste onthaal in eigen land werd de film officieel aangemeld voor een Oscarnominatie in de categorie Beste Buitenlandse Film. Maar de heksen, vampiers en zombies van regisseur Bekmanmbetov konden de leden van de eerbiedwaardige Academy niet bekoren. Toch is NIGHT WATCH hard op weg de wereld te veroveren. Er wordt gesproken over een Amerikaanse remake en Quentin Tarantino noemt de film zelfs de nieuwe LORD OF THE RINGS. Geen gekke vergelijking; NIGHT WATCH is namelijk ook het eerste deel in een trilogie met epische proporties en bracht in eigen land meer op dan SPIDER-MAN 2. ‘De Russen komen!’ mag dan een achterhaalde leus uit de Koude Oorlog zijn, voor deze gelegenheid halen we ‘m maar weer eens van stal.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    cultuurbarbaren

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    9 mei????? 9 juni. Effe onthouden dan. :thumbs:

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    sorry 8 mei draait er ook al de openingsfilm...zie bovenstaand!

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    ok.. the night of terror.

    4 films 25 euro 11juni van 24:00 tot 7:00

    1e film Shallow ground

    Bij de afgelegen politiepost van sheriff Jack Sheperd komt op een dag een jongen binnengestrompeld: naakt, in het bezit van een mes en van top tot teen overdekt met bloed.
    SHALLOW GROUND opent met dit nachtmerrieachtige beeld. En meteen weet je dat dit een film is waarin zowel de fans van royaal bloedvergieten (meer dan 300 liter kunstbloed!) aan hun trekken gaan komen, als de liefhebbers van indringende beelden en inventieve scripts. Zelfs historici komen aan hun trekken, aangezien de film met actrice Patty McCormack knipoogt naar THE BAD SEED uit 1956, waarin zij het achtjarige blonde ettertje Rhonda speelde.
    Sherrif Sheperd, ondertussen, heeft andere zorgen. Hij probeert de identiteit van de jongen te achterhalen. Is deze in bloed gedrenkte knaap de dader van de brute moord, precies een jaar geleden, op een meisje uit de streek? Gedreven door schuldgevoel over die onopgeloste zaak volgt Sheperd de aanwijzingen en belandt in steeds troebeler water. ‘The living are about to pay for the pain the dead have suffered’, belooft de tagline van de film.
    Schrijver, regisseur én editor Sheldon Welsen (NIGHT CLASS) beschikte over een minimaal budget en een overmaat aan enthousiasme. Na een van de lange opnamedagen werd hij aangehouden door een échte State Trooper. De zaklamp van de motoragent speurde de achterbank van Wilson’s auto af om daar aan te treffen: één plastic zeil met bloedspatten, één ketting en één grote vleeshaak. Sommige regisseurs moeten ook alles zelf doen!
    Begrijpelijk dat dit sfeervolle bloedbad de publieksprijs won tijdens het 2004 Dead by Dawn Film Festival in Edinburgh.


  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    ttt

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Yes night of terror.

  8. #8
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Amersfoort
    Posts
    813
    vCash
    126000

    Default

    Bedoel je niet 9 juni? Bovenaan staat 9 mei nl.. Maareh, ik heb zeker interesse, houd ons op de hoogte. Je had t ook over anime, heb je daar wat meer info over? Night watch lijkt me ook zeer de moeite waard!

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    film nummer 2 van de night of terror is de film 2001 maniacs




    Een van de ondeugendste filmmakers van dit moment is ongetwijfeld Eli Roth. Op een persconferentie ter gelegenheid van zijn regiedebuut CABIN FEVER zei Roth: ‘In mijn horrorfilms zit veel gore en moeten alle meiden bloot, dat hoort bij het genre.’ Die uitspraak sluit lijnrecht aan op de opvattingen van filmmaker Herschell Gordon Lewis, verantwoordelijk voor de cultklassieker 2000 MANIACS uit 1964. Lewis, die het jaar daarvoor debuteerde met BLOOD FEAST, legde technisch noch artistiek veel ambitie aan de dag, maar verlegde met een overdaad aan bloed en bloot wel grenzen. Het zijn precies die ingrediënten die in 2001 MANIACS weer alle ruimte krijgen. Producent Roth heeft zijn zin: de film is politiek-incorrect in het kwadraat en loopt over van absurdisme, over the top-acteerwerk, onfunctioneel naakt en vooral: veel bloed.
    In 2001 MANIACS stapt een stel geile tieners tijdens de zomervakantie in de auto om op zoek te gaan naar wat vertier. Het schiet lekker op, wanneer ze onderweg enkele sexy meiden oppikken. Maar dan nemen ze een verkeerde afslag en stranden ze in een zuidelijk dorpje met bizarre inwoners. Ten tijde van de burgeroorlog vond daar een gruwelijke slachting plaats en de lokale bevolking koestert daarom nog steeds een diepgewortelde haat jegens vreemdelingen uit de noordelijke staten.
    Horrorveteraan Robert Englund (A NIGHTMARE ON ELMSTREET) heeft zich als morbide dorpshoofd een rol laten aanmeten die zijn Freddy Krueger-vertolkingen volledig doet verbleken. Zoals gezegd komen de bloeddorstigen onder ons niets te kort, maar wie de schapenliefde is toegedaan, komt ook ruimschoots aan zijn trekken. U begrijpt: 2001 MANIACS gaat ver, heel ver.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    de openingsfilm is op 8 juni en 9 juni start het festival.

