Robinho wil per direct naar Real Madrid

30/6/2005 9 :23

Het geduld van Robinho lijkt op. De getalenteerde aanvaller had een duidelijke boodschap. 'Ik hoop te spelen voor Real Madrid', kondigde hij zijn vertrek aan na de winst van Brazilië in de Confederations Cup.
Voor televisiecamera's uit zijn geboorteland liet Robinho weten dat hij aanstuurt op een vertrek naar Spanje. 'Ik heb al met Real Madrid gesproken en het is goed voor mijn carrière om nu te gaan. Spanje is een ideaal land voor Braziliaanse spelers en ik ken Vanderlei Luxemburgo vrij goed. En het zou ook goed zijn voor de veiligheid van mijn familie.'

De woorden van Robinho wekten de toorn van de voorzitter van Santos, Marcelo Teixeira. 'Het getuigt van een gebrek aan respect voor Santos', foeterde de preses. 'Ze mogen dan wel een economische en financiële macht zijn, maar dat betekent nog niet dat ze kunnen doen en laten wat ze willen.'

Ondanks de woorden van Robinho wil Teixeira nog niets weten van een transfer. 'Dit wil nog niet zeggen dat hij naar Real Madrid gaat. Integendeel. Hij groeide op en werd waardevol bij Santos en voor ons is het erg nodig dat hij blijft. Het is voor hem nog steeds niet het moment om te gaan.'

Teixeira herhaalde nogmaals nadrukkelijk dat Santos Robinho pas na het WK van 2006 wil laten gaan. Voor dat toernooi mag de 21-jarige aanvaller alleen weg als Real een bedrag van vijftig miljoen dollar (43 miljoen euro) betaalt. Naar verluidt zouden de Madrilenen tot nu toe niet meer hebben geboden dan 23 miljoen euro.

Robinho hoopt zijn voorzitter van gedachten te kunnen veranderen. 'Ik keer terug naar Brazilië en zal er gaan praten met de voorzitter. Ik hoop dat hij me begrijpt. Het is mijn wens te spelen bij Real Madrid, want daar spelen de beste voetballers ter wereld.'