    wat anime betreft is er een grote premiere van de maker van AKIRA uit de jaren 80. nog steeds is Akira een topper om eens te huren.



    Katsuhiro Otomo neemt de tijd voor zijn films. De Japanse innovator die eind jaren tachtig met AKIRA de getekende animatiefilm een ferme duw in de rug gaf, trekt minimaal vijf jaar uit voor een project. Over STEAMBOY deed hij zeven jaar. Hij verliet er zijn gebruikelijke plaats van handeling voor – futuristisch Azië – en begaf zich, net als anime-grootheid Hayao Miyazaki met HOWL’S MOVING CASTLE, in het Europese verleden. Hoofdpersoon is het Britse joch Ray Steam, dat in de tweede helft van de negentiende eeuw wordt geconfronteerd met het begin van de industriële revolutie en stoomenergie. Zijn vader Eddie krijgt van diens vader, die in de Verenigde Staten woont, een merkwaardige stalen bol opgestuurd die stoom onder hoge druk bevat. Amper is de gevaarlijke contraptie gearriveerd of vader Eddie en zoon Ray krijgen te maken met de even machtige als sinistere O’Hara Foundation die heel andere dan vredelievende plannen heeft met de metalen toverbol. Tot die O’Hara-familie behoort ook de jonge Scarlett – een verwijzing naar u weet wel welke film.
    STEAMBOY is avonturenverhaal, retro-fantastiek en ideeëncinema in één: Otomo flitst ons terug naar een opwindende periode in de geschiedenis, waarin Europa opnieuw werd uitgevonden. Onder arbeiders leefde de naïeve hoop dat zij zich dankzij de revolutionaire techniek niet meer dood hoefden te werken. Het liep, uiteraard, volkomen anders – de O’Hara-clans van deze wereld zijn immers altijd sterker geweest dan de massa’s werkmieren die zij exploiteerden. Die natuurwet weerhoudt de Japanse animator er echter allesbehalve van om het AFFF-publiek te trakteren op akira goes West – een film als een stoomtrein.

  11. #11
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Amersfoort
    Posts
    813
    vCash
    126000

    Default

    Heeeel vet, heb akira thuis in mijn collectie (evenals ninja scroll series, GitS, etc.) en deze film wil ik ook gaan zien, maar volgens mij heb ik de dag erna tentamens...

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    hij draait 2x

    11-06 15:45 | Filmmuseum Cinerama 2
    13-06 17:45 | Filmmuseum Cinerama 1

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    andere anime's afgezien van de korte anime's (die trouwens altijd heel erg vet zijn aangezien het films betreft van ong. 25 minuten.)


    is oa. de lang, maar dan ook heel lang, verwachtte ghost in the shell 2



    verder: malice@doll


    appleseed
    [/img]

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    graag iets constructiefs en anders je bek houwe

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    deze film lijkt mij ook vet en niet echt een horror.

    Dus waarschijnlijk spreekt ie jullie wel aan

    Vertoningen
    12-06 20:00 | Filmmuseum Cinerama 1
    14-06 22:00 | Filmmuseum Cinerama 2


    Na de (bescheiden) culthits CUBE en CYPHER rees de vraag hoe de derde film van de Canadese regisseur Vincenzo Natali er uit zou gaan zien. NOTHING heet de opvolger en in die titel zit al een deel van het antwoord verborgen. CUBE telde maar een handvol acteurs en één decor dat voor meerdere ruimtes moest doorgaan. In NOTHING zijn de bouwstenen na de eerste twintig minuten teruggebracht tot één lokatie en slechts twee personages (de schildpad niet meegerekend). Inderdaad, tot bijna niets. Het aloude spreekwoord dat je voorzichtig moet zijn met wat je wenst, is aan de hoofdpersonen Dave en Andrew kennelijk voorbij gegaan. De twee kneuzen zien hun wereld ineenstorten en verschansen zich in hun huis. Wanneer dit dan ook nog eens gesloopt dreigt te worden, wensen ze de wereld weg. En opeens wordt het stil op straat. Sterker nog, er is geen straat meer, er is niets meer. Buiten hun huis vinden Dave en Andrew enkel een witte leegte. Overdonderd door hun nieuw verkregen gave, laten ze steeds meer verdwijnen, tot het hen begint te dagen dat het weer te voorschijn toveren een veel lastiger opgave is. Op het eerste gezicht lijkt dit concept niet geschikt voor meer dan een halfuurtje THE TWILIGHT ZONE, maar Natali houdt het de volle negentig minuten boeiend. Dat is voor een groot deel te danken aan een script waarin de interactie tussen de twee hoofdpersonen amusant en geloofwaardig blijft. Het hilarische en surrealistische NOTHING scoorde al voortreffelijk op filmfestivals over de gehele wereld, nu is eindelijk ook Amsterdam aan de beurt.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    en nog een bizarre film.....echt freaky shit. misschien wat voor wheelman.

    Vertoningen
    10-06 22:15 | Melkweg Cinema


    Eiji is de zoon van twee briljante wetenschappers. Zijn moeder ontwikkelt nieuwe anticonceptiemiddelen, zijn vader werkte aan een medicijn tegen pijn, totdat hij nog vóór de geboorte van zijn zoon zelfmoord pleegde. Eiji ziet het als zijn taak het werk van zijn vader af te maken en test het experimentele medicijn uit op drie jonge vrouwen, die in de veronderstelling zijn dat ze een revolutionair anticonceptiemiddel toegediend krijgen. De verlegen Eiji volgt zijn proefkonijnen met een videocamera. Eén van hen, de mooie Rika, betrapt hem en de twee worden vrienden. Het experiment blijkt ondertussen een mislukking: in plaats van pijn te onderdrukken, brengt het middel een reactie in de hersenen teweeg, waardoor pijn juist als geluk en genot wordt ervaren. Verslaafd aan deze nieuwe gevoelens beginnen de ‘patiënten’ van Eiji zichzelf te mutileren. Dit onomkeerbare proces heeft ook consequenties voor Eiji, die in Rika de liefde van zijn leven heeft gevonden. NAKED BLOOD kent net als takashi miike’s AUDITION een behoedzame opbouw. Tot de gruwelen zich aandienen, lijkt de film op een drama waarin huiselijke taferelen worden afgewisseld met poëtische scènes. Het ondraaglijke van NAKED BLOOD zit ‘m niet zozeer in de splatterscènes uit de tweede helft als wel in de confrontatie met een perversiteit die (zelf)mutilatie, kannibalisme en een doodswens aan seksueel genot koppelt. In dat opzicht is NAKED BLOOD voor de kijker net zo ongemakkelijk als David Cronenbergs CRASH. Niet de gruwel gaat ons verstand te boven, maar de vrijwillige onderwerping. Onsmakelijkste scène: een culinair ingesteld meisje begint zichzelf op te eten. Een tepel gaat eraf, een oog wordt uit de kas gepulkt. Met mes en vork, dat wel.

  17. #17
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Amersfoort
    Posts
    813
    vCash
    126000

    Default

    Appleseed, hmmmm!!! En omg GitS 2!! Op de 12e en de 14e kan ik wel, dus das goed nieuws!! Maar naar Steamboy ben ik wel t meest benieuwd! Dit brengt me gelijk weer in the anime mood, morgen maar ff langs de FRS!

    Trouwens, Nothing vind ik heel origineel klinken, maar draait tegelijk met Steamboy, moet ik 2 keer naar A'dam.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    zal ik ff voor je kijken wat er nog meer op de datum van steamboy draait... edit de datum was verkeerd.

    steamboy
    11-06 15:45 | Filmmuseum Cinerama 2
    13-06 17:45 | Filmmuseum Cinerama 1


    ok de tp! ga 13 juni en pak om 20:00 ook de fantastic shorts mee. allemaal korte films van ongeveer 25 minuten in het horror genre...echt vet!!

  19. #19
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Amersfoort
    Posts
    813
    vCash
    126000

    Default

    Misschien ga ik de 13e wel ja, ik heb die hele week toch al vakantie. Kijken of ik een maat mee kan krijgen, moet wel lukken met de horror line-up. Tnx ronny

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    er draaien die dag ook veel classics, maar dat kan lachwekkend zijn.

    de korte films zijn 7 of 8 films die allemaal zeer uniek zijn en echt aan te raden. compacte gruwel.

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    In dit blok worden de volgende korte films vertoond:

    Love Game
    El Ciclo
    Ver Weg
    L'Etrange Portrait
    U43
    Billy's Day Out
    Dysmorpho
    Minotauromaquia
    The Ten Steps
    Geweldenaren van Ver
    The End

    LOVEGAME van Gaute Hesthagen (Noorwegen 2003)
    Liefde is een spel, een computerspel om precies te zijn. De straten van Oslo vormen het decor van een romantisch verhaal in de vorm van een platform-game.


    EL CICLO van Victor Garcia (Spanje 2004)
    Er is een bloedige moord gepleegd, maar wie is de dader en wie het slachtoffer? Naargeestige thriller maakt inventief gebruik van een bloedig Droste-effect. Garcia’s film is inmiddels met succes op de meeste fantasyfestivals vertoond.


    VER WEG van Jan Doense (Nederland 2004)
    Twee astronauten dromen diep in de ruimte van thuis. Nieuwe korte film van festivaldirecteur Doense is minder raadselachtig dan hij lijkt. Én een ode aan SF-auteur Ray Bradbury.


    L’ETRANGE PORTRAIT DE LA DAME EN JAUNE van Helene Cattet en Bruno Forzani (België 2004)
    Een vrouw alleen thuis, een insluiper met kwade bedoelingen, een stenen vloer... Nieuwe giallo-stijloefening van het Waalse duo Cattet en Forzani, met ditmaal een vast camerastandpunt als uitgangspunt.


    U 43 van Anna Kuczynski en Wolf Mocikat (Duitsland 2003)
    April 1943: de bemanning van de U43 gaat nog even passagieren voor de volgende duik. Spooky variant op Das Boot is rijk aan sfeer en detail. Met muziek van Apocalyptica.


    BILLY’S DAY OUT van Ian B. MacDonald (Groot-Brittannië 2003)
    Kleine Billy moet er nodig weer eens uit, en dus maakt de hele familie zich op voor een dagje onbezorgde pret. Een zonnig gezinsportret met een wrang bijsmaakje.


    DYSMORPHO van Magnus Soderstedt (Zweden 2004)
    Elke dag wordt voor menige badkamerspiegel de strijd met de ongewenste lichaamsbeharing aangegaan. Meestal verliest het haar, soms ook niet. Komische benadering van een alledaags probleem.


    MINOTAUROMAQUIA: PABLO NO LABIRINTO van Juan Pablo Etcheverry (Spanje 2004)
    In het doolhof van zijn verbeeldingskracht komt Pablo Picasso oog in oog te staan met eigen werk. Stop-motionanimatie wekt enkele van Picasso’s bekendste doeken tot leven. Op muziek van Igor Stravinsky.


    GEARS van Aksel Karcher (Duitsland 2004)
    Een auto-ongeluk, een fikse verwonding, maar gelukkig is er eerste hulp nabij. Op het snijvlak van 3D-animatie, horrorcinema en de experimentele film creëerde Karcher dit opmerkelijk vormgegeven staaltje pech onderweg.


    GEWELDENAREN VAN VER van House of Secrets, Soulbase (Nederland 2004)
    De Dam in vlammen, de Rembrandttoren krijgt een voltreffer: wat is er in godsnaam aan de hand? FX-studio House of Secrets geeft een indrukwekkend visitekaartje af.


    THE END van Eldar Gross (Nederland 2004)
    Een leeg schoolgebouw, twee anti-kraakwachten, wat is daar nou eng aan? Toch weet voormalig AFFF-medewerker Gross met minieme middelen een uiterst spannend verhaal te vertellen. Wereldpremière!

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    ttt

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    172
    vCash
    126000

    Default

    Ghost in a Shell2 ga ik zekers checken.
    Bedankt voor de info.
    Practice makes you master!

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    maak je eens een keer een kwaliteitspost....leest niemand em.


    honden........honden

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    hahahaha bij deze heb ik m helemaal gelezen ,t schiet voor mij niet op om naar A dam te komen, ik heb wel zeker wat van die horrortitels opgeschreven voor op mn lijstje :thumbs:
    thnx voor je pre- en reviews 8)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